New posts

Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022

• Thread starter Thread starter 8000
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 157K
Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022

Olsen er ifølge BT rejst til Polen, hvor han skriver under med sin nye klub. Pris: 1.3 mio kr. Der er langt op til de 8 mio., som BT mener vi gav Aab. Jeg mener dog, at man den gang meldte ud at det var 6 mio. plus eventuelle bonusser. Ikke desto mindre er den mindre transferlussing. Lad os i det mindste håbe de 1.3 mio. svarer til det vi fortsat skylder Aab. Der står ikke noget med løn, men jeg regner ikke med at AGF også er villig til at give ham noget med. Det må stå for egen regning, hvis han også gerne vil videre.
Lige præcis - og tænker også de har købt ham så billig de har råd til at efterkomme hans lønkrav og med lavere skat går det nok det hele. Mon ikke også PO hvis det var gerne ville gå bare lidt ned i løn for at blive en en profil fremfor bænkevarmer i AGF og manglende bonus (PC indførte jo et markant ændret bonus system).

Og YEP du har ret - det er altid en god mediehistorie hvor meget en klub taber. Jeg husker også jeg læste 5-6 mio der kunne vokse til 8 mio. Og brugte lige 30 sek på at google ... det kunne journalisterne også gøre ;-)

AaB opjusterede fra - 2 mio til + 3mio, så købsprisen må jo have været 5 mio + bonus for antal kampe og videresalg.

Jeg tænker vi lever med at have tabt 3,7 mio - hvor der handles, der spildes. Og kan jo også være vi har bonus aftaler med den polske klub. Tvivler nu på de pludselig sælger ham videre for fx 1 mio euro.... fylder 28 i foråret.

I bund og grund var han lidt af et dyrt køb for en dansk klub pga alder runde 26 år nogle måneder før skiftet til AGF. Man kunne næsten regne ud at uanset hvad ville det være svært bare at holde pengene hjemme på ham. Havde han fået succes og solgt videre skulle AaB have flere penge.

PO køb - pris 5 mio:

Olsen er ifølge BT rejst til Polen, hvor han skriver under med sin nye klub. Pris: 1.3 mio kr. Der er langt op til de 8 mio., som BT mener vi gav Aab. Jeg mener dog, at man den gang meldte ud at det var 6 mio. plus eventuelle bonusser. Ikke desto mindre er den mindre transferlussing. Lad os i det mindste håbe de 1.3 mio. svarer til det vi fortsat skylder Aab. Der står ikke noget med løn, men jeg regner ikke med at AGF også er villig til at give ham noget med. Det må stå for egen regning, hvis han også gerne vil videre.

Fin løsning for alle parter.

Når man bruger flere penge på spillere som vi gør nu, vil man også ramme ind i nogle dyrere fejlskud, sådan kan det gå.

Tak til PO for det hele, jeg har aldrig været stor fan, men en mand som passer dit arbejde og altid yder en super indsats, samt aldrig laver ballade i pressen kan jeg kun have respekt for.

God vind PO!

Prisen er beskrevet fleste steder som lidt over 6 mio ja.
Hvis man får 1,3 mio, og giver PO 1,3 mio med til Polen, så har man stadig frigivet 8,4 mio kroner i løn over de næste 3,5 år, såfremt PO får 200.000kr/md.
Så altså om det beløb er 8,4 mio eller 9,7 mio kroner er faktisk mindre af betydning, end at man får ophævet kontrakten kan man sige. Trist vi er endt der, men jo nok desværre sådan det er.

Når man bruger flere penge på spillere som vi gør nu, vil man også ramme ind i nogle dyrere fejlskud, sådan kan det gå.

Tak til PO for det hele, jeg har aldrig været stor fan, men en mand som passer dit arbejde og altid yder en super indsats, samt aldrig laver ballade i pressen kan jeg kun have respekt for.
Enig.

