New posts

Fanshoppen

• Thread starter Thread starter KSDHaway
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 644
  • Views Views: Views 41K
Forstår squ godt magthavere (og erhvervslivet) kan slippe afsted med ulovligheder, når holdningen er "herregud værre er det heller ikke".

Gad vide om folk vil være lige så overbærende hvis det var Mr. som trak pengene før en ordre er afsendt..

Men igen, meget af frustrationen kan undgås med kommunikation (og overholde gældende lovgivning).
om pengene er reserveret eller trukket betyder ikke meget for mig for at være helt ærlig. jo på overflade niveau skal de selvfølgelig overholde reglerne, men i realiteten gør det jo ingen forskel

om pengene er reserveret eller trukket betyder ikke meget for mig for at være helt ærlig. jo på overflade niveau skal de selvfølgelig overholde reglerne, men i realiteten gør det jo ingen forskel

Den holdning vil du ikke have, hvis AGF gik konkurs eller Mr. Derudover er reglen også lavet for at forbrugerne ikke skal agere bank.
Har du samme holdning til store aconto beløb? Eller ved bestilling alle mulige andre steder fra?

Men igen, igen, igen. AGF er ikke i nærheden af at få den kritik en hver anden forretning havde fået.

Men godt for dig du er ligeglad.

Den holdning vil du ikke have, hvis AGF gik konkurs eller Mr.
Udover at en del af min pension ville være gået op i røg, så ville en konkurs nok mest betyde, at jeg ville sætte himmel og hav i bevægelse for at hjælpe til med at få klubben oven vande igen. Det ville være ærgerligt for Mr. (er det den der old school tøjkæde med det underlige logo?), men ingen udover den nærmeste familie til ejerne ville vel følelsesmæssigt være berørt over det. Det er, også her, meget svært at sammenligne med en fodboldklub som AGF.

Jeg er helt med på, at vi har forskelligt temperament i forhold til de her forbrugerspørgsmål, og det er selvfølgelig fuldstændig fair. Men at jeg og mange andre føler en ret reel form for medejerskab i klubben, det ændrer for mig stort set alting i de her spørgsmål. Det er min egen butik, vi snakker om. Både konkret og i meget højere grad følelsesmæssigt.

Jeg ville sgu nok have den samme holdning, hvis de gik konkurs og jeg mistede 700 kr. Gik AGF konkurs ville det sgu ikke være mit økonomiske mellemværende der var det største issue.

Jeg skal ikke kloge mig på, hvad den rigtige holdning er, og som du nævner kan loven være rigtig, men jeg går også overfor rødt engang imellem, og kommer også til at køre for stærkt. I min optik er det sgu lidt det samme. Det er en lille ubetydelig "forseelse".

Så er jeg med på, at nogle er mere retskafne end andre. For mig er dette en ubetydelighed, og hvis AGF har måtte gøre dette for at få hele kabalen til at gå op, så synes jeg det er rigtig fint.

At de så godt lige kunne have sendt en mail med update eller lign er en anden sag.

• Like
Reactions: BKC
Der er jo også giga forskel (eller bør være) fra AGF og Mr. Jeg holder med AGF og vil dem alt godt. Jeg bruger ekstremt meget tid og "følelser" på det. Det gør jeg ikke på Mr.

Så naturligvis er der forskel på, hvordan ens holdning er til "loven".

"Loven" er altså loven. Det er fint du er ligeglad med den, men det kan en virksomhed altså ikke være.

Fair nok der er noget skrevet ned på skrift, men har AGF følt til nødsaget til at lave denne manøvre, synes jeg stadig det er et fint træk.

Interessant perspektiv. Lidt ulovlig skattespekulation for at finansiere den næste stjerne?

Mulighederne er mange så længe AGF føler sig nødsaget til at bryde en lovgivning.

Diskusionen er relevant. Jacob Nielsen har opbygget stor tillid hos mig til at man driver forretning på ordentlighed. Det betyder også, at jeg trygt kan handle med klubben.

Det har helt sikkert været et stort - positivt! - pres med mesterskabet, og nærmest umenneskeligt for dem der arbejder med shoppen. Derfor er jeg large, mere end normalt. Men jeg forventer stadig man overholder god forretningsskik.

Vi har set det annonceret at de trækker pengene med det samme. Derfor er jeg mindre utilfreds end hvis det ikke var skrevet. Men det er stadig ikke ok at stille os ringere end købeloven giver mulighed for. Det bliver især problematisk hvis der går meget længere med at få leveret trøjerne. Goodwill og eufori varer kun så langt.

Vi har set det annonceret at de trækker pengene med det samme. Derfor er jeg mindre utilfreds end hvis det ikke var skrevet. Men det er stadig ikke ok at stille os ringere end købeloven giver mulighed for. Det bliver især problematisk hvis der går meget længere med at få leveret trøjerne. Goodwill og eufori varer kun så langt.

Men det er altså ikke rigtigt. Ingen steder stod der det da jeg købte.

Jeg venter gerne 1 måned mere, men som virksomhed fremstår de som amatører.

Hvis de har omsat 50m ved at være lidt kreative, men kun kunne have omsat for fx 20m ved at være 100% regelrette, så vil jeg til hver en tid gå med den første model.

Det er jo ikke deres normale praksis, men et tiltag de har gjort brug af i den største periode nogensinde for klubben.
Jeg tror nærmere, at man skal se sådan på det, at de måske kunne sælge 3-4.000 styk uden forudbetaling, og 30.000 med forudbetaling

Latest posts

Back