New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 6K
  • Views Views: Views 379K
Jeg er helt sindssygt skuffet over Beijmo. Han var så også til salg.
Omvendt har jeg det også sådan, at lige så lidt, som han vidste hvem AGF var for 4 år siden, vidste jeg hvem han var for 4 år siden. Han er IKKE Århus-dreng, vi har altid vidst, han var på gennemrejse.
For et år siden tænkte jeg (og vist mange andre herinde), at vi måske skulle forsøge at sælge ham - han havde haft en støt nedadgående formkurve stort set hele sidste sæson.

I AGF er det holdet, der er stjernen. Vi kan tåle afgange. Vi var mange, der var utrygge ved MEMs afgang, men holdet trådte igen i karakter.
Vi er måske kortvarigt svækket af Beijmos afgang, men han er ikke uundværlig og den bedste hævn er at leve godt (i denne sammenhæng må det betyde at slå FCK og slutte over dem i tabellen). Så skal vi ikke se, om dét kan lade sig gøre.
Næstbedste hævn må være en møgfed europæisk kampagne, og en pokaltitel.
Tror helst jeg vil have den næstbedste hævn 😄 FCK skal nok slutte top-2 i næste sæson, og det regner jeg ikke med, at vi gør. Hvis de slutter udenfor top-2 i to sæsoner i træk, er det virkelig dårligt.

Tror helst jeg vil have den næstbedste hævn 😄 FCK skal nok slutte top-2 i næste sæson, og det regner jeg ikke med, at vi gør. Hvis de slutter udenfor top-2 i to sæsoner i træk, er det virkelig dårligt.
Jeg tænker, men Beijmo’s logik, at han selvfølgelig også har fuld forståelse for st hans kæreste vælger f.eks Elyounoussi til, da han har en større penge pung end Beijmo.

Det ville være en passende ‘hævn’ 😂

Han må gøre hvad han vil, fred være med det. Fodbold er følelser for fans, men ikke ansatte. Derfor virker det også lidt dumt og bede om forståelse.

Han er væk, vi er videre. Måske vi finder en der er bedre. Kom så CV

Jeg tænker, men Beijmo’s logik, at han selvfølgelig også har fuld forståelse for st hans kæreste vælger f.eks Elyounoussi til, da han har en større penge pung end Beijmo.

Det ville være en passende ‘hævn’ 😂

Han må gøre hvad han vil, fred være med det. Fodbold er følelser for fans, men ikke ansatte. Derfor virker det også lidt dumt og bede om forståelse.

Han er væk, vi er videre. Måske vi finder en der er bedre. Kom så CV
Måske hans pung også er større end hans pengepung. ;)

Spot on. Det kan simpelthen ikke komme som en overraskelse for Beijmo, at fans reagerer så negativt, når manden bare en uge efter snakker om "AGF eller udlandet" og så vælger FCK.

Så er han enten hamrende naiv eller snotdum og det sidste tror jeg nu ikke, han er.

Men ja videre. Sportsligt kan han erstattes, squ ikke Bisseck vi snakker om.

Spot on. Det kan simpelthen ikke komme som en overraskelse for Beijmo, at fans reagerer så negativt, når manden bare en uge efter snakker om "AGF eller udlandet" og så vælger FCK.

Så er han enten hamrende naiv eller snotdum og det sidste tror jeg nu ikke, han er.

Men ja videre. Sportsligt kan han erstattes, squ ikke Bisseck vi snakker om.
Men der er stor forskel på at reagere negativt og så ønske manden død, eller true med at han ingen lejlighed har tilbage.

Men der er stor forskel på at reagere negativt og så ønske manden død, eller true med at han ingen lejlighed har tilbage.

Selvfølgelig er der det. Du kender sikkert min holdning til det men han må squ forvente Judas eller rotte emojis eller at folk er vrede og har svært ved at forstå, hvordan han kan udtale "AGF eller udlandet" kort før FCK skiftet.
For ikke at snakke om, det er tonedøvt at bede om forståelse men selvfølgelig skal han trække grænsen ved trusler.

En spiller som MEM er ikke kun et eksempel på at FCK kan købe dyrt ind i AGF, men også at det var mere interessant for MEM at tage til AGF end andre Superligaklubber der formentlig også var interesserede.
Jeg er ret sikker på at MEM var i dialog med sin barndomsklub/tidligere klub da han vendte hjem fra udlandet. De var dog kun klar til at betale ca halvdelen af hvad han kunne få i AGF. Da han så tog til kbh fik han så eftersigende fordoblet lønnen igen.