God vind PO!
Ja - god vind til PO og tak for indsatsen👍 Håber han banker igennem.

Han virkede heller aldrig som min kop te i vores system. Der blev aldrig rigtig plads til hans tekniske færdigheder - det er sku ærgerligt både for ham og klubben. Havde ellers set frem til en mere boldbesiddende stil ved hans ankomst.

God vind PO!

Han var jo virkelig(!) god i AaB, da vi hentede ham. Så i det rette system kan han sagtens blive en kæmpe profil. Men på samme måde kommer han bare til at se helt malplaceret ud i et system, der ikke passer ham.

Jeg ved ikke, om man kan kalde PO for et decideret fejlcast. For han var jo ret tydeligt hentet ind til en omlægning af spillestilen til mere boldbesiddelse og spil langs jorden. Og til den slags bold er han jo perfekt castet. Men eftersom trænerteamet ikke lykkedes med den transition og i stedet havnede lidt i limbo mellem the basics og visionen, endte PO med at skulle spille en type bold, der ikke passer til ham.

Jeg vil dog også sige, at når spillet rent faktisk fungerede som ønsket, så kom PO virkelig også til sin ret. Han har haft nogle rigtig rigtig gode kampe for os. Jeg husker særligt den famøse 3-3 i Parken med VAR-straffet. Der var PO godt nok god. Desværre har det bare været alt for sjældent, at vi har lykkedes med den type spil, hvorfor PO oftest har lignet en hovedløs kylling, der har løbet rundt og jagtet bolde (en meget hårdtarbejdende hovedløs kylling!) i stedet for selv at have bolden på fødderne.

Og ellers enig. Stor respekt for, at han har taget det hele i oprejst arm og ikke brokket sig udadtil. Og i stedet for at slå op i banen i frustration har han altid knoklet og givet sig 100 %. Det kan man kun have respekt for. Og så husker jeg ham også for hans teatralske fald som hån mod Fischer i Parken. Det var god "lir".

Han var jo virkelig(!) god i AaB, da vi hentede ham. Så i det rette system kan han sagtens blive en kæmpe profil. Men på samme måde kommer han bare til at se helt malplaceret ud i et system, der ikke passer ham.

Jeg ved ikke, om man kan kalde PO for et decideret fejlcast. For han var jo ret tydeligt hentet ind til en omlægning af spillestilen til mere boldbesiddelse og spil langs jorden. Og til den slags bold er han jo perfekt castet. Men eftersom trænerteamet ikke lykkedes med den transition og i stedet havnede lidt i limbo mellem the basics og visionen, endte PO med at skulle spille en type bold, der ikke passer til ham.

Jeg vil dog også sige, at når spillet rent faktisk fungerede som ønsket, så kom PO virkelig også til sin ret. Han har haft nogle rigtig rigtig gode kampe for os. Jeg husker særligt den famøse 3-3 i Parken med VAR-straffet. Der var PO godt nok god. Desværre har det bare været alt for sjældent, at vi har lykkedes med den type spil, hvorfor PO oftest har lignet en hovedløs kylling, der har løbet rundt og jagtet bolde (en meget hårdtarbejdende hovedløs kylling!) i stedet for selv at have bolden på fødderne.

Og ellers enig. Stor respekt for, at han har taget det hele i oprejst arm og ikke brokket sig udadtil. Og i stedet for at slå op i banen i frustration har han altid knoklet og givet sig 100 %. Det kan man kun have respekt for. Og så husker jeg ham også for hans teatralske fald som hån mod Fischer i Parken. Det var god "lir".
Efter et første svært efterår hvor det kun var acceptabelt, synes jeg faktisk han var stærk i foråret, men kom skidt ind i denne sæson og måske også blev offer for back to bacis, hans høje løn, alder og tidspres ift at nå at få en transfer på ham og lidt igen. Endelig også at ham og NP er to for langsomme sammen, og med MA og FB ind samt Albert satses på centralt og Zach tilbage.

