New posts

Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: Brøndby - AGF, søndag d. 10.05. kl. 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 567
  • Views Views: Views 24K
Added to Calendar: 10-05-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    70
  • Poll closed .
Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: Brøndby - AGF, søndag d. 10.05. kl. 18.00
Jeg må også sige, at jeg har brugt (alt for) meget tid på at scrolle rundt på FB (ja, så gammel er jeg). Jeg bliver faktisk ret rørt over alle de personlige fortællinger (min ven, min far, min mor og meget andet), som præger mit feed, sammen med alle fejringerne. Det er også pludselig meget synligt hvordan AGF og sport sådan helt generelt er med til at binde mennesker sammen og skabe tilhørsforhold og relationer, som rækker lang ud over sport. Det er i sandhed en helt utrolig dejlig mandag, og tak til alle de af jer, der deler jeres personlig historier.

Jeg kan ikke sætte to tanker sammen i dag, og det er ikke kun fordi øllene smagte rigtig godt i Friheden - hver eneste gang jeg forsøger at koncentrere mig om arbejde, tænker jeg på at vi er blevet mestre.

VI ER BLEVET MESTRE?! Er det rigtigt? Er vi helt sikre på at det ikke er en drøm, og vi vågner i morgen når Mikkel Redder beslutter at Brøndby liiiige skal have tildelt to straffespark på efterbevilling?

Someone pinch me 😭

Last edited:
Jeg kan ikke samle mig om noget meningsfyldt på arbejde, så her kommer lidt spredte tanker fra mylderet i hovedet.

Det er svært at forholde sig til, og fortsat helt surrealistisk. Hvordan opfører man sig? Hvad gør man? Hvor går man hen?
Det har ikke bundfældet sig endnu, men der er en grundlæggende lykkefølelse, som jeg ikke har oplevet før. Det er fee'.

Til morgen kom jeg til at tænke på CL for første gang. Men er kommet frem til, at det må vente. Det er vigtigere at nyde dette helt unikke øjeblik fuldt ud og helt indtil efter næste søndag. Og resten af sommeren, for den sags skyld.

AGF bør bruge en del af præmiepengene på en udbygning af det nye stadion. På John Stampes Plads bør der opføres en statue af 'The Holy Trinity' Lars Fournais, Jacob Nielsen og Jakob Poulsen. Alternativt bør opføres en statue af en anonym spiller for at fejre holdet, staben og klubben.
Ledelsen har udført et sublimt og fantastisk arbejde. Ikke bare i år, men sådan set fra 2014 og frem. Det kan ikke roses nok.

Det var bevægende, at lytte til Tøffe igår og høre at Martin Jørgensen og Jens Harmsen var på stadion og høre fra Gunnar Lind i Busgaden.
Jeg bliver varm om hjertet af at tænke på alle legenderne og alle os fans der fik afløb for mange, mange års modgang.

Det er fantistisk at høre jeres situationsberetninger og bearbejdninger af hele situationen. Det er balsam for sjælen. Bliv endelig ved.

Jeg er meget splittet ift. truppen til næste sæson. Skal vi videreføre den nuværende trup eller lave en større ændring? Men det må som sagt vente til senere på sommeren.

Last edited:
så er man squ lige vågnet, uden viden om hvordan man kom hjem, det er altid et godt tegn.

seneste jeg husker var at sidder på sherlock holmes(tror jeg) langt over midnat med 2 gutter hvor vi deltes om 40 shots, et for hvert år siden sidst. har ingen idé om hvor langt vi kom

#KSDH

Jeg fik et minde her til morgen.
For en del år siden, da knægten var bette, spurgte han mig, om jeg egentlig troede, at AGF ville vinde noget i min levetid. Vi er helt tilbage i tiden før første pokalfinale, det var måske kort tid efter sidste oprykning.
Jeg svarede uden at tøve eller trække vejr ind: ja.
Jeg tænkte over det bagefter og mange gange siden, at det da i grunden var en vanvittig ting at tro så fast på, når al tilgængelig data fortalte en helt anden historie.
Især pokalnederlaget til Silkeborg gav lidt ridser i lakken på den tro. Jeg tror faktisk jeg følte et strejf af tvivl i dagene efter det nederlag: hvis ikke vi kunne slå Silkeborg i en pokalfinale, hvad håb havde vi så for at vinde noget nogensinde?

Klip til i går aftes omkring kl. 20 hvor det hele føltes lige dele surrealistisk og uundgåeligt og naturligt. Pludselig fortalte al tilgængelig data at mit håb ikke bare var berettiget, det var realistisk.

AGF er fortjente mestre. Ikke noget med tætte 1-0 kampe på baggrund af et betonforsvar og kontraangreb. Ikke noget med at løbe an på individuelle præstationer.
Næh nej - det har været holdet, sammenholdet og samspillet. Kejsermentalitet og flot fodbold.
Hvis jeg hører én eneste øffe over, at vi ikke fortjente at blive mestre, vil vedkommende få læst og påskrevet.

MESTRE!

Jeg har et par fodbold glade drenge (FCK og Lyngby) i en 3.g klasse, på Virum Gymnasium. Jeg hev to GF kollegaer, den ene iført trøje, ligesom mig, med ind til modulstart, mens CL hymnen gjaldede ud af en højtaler i tasken. Så måtte vi pænt bede eleverne klappe af og os og hylle os 🙂

Til gallafest i fredags, fik den ene af lærerne pigerne i samme klasse til at hoppe og skrive "Kom så de Hviiie" på dansegulvet - så de var preppet 💪

Latest posts

Back