Jeg forsøger at forstå, hvad der generer folk mest. Skiftet gør ondt uanset, men fx Grabara er der ikke nogen der er generet af. Er det fordi AGF ikke hvad skyggen af chance for at betale 20 mio for ham? Eller er det fordi man vidste han ikke er en team player?

Ville det have gjort en forskel om Grabara havde haft en pokalen at fejre med AGF og så havde fejret øjeblikket med AGFs fans?

Ift Beijmos udtalelser virker det som om han nu bliver straffet ekstra, fordi han rent faktisk kunne (det er nok kureret lige for tiden) lide byen, klubben og alle fans og fordi det var sværere for ham at skille det ad, end det var for Grabara.

I forbindelse med fejringen noterede jeg mig JJA som en af dem der festede mest. Det slog mig først som lidt skævt ift bidraget der blev leveret. Men kort efter kom perspektivet til: spillerne i truppen har alle ret til at fejre, og spillernes personlighed kommer også til udtryk i deres måde at fejre på. Dalle kan gøre Beijmo rangen stridig som vigtigste i AGFs mesterskab (jeg tager udgangspunkt i Stiftens vurdering), men fejrede meget mere afdæmpet.

Ret beset er Beijmo som case et sted mellem Diks og Grabara. To spillere AGF gerne ville holde på. Grabara havde man ikke råd til, mens Diks valgte FCK i åben konkurrence med AGF. Reelt havde AGF ikke råd til at være med i kampen om Beijmo, hvilket trækker i retning ag en Grabara.

Man skal - i min optik - også se på udlandet. Hvis FCK har sprængt lønrammen for en forsvarsspiller, er der ikke mange der kan være med. FCK har store sportslige muligheder, men mangler meget. Man mangler en sportsdirektør og skal have bevist lederskab ind på holdet. Jeg har ikke indblik i lønninger på tværs osv, men jeg kan ikke se klubber i fx Bundesligaen aflønne Beijmo i nærheden af en profil, og de kan ikke regne med han kan overføre præstationerne i suppen til Bundesligaen. I FCK kan Beijmo få løn ud fra at være stor leder og stærk i sin rolle. I BL kan man ikke tage ham ind som leder, og hans niveau er formentlig heller ikke med samme overskud som i DK.

Så: AGF kunne ikke være med i kapløbet om Beijmo, rent økonomisk. Men - og det er naturligvis spekulation - FCK markerede sig som meget interesserede og det var både lønmæssigt og sportsligt klart bedste mulighed.

Vi kan måske være uenige i analysen, måske har jeg begået en fejl eller to undervejs. Men det kommer ned til:

1) han skulle ikke have givet udtryk for begejstring for AGF
2) han skulle have tilsidesat sin personlige interesser og fravalgt FCK (fordi han viste og udtrykte begejstring og engagement, mens han var i AGF).

Jeg forsøger at stille det op rationelt. Men det er også følelser, og der er en fornemmelse af at være blevet forrådt.

Jeg forventer ikke nogen forbrødring mellem os alle sammen. For mig var det her mit bidrag til at sætte hegnspæle, så debatten hænger sammen for mig. Jeg har forsøgt at være fair, men det skinner formentlig klart igennem at jeg er uenig. Men der kommer jeg til at tænke på Ebbe Kløvedal Reich i et radiospot: 'Danmarkshistorien ifølge mig', hvor det klart fremgik hvor perspektivet kom fra. Sådan er dette indlæg også.

Jeg er ikke sur på Beijmo for at vælge pengene. Jeg er ikke sur på Beijmo for at vælge FCK som tidligere AGF spiller - max irriteret.

Jeg er fucking sur på Beijmo for at foregive at AGF betyder mere end det gør, når det åbenbart kun handlede om egen hæder og hyldest. For jeg nægter at tro han er så naiv at han ikke ved hvilke signaler han har sendt og hvad det har gjort ved hans popularitet.

Beijmo skal ikke lege at AGF er vigtig for ham når vi ikke er det. Han må gerne fejre mesterskabet og være lykkelig, men han skal ikke sætte sig selv i centrum for nærmest hele festen. Han skal lade værd med sit "Aarhus og fans betyder alt for mig" for at sige "når FCK ringer, så kommer man" i sit intro interview. Han skal lukke røven med at respektere hans valg og "vi må forstå". Bare fordi alt ovenstående kan slukkes for ham kan det ikke for os, og man går ikke ind i den fortrolighed med fans i det største øjeblik i 40 år for at pisse af til rivalen - nærmest med en aftale i skuffen. Alle siger "det her er professionel sport", men synes i Beijmo har opført sig professionelt?

