New posts

Fanshoppen

• Thread starter Thread starter KSDHaway
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 896
  • Views Views: Views 54K
Jeg har fået diverse guld merchandise (🏆😍) for noget tid siden, og bestilte ny hjemmetrøje og fik den få dage efter. Alt har kørt fint, når man tænker på, at en så lille butik er blevet blæst bagover af en gigantisk efterspørgsel.

Jeg er skingrende lykkelig over det mesterskab, og at vi skal til Poznan for at spille os i fucking Champions League. Jeg forstår, det er irriterende at mangle en trøje, men om jeg begriber, at det kan ændre på ens lykke over, at vores elskede klub helt sensationelt har vundet pokalen.

Så bliver det altså lidt af et langskud nogen sinde at blive lykkelig for noget som helst her i livet. Det er sagt med al respekt for vores forskellighed som mennesker, men jeg ville virkelig prøve at lægge lidt mindre energi i den skide trøje, hvis det var mig. Det er en ting.
Jeg tror ikke der er nogen der er blevet ulykkelige over det vundne mesterskab, fordi klubben ikke kan finde ud af at levere de varer som de hæver pengene for. Men jeg tænker heller ikke at et vundet mesterskab giver shoppen fripas, til at gøre hvad det passer dem, og pumpe nye varer afsted selvom de ikke kan finde ud af at levere de varer de allerede har taget betaling for. Man kan godt forvente af Fanshoppen, at de bliver drevet en lille smule mere professionelt end det, de kan jo godt finde ud af det i Midtjylland, København og Brøndby, hvorfor er det så så svært at finde ud af det i Aarhus?

Jeg tror ikke der er nogen der er blevet ulykkelige over det vundne mesterskab, fordi klubben ikke kan finde ud af at levere de varer som de hæver pengene for. Men jeg tænker heller ikke at et vundet mesterskab giver shoppen fripas, til at gøre hvad det passer dem, og pumpe nye varer afsted selvom de ikke kan finde ud af at levere de varer de allerede har taget betaling for. Man kan godt forvente af Fanshoppen, at de bliver drevet en lille smule mere professionelt end det, de kan jo godt finde ud af det i Midtjylland, København og Brøndby, hvorfor er det så så svært at finde ud af det i Aarhus?

Bingo. Intet tager noget fra mig og vores mesterskab.

Men vores klub agerer som en amatør forening når det kommer til deres shop. Jeg kan købe en special vare fra Kina og få den hurtigere end en guldtrøje..

Bingo.

Man kan godt stadig være ovenud lykkelig for mesterskabet og samtidig forvente en tøjbutik og AGF som forretning har mere styr på tingene og have respekt for, der bogstavligt er tusindvis af fans, som ikke har fået deres allerede betalte varer men klubben alligevel synes, det er god skik at lancere ikke bare en med 2 nye trøjer, som nok ikke ligefrem hjælper på arbejdsbyrden i butikken.

Det er ikke shoppen, som er flaskehalsen i Supply chain, men derimod produktionen.
Det er selvfølgelig fordi at AGF forståeligt ikke har forudbestilt 25.000 guldtrøjer.

Mht. de nye trøjer, som overhaler guldtrøjen, er de sikkert forudbestilt, som en del af strategien.

Fra AGF mail:

Begrænsningen på de ca. 500 Danske Mestre-trøjer dagligt ligger i selve produktionen af trøjerne, ikke i logistikken. Vi har kapacitet til at pakke og sende over 2.000 ordrer dagligt

Jamen så må jeg da lige tilføje, at jeg stod i kø til den nye trøje den torsdag den blev lanceret, stod i køen godt en halv time, blev lukket ind, købte 3 trøjer - bestilte Links bagpå, afhentede dem næste dag (uden kø) - havde glemt at få rabat som abonnementsholder - det fik jeg godskrevet og gik hjem med trøjerne. En fremragende oplevelse...... oplevede ingen kaos de to dage! Altså ikke for at tage noget fra jeres vrede over dårlig behandling, bare for at sige at ikke alle har samme oplevelse i den shop!
Jeg skulle lige til at skrive noget tilsvarende. Som hyppig kunde både online og fysisk har jeg nærmest ikke oplevet bøvl. (Jeg har været irriteret og det, der er værre, over udsolgte ting, men sådan er det.)

Det skriver jeg ikke for at træde dem med dårlige oplevelser over tæerne, men for at nuancere det.

Jeg har det på samme måde med DSB. Jeg er pendler og bemærker også de dårlige oplevelser, men de fylder bare også mere i den offentlige debat.