Ja så kunne det ikke være anderledes. Super fornuft, og håber også vi scorer kassen på NP til sommer og spiller Zach ind som 6er med Hvidt som konkurrent, så kan ham den unge U19 glide ind som 4 manden bag albert, MA og brandhof.

Held og lykke til PO - fin fyr og glemmer ham aldrig for den kælne teknik og hans Fischer-hilsen i Parken.

Mht løn - kan det nu også være den kun er 150k - men stadig fint at spare den løn på en breddespiller.

Mht transfer forstår jeg ikke man kigger på hvad journalister gætter på - når man bare kan se på at AaB opjusterede med 5 mio, men der kan naturligvis være foretaget købs-erstatning for fx 1 mio + den sparede løn af PO og ny løn, der gør en journalist har snust sig frem til 6 mio er tallet. 5-6 pyt.

Tak for alt til PO - indstatsen kan man ikke sætte en finger på.
Kvaliteten var for svingende. Men han heller ikke altid ret gode arbejdsbetingelser. Selv Xavi i sine velmagtsdage havde set halvskidt ud, når alle hans medspillere var så stationære, som AGF har været i perioder. PO er afhængig af løb omkring sig, får han ikke dem, kan han jo kun spille bolden til siden.
PM er en stationær angriber - og rigtig god til det.
Jon tager af en eller anden grund ikke ret mange løb ind i banen uden bold.
Links er desværer lidt taktisk uklog.
Bundu er limet til sidelinjen
NP er ikke typen, der lige bryder linjerne og buldrer frem.
Begge backs har åbenlyst fået at vide, at der er grænser for galskaben
Så er der reelt kun én tilbage til at tage løbene: hans makker på midten: Grønbæk/Andersson/Hvidt...hvem der nu har spillet der.

Han klikkede simpelthen ikke med trup og spillestil. Det er synd. Stor respekt for arbejdsindsatsen og stor respekt for, at han aldrig viste nykker; hverken på banen, hvor han tog alle nødvendige løb + lidt, eller uden for banen, hvor han bare har været rolig og passet sit arbejde.

God vind fremover, PO, jeg håber du brænder den polske liga af!

Tak for alt til PO - indstatsen kan man ikke sætte en finger på.
Kvaliteten var for svingende. Men han heller ikke altid ret gode arbejdsbetingelser. Selv Xavi i sine velmagtsdage havde set halvskidt ud, når alle hans medspillere var så stationære, som AGF har været i perioder. PO er afhængig af løb omkring sig, får han ikke dem, kan han jo kun spille bolden til siden.
PM er en stationær angriber - og rigtig god til det.
NP er ikke typen, der lige bryder linjerne og buldrer frem.
Begge backs har åbenlyst fået at vide, at der er grænser for galskaben
Så er der reelt kun én tilbage til at tage løbene: hans makker på midten: Grønbæk/Andersson/Hvidt...hvem der nu har spillet der.

Han klikkede simpelthen ikke med trup og spillestil. Det er synd. Stor respekt for arbejdsindsatsen og stor respekt for, at han aldrig viste nykker; hverken på banen, hvor han tog alle nødvendige løb + lidt, eller uden for banen, hvor han bare har været rolig og passet sit arbejde.

God vind fremover, PO, jeg håber du brænder den polske liga af!
Lige i øjet

Man må håbe at lidt offensiv struktur, gør at Jon kommer til at lave flere rigtige løb uden bold, at Links ikke behøver at tænke så meget selv, men kan følge nogle bestemte løbemønstre og at Bundu får udnyttet sine forcer noget mere i holdets tjeneste og ikke så meget på individuelle kompetencer.

Det er der i hvert fald noget der tyder på, når man hører det der er sket i vinteropstarten.