Beijmo har taget sit valg - nu må han leve med konsekvenserne. Jeg har med glæde bemærket han ikke er på ét billede eller én video AGF har lagt op siden.

Og så må nogen lige lære bogere ikke at like når gamle spillere lægger posts op i nye klubfarver.

Jeg er ikke sur på Beijmo for at vælge pengene. Jeg er ikke sur på Beijmo for at vælge FCK som tidligere AGF spiller - max irriteret.

Jeg er fucking sur på Beijmo for at foregive at AGF betyder mere end det gør, når det åbenbart kun handlede om egen hæder og hyldest. For jeg nægter at tro han er så naiv at han ikke ved hvilke signaler han har sendt og hvad det har gjort ved hans popularitet.

Beijmo skal ikke lege at AGF er vigtig for ham når vi ikke er det. Han må gerne fejre mesterskabet og være lykkelig, men han skal ikke sætte sig selv i centrum for nærmest hele festen. Han skal lade værd med sit "Aarhus og fans betyder alt for mig" for at sige "når FCK ringer, så kommer man" i sit intro interview. Han skal lukke røven med at respektere hans valg og "vi må forstå". Bare fordi alt ovenstående kan slukkes for ham kan det ikke for os, og man går ikke ind i den fortrolighed med fans i det største øjeblik i 40 år for at pisse af til rivalen - nærmest med en aftale i skuffen. Alle siger "det her er professionel sport", men synes i Beijmo har opført sig professionelt?

Beijmo har taget sit valg - nu må han leve med konsekvenserne. Jeg har med glæde bemærket han ikke er på ét billede eller én video AGF har lagt op siden.

Og så må nogen lige lære bogere ikke at like når gamle spillere lægger posts op i nye klubfarver.
At han tror folk er ligeglade med han skifter er naivt.

At han sidder i et program, præcix en uge før han skriver under med FCK, og siger der kun er AGF for ham i Danmark er uintelligent.

Han er en del af mesterholdet, og vil altid være det. Han bliver modsat mange af de andre, ikke en legende i klubben. Det lever han og vi fint med.

Det bedste vi kan gøre er, at ignorere ham og komme videre, og så støtte den spiller der tager over.

At han sidder i et program, præcix en uge før han skriver under med FCK, og siger der kun er AGF for ham i Danmark er uintelligent.
Programmet med Farzam er vist allerede optaget i seneste landkampspause, så det er vist lidt længere siden han kom med den udtalelse. Stadig dumt at han ikke kan levere på det… Men man har jo et standpunkt til man får penge nok.

i de her 614 kommentarer omkring Felix Beijmo, er der ikke en der har forholdt sig til at klubben lod hans kontrakt løbe ud. Hvis man er frustreret over hans ageren, kan man da også være utilfreds med at han overhovedet fik muligheden for at lade kontrakten løbe ud og skifte transferfrit. Det er ikke første gang det sker med vores største profiler, og det er simpelthen ikke godt nok at klubben igen og igen, ikke har styr på kontrakterne.

Når det så er sagt så har CV en hel masse spillere i truppen der er spillet ind, og som kan overtage den position fra dag 1:

Hvis det lykkes at forlænge med Henrik Dalsgaard, så er han det mest oplagte valg, han blev ofte brugt på positionen i starten af sæsonen, og har spillet sig op og er blevet en klar leder på holdet, med internationale erfaring på et højere niveau end Beijmo.

Jakob Andersen er også blevet brugt på positionen, og har inden korsbåndsskaden været meget tæt på at tage pladsen fra Beijmo. Han bliver bedre i næste sæson, og vil uden problemer kunne tage over på den plads.

Jonas Jensen-Abbew fik også meget mere spilletid i slutningen af sæsonen, og virkede til at have fået styr på sine fejl, han begik ingen fejl i hele foråret, og så er han sgu en forbandet god forsvarsspiller.

Tobias Mølgaard er med til at skærpe konkurrencen på positionen, han var voldsomt god inden den lange skadespause, og har efterhånden haft den tid der skal til, for at finde tilbage på det tidligere niveau.

Endelig er der Luka Callø med masser af spilletid og godt spil i Aarhus Fremad. Fremtidens mand og han har brug for minutter for at tage det næste skridt.

Så jeg tror vi kommer til at tænke lige så lidt på Beijmo i den nye sæson, som vi har tænkt på MEM i denne.

