New posts

Den store stemningstråd

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 832
  • Views Views: Views 52K
Den store stemningstråd
Som jeg har skrevet i en anden tråd: gad vide om alle de andre tilskuere ville begynde at sige, råbe, huje lidt mere, hvis de unge brushaner er stille lidt længere tid? De har jo de facto taget patent på “stemning” i en grad, så de selv mener, at selve fodboldens sjæl afhænger af dem. (Ja, der ER skørt!)
Det sætter jeg gerne hele pensionsopsparingen på IKKE sker!

Fair nok at være i mod pyrptendenserne, men denne stemningsmodstand synes jeg er helt forbi skiven.

Helt forbi skiven.

Og hov, vi vandt sørme alligevel.

Splittet for Aarhus?

Jamen så skal de da bare være stille resten af kampene, så har vi da også det at brokke os over.

Altså udover pyro, at de synger for lange sange, at de beder om at man deltager og ikke står i midten og filmer, at de er unge og giver den gas istedet for at kigge på kampen hele tiden osv.

Det var meget bedre i gamle dage, lige som alt andet.

Jamen så skal de da bare være stille resten af kampene, så har vi da også det at brokke os over.

Altså udover pyro, at de synger for lange sange, at de beder om at man deltager og ikke står i midten og filmer, at de er unge og giver den gas istedet for at kigge på kampen hele tiden osv.

Det var meget bedre i gamle dage, lige som alt andet.
Næh, jeg har intet imod, at resten af stadion står for opbakningen.

Jeg har heller ikke noget imod, at man trommer og synger i stedet for at se og reagere på kampen. Jeg forstår bare ikke, at nogen kan det, for jeg kan ikke lade være med at involvere mig emotionelt i begivenhederne på plænen.

Hvad er det for noget med at stå i midten og filme? Hvem gør det?

Og lad os nu kalde en spade for en spade: der bedes ikke; der forlanges.

Nysir kommer med en melding om at de i den kommende periode vil protestere overfor Divisionsforeningen, og de straffe der bliver pålagt. De skriver følgende på Instagram:

View attachment 3998

​

Det er så tonedøvt, at jeg dårligt ved, hvad jeg skal sige.
De har jo tigget og bedt om, at vi endte med lukkede tribuner. Divisionsforeningen m.fl. har i årevis været meget, meget lempelige og forsigtige med straffene - i håbet om at fornuften vandt til sidst. Med det klokkeklare resultat at "stemningskaberne" har eskaleret deres udtryk på den falske side af loven i stadig stigende grad.
Hvad havde de forventet?

Jeg har heller ikke noget imod, at man trommer og synger i stedet for at se og reagere på kampen. Jeg forstår bare ikke, at nogen kan det, for jeg kan ikke lade være med at involvere mig emotionelt i begivenhederne på plænen.

Man kan altså sagtens mærke kampen på stemningstribunen. Hver gang man får et hjørne eller frispark eller lignende, så giver det energien til lige at synge det højere. Jeg kan garantere for at der også bliver brokket over dommeren osv.:cool:

Jamen så må de da bare komme igang. Ellers så kan vi jo selvfølgelig også brokke os over det, nu hvor vi stiller så mange krav til dem som skaber stemning, altså nu hvor vi ikke selv bidrager.

Jeg har intet imod at der forlanges deltagelse når man stille sig i kernen, sådan skal det være. Derfor jeg ikke står derinde mere.

Så kan man jo også være kontrær og vil stille sig derind, "fordi det har jeg lov til", men hvem er så den mest latterlige part?

Jamen så må de da bare komme igang. Ellers så kan vi jo selvfølgelig også brokke os over det, nu hvor vi stiller så mange krav til dem som skaber stemning, altså nu hvor vi ikke selv bidrager.

Jeg har intet imod at der forlanges deltagelse når man stille sig i kernen, sådan skal det være. Derfor jeg ikke står derinde mere.

Så kan man jo også være kontrær og vil stille sig derind, "fordi det har jeg lov til", men hvem er så den mest latterlige part?
Hvem taler du til her?

Man kan altså sagtens mærke kampen på stemningstribunen. Hver gang man får et hjørne eller frispark eller lignende, så giver det energien til lige at synge det højere. Jeg kan garantere for at der også bliver brokket over dommeren osv.:cool:
Fair game. Jeg elsker meget få af sangene, så måske er det nemmere for mig at afbryde mig selv med pludselige udråb.

Hvor latterligt det end er at stille sig på stemningstribunen for demonstrativt at holde mund og stå stille - og det ville være latterligt! - er det dog lovligt i forhold til stadionreglementet, så vidt jeg er orienteret.
Det er også lovligt at hoppe og synge hele kampen hvad enten man følger med i den eller ej.
Og det skaber stemning, uden tvivl.
Tvivlen er, om den stemning der skabes er rar eller ej både for deltagerne på stemningstribunen, for spillerne og for resten af publikum.
Her ser det ud til at afbrænding af krudt gør en væsentlig forskel for mange.
For det ser ud til at kampene både kan tabes og vindes, uanset.

Efter i dag, sammenlignet med, hvad vi normalt oplever, var stemningen på stadion nærmest ikke-eksisterende. Uden de fans, der skaber atmosfæren er det tydeligt for enhver, at produktet simpelthen er markant anderledes – uanset om man holder med SFA eller ej.
Fra en TV producents vinkel kan man vel altid genoplive dåseopbakningen fra coronatiden.

Latest posts

Back