New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 12K
  • Views Views: Views 748K
Mine børn har lige mistet pladsen som baggrundsbillede på min telefon...
Jeg tror den ryger ind på min teams som baggrund. Har brugt Simpsons sofa, Back to the future, Den sidste Nadver, Yaltakonferencen, Lost in translation og Das Leben der Anderen - så kan man variere efter stemningen på mødet.

Den sidste Nadver fungerer ikke optimalt med alle amerikanere - men nu kan man naturligvis påpege at hvis Præsidenten må, bør vi andre også have lov.

Jeg har lige mødt et perifert bekendtskab, som kender Nicolai Larsens mor.

I følge vedkommende, skal han til en jysk klub, men må ikke sige mere. Får dog at vide, at det snart bliver meldt ud.

Med et glimt i øjet siger hun: “Måske er det til min søns klub”, som sjovt nok er AGF.

Tag det for hvad det er. Der kan jo være mange muligheder, men tænkte jeg vil smide den op her alligevel.

Last edited:
CV sagde vi skal være ambitiøse.

En slet skjult opfordring som kan betyde han ønsker større økonomi til at forlænge med de rigtige 🤞 Men også at der skal hentes nye kræfter ind til holdet.

Man må sige der kommer en stor del af lønbudgettet fri men også nogle spillere med kontraktudløb som sikkert napper en del af det, når de forlænger.

Kommer I til at skrue op på økonomien?

– Det kan jeg ikke sige lige nu. Vi har en stærk ejerkreds, bestyrelse og direktion, som alle er ambitiøse, og der skal vi agere ambitiøst. Vi har en stærk gruppe at arbejde ud fra, siger fodbolddirektøren og giver en opfordring til, at AGF skal gå efter at udnytte situationen, de nu har stillet sig i:

– Hvis vi skal have fast (i Europa, red.), så er det nu. Det handler om at udnytte momentum. Vinder du én runde, er du sikret Conference League. Derfor er det her en mulighed, vi skal udnytte.

Carsten V. Jensen vil udnytte den chance.

– Nu skal vi have en dialog i direktionen og bestyrelsen om, hvordan udnytter vi det momentum, vi har skabt Alt andet lige har det ikke været mange gange, hvor man har haft muligheden for at bide sig fast i toppen af dansk fodbold og i Europa. Det skal da have et skud.

– Men det skal vi lige tale om indbyrdes, inden vi taler om det udadtil, lyder det fra ‘CV’,

CV sagde vi skal være ambitiøse.

En slet skjult opfordring som kan betyde han ønsker større økonomi til at forlænge med de rigtige 🤞 Men også at der skal hentes nye kræfter ind til holdet.

Man må sige der kommer en stor del af lønbudgettet fri men også nogle spillere med kontraktudløb som sikkert napper en del af det, når de forlænger.

Så... CV venter ikke til 31. august med at forstærke truppen? Fedt!

Jeg drømmer om, af Beijmo forlænger. Selv hvis han ikke gør, så håber jeg, at AGF bruger hans Instagram som salgsmateriale til potentielt interesserede spillere.

Hvordan er det at spille i Århus? "Jo, i sidste uge var jeg en tur til CL-semifinale i London, så fik jeg spillet lidt golf, og søndag stod jeg så på hegnet til udebanetribunen med anførerbind på og fejrede et dansk mesterskab, mens byen gik fuldstændigt amok."

Det er lidt af et dilemma, som den sportslige ledelse står med. Skal man prøve at fortsætte momentum frem mod den kommende sæson og fokusere på at holde fast i stammen i håb om at få medaljer igen til næste sæson og Europa 2 år i træk? Eller skal smede, mens jernet er varmt, begynde at forynge truppen og bygge noget nyt op, så vi på den lange bane får en mere transferattraktiv trup?

Jeg synes ik, den er så ligetil. Man fristes jo til at forsætte i samme spor og så hente et par yderligere forstærkninger, men hvis vi gerne vil være en fast del af toppen, hvor der ik går 40 år mellem et mesterskab, så skal vi til at hale ind på de andre klubber ift transferindtægter. Og det kræver en helt anden trupsammensætning.

Jeg drømmer om, af Beijmo forlænger. Selv hvis han ikke gør, så håber jeg, at AGF bruger hans Instagram som salgsmateriale til potentielt interesserede spillere.

