Og hvis alle de mennesker skal vide det - hvorfor så ikke bare melde det ud. Ordsprog "Tre kan holde på en hemmelighed, hvis to af dem er døde"
Forstår slet ikke modstanden mod målsætninger eksternt. Tænker alle seriøse virksomheder har dem og som børsnoteret plejer man vist ikke rigtig at gå og putte med dem. I det mindste skriver man dem i regnskaberne
Mener I vitterligt at de sidste to 5 års målsætninger har skadet klubben?
Jeg synes det er svært, at sammenligne 100% selvom jeg helt klart mener, at klubberne skal søge inspiration fra det private erhvervsliv, og generelt er for lukkede når det kommer til rekruttering til visse stillinger i en fodboldklub (tænker ikke trænere/ledere, mere andre steder i organisationen).
Mærsk har ambitioner om at "udbygge" deres logistik forretning, blive "net zero" i 2040 (mener jeg), mere digitalisering m.v. Novo Nordisk har ambitioner om at lave oralløsninger (piller), behandle flere patienter, billigere behandling og lettere adgang til behandling.
Derudover har de jo, internt, helt klare ambitioner som ikke kommunikeres. Novo har klare mål mht vækst, konkurrencesituationer sammenlignet med Elly Lilly osv. Mærsk har klare ambitioner, internt, mht rentibalitet, omkostning per enhed osv. Intet af der er kommunikeret. Begge selskaber har endnu ikke, eksternt eksempelvis kommunikeret deres forventninger, men har dem jo helt sikkert internt.
Dét vi fans efterspørger jo er noget ala
- mester minimum én gang hvert femte år
- europæisk hvert andet år
- mindst en pokaltitel hvert trejde
- næststørste sportslige budget i ligaen i 2030
Jeg er sikker på, at den vision, mission og værdier der er nævnt i årsrapporten ikke rigtig er det folk efterspørger, jeg er sikker på at hvis vi lavede en Mærsk og sagde, at vores ønske var hvert år, at have en stærkere trup end året før, have mere fokus på digitalisering for at bringe omkostningerne ned og fokusere på at udvikle spillere der kunne komme på førsteholdet, så ville det ikke have megen værdi - for nogen.