New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 291K
Transfervindue Sommer 2026
Last edited:
Jeg vil nu heller ikke købe den, at Arnstad blevet hentet til at spille 6'er (og få trøje nr. 10). I forrige sæson, under Røsler, spillede han bare den plads der blev ledig, når enten Poulsen, MEM eller Anderson skulle stå over. Men allerede dengang kunne de fleste se, at han kunne så meget med bolden, at han ikke var en naturlig 6'er i AGF.
Jeg tror ikke vi skal gå for meget op i et trøjenummer.

I flere kampe ønskede man mere bold i holdet, med to 8’ere der skulle løbe dybt. Det var MEM og MA rigtig gode til. Så der passede Arnstad godt ind.

Jeg er dog ret sikker på, at nogle bliver omskolet mens de er her. Så ændre man ikke opstilling igen for, at rykke en spiller tilbage på den plads han ikke slog igennem på.

Jeg ser også flere spillere være bedre med en 3’er end blot Links. Jeg synes også det passer bedre til RC, FT og EK

Uanset, så fortsætter JP nok med at spille med 3-mands bagkæde og wingbacks efter denne succes-sæson. Og Kahl har i hvert fald fungeret fremragende i sin rolle.

Svært at vide, hvad man har stillet Links i udsigt ved den forrige kontraktforlængelse, men det kunne jo netop være, at han får lov at smutte denne sommer. Det er svært at forestille sig, at vi på nogen måde kan få et beløb, som gør at vi kan hente en fuldgod erstatning. At sælge til 3 mio Eur er i hvert fald en dårlig deal for AGF lige nu.

Men det er altid godt at være i en situation, hvor man tidligt i vinduet blankt kan afvise et tilbud og endda få offentliggjort, at buddet er alt for lavt. Det er der den store forskel er i AGF nu i forhold til for bare 5-10 år siden.

Heldigvis er Links en glad AGF-spiller.

For mig ligner det bare et fanmedies vurdering :-)
Du/I kan vælge at tro mig - eller ej - men han udtalte noget lignende da han blev forholdt om AGF nu skulle spille 433 pga hans ankomst. At han foretrak 433 måske, men det var vigtigere med 3 foran etc etc - og AGF havde 3-backkæde og vi havde Uwes fundament etc...

Du/I kan vælge at tro mig - eller ej - men han udtalte noget lignende da han blev forholdt om AGF nu skulle spille 433 pga hans ankomst. At han foretrak 433 måske, men det var vigtigere med 3 foran etc etc - og AGF havde 3-backkæde og vi havde Uwes fundament etc...
Jeg tror da ikke at der er nogle der ikke tror på dig. Men han udtaler blot ikke noget om en 4’er

I det link jeg deler siger, at det bliver en 3’er og tallene ikke betyder alverden.

CV udtaler da han ansættes at aftalen er en 3’er.

Men derfor kan han stadig godt foretrække en 4’er og klubben en 3’er

Jeg tror da ikke at der er nogle der ikke tror på dig. Men han udtaler blot ikke noget om en 4’er

I det link jeg deler siger, at det bliver en 3’er og tallene ikke betyder alverden.

CV udtaler da han ansættes at aftalen er en 3’er.

Men derfor kan han stadig godt foretrække en 4’er og klubben en 3’er

Naturligvis. Jeg husker bare ret godt når det kommer til sådan noget.
At jeg ikke kan finde et skrevent link - er måske netop fordi jeg hørte det på video/lydbid.
Journalisten spurgte om AGF skulle skifte formation nu han kom til. Et helt helt naturligt spørgsmål når han nu kom fra 433 i Viborg.

Der udtalte han at han var glad for 433 - men synes det vigtigste var de 3 oppe foran (og spillede så 343 i AGF).

Naturligvis. Jeg husker bare ret godt når det kommer til sådan noget.
At jeg ikke kan finde et skrevent link - er måske netop fordi jeg hørte det på video/lydbid.
Journalisten spurgte om AGF skulle skifte formation nu han kom til. Et helt helt naturligt spørgsmål når han nu kom fra 433 i Viborg.

Der udtalte han at han var glad for 433 - men synes det vigtigste var de 3 oppe foran (og spillede så 343 i AGF).
Det gør man også i en 4-3-3

Links er et godt eksempel på pointen med at der er flere spillere hvis situation og kontraktlængde og formodede interesse gør det til et naturligt tidspunkt at sælge dem. Der kan godt blive et par stykker vi er nød til at fortælle ikke kan komme afsted lige nu. Har man lovet Links noget kan det blive svært med ham hvis buddene kommer derop hvor man heller ikke kan sige at de er for lave. Jeg tror bare også der fx er en forståelse med Arnstad om at man ikke holder på ham og der kunne også være noget logik i sælge fx Bech og Yakob. Forhåbentlig er det også lige blevet lidt mere interessant at blive ovenpå sidste sæson, selvom det samtidig øger sandsynligheden for at der kommer gode bud.

Links er et godt eksempel på pointen med at der er flere spillere hvis situation og kontraktlængde og formodede interesse gør det til et naturligt tidspunkt at sælge dem. Der kan godt blive et par stykker vi er nød til at fortælle ikke kan komme afsted lige nu. Har man lovet Links noget kan det blive svært med ham hvis buddene kommer derop hvor man heller ikke kan sige at de er for lave. Jeg tror bare også der fx er en forståelse med Arnstad om at man ikke holder på ham og der kunne også være noget logik i sælge fx Bech og Yakob. Forhåbentlig er det også lige blevet lidt mere interessant at blive ovenpå sidste sæson, selvom det samtidig øger sandsynligheden for at der kommer gode bud.
Der er selvfølgelig lagt planer for spillerne, og Yakob spiller jo f.eks en position hvor vi er godt besat. Ligesom Arnstad i kampen mod Viborg f.eks viste sig bedre end Yakob på plads.

Jeg har længe skreget på, at vi manglede et alternativ til Links. Det kan ende med, at bide os i halen nu. Han er farlig offensiv. Gode indlæg fra siderum i venstreside. Gode hjørnespark fra højre. Ikke mindst ligaens næstbedste målt på nærkampe. Der mangler Emmery stadig en del.

Jeg tror nogle af dem der tror de skal afsted i dette vindue, kan se på Beijmo, Mortensen og Dalsgaard og måske godt kan se at klubber ikke sælger halvdelen af startopstillingen.

Det gør man også i en 4-3-3

Tror ikke helt jeg gjorde mig tydelig nok.
JP sagde at han måske nok foretrak 433, men der var mange måder at midten og defensiven kunne se ud, nævnte noget om fundamentet fra Uwe etc - og understregede at de 3 foran var noget af det vigtigste - samt at spille op gennem midten.

Nuvel.. Lad os se hvad han/vi gør.

Tror ikke helt jeg gjorde mig tydelig nok.
JP sagde at han måske nok foretrak 433, men der var mange måder at midten og defensiven kunne se ud, nævnte noget om fundamentet fra Uwe etc - og understregede at de 3 foran var noget af det vigtigste - samt at spille op gennem midten.

Nuvel.. Lad os se hvad han/vi gør.
Ja. Jeg hæfter mig dog i at CV da han ansætte JP sagde vi spillede med 3 i forsvaret. Ligeledes har CV i denne uge sagt at Kahl er stopper (og jeg tror ikke han kan spille i midten med kun en makker).

Jeg synes personligt en 4’er er det bedste at spille i rent taktisk, specielt i restforsvaret giver det en fleksibilitet. Men jeg vil til en hver tid håbe det er klubben der bestemmer dét, og ikke en træner der er på gennemrejse.

Latest posts

Back