Hvordan er det at spille i Århus? "Jo, i sidste uge var jeg en tur til CL-semifinale i London, så fik jeg spillet lidt golf, og søndag stod jeg så på hegnet til udebanetribunen med anførerbind på og fejrede et dansk mesterskab, mens byen gik fuldstændigt amok."
Det er vist det man kalder en godkendt uge!

Det er lidt af et dilemma, som den sportslige ledelse står med. Skal man prøve at fortsætte momentum frem mod den kommende sæson og fokusere på at holde fast i stammen i håb om at få medaljer igen til næste sæson og Europa 2 år i træk? Eller skal smede, mens jernet er varmt, begynde at forynge truppen og bygge noget nyt op, så vi på den lange bane får en mere transferattraktiv trup?

Jeg synes ik, den er så ligetil. Man fristes jo til at forsætte i samme spor og så hente et par yderligere forstærkninger, men hvis vi gerne vil være en fast del af toppen, hvor der ik går 40 år mellem et mesterskab, så skal vi til at hale ind på de andre klubber ift transferindtægter. Og det kræver en helt anden trupsammensætning.
Det er bestemt kompliceret.
Men teanker at FCM formentlig saelger en 2-3-4 profiler, saa de har ogsaa en opgave med at forstaerke sig, hvis de ikke fyrer Cooperen er det lidt svaert at forestille sig at BIF ikke fortsaetter med deres lidt mystiske transfer ageren.
FCK skal vel ogsaa igenmmen et reset.
FCN saelger vel et par spillere og skal bygge op igen.

Jeg tror Dalsagaard takker af nu, jeg haaber naester ogsaa at PM goer det, for det fodbold romantiske.
Jeg naerer et lille haab om at vi forlaenge evt med en klausul af kahlen og Beijmo.
Selvom begge svenskere har holdt hojt niveau, saa synes jeg ikke det er oplagt at de skal spille europaisk, skulle de tage sydpaa.
Der skal spinnes mens hjernet er varmt

Det er bestemt kompliceret.
Men teanker at FCM formentlig saelger en 2-3-4 profiler, saa de har ogsaa en opgave med at forstaerke sig, hvis de ikke fyrer Cooperen er det lidt svaert at forestille sig at BIF ikke fortsaetter med deres lidt mystiske transfer ageren.
FCK skal vel ogsaa igenmmen et reset.
FCN saelger vel et par spillere og skal bygge op igen.

Jeg tror Dalsagaard takker af nu, jeg haaber naester ogsaa at PM goer det, for det fodbold romantiske.
Jeg naerer et lille haab om at vi forlaenge evt med en klausul af kahlen og Beijmo.
Selvom begge svenskere har holdt hojt niveau, saa synes jeg ikke det er oplagt at de skal spille europaisk, skulle de tage sydpaa.
Der skal spinnes mens hjernet er varmt
Jeg forventer, at FCK, FCM og BIF alle får nogen ekstremt aktive vinduer. FCK skal have ryddet op, selvom de pt har fået lidt medvind. FCM skal cashe ind på deres profiler, og vil uden tvivl investere voldsomt i truppen. BIF burde jo egentlig have styr på truppen, men det sejler jo fuldstændigt derude. Jeg tror, GFH giver det ét skud mere i bøssen, nu hvor der er 2 CL-pladser på spil i næste sæson. Men det vil jo kræve en del investeringer.

Jeg kan godt se fidusen ved at forlænge med så mange som muligt og holde sammen på truppen, men jeg ku godt være lidt bekymret for, at det er den forkerte beslutning rent strategisk. Vi har før set overraskende mesterhold - også herhjemme - hvor man efterfølgende er blevet fanget i øjeblikket og set alt for kortsigtet. Et fint kompromis kunne jo så evt være at lade de helt gamle takke af på toppen og erstatte dem med nogle yngre kræfter og så forsøge at holde på profilerne mellem 24-30.

Men det bliver uanset hvad nok det mest interessante vindue for os i mange mange mange år.

Jeg forventer, at FCK, FCM og BIF alle får nogen ekstremt aktive vinduer. FCK skal have ryddet op, selvom de pt har fået lidt medvind. FCM skal cashe ind på deres profiler, og vil uden tvivl investere voldsomt i truppen. BIF burde jo egentlig have styr på truppen, men det sejler jo fuldstændigt derude. Jeg tror, GFH giver det ét skud mere i bøssen, nu hvor der er 2 CL-pladser på spil i næste sæson. Men det vil jo kræve en del investeringer.

