New posts

"Hvor blev de af"-tråden

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 329K
"Hvor blev de af"-tråden
Tilmed er det mest “liket” indlæg relateret til debatten her, et oneliner indlæg, der opfordrer Hansen til at søge hjælp. Hvor noller er det ikke lige?

Der er differentierede måder at være AGF fan på - forståelsen herinde til modpartens måde at være AGF fan, er ofte latterligt lav(lex pyro). På trods af et ellers fint forum - med en masse brugere, der vidst ikke rigtigt, nogensinde, er kommet i byen og/eller på stadion.
Det vil jeg gerne stå ved. Hvis man føler et behov for at konfrontere en fodboldspiller i det civile liv med ubehagelige ytringer, mener jeg det er en god ide at søge hjælp. Det er langt over grænsen for langt de fleste personer, og det er heldigvis helt normalt at se ned på den slags opførsel. Ingen fodboldspillere bør skulle være bekymrede for at møde en idiot på gaden, der ikke har fattet at fodbold foregår på stadion og i forbindelse med kampene.

Vores værdier er ikke til salg for 3 points eller et mesterskab eller noget tredje.
Enig! Vores værdier er ikke til salg.
Menøhhh...hvad er vores værdier, tænker du, og hvordan får du det til at stemme med vores værdier, at man må "gøre det så ubehageligt som muligt (uden at det bliver fysisk)" for en tidligere spiller at være i Århus?

Der er altså en voldsom diskrepans mellem din snak om værdier, der ikke er til salg, og så at gøre det så ubehageligt som muligt for Stage at være i Århus. Undskyld jeg siger det, men det smager altså af bandementalitet og er ikke på nogen måde en værdi, jeg kan tilslutte mig.

Men ved du hvad? Jeg tror ikke vi kommer til at nærme os hinanden på den her, og jeg har egentlig sagt, hvad jeg havde at sige om det her emne.

Ah ja, der kom den, det tog længere tid end ventet. Os som ikke støtter at man sviner folk, samt deres familier på gaden, kommer ikke rigtigt på stadion.

Det har ikke en skid med at være fan om man går ind for at svine folk i offentligheden. Hansens tilsvining af Støjberg, er det også fordi man er "ultra", er det så også en fan ting?

Hold op det bliver dumt det her.
Bare sådan apropos dumt..

Hvilken del af det du skriver, synes du, at mit indlæg egentligt skrev?

Zero, nada, eller på dansk nul. Nogle er bedre end andre? Nej.. Støjberg? Nej.
Hvorfor skal jeg forholde mig til hende? Hvad Hansen har af erfaringer med politikere må stå for hans regning..

Havde jeg haft behov for at skrive om noget der intet havde med AGF, at gøre, kunne jeg bare læse, i den der cykeltråd vi har.

Tilmed, tog jeg vidst heller ikke, stilling til nogetsomhelst om at svine familier til på gaden. Bare sådan igen, apropos “nu bliver det dumt” - når man ikke rigtigt læser, hvad der bliver skrevet.

Jeg har ikke engang taget stilling til hvad jeg synes - blot skrevet at jeg synes det er noller at skrive søg hjælp - og konstateret, at der er forskellige måder at være fan på.

Det vil jeg gerne stå ved. Hvis man føler et behov for at konfrontere en fodboldspiller i det civile liv med ubehagelige ytringer, mener jeg det er en god ide at søge hjælp. Det er langt over grænsen for langt de fleste personer, og det er heldigvis helt normalt at se ned på den slags opførsel. Ingen fodboldspillere bør skulle være bekymrede for at møde en idiot på gaden, der ikke har fattet at fodbold foregår på stadion og i forbindelse med kampene.
Hvilken hjælp mener du, at Hansen skal opsøge? Sådan helt ærligt. Vi kan nok alle bruge en kærlig henvisning - selv fra en på internettet, der med egne ord, ser ned på en med den slags opførsel.

Jeg har et bud på hvorfor der ikke er nogen herinde fra det uofficielle stemningsmiljø.

