New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 6K
  • Views Views: Views 379K
Jeg har meget svært ved at se andre spillere end Beijmo og Kahl, hvor der ikke var styr på kontrakten.

Dalsgaard og PM er tudse gamle. Det er helt naturligt, man kun giver dem korte kontrakter.

Så er der Yakob. Han har været skadet i 2 år og har 1 år tilbage. Han ligner en spiller, msn bør forlænge med om muligt, men det er helt naturligt, at man ikke har gjort det mitdt i hans skadespause.

Alle andre nævneværdige spillere har minimum 2 år tilbage.

Jeg kan ikke rigtig se Mølgaard gøre en forskel. Han har været for meget ude, og hans pasningsspil er ikke godt nok til den form for fodbold vi spiller nu. AJ kan jeg godt se i kampe i f.eks Europa hvor vi tager imod
Jeg ser desværre også kun Mølgaard som en back-up spiller efterhånden - spørgsmålet er om man kan se han kan åbne et acceptabelt antal kampe, eller om han eksempelvis ryger til en af nedrykkerne eller en af oprykkerne.

Har masser af sympati for Mølgaard, men han rammer ikke niveauet fra for 3 år siden igen.

Jeg er ikke sur på Beijmo for at vælge pengene. Jeg er ikke sur på Beijmo for at vælge FCK som tidligere AGF spiller - max irriteret.

Jeg er fucking sur på Beijmo for at foregive at AGF betyder mere end det gør, når det åbenbart kun handlede om egen hæder og hyldest. For jeg nægter at tro han er så naiv at han ikke ved hvilke signaler han har sendt og hvad det har gjort ved hans popularitet.

Beijmo skal ikke lege at AGF er vigtig for ham når vi ikke er det. Han må gerne fejre mesterskabet og være lykkelig, men han skal ikke sætte sig selv i centrum for nærmest hele festen. Han skal lade værd med sit "Aarhus og fans betyder alt for mig" for at sige "når FCK ringer, så kommer man" i sit intro interview. Han skal lukke røven med at respektere hans valg og "vi må forstå". Bare fordi alt ovenstående kan slukkes for ham kan det ikke for os, og man går ikke ind i den fortrolighed med fans i det største øjeblik i 40 år for at pisse af til rivalen - nærmest med en aftale i skuffen. Alle siger "det her er professionel sport", men synes i Beijmo har opført sig professionelt?

Beijmo har taget sit valg - nu må han leve med konsekvenserne. Jeg har med glæde bemærket han ikke er på ét billede eller én video AGF har lagt op siden.

Og så må nogen lige lære bogere ikke at like når gamle spillere lægger posts op i nye klubfarver.

Jeg tror du rammer mange AGF fans følelser inkl. min egne spot on!
Jeg har intet problem med, fodboldspillere er i klubben for at gøre et (professionelt) arbejde og ikke mere end det. Jeg har også forståelse for, de gerne vil tjene så meget som muligt (til gengæld pisser det mig af, når folk bruger "de har en kort karriere til at tjene penge. Gu har de ej), jeg har endda en vis forståelse for, man vælger FCK over AGF så længe afstanden mellem dem og os er så stor men jeg har fucking ingen forståelse for, spillere der foregiver andet og så har den frækhed at bede om forståelse, når de følelser for AGF, som Beijno har givet udtryk for bare var pis og papir.

Fuck af.

Programmet med Farzam er vist allerede optaget i seneste landkampspause, så det er vist lidt længere siden han kom med den udtalelse. Stadig dumt at han ikke kan levere på det… Men man har jo et standpunkt til man får penge nok.

Han er ikke 20 år gammel, han ved godt sådan en udtalelse skal man holde sig fra, når han tydeligvis ikke havde udelukket Superligaen.

Men det er jo også fandens svært at ramme plet. FCK gad vel godt have haft en kortere kontrakt på Toyotaen, og FCM ville vel også gerne ønske de ikke havde Uhre så lang tid som de har nu.
Ja men i det store regnskab er det bedre at have et par spillere på lange kontrakter, som man gerne ville slippe ud af, end at have for mange profiler der smutter transferfrit. Det ved de andre steder, men i Brøndby og AGF har man ikke helt forstået det endnu. Så kan man gøre som i denne sæson, og leje de spillere ud, som viser sig ikke at have niveau, som Badji, Gyamfi og tidligere Serra.

Det er klart at det koster flere penge at sikre kontrakterne på de vigtigste spillere, men det nytter heller ikke noget at der ikke er styr på 6 af de spillere der fik flest minutter i sæsonen, det er simpelthen ikke godt nok.

Jeg ser desværre også kun Mølgaard som en back-up spiller efterhånden - spørgsmålet er om man kan se han kan åbne et acceptabelt antal kampe, eller om han eksempelvis ryger til en af nedrykkerne eller en af oprykkerne.

