PM får langt mere plads til sine kloge/skarpe løb når det sker i FART, og der kan PM faktisk godt følge med. Det har vi set masser af gange, hvor PM jo så kan løbe i det rigtige rum og sætte den sikkert ind.
Ja, PM har fart nok til at komme de rigtige steder. Han skal jo bare kunne sprinte uden bold til omkring feltet, så han er klar på et indlæg eller et cutback.
Men når vi både spiller med Jon og PM, så bliver det for langsomt, at 2/3 af de forreste mangler fart.
Derfor tror jeg egentlig, at det kunne have givet noget mere dynamik med fx Ammitzbøll. Han har ikke PM's styrke med ryggen til mål, og han har ikke Kurminowskis fart. Men han er en god mellemting mellem de 2.
Rangeret fra 1 til 3 ser de vel således ud (3 point er højest, 1 er lavest)
-
Fart: Kurminowski 3, AA 2, PM 1
-
Ryggen til mål/kropsstyrke: PM 3, AA 2, Kurminowski 1
-
Kynisk afslutter: AA 3, PM 2, Kurminowski 1 (ud fra et meget lille grundlag på Kurminowski)
-
Hovedspil: PM 3, AA 2, Kurminowski 1
Ud fra de rangeringer får både PM og AA 9 point eller et snit på 2,25, mens Kurmi får 1,5 eller 6 point.
Jeg er med på, at det er en lidt forsimplet måde at anskue det på. Og derudover er der også en masse andre faktorer som defensive dødbolde, lederskab på banen osv., hvor PM selvf. scorer højere.
Jeg tror vi henter en venstrekant. Og jeg synes vi skal hente en venstrekant.
Også før vi henter en højreback (synes ikke defensiven er vores problem overhovedet).
Også før vi henter en ny angriber.
Men vi kan da helt sikkert have godt af en ny højreback på et knashøjt niveau, og en ny angriber ville måske (hvis vi har midlerne) kunne ryste posen ift hvordan vi spiller oppe foran (en der virkelig kan noget på egen hånd). Men ja, jeg ønsker mig en ny venstrekant mere end noget andet. Så kan vi købe Bundu fri til sommer, eller finde en ny kant/angriber der.
Vi skal helt sikkert have hentet en ny venstrekant. Jon er senest væk til sommer, så det ville som minimum give bedst mening at få kørt en ny i stilling allerede nu, så vi ikke står med en kæmpe udskiftning igen til sommer, hvor fx Hausner, Grønbæk og Bundu kan være væk - foruden Thorsteinsson.
Selvom jeg ikke er imponeret over D'Alberto, så er han da begyndt at spille sig op. Så med mindre der falder en eller anden mega spændende mulighed til i vores turban til billige penge, ser jeg ikke det som et sted, der skal prioriteres. D'Alberto kan sagtens fungere som en god overgangsfigur i denne sæson og næste. Og måske også året efter det. Og hvis der så kommer en spændende mulighed, så er det da bare med at slå til. Men ikke noget, der aktivt skal jagtes.
Vi har i øvrigt også Jacob Andersen (04'er), som fik kontrakt i sommer. Han har spillet højreback for u19 hele foråret; er med omkring u18-landsholdet; og beskrives som en spiller med "aggressivitet og en fart i sit spil". Så måske han kunne være klar om et års tid? (
https://www.agf.dk/nyheds-artikler/2021/juni/ungt-forsvarstalent-faar-kontrakt/)