• Like
Reactions: cph
Det er ikke shoppen, som er flaskehalsen i Supply chain, men derimod produktionen.
Det er selvfølgelig fordi at AGF forståeligt ikke har forudbestilt 25.000 guldtrøjer.

Mht. de nye trøjer, som overhaler guldtrøjen, er de sikkert forudbestilt, som en del af strategien.

Fra AGF mail:

Begrænsningen på de ca. 500 Danske Mestre-trøjer dagligt ligger i selve produktionen af trøjerne, ikke i logistikken. Vi har kapacitet til at pakke og sende over 2.000 ordrer dagligt

De burde nok have cappet den på f.eks. 7.000, 8.000 eller 10.000 i første omgang. For derefter at tage endnu en omgang med en klar melding om, at der ville blive meget lang levering. Det kan også være vi bare ikke læste godt nok dengang men havde ikke forventet det var over en måned.

Det jeg kan være i tvivl om, er om debatten herude er mest et udtryk for en mindre del der er utålmodige eller om det er en generel tilgang fra de fans som har købt. Personligt havde jeg håbet den nåede frem inden sommerferien men det begynder at se sort ud - de har en lille uge 😂

Last edited:
Jeg synes det er fedt de ikke cappede trøjen ved f.eks 5.000 så ikke alle kunne få den.

Der var nok endda solgt 5.000 mens vores fans på stadion i Brøndby stod og sang for spillerne.

Jeg ville hellere undvære en i en måned eller to, fremfor resten af livet. Sådan havde jeg det også da jeg købte min Stampe trøje kl. 04:44

Min og min søns guldtrøjer lå klar til afhentning i shoppen i Tirsdags og vi havde ordrenr 81xxx - bestilt lige udenfor Sankt Lukas Kirke på turen fra Tivoli og ind til byen. Og jeg måtte endda skrive til dem og få lavet min ordre om da jeg i mesterskabsfejringskådhed havde bestilt den i Large til mig selv og et nr for lille til sønnike...

• Like
Reactions: cph
Jeg synes det er fedt de ikke cappede trøjen ved f.eks 5.000 så ikke alle kunne få den.

Der var nok endda solgt 5.000 mens vores fans på stadion i Brøndby stod og sang for spillerne.

Jeg ville hellere undvære en i en måned eller to, fremfor resten af livet. Sådan havde jeg det også da jeg købte min Stampe trøje kl. 04:44

Måske jeg ikke skrev det klart nok.

Cappe den første på et vist antal. MEN genåbne pga efterspørgsel og i samme ombæring fortælle om en realistisk leveringsperiode = alle kunne få trøjer.

Du skulle slet ikke snydes Thomas😉 - du skulle bare have en fair melding fra start omkring levering.

Men det er selvfølgelig også en afvejning af hvor mange penge man kan tjene, på at smede mens jernet er varmt.

Måske jeg ikke skrev det klart nok.

Cappe den første på et vist antal. MEN genåbne pga efterspørgsel og i samme ombæring fortælle om en realistisk leveringsperiode = alle kunne få trøjer.

Du skulle slet ikke snydes Thomas😉 - du skulle bare have en fair melding fra start omkring levering.

Men det er selvfølgelig også en afvejning af hvor mange penge man kan tjene, på at smede mens jernet er varmt.
Jeg trornærlig talt ikke de havde forventet så mange. Så den melding de kom med, var måske egentlig en fair melding.

Jeg trornærlig talt ikke de havde forventet så mange. Så den melding de kom med, var måske egentlig en fair melding.
Lad os se om den kan vurderes fair - når de sidste har fået deres ;) Jeg syntes altid det er fair, hvis man bliver stillet en realistisk leveringsdato i udsigt. Hvis det holder med kun 2.500 trøjer om ugen og de ikke har nået de første 5.000 ordrer, så er der lang vej til de sidste. Men lad os nu se - det er meget spekulationer.

Undrer mig lidt over de ikke kan få skaleret produktionen op men det er måske ikke så nemt.

Lad os se om den kan vurderes fair - når de sidste har fået deres ;) Jeg syntes altid det er fair, hvis man bliver stillet en realistisk leveringsdato i udsigt. Hvis det holder med kun 2.500 trøjer om ugen og de ikke har nået de første 5.000 ordrer, så er der lang vej til de sidste. Men lad os nu se - det er meget spekulationer.

Undrer mig lidt over de ikke kan få skaleret produktionen op men det er måske ikke så nemt.
Hvis AGF forventede at sælge 1800-2200 trøjer. Så ja.

Brøndby budgetterede med 1500-2500 Aldrig Alene trøjer.

Endte lige over 34.000

Latest posts

Back