Artikler om spillerne og klubben 2026
Det jeg har hørt af denne her er faktisk mere reflekterende og nuanceret end de oprindelige.Dan Hammer er en one trick pony. Den klub, der investerer mest i spillertruppen vinder som regel - hvilket er sandt - og klubber som AGF bør geare sin forretning helt vildt voldsomt, fordi det er den eneste vej til sportslig succes (den del er ikke sand).
Jeg har ikke hørt den pågældende podcast. Men Dan Hammer har ikke for vane at se verden i nuancer - hverken i forhold til den enkelte klubs muligheder, faciliteter mv. eller i forhold til den enkelte klubs situation. Det hele tager som regel udgangspunkt i, at alle klubber er FCK.
Jeg synes, Mediano langt hen ad vejen er et fremragende produkt. En af grundende til, jeg ikke gider betale for det, er dog deres brug af eksperter for det kommercielle og forretningsorienterede emner. Dan Hammers og Peter Frolunds perspektiver fylder simpelthen alt for meget, og Peter Brüchmann er alt for dårlig til at agere kritisk modpart til deres analyser.
Han siger bl.a at han er mindre overrasket over, at AGF blev mestre end FCK blev 7’er. Da han ved der kommer outliers.
Jeg sidder lidt med en følelse af, generelt - pånær måske Bayern og PSG, til dels Celtic - er klubberne rykket lidt tættere på hinanden rundt omkring. Spanien er også atypisk, men over de sidste 5 år har Atlético dog også vundet. Real Madrid har et væsentlig større budget end Barcelona, men de er alligevel tætte.
På seks år i Danmark har vi tre forskellige mestre. Hvis Brøndby ikke var snublet hjemme mod os, havde det dog kun været to. Og det er i et format, der tilsiger færre hold kan vinde.
En ting jeg slet ikke er enig i, er hans præmis om at der kun kan være en måske to store klubber i Danmaek, pga sponsorer og europæiske pladser. Den køber jeg ikke. Jeg er dog enig i, at indtil videre ligner FCK det eneste hold der over en 10 årig periode har en klub i økonomisk balance.