AaB opjusterede fra - 2 mio til + 3mio, så købsprisen må jo have været 5 mio + bonus for antal kampe og videresalg.
I dit link står der at de opjusterede med 3 millioner, men der er trukket noget fra der skulle geninvesteres. En 5-6 millioner der kunne stige til 8-9 millioner er nok meget realistisk, men lønnen har helt sikkert været høj og opvejer hurtigt om det lige er lidt mere eller mindre.

Vi har ikke så mange penge at vi ikke skal forsøge at undgå den slags, men vi er oppe mod klubber hvor en handel til den pris, der ikke helt lykkes, nærmest ikke er en notits værdig. Ret beset skal vi håbe vores fejlskud kan begynde at foregå på et lidt højere niveau. Og så er det jo heller ikke så meget fejlskud at han er faldet helt igennem eller man ikke kan sælge ham, hvis det ikke var så høj en løn at have siddende på bænken, havde vi måske også valgt at holde på ham lidt længere.

Det virker umiddelbart som en god løsning for begge parter, når PO står lidt langt nede af listen ift spilletid. Forhåbentlig er han kommet det rigtige sted hen hvor han bedre kan vise de kvaliteter han klart har og SIB får lige lidt ekstra luft i budgettet når der skal forberedes forstærkninger i sommervinduet.

"Så efter en god dialog med spilleren selv og med interesse fra flere klubber, er der nu opstået en god mulighed som vi har valgt at slå til på. Det er en god løsning for både Patrick og for os som klub, og nu kan Patrick komme godt videre i karrieren på en god måde, siger sportschef i AGF, Stig Inge Bjørnebye."

Vi må håbe det betyder, at vi ikke skal sende så meget som en krone med til PO.
Uanset hvad, så sparer vi MANGE millioner i løn, da PO jo havde kontrakt 3,5 år endnu.
Så med 200.000kr/md i løn, så er det over 8 mio frigjort løn. Oven i det kommer måske transfersum, som PO måske får del af som kompensation.

PO var muligvis dog "ekstra" i truppen efter Anderson kom ind i sommers, hvor PO jo allerede der blev forsøgt solgt. Så vi har måske overskredet budgettet fra sommer til nu, hvor vi med POs afgang så bare er nede på 0. Altså man skal ikke tro, at vi med dette salg så går ud og kan bruge pengene igen. Men ikke helt til at vide. Personligt håber jeg, at der nu er plads til at skrive permanent med Bundu, men tvivler.

Munksgaard, Eskelinen og Juelsgård NEXT UP.

Vi har allerede 2 højrebacks.
Gadegaard klar til at være fast 2.keeper.

Hvis vi hiver en ny højrebackprofil ind til sommer kan resten af kabalen gå op.
Dog med et spørgsmålstegn om, hvorvidt Lund/Alberto er gode nok som reserve for Kahl.
Kan Kahl komme op at spille ligeså fast som Højer, så går det. Fortsætter han med at være småskadet så ofte, så bør vi have en bedre reserve på venstreback. Og ville være et sats ikke at have det. Vi hentede Gersbach ind som den type, men blev aldrig rigtig brugt pga. skader og Højers høje niveau, samt stabilitet. Så kan jo være penge der ikke aktiveres så ofte, såfremt Kahl giver den gas hver kamp. Men et sats hvis man håber blindt på det.

Patrick Olsen nåede 3 mål og 5 assists i 43 SL-kampe eller på 3.448 minutter. Det svarer til et mål eller assist i ca. hver 5. kampe. Målt i minutter er det mål eller asisst hver 431 minutter.

