Det ved man kun, hvis man prøver det af
Hehe

Ja så ved vi også kun om du eller jeg er gode nok, hvis vi prøver os af

Jeg tænker det er tilladt at gå ud fra, at en ungdomsspiller ikke er "svaret" for vores problemer pt. Men på længere sigt er det måske en anden snak.
Måske er snoren bare ikke så lang (gad vide hvad der var sket, hvis Kurminowski eller AA havde fået samme lange snor som PM men der er selvfølgelig mange andre variabler).
Ja sådan opstilles det jo tit, og det er fair nok. Men altså det bliver lidt bagudskuende. For altså da man til kampene FØR det blev spillet valgte PM, så var der jo god evidens og foregående succes med at bringe ham. Skulle man bringe Kurminowski eller AA bare for at bringe en anden? Nej det synes jeg ikke. Skulle man have prøvet Kurminowski eller AA i front undervejs noget før? Ja det synes jeg bedre man kunne argumentere for. En af kritikkerne omkring David er jo bl.a. at han skifter sent ud i kampene. Og i det spor kan man også kritisere ham for at prøve at skifte for lidt i hvem der starter inde ift. hvor længe man synes x har underpræsteret. F.eks.s Jon der jo siden transfervinduet lukkede ikke har præsteret nærmest overhovedet. Links var skadet, siden klar, og fik ikke chancen overhovedet, selvom holdet manglede fart på venstrekanten. Altså var man slet ikke interesseret i at se, hvorvidt svaret på nogle af vores scoringsproblemer lå i, at Jon ikke kunne tilbyde fart derovre?
Og ja, Kurminowski har ikke fået lov at starte inde i en kamp siden vi gik tilbage til det gamle system igen. Hvordan ville han gøre det på et hold som nu har fået Bundu og Anderson+Brandhof ind? Der er jo langt mere fart i holdet pt. Det kunne måske være guf for Kurminowski over et par kampe?
Jeg tror den konklusionen umiddelbart er, at vi kun kan spille som David gerne vil det, når vi spiller med PM i front. Men selv på de parametre hvor vi normalt ser PM dominere, der har der undervejs siden skaden været kampe, hvor han heller ikke vandt sine luftdueller, og ikke fik den lagt af på samme niveau. Der er prøvet for lidt, vil jeg faktisk også sige. Men jeg anser David for meget stålsat på, at PM er en fundamental del af holdets udtryk pt, og for den måde vi spiller på, PUNKTUM. Derfor synes jeg kun vi skal have en ny angriber ind, såfremt han er en afløser for, eller kommende konkurrent/afløser for PM, såfremt vi skal spille på den måde fremover.
Hvis David gerne vil ændre vores udtryk, uden at gå over til 3-5-2 eller 3-backkæde generelt, og stadig ønsker at spille med 1 angriber, bare mere langs jorden og med fart i stedet for link-up i luften etc, så er Kurminowski simpelthen slet ikke god nok endnu i den del af spillet. Den springer fra ham, og hans løb ift at deltage i spillet før spillet i boksen har haltet meget. Skal vi have en afslutter i feltet, så skal der være en anden end Kurminowski/PM foran feltet til at tage imod bolden fra midtbanen. Og der synes jeg jo Anderson er svaret på det. Så jeg kunne godt tænke mig at se Kurminowski foran Anderson, og med Brandhof/Grønbæk der laver løb bagfra Anderson, og Kurmi foran ham = flere muligheder. Og har man så 2 kanter der også løber med ind, så har Anderson mange muligheder, men skal selvfølgelig beskyttes af evt. Brandhof, så Anderson ikke bare kan lukkes ned af 2 defensive spillere der går i flæsket på ham.