Jeg kan godt se fidusen ved at forlænge med så mange som muligt og holde sammen på truppen, men jeg ku godt være lidt bekymret for, at det er den forkerte beslutning rent strategisk. Vi har før set overraskende mesterhold - også herhjemme - hvor man efterfølgende er blevet fanget i øjeblikket og set alt for kortsigtet. Et fint kompromis kunne jo så evt være at lade de helt gamle takke af på toppen og erstatte dem med nogle yngre kræfter og så forsøge at holde på profilerne mellem 24-30.

Men det bliver uanset hvad nok det mest interessante vindue for os i mange mange mange år.
Ved ikke om det er en svær balance, men alle trupper har jo godt af at få tilført nyt blod med jævne mellemrum. Og jeg forventer, at der bliver skiftet ud i begge ender af hierakiet, hvor folk som PM, JH og Dalsgaard enten nok spiller sidste kamp søndag eller får en sidste sæson som kulturbærere, men som reserver. Og folk som AJ og Mølgaard nok også søger væk i jagten på spilletid. Og derudover skal der nok bruges en ekstra spiller i hver kæde til at håndtere et europæisk sats.

Så nyt blod skal der nok komme til, men næste geled af kulturbærere står allerede klar - især hvis vi kan holde på Kahl og Bejimo - så jeg er ikke super nervøs for at vinderkulturen skal smuldre mellem fingrene på os. Og de unge som Emmery, JA m.fl. har høstet uvurderlig erfaring, som kun gør dem bedre.

Det tror jeg du har helt ret i - men det er ikke altid at de store investeringer giver sportligt afkast lige med det samme, men hvis de finder et par Billing typer, saa bliver det nok svaert for os, men deres strategi er vel unge, (eksotiske) spillere som kan goeres til gode salg.

FCK, boere fa rettet op, men igen, de skal ogsaa til at have fundet en ny central akse, Zanka, Delayney og ham verdens bedste angriber, og skulle Europa glippe kan der vel godt blive pres paa.

BIF - det sejler som du skriver, og jeg tror det er taet paa saaden en kritisk masse af fans som vender sig imod, maaske ikke klubben men i hvert fald ledelsen, det kan godt blive grimt.

- Kan vi vinde en runde i Champions League-kvalifikationen, er vi som minimum sikret Conference League-gruppespil. Det er en mulighed, vi skal forsøge at udnytte, siger Carsten V. Jensen.

Om klubben vil skrue op økonomisk og i så fald hvor meget i jagten på gruppespil, er for tidligt at sige.

- Vi skal have en dialog i direktionen og bestyrelsen om, hvordan vi udnytter momentum. Det er ikke mange gange, at AGF har haft den mulighed for at bide sig fast, så den skal have et skud, fastslår fodbolddirektøren.

- I sidste ende er det typisk en samlet direktion, bestyrelse og ejerkredsen bagved, der bestemmer, hvad der skal lægges i økonomisk, og tingene skal passe sammen i forhold til, hvem man nu er. Det er ikke sådan, at alt skal på et bræt pludselig.

Forudsigelser i transfervinduet sommer 2026 , primært afgange lige nu - skal nok opdatere ift transfers ind.

1. Beijmo er færdig - jeg tror ikke vi kan holde på ham - klassespiller som jeg tror CV ikke har opgivet på endnu - giv ham hvad han vil have!

2. Kahl tror jeg er prioriteret højt - CV vil gøre alt for at holde på Fizzkahlen og det tror jeg lykkes.

3. Patrick Mortensen jeg tror han takker af i AGF med et mesterskab og rejser hjem til Sjælland. Han skriver en1 års kontrakt med Lyngby - en kæmpe legende i AGF - hold op hvor har han været en institution i AGF.

4. Vi gentegner og Henrik Dalsgaard bliver i AGF 1 år mere - hold nu kæft hvor har han har steppet op da Tinges gik i stykker.

5. Mølgaard tror jeg vi sender videre i karrieren - Luka Callø overtager hans plads i truppen.

6. Vi henter Jens Jønsson hjem igen - Jeg tror personligt at han med spilletid stadig kan være med til at gøre en forskel i AGF. Han har været lidt skadet og fået splinter i røven i grækenland, men rødhårede har god genetik og Jønne kommer stærkt tilbage - vi får brug for brede, særligt set i lyset af NP's skadeshistorik de seneste år.

Kom mere flere? hvad er jeres håb drømme? samt hvad tror i der kommer til at ske - kom selv med jeres forudsigelser?

Latest posts

Back