Ingen er over klubben.

i de her 614 kommentarer omkring Felix Beijmo, er der ikke en der har forholdt sig til at klubben lod hans kontrakt løbe ud. Hvis man er frustreret over hans ageren, kan man da også være utilfreds med at han overhovedet fik muligheden for at lade kontrakten løbe ud og skifte transferfrit. Det er ikke første gang det sker med vores største profiler, og det er simpelthen ikke godt nok at klubben igen og igen, ikke har styr på kontrakterne.

Pænt sikker på det var MEGET SVÆRT at forlænge med Felix i sommers, hvor AGF lige havde tabt 7 i streg og ingen træner havde, og havde solgt Anderson og MEM fx.
Og der var Beijmo slet ikke samme spiller som året før det faktisk.

Sidste sommer var der ikke samme glød som i denne sæson hos ham - og mange andre. Og i vinters var det måske for sent, da Beijmo måtte snakke med andre klubber fra januar.

Hvis det står til troende, at FCK først sent har meldt sig på banen, så kan Beijmo sagtens have tænkt, at han var på vej til udlandet, da han udtalte sig til Farzam. Anders Kure ville også gerne prøve at spille i udlandet i sin tid, men endte i FC Vestsjælland.
Det kommer til at se dumt ud i bagspejlet, at Beijmo udtalte sig så skråsikkert, men det var sikkert hans følelse på det tidspunkt.

Når der så ikke dukker de fede tilbud fra udlandet op, men en virkelig flot kontrakt fra FCK, så forstår jeg godt at han gør, som han gør…Derfor gør det selvfølgelig ondt på mig som fan. Hvis det på noget tidspunkt skulle være interessant at vælge os til frem for FCK, så var det jo netop nu.
Beijmo kunne have været en af de store legender.

Pænt sikker på det var MEGET SVÆRT at forlænge med Felix i sommers, hvor AGF lige havde tabt 7 i streg og ingen træner havde, og havde solgt Anderson og MEM fx.
Og der var Beijmo slet ikke samme spiller som året før det faktisk.

Sidste sommer var der ikke samme glød som i denne sæson hos ham - og mange andre. Og i vinters var det måske for sent, da Beijmo måtte snakke med andre klubber fra januar.
Men det er bare ikke et enkeltstående tilfælde, der er alt for mange profiler i AGF, som man ikke har styr på kontraktmæssigt, og sådan har det været siden Diks og Grabara, det skal der rettes op på, hvis man vil lykkes på den lange bane. Se på FCK og FCM, de har styr på kontrakterne - selvom der er meget andet der sejler.

Når det så er sagt så har CV en hel masse spillere i truppen der er spillet ind, og som kan overtage den position fra dag 1:

Hvis det lykkes at forlænge med Henrik Dalsgaard, så er han det mest oplagte valg, han blev ofte brugt på positionen i starten af sæsonen, og har spillet sig op og er blevet en klar leder på holdet, med internationale erfaring på et højere niveau end Beijmo.

Jakob Andersen er også blevet brugt på positionen, og har inden korsbåndsskaden været meget tæt på at tage pladsen fra Beijmo. Han bliver bedre i næste sæson, og vil uden problemer kunne tage over på den plads.

Jonas Jensen-Abbew fik også meget mere spilletid i slutningen af sæsonen, og virkede til at have fået styr på sine fejl, han begik ingen fejl i hele foråret, og så er han sgu en forbandet god forsvarsspiller.

Tobias Mølgaard er med til at skærpe konkurrencen på positionen, han var voldsomt god inden den lange skadespause, og har efterhånden haft den tid der skal til, for at finde tilbage på det tidligere niveau.

Endelig er der Luka Callø med masser af spilletid og godt spil i Aarhus Fremad. Fremtidens mand og han har brug for minutter for at tage det næste skridt.

Så jeg tror vi kommer til at tænke lige så lidt på Beijmo i den nye sæson, som vi har tænkt på MEM i denne.

Ingen er over klubben.
Jeg kan ikke rigtig se Mølgaard gøre en forskel. Han har været for meget ude, og hans pasningsspil er ikke godt nok til den form for fodbold vi spiller nu. AJ kan jeg godt se i kampe i f.eks Europa hvor vi tager imod

Men det er bare ikke et enkeltstående tilfælde, der er alt for mange profiler i AGF, som man ikke har styr på kontraktmæssigt, og sådan har det været siden Diks og Grabara, det skal der rettes op på, hvis man vil lykkes på den lange bane. Se på FCK og FCM, de har styr på kontrakterne - selvom der er meget andet der sejler.
Men det er jo også fandens svært at ramme plet. FCK gad vel godt have haft en kortere kontrakt på Toyotaen, og FCM ville vel også gerne ønske de ikke havde Uhre så lang tid som de har nu.

Latest posts

Back