Til sammenligning har/havde følgende spillere tilsvarende stats for os (tidligere midtbanespillere - tages ikke højde for, at fx Grønbæk og Sana ofte spillede kant):
- Blume: 4 kampe/mål el. assist ; 280 minutter/mål el. assist
- Sana: 2,5 kampe/m el. a ; 169 min/m el. a
- Amini: 4,6 kampe/m el. a ; 362 min/m el. a
- Spelmann: 6,6 kampe/m el. a ; 480 min/m el. a
- Stage: 5,4 kampe/m el. a ; 393 min/m el. a
- DAP: 25,3 kampe/m el. a ; 1914 min/m el. a
- Hvidt: 15,7 kampe/m el. a ; 766 min/m el. a
- Grønbæk: 5,6 kampe/m el. a ; 309 min/m el. a
- Duncan: har aldrig leveret et mål eller assist i 24 kampe og 965 minutter.

Nu er mål og assist naturligvis ikke den eneste måde at bedømme en midtbanespiller på.

Patrick Olsen nåede 3 mål og 5 assists i 43 SL-kampe eller på 3.448 minutter. Det svarer til et mål eller assist i ca. hver 5. kampe. Målt i minutter er det mål eller asisst hver 431 minutter.

Til sammenligning har/havde følgende spillere tilsvarende stats for os (tidligere midtbanespillere - tages ikke højde for, at fx Grønbæk og Sana ofte spillede kant):
- Blume: 4 kampe/mål el. assist ; 280 minutter/mål el. assist
- Sana: 2,5 kampe/m el. a ; 169 min/m el. a
- Amini: 4,6 kampe/m el. a ; 362 min/m el. a
- Spelmann: 6,6 kampe/m el. a ; 480 min/m el. a
- Stage: 5,4 kampe/m el. a ; 393 min/m el. a
- DAP: 25,3 kampe/m el. a ; 1914 min/m el. a
- Hvidt: 15,7 kampe/m el. a ; 766 min/m el. a
- Grønbæk: 5,6 kampe/m el. a ; 309 min/m el. a
- Duncan: har aldrig leveret et mål eller assist i 24 kampe og 965 minutter.

Nu er mål og assist naturligvis ikke den eneste måde at bedømme en midtbanespiller på.
ISÆR ikke under David Nielsen, som jo har spillet med ultra-defensiv 6'er, og i perioder endda en defensiv 8'er.

Så altså jeg ville kun sammenligne PO med Amini og andre på den plads, hvor PO spillede. At PO fik enkelte minutter som 6'er, og få minutter som fremliggende 8'er ændrer ikke ved hans rolle under David var en anden end rollen i AaB, og anden end Grønbæk, Sana, Blume i AGF.

Så jeg vil påstå at det er meget meget svært at bruge de stats til noget, såfremt man blander spillere som Blume, Grønbæk og Sana sammen med PO, når de nærmest ikke har spillet samme plads. Det svarer i min optik til at blande kanter sammen med angribere.

PO kom alt for lidt i feltet ift hvad vi gerne så, men han havde samme rolle som Amini, som heller ikke kom i feltet under David Nielsen.
Så altså da vi havde en fremliggende og tilbageliggende 8'er, der var PO nærmest altid den tilbageliggende som Amini. Spilfordeler.

Det triste er, at AaB havde succes med PO som fremliggende 8'er sammen med Lucas Andersen/Kusk.
Og at AGF er begyndt nu at spille med netop to fremliggende 8'ere, og at det så lige præcis er nu PO ryger ud. Havde vi spillet med PO som Blume-rollen, så tror jeg faktisk vi havde haft mere succes med PO på holdet. F.eks. med PO foran en Amini/NP. Der var både timing, match og andet som ikke slog til.

Men paradoksalt, at vi spiller med to offensive 8'ere det sekund vi ikke vil bruge PO mere. Men Grønbæk, Brandhof og Anderson er gennembrudsspillere mere end PO er. I AaB var det med kombinationer på en anden måde, mens vi i AGF pt har spillere der løber dynamisk, og skal bruge igennem kæder centralt med bolden. Så ikke perfekt match med PO der.

Ja du har nok ret i sammenligningen med Amini, som iørigt også havde sin målfarlige periode mens han var kantspiller. Der er bare flere skur og ass i at spille kant end 8er, med mindre man er fremskudt meget.