Jeg tror simpelthen ikke de ønsker debat på den måde som vi kører det herinde. Selvom vi er åbne og velkomne overfor alle (jo, det er vi :) ), så er der en vis aldersgruppe som er i flertal herinde, og med al respekt for begge parter, så har os gamle fjolser herinde en anden måde at debattere på end dem fra det uofficielle stemningsmiljø. Bevares, jeg kender ikke alle fra det miljø, men når jeg sidder på A1 og kigger over på stemningstribunen, så er det ikke - så vidt jeg kan se - folk der er tættere på pensionsalderen end på en blå mandag, som står på tribunen.

Men jeg vil da meget gerne modbevises og de er meget velkomne til at komme herind og debattere, men jeg tror bare at deres debat kører i Facebook-grupper og den slags.

Du starter dit indlæg med at skrive, at folk fra den stemningsaktive del af fanmiljøet ikke bliver behandlet ret pænt herinde, hvis de skulle stikke hovedet frem. Måske - og det er bare min holdning - kan det have noget med at gøre, at nogle af os nok føler en del af dem pisser på klubben ved at sørge for at klubben tildeles bøder for diverse ting, og det skader klubben mere end det gavner (jo, en bøde på 100.000,- skader klubben mere end den bødefremkaldende tifo med pyro gavnerr). At de så smider utrolig mange timer i det og det visuelt er flot med tifo'er, det respekterer jeg 100%.
Men det er jo helt fjollet. Du har selv været med fra semi gamle dage. På Fæstningen og især galehusets forum var stemningsfolk velrepræsenteret. Det er klart, at der ikke dengang var medier som Facebook, insta og hva det ellers hedder.

Men det er da bemærkelsesværdigt, at de samme folk ikke finder herind - eller gider at bidrage.

Men det er jo helt fjollet. Du har selv været med fra semi gamle dage. På Fæstningen og især galehusets forum var stemningsfolk velrepræsenteret. Det er klart, at der ikke dengang var medier som Facebook, insta og hva det ellers hedder.

Men det er da bemærkelsesværdigt, at de samme folk ikke finder herind - eller gider at bidrage.
Du nævner det selv... ? Dengang var der ikke sociale medier. Det tror jeg har betydet meget for sites som dette, at det er nemmere når man alligevel tjekker Facebook, Instagram osv., at man så kan deltage i en gruppe der handler om AGF. Hos os skal man jo ind på et separat site, måske endda logge ind osv.

Men det er da ærgerligt hvis årsagen er at de ikke føler de bliver behandlet ordentligt. Jeg må nu også indrømme, at jeg har ikke set ret mange give det chancen, og så er det måske lidt fjollet at sidde og snakke om at de ikke bliver behandlet ordentligt hvis de kigger forbi.

Du nævner det selv... ? Dengang var der ikke sociale medier. Det tror jeg har betydet meget for sites som dette, at det er nemmere når man alligevel tjekker Facebook, Instagram osv., at man så kan deltage i en gruppe der handler om AGF. Hos os skal man jo ind på et separat site, måske endda logge ind osv.

Men det er da ærgerligt hvis årsagen er at de ikke føler de bliver behandlet ordentligt. Jeg må nu også indrømme, at jeg har ikke set ret mange give det chancen, og så er det måske lidt fjollet at sidde og snakke om at de ikke bliver behandlet ordentligt hvis de kigger forbi.
Det er måske rigtigt. Jeg aner det ikke. Jeg bruger ikke de medier - så aner ikke om der findes en debat der.

Næh, der ikke er mange der giver det chancen - men det magter man, måske heller ikke, hvis man ved, at man skal stå på mål for alverdens holdinger - og temmelig hurtigt bliver skudt en masse i skoene.

Det er måske rigtigt. Jeg aner det ikke. Jeg bruger ikke de medier - så aner ikke om der findes en debat der.

