Løsningen var at stille stolen for døren for Beijmo og Kahl i sommers. forlæng, blive solgt, eller sid på tribunen.
Jeg noterede mig ingen, der reagerede på de mange gange jeg gjorde opmærksom på netop de to kontraktudløb og den 'transfer' men reelt betalte for et halvt år med hhv Kahl og Beijmo.
Det gav også mening, fordi holdet fungerede og begge var vigtige spillere på holdet. Men derfor har jeg det også lidt svært ved for megen kritik nu.
Der var angiveligt bud på omkring €1m for Beijmo fra hollandsk midterklub i sommers. Jeg ved ikke om det var klub eller spiller, der takkede nej, men havde dengang indtryk af det var Felix, der takkede nej. Og hvad gør man så?
I sommers var det stadig realistisk at både Kahl og Beijmo kunne vælge at forlænge efter sæsonen. To dygtige spillere, men så heller ikke mere efterspurgte end det. Og når Felix kun kunne tiltrække middelmådig hollandsk interesse, er det jo ikke fordi man kyler transferguld på gaden.
Kevin Yakob er ét tilfælde. Ham kan måske sælges halvpart og bør derfor overvejes. Bech og Arnstad repræsenterer stor værdi og SKAL sikres Links er mere vigtig end værdifuld, men kan måske sælges for gode penge, han skal naturligvis være under kontrol.
Bogere, Callø, Emmery og Aron skal naturligvis være sikre. Det samme skal Lind og hvem man ellers henter af dyre, yngre spillere.