Har masser af sympati for Mølgaard, men han rammer ikke niveauet fra for 3 år siden igen.
Selv dette forår har Solbakken, efter han har fået konstateret MS, spiller flere minutter end Mølgaard

Last edited:
Hvis det står til troende, at FCK først sent har meldt sig på banen, så kan Beijmo sagtens have tænkt, at han var på vej til udlandet, da han udtalte sig til Farzam. Anders Kure ville også gerne prøve at spille i udlandet i sin tid, men endte i FC Vestsjælland.
Det kommer til at se dumt ud i bagspejlet, at Beijmo udtalte sig så skråsikkert, men det var sikkert hans følelse på det tidspunkt.

Når der så ikke dukker de fede tilbud fra udlandet op, men en virkelig flot kontrakt fra FCK, så forstår jeg godt at han gør, som han gør…Derfor gør det selvfølgelig ondt på mig som fan. Hvis det på noget tidspunkt skulle være interessant at vælge os til frem for FCK, så var det jo netop nu.
Beijmo kunne have været en af de store legender.
Det er også bare svært at sige andet end 'kun AGF i DK' når man sidder i løbet af et forår og er i tæt konkurrere med FCM.

Hvis han havde været åben dengang og fx sagt 'jeg håber mest på udlandet, men hvis FCK eller FCM smider boksen vil jeg da se på det'. Så havde han måske ren røv at trutte i, men med risiko for ballade blandt fans, og måske også ringere mulighed for at kunne agere som leder i truppen.

Så længe mesterskabet var på vippen har Beijmo i mine øjne pligt til at sikre fokus på AGF og udtale sig loyalt, også i egenskab af viceanfører. Til guldfejringen havde han også pligt til at holde fokus på det opnåede, men ikke pligt til at udtale sig om sin fremtid, og heller ikke pligt til at love AGF evig troskab - han skulle bare glide udenom på en måde der ikke indikerede slut - fordi det var en fejring af AGFs mesterskab

At han sidder i et program, præcix en uge før han skriver under med FCK, og siger der kun er AGF for ham i Danmark er uintelligent.

Det er efterhånden mere et faresignal end en loyalitetserklæring, når spillere kommer med den slags ytringer.
Stage og Mads Jørgensen sagde stort set det samme inden de skiftede til henholdsvis FCK og Brøndby.

Det er efterhånden mere et faresignal end en loyalitetserklæring, når spillere kommer med den slags ytringer.
Stage og Mads Jørgensen sagde stort set det samme inden de skiftede til henholdsvis FCK og Brøndby.
Mads Jørgensen fik Brøndby til at betale en transfer for ham, selvom han var transferfri.

Beijmo må sige hvad han vil, han ligner bare komiske Ali

Ja men i det store regnskab er det bedre at have et par spillere på lange kontrakter, som man gerne ville slippe ud af, end at have for mange profiler der smutter transferfrit. Det ved de andre steder, men i Brøndby og AGF har man ikke helt forstået det endnu. Så kan man gøre som i denne sæson, og leje de spillere ud, som viser sig ikke at have niveau, som Badji, Gyamfi og tidligere Serra.

Det er klart at det koster flere penge at sikre kontrakterne på de vigtigste spillere, men det nytter heller ikke noget at der ikke er styr på 6 af de spillere der fik flest minutter i sæsonen, det er simpelthen ikke godt nok.
Løsningen var at stille stolen for døren for Beijmo og Kahl i sommers. forlæng, blive solgt, eller sid på tribunen.

Jeg noterede mig ingen, der reagerede på de mange gange jeg gjorde opmærksom på netop de to kontraktudløb og den 'transfer' men reelt betalte for et halvt år med hhv Kahl og Beijmo.

Det gav også mening, fordi holdet fungerede og begge var vigtige spillere på holdet. Men derfor har jeg det også lidt svært ved for megen kritik nu.

Der var angiveligt bud på omkring €1m for Beijmo fra hollandsk midterklub i sommers. Jeg ved ikke om det var klub eller spiller, der takkede nej, men havde dengang indtryk af det var Felix, der takkede nej. Og hvad gør man så?

I sommers var det stadig realistisk at både Kahl og Beijmo kunne vælge at forlænge efter sæsonen. To dygtige spillere, men så heller ikke mere efterspurgte end det. Og når Felix kun kunne tiltrække middelmådig hollandsk interesse, er det jo ikke fordi man kyler transferguld på gaden.

Kevin Yakob er ét tilfælde. Ham kan måske sælges halvpart og bør derfor overvejes. Bech og Arnstad repræsenterer stor værdi og SKAL sikres Links er mere vigtig end værdifuld, men kan måske sælges for gode penge, han skal naturligvis være under kontrol.