Næh, der ikke er mange der giver det chancen - men det magter man, måske heller ikke, hvis man ved, at man skal stå på mål for alverdens holdinger - og temmelig hurtigt bliver skudt en masse i skoene.
I min optik skal man kun stå på mål for sine egne holdninger, men man skal være klar på at forsvare sig i debatten, for den gennemsnitlige bruger herinde vil meget gerne debattere, så længe det foregår på et sagligt niveau.

I min optik skal man kun stå på mål for sine egne holdninger, men man skal være klar på at forsvare sig i debatten, for den gennemsnitlige bruger herinde vil meget gerne debattere, så længe det foregår på et sagligt niveau.
Og der må jeg også bare sige, at det netop bliver minus sagligt, når mange brugere herinde kloger sig på ting, de ikke aner noget om - men alligevel har en holdning til. Navnligt relateret til stemning. Hvorfor skulle man så gide deltage?

Jeg fik vidst selv talt vores træner voldsomt ned inden sæsonen. Der anerkender jeg dælme gerne var usagligt. Men har sgu heller ikke den store forstand på at spotte fodboldtrænertalenter 😆

Nu fylder den rene fodbolddebat vel 95% af debatten herinde, så man kunne jo bare engagere sig i den hvis man havde lyst. Så bliver man jo ikke skudt noget i skoene.

Men ingen tvivl om at den generelle debatstil herinde nok tiltrækker et mere "modent" (som i ældre) publikum end dem som der er flest af på stemningstribunerne. Og det er vel sådan set også ok. - man skal ikke nødvendigvis være noget for alle som medie (eller hvad man nu kan kalde et debatforum og det er vel trods alt det måske mest aktive fan-forum i Danmark, så et eller andet må der være rigtigt ved det.

Bevares, jeg kender ikke alle fra det miljø, men når jeg sidder på A1 og kigger over på stemningstribunen, så er det ikke - så vidt jeg kan se - folk der er tættere på pensionsalderen end på en blå mandag, som står på tribunen.
Tænker du skal tage en kikkert med. Der er folk i alle aldre, nuvel kernen består af unge, men ellers er tribunen meget alsidig
Du starter dit indlæg med at skrive, at folk fra den stemningsaktive del af fanmiljøet ikke bliver behandlet ret pænt herinde, hvis de skulle stikke hovedet frem. Måske - og det er bare min holdning - kan det have noget med at gøre, at nogle af os nok føler en del af dem pisser på klubben ved at sørge for at klubben tildeles bøder for diverse ting, og det skader klubben mere end det gavner
Men alligevel nyder i produktet af en aktiv kerne, som i gerne vil diktere hvordan er fans og støtter klubben. Selvfølgelig gider de ikke en debat med AGF's svar på nedre C. Sure game mænd :) - Der ville ikke komme noget godt ud af det, der er ikke mange på nogen af fronterne der i virkeligheden ønsker en debat der kan rykke meninger. Det er det ene hjørne mod det andet.

Men tilbage til hvor de blev af :p

Alsgaard, pointen er jo netop at det IKKE foregår på et sagligt niveau. Det viser den her tråd igår og idag jo tydeligvis. Og det er talrige velkendte, etablerede debattører herindefra der ikke holder niveau. Der er heldigvis også nogle der gør (tak for det!), men det er godt nok ikke hovedparten.
Hovedpointen er at det i langt de fleste tilfælde foregår på et godt og sagligt niveau. Enkelte gange bliver bjørnen prikket tilpas nok gange til at den vågner og er lidt gnaven.
Igen kan jeg kun opfordre til at melde det til os hvis der foregår noget der er over en personlig grænse.

Enig! Vores værdier er ikke til salg.
Menøhhh...hvad er vores værdier, tænker du, og hvordan får du det til at stemme med vores værdier, at man må "gøre det så ubehageligt som muligt (uden at det bliver fysisk)" for en tidligere spiller at være i Århus?

Når jeg sagde “vores” så henviste jeg til de folk der ikke vil have Stage tilbage og som ønsker han skal vide han ikke er velkommen. Ikke til AGFs fanskare som helhed.

Fair nok at du ikke tror vi bliver enige. Det tror jeg heller ikke vi gør, men du skal have tak for i det mindste at være en af dem som har holdt tonen sober.