Man naturligvis diskutere om PO eller taktik gjorde han ikke kom tæt nok på mål. Husker Lars Friis i en podcast i julen for et år siden, sagde man havde meget fokus på at få bragt PO længere frem på banen, hvilket jeg også synes man lykkes lidt med i foråret. Efteråret var noget lååå.. fra hele holdet. Det var også først i sidste halvdel af 2021 vi lykkes med flere 8er løb i boksen og jeg forventer vi tager yderligere (nødvendige) skridt i 2022 med dybdeløb.

Meen tænker aldrig PO bliver typen der tager de højintense sprint, han er en mere stationær spiller, der enten skal støbe kuglerne eller lægges højere op som en slags 10er. Eller spillet skal lægges højere op, så der ikke er så stor afstand mellem kæderne. Men pyt nu er han væk, og SIB kan shoppe løs for lønbesparelsen til sommer.

Last edited:
Hele historien omkring Olsen og Karlsen var udtryk for en strategi for at skabe mere boldbesiddelse, som slog totalt fejl. Hvad gør man, når man er Atletico Madrid og man gerne vil have bolden lidt mere? Så henter man en Barcelona-spiller og en Barcelona-assistent. Det lød på papiret klogt nok, og jeg var solgt på idéen. Men nej, det gør man ikke. Det er som at fortynde olie med vand. I stedet burde man finde nogle kompetencer, der er lidt tættere på det, man har i forvejen, men dog stærkere i pasningsspillet. Næste forsøg: Anderson og Dokken. Lad os se, hvordan det spænder af.

Ja du har nok ret i sammenligningen med Amini, som iørigt også havde sin målfarlige periode mens han var kantspiller.

Jeg tænkte nu mere da han under Glen mere havde en anden mere fri rolle til bl.a. at komme med i feltet. Aminis første kamp for AGF var i Haderslev, hvor han scorede dybt inde i det lille felt. Ligesom PO i øvrigt gjorde det for AGF i Europa League mod Honka.
Jeg vil ikke give David skylden som sådan, men mere sige, at PO og Amini under David bare har haft roller, hvor det ikke var meningen at de skulle med i feltet som Stage, Sana eller andre.

Hele historien omkring Olsen og Karlsen var udtryk for en strategi for at skabe mere boldbesiddelse, som slog totalt fejl. Hvad gør man, når man er Atletico Madrid og man gerne vil have bolden lidt mere? Så henter man en Barcelona-spiller og en Barcelona-assistent.

Ja det er meget godt set og ramt, at vi nu netop går af med de to "figurer" som måske allermest var udtryk for den nye ønskede retning. En retning man har droppet nu, bl.a. til fordel for at spille med to offensive 8'ere, hvilket minder mere om Sana/Stage end det minder om Amini/Blume eller PO/Blume.

Det lød på papiret klogt nok, og jeg var solgt på idéen. Men nej, det gør man ikke. Det er som at fortynde olie med vand. I stedet burde man finde nogle kompetencer, der er lidt tættere på det, man har i forvejen, men dog stærkere i pasningsspillet.
Jeg synes helt sikkert, som de fleste, at det virkede som det rette. Det er jo også netop derfor det blev beskrevet som det perfekte køb med PO til AGF ift. måden han havde spillet på i AaB. Jeg tænker faktisk vi kunne have haft mere held med Blume som bag PO, ala Andersen/PO eller Kusk/PO i AaB.
Uanset hvad, så blev PO i hvert fald brugt på en anden måde i AGF. Og skulle vi kunne fungere med PO, så skulle 5-6 spillere omkring ham i offensiven måske skiftes ud. Så det blev nok mere et spørgsmål ala "skifter man træneren eller hele holdet?" - og altså nemmere at skifte PO ud igen, frem for at skifte halvdelen af holdet. Men ville man i den retning fortsat i 2021, så havde man muligheden, og valte i stedet at hente Brandhof og Anderson, samt hente Bundu tilbage. Et klart "nej" til at køre en vej, hvor man skulle bygge op omkring PO.

