New posts

Artikler om spillerne og klubben 2026

• Thread starter Thread starter Mengsen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 69K
Morten Bruun om at AGF har muligheden for at etablere sig som den tredje “kraft” i Dansk fodbold.

Jeg synes, Morten Bruun bliver uvant historieløs i sin argumentation med følgende bemærkning

- AGF skal i Europa, for der har de noget, de skal have indhentet. Deres præstationer i Europa de seneste år, når de har været med, har været decideret pinlige, og lige nu er der en rigtig god mulighed for at komme i et europæisk ligaspil.

Der har bestemt været præstationer, der var decideret pinlige. Men den seneste kampagne var ikke pinlig. Tværtimod præsterede man over forventningerne ved at tage en sejr på hjemmebane mod Club Brügge.

Jeg synes derimod, det er en anelse pinligt for Bruun, at han ikke får den nuance med.

Jeg synes, Morten Bruun bliver uvant historieløs i sin argumentation med følgende bemærkning

- AGF skal i Europa, for der har de noget, de skal have indhentet. Deres præstationer i Europa de seneste år, når de har været med, har været decideret pinlige, og lige nu er der en rigtig god mulighed for at komme i et europæisk ligaspil.

Der har bestemt været præstationer, der var decideret pinlige. Men den seneste kampagne var ikke pinlig. Tværtimod præsterede man over forventningerne ved at tage en sejr på hjemmebane mod Club Brügge.

Jeg synes derimod, det er en anelse pinligt for Bruun, at han ikke får den nuance med.
Du har ret. Men: der er nogle rædderlige/pinlige resultater, og nogle ikke-pinlige nederlag, men ingen mediterende sejre. Derfor er det for mig helt ok at sige AGF har været ringe/pinlige i Europa - så kan man tilføje: undtagen når de bare har tabt som forventet.

Dejligt for Jakob Andersen, at han nåede at blive en del af mesterskabet - og vi skal huske at vi her har en "ny" fuldgod spiller til den kommende sæson:

Virker til at Patrick Mortensen har betydet noget for Borgere

Jeg vil godt påstå, vi kommer til at savne PMs helt unikke lederskab mere end hans mål og spil på banen. Jeg har i mange år, interesseret mig en del for sportslig lederskab og på stående fod, kan jeg kun komme i tanke på baseball spilleren Derek Jeter, som kommer i nærheden af PM.

Den måde han omfavner spillere på også selvom de nogle tilfælde er en direkte konkurrent - som Serra - er mindblowing.

Jeg vil godt påstå, vi kommer til at savne PMs helt unikke lederskab mere end hans mål og spil på banen. Jeg har i mange år, interesseret mig en del for sportslig lederskab og på stående fod, kan jeg kun komme i tanke på baseball spilleren Derek Jeter, som kommer i nærheden af PM.

Den måde han omfavner spillere på også selvom de nogle tilfælde er en direkte konkurrent - som Serra - er mindblowing.

"O Captain! My Captain!"

PM

Paddys lederskab har været helt unikt. Og helt anderledes end de ledertyper der tidligere har været i klubben.

Jeg vil aldrig glemme hans måde at være anfører på, turde være sig selv, og udvise sportsmanship over for andre.

Dejligt for Jakob Andersen, at han nåede at blive en del af mesterskabet - og vi skal huske at vi her har en "ny" fuldgod spiller til den kommende sæson:

Han giver også skud ud til JP for håndteringen af de unge. Det siger måske lidt om, hvorfor de har været i stand til at levere i nøglesekvenser og ikke blive låste i deres spil.

Den unge forsvarsspiller ser også Cheftræner Jakob Poulsens lederevner over for de unge spillere som en del af forklaringen på det flotte comeback.
- Det har betydet meget, at Jakob har givet plads til os unge. Det der med, at man ligesom har kunnet sænke skuldrene lidt mere og finde sine egne løsninger på banen. Jeg tror også, at det har været med til at hjælpe os unge spillere, at Jakob har vist os den tillid.

Jeg er spændt på Jakob Andersen i næste sæson - hvis han kunne løfte niveauet en spids mere, så bliver det rigtig godt 🤞

Jeg synes nu heller ikke der er noget forkert i det Bruun skriver.
Vi tabte klart i Brügge og var aldrig med i kampen - at vi så vinder 1-0 hjemme, når Brügge kommer med +3 mål i bagagen,
ændrer ikke så meget ved helhedsbilledet, selvom vi isoleret set spillede en rigtig god hjemmekamp.

Club Brügge var meget store favoritter mod AGF. AGFs indsats var bestået.

Jeg kan ikke hidse mig op over Bruuns kommentar, men generelt er historien om de europæiske indsatser fra AGF lidt uinteressante fordi der er langt imellem. Forskellige hold, forskellige trænere mv.

AGF's målsætning må dog klart være at komme i et gruppespil i efteråret (Conference er realistisk).

Jeg er spændt på Jakob Andersen i næste sæson - hvis han kunne løfte niveauet en spids mere, så bliver det rigtig godt 🤞
Vel talt. Jeg er dybt imponeret over, at både han og i særdeleshed Yakob er kommet tilbage på et højere niveau end før. Det er en helt ny spiller i tilfældet Andersen, og det var den bredde, ingen af os vel troede, vi havde. Det er simpelthen mageløst. Sikke historier, der er knyttet til denne triumf! 🥹

Latest posts

Back