Alsgaard, pointen er jo netop at det IKKE foregår på et sagligt niveau. Det viser den her tråd igår og idag jo tydeligvis. Og det er talrige velkendte, etablerede debattører herindefra der ikke holder niveau. Der er heldigvis også nogle der gør (tak for det!), men det er godt nok ikke hovedparten.
Tjah, det virkede set fra min stol også som om dit oprindelige indlæg var en god gang raige-bait, som virkede efter hensigten? Det var i hvert fald ikke et indlæg som lagde op til en debat omkring grænserne for acceptabel fan-adfærd, men mere et spark til myretuen for at få en reaktion.

Tænker du skal tage en kikkert med. Der er folk i alle aldre, nuvel kernen består af unge, men ellers er tribunen meget alsidig

Men alligevel nyder i produktet af en aktiv kerne, som i gerne vil diktere hvordan er fans og støtter klubben. Selvfølgelig gider de ikke en debat med AGF's svar på nedre C. Sure game mænd :) - Der ville ikke komme noget godt ud af det, der er ikke mange på nogen af fronterne der i virkeligheden ønsker en debat der kan rykke meninger. Det er det ene hjørne mod det andet.

Jeg prøver at huske kikkerten næste gang ;)

Jeg nyder ikke nødvendigvis produktet af en aktiv kerne. Jeg nyder mest produktet af klubben, men jeg anerkender at det arbejde den aktive kerne udfører, selvfølgelig bidrager til det - og når man er på stadion så er det svært ikke at være imponeret over deres arbejde, men i min optik skal det holdes på det lovlige niveau.
Og så ser jeg ikke nogen der vil diktere hvordan man er en fan og hvordan man skal støtte klubben. Tværtimod ser jeg nogle der rapporterer, at de er blevet bedt om at deltage i stemningen eller smutte væk fra afsnittet; det er vel at diktere hvordan man skal støtte klubben?

Du har ret. Tråden er afsporet, så lad os få den tilbage :)

Nu fylder den rene fodbolddebat vel 95% af debatten herinde, så man kunne jo bare engagere sig i den hvis man havde lyst. Så bliver man jo ikke skudt noget i skoene.

Men ingen tvivl om at den generelle debatstil herinde nok tiltrækker et mere "modent" (som i ældre) publikum end dem som der er flest af på stemningstribunerne. Og det er vel sådan set også ok. - man skal ikke nødvendigvis være noget for alle som medie (eller hvad man nu kan kalde et debatforum og det er vel trods alt det måske mest aktive fan-forum i Danmark, så et eller andet må der være rigtigt ved det.
Jeg elsker at læse på det forum her. Det er ikke det. Jeg ville blot gerne, at der var flere nuancer - og mere snak om stemning.

Og modne. Ja, det er vi nok (desværre er jeg nok en del af det segment nu). Men det er sgu ikke på stemningsafsnittet, at de mest bøvede kommentar til fodboldkampe kommer fra.
I øvrigt, er de fleste unge på stemning jo efterhånden akademikerbørn - så tænker ikke de er snotdumme.

Sådan er det vel hver gang en subkultur møder en mainstreamkultur omkring den samme aktivitet? Der bliver hurtigt gravet grøfter mellem lejrene, og linjerne bliver trukket hårdt op.

Derfor kan det nu stadig undre mig lidt, at de af jer som er en del af det miljø, og som tydeligvis læser med herinde, ikke deltager mere i den generelle fodboldsnak ift. kampe, transfervinduer osv.?

Last edited:
[QUOTE="MASK”]

Men alligevel nyder i produktet af en aktiv kerne, som i gerne vil diktere hvordan er fans og støtter klubben.
[/QUOTE]

Lige nøjagtigt den der er jo egentlig ret ironisk. For hvis der er nogen der historisk har fået skudt i skoene herinde og andre steder, at de vil diktere hvordan andre skal være fans, så er det de uofficielle stemningsskabere. Oh how the tables have turned.

Latest posts

Back