Transfervindue Sommer 2026
Jeg er ret ligeglad med det aldersgennemsnit. Det skal i hvert fald ikke være årsagen til at vi spiller med Hedenstad, hvis Hansen er den bedste. Men det er klart, at Jew trækker gennemsnittet voldsomt op. Det væsentlige er at vi har spillere, der står klar til at tage over og der har det nok knebet på 9'er positionen i år.Jeg ved ik, om jeg helt er enig i, at vi allerede har været i gang med at forynge truppen. Jo, man har italesat det, men gennemsnitsalderen på mestertruppen er altså kun 12 dage yngre end truppen fra sidste år. Vores trup er den næstældste trup til at vinde DM i Superligaens historie, kun overgået af Herfølge.
Gennemsnitsalderen på X11 er næsten 29. For et par år siden plejede vi at ligge omkring 26. Brøndby ligger lidt over 26 og fcm er helt nede på 24,5.
Det er vi selvfølgelig pisse ligeglade med lige nu, men fra et strategisk synspunkt er det ikke holdbart, hvis vi økonomisk skal rykke os forbi fx Brøndby og hale ind på især FCM.
Jeg er overrasket over at snittet ikke har været højere i år end sidste år, da alle jo bliver et år ældre hvert år. Det siger da noget om at vi har fået yngre kræfter ind også.