Bogere, Callø, Emmery og Aron skal naturligvis være sikre. Det samme skal Lind og hvem man ellers henter af dyre, yngre spillere.

Løsningen var at stille stolen for døren for Beijmo og Kahl i sommers. forlæng, blive solgt, eller sid på tribunen.

Jeg noterede mig ingen, der reagerede på de mange gange jeg gjorde opmærksom på netop de to kontraktudløb og den 'transfer' men reelt betalte for et halvt år med hhv Kahl og Beijmo.

Det gav også mening, fordi holdet fungerede og begge var vigtige spillere på holdet. Men derfor har jeg det også lidt svært ved for megen kritik nu.

Der var angiveligt bud på omkring €1m for Beijmo fra hollandsk midterklub i sommers. Jeg ved ikke om det var klub eller spiller, der takkede nej, men havde dengang indtryk af det var Felix, der takkede nej. Og hvad gør man så?

I sommers var det stadig realistisk at både Kahl og Beijmo kunne vælge at forlænge efter sæsonen. To dygtige spillere, men så heller ikke mere efterspurgte end det. Og når Felix kun kunne tiltrække middelmådig hollandsk interesse, er det jo ikke fordi man kyler transferguld på gaden.

Kevin Yakob er ét tilfælde. Ham kan måske sælges halvpart og bør derfor overvejes. Bech og Arnstad repræsenterer stor værdi og SKAL sikres Links er mere vigtig end værdifuld, men kan måske sælges for gode penge, han skal naturligvis være under kontrol.

Bogere, Callø, Emmery og Aron skal naturligvis være sikre. Det samme skal Lind og hvem man ellers henter af dyre, yngre spillere.
Mener nu også flere nævnede at det var atypisk CV ikke at sælge dem, men lad det ligge.

De har været med til at sikre et mesterskab med et beskedent budget.

Vi skal forsætte som nu. Vi er i fremgang, og det er selvfølgelig lettest hvis de vigtigste spillere gider forlænge til vilkår vi kan tilbyde. Ellers kræver det en vurdering af den specifikke situation. Yakob f.els betalte vi ikke alverden for, så han er nærmest 20-30% af den pris en afløser koster. Derfor kan det give mening at fortsætte med ham, og lade ham lave en Beijmo

Mht Beijmo´s skifte til FCK: Jo, Beijmo ligner lidt Komiske Ali qua udtalelserne i tiden op til sæsonafslutning. Enig. Men da sket er sket har jeg på fornemmelsen at rygterne om den samlede pakke på 10 mio Euro ( som jeg hælder til at tro på ) er kanaliseret ud af Beijmo´s lejr helt bevidst for at gyde olie på vandene....underforstået; enhver må kunne se og forstå hvorfor han ville takke ja til et sådan tilbud

Måske også fordi det kommer fra de spillere, der er i farezonen. Møllgaard, Serra og JJA vinder ikke meget mere end et smil ved at sige det.

Hansen, Poulsen, Tingager, Beijmo, Dalsgaard, PM. Det er eksempler på spillere der kom til klubben gratis eller billigt og har været en succes mens de har været her. (Man kunne nævne Serra, men det gør jeg ikke, han er mere eksempel på når kontrakten er for lang).

Det er jo glimrende med spillere man køber, der gør det godt, som fx Kahl, Bech, Links, Knudsen, Arnstad, og dem skal man have sportsligt udbytte af, men også gerne transfer hjem. Derfor gør Kahls kontraktudløb lidt mere ondt end Beijmos.

Men det er også fantastisk at hive spillere ind gratis / billigt, der kommer forbi og leverer mens de er i klubben.

Jeg kan være lidt bekymret over hvis fremtidens NP og Tingagere: Knudsen og Solbakken skal hentes til 15 mio i stedet for 0. Men der skal være plads og råd til både de billige og dem der koster. Og så skal de købte gerne kunne veksles efter endt tjeneste, som fx Anderson, eller bedre, som fx MEM.

Jeg synes, at det er vildt, at en bestyrelse (endda i en børsnoteret virksomhed) kan stå som afsender på et indlæg som dette: https://brondby.com/nyheder/herrer/2026/maj/uafklarede-sporgsmal-efter-torsdagens-derby

Uanset, om man har sympati for de fremførte argumenter eller ej, så håber jeg ikke, at vi kan se en AGF-bestyrelse udsende tilsvarende pressemeddelelser.
Pinligt. Ikke andet.

Det er desperate mennesker der opfører sig sådan. Jeg gad kkke læse den til ende. Nævner de Wass’ voldsomme frispark efter 1 minut med ét ord?

Latest posts

Back