I stedet er vi fortsat bygget op omkring NP-rollen på holdet, hvilket Stiften netop også har en analyse af i deres nyeste podcast (https://stiften.dk/artikel/agf-skal-slå-sønderjyske-der-er-ingen-undskyldninger)

At bygge op omkring NP betyder, at der skal være meget dynamik foran. Amini var også bedre til selv at bryde gennem første kæde, og tage nogle træk med bolden, mens PO jo var decideret playmaker i AGF.

Næste forsøg: Anderson og Dokken. Lad os se, hvordan det spiller af.

Selles var klart mest hentet for at få vores samlede udtryk optimeret, samt vores defensive organisation, ligeledes med nye idéer til dødbolde (futtoget etc).
Da vi så fik Friis ind, så fik vi anderledes mønstre offensivt. Så jeg vil sige at frem for Selles og Friis, så har vi Reddington og Dokken nu ja. Dokken er altså en erstatning af Friis/Karlsen, og har ikke noget med Selles at gøre (skrev du heller ikke, understreger det bare her).

Anderson er ikke samme type som Blume, men måske mere en slags retur til Sana-typen, mens Brandhof er tilbage til Stage-typen.
Fælles er at de skal i feltet hele tiden, hvilket Blume ikke evnede tilstrækkeligt, bl.a. pga. manglende fart. Men Blumes type var også mere som ham der skulle modtage den på kanten af feltet, og så tage en beslutning derfra. Der er Brandhof, Grønbæk og Anderson mere typerne der både skal kunne løbe ind selv, kombinere sig igennem, og eller skyde/aflevere derfra, hvor Bundu og Jon skal løbe sig tilgængelige omkring dem også fra begge sider, og PM skal samle op, og være klar på indlæg fra siderne hvis den spilles derud, eller på cutbacks efter løb/dybdespilninger.

Jeg ser en masse dynamik i den offensiv her, og jeg glæder mig til at se det udspille sig. Jeg ser mere Jon som "the odd one out" pt end nogen af de andre. Da PO og Karlsen var her, der var Jon "perfekt" til rollen. Men Jon har faktisk i min optik godt af at være med i hurtigere løb/kombinationer, frem for konstant at skulle ned i fart og drible i solo-aktioner.

Hele historien omkring Olsen og Karlsen var udtryk for en strategi for at skabe mere boldbesiddelse, som slog totalt fejl. Hvad gør man, når man er Atletico Madrid og man gerne vil have bolden lidt mere? Så henter man en Barcelona-spiller og en Barcelona-assistent. Det lød på papiret klogt nok, og jeg var solgt på idéen. Men nej, det gør man ikke. Det er som at fortynde olie med vand. I stedet burde man finde nogle kompetencer, der er lidt tættere på det, man har i forvejen, men dog stærkere i pasningsspillet. Næste forsøg: Anderson og Dokken. Lad os se, hvordan det spænder af.
Det lyder meget plausibelt. Måske garneret med at man tager farten og kvaliteten ud af kanterne og backs og sender sin forward på skadeslisten. Så er der ikke meget tilbage at lykkes med.

Jeg vil gerne høre fra AGF selv, hvor meget man tog fejl nyt spillerne og hvor meget man tog fejl med stilen. Måske var det tanken at erstatte gennembrudsfarlige kanter med mere offensive 8'ere, måske var det troen på specielt Links, måske var det ???

Jeg er heller ikke grådig (når jeg selv skal sige det). Det fede udtryk holdet har under David, garneret med ... fravær af boldmongoleri, og så er jeg happy. Og så er det nok en god ide at tage mindre skridt og bygge på, i stedet for at erstatte hele fundamentet.

Latest posts

Back