New posts

Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022

• Thread starter Thread starter 8000
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 157K
Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022
Den originale artikel er her https://jyllands-posten.dk/jpaarhus...pert-saadan-skal-agf-agere-i-transfervinduet/

Ind:
Lidt overrasket over han foreslår Kasper Kusk - det vil være et lidt forbudt skifte.
Tror heller ikke Randers vil slippe Lasse Berg Johnsen - de er kommer til penge.
Sebastian Grønning lyder spændende men har ikke selv set ham nok. Han scorer da mere end dem vi har ;)
Fredrik Carlsen fra Hvidovre - totalt pas herfra men det er der sikkert andre der ved noget om.

Ud:
Patrick Olsen bliver nok sagt meget godt: Det er nok ikke ham der skal være omdrejningspunktet i opbygningen. Han er ikke mobil nok.
JJ - tjaeee han burde vel få lov at søge videre, hvis han vil have spilletid men måske er han faktisk glad for klubben ;)
AA - enten satser der på ham eller også burde han "slippes fri". Enten på leje eller videre.

Ja og man kan tilføje at Kusk også er for gammel til vores strategi og heller ikke en god defensivspiller til DNs system, hvilket Ståle var meget efter ham for i FCK, og i AGF skal kanterne arbejde endnu hårdere. Teknisk og stats i både mål og ass er ellers i top2 klasse.

Grønning og LBJ har jeg også savlet lidt over, men generelt er det svært at hente stjernerne i andre superligaklubber, med mindre man ryger op i ca. 6-12 transfers og dem kan vi ikke lave så mange af. Aldersmæssigt er LBJ perfekt med 22 mens Grønning er last call med 25 efter nytår. Det bliver nok nærmere udlandet for dem.

Carlsen er vel mest interessant hvis en af vores midterforsvarere sælges.

Jeg hæfter mig allermest ved
- at JT ser samme som mig, at vi gerne må få styrket både 9er og kant - så der er flere til at dele ansvaret selvom vi på papiret (1 år siden) har 3 stærke.
- Og at han også ser samme, at det vil være godt for AGFs spil at få en mere dynamisk og offensiv 6er, selvom NP er super fin. Kan RFC ikke få den fortabte søn hjem og nogle mio, så snupper vi deres nordmand.

Det er snart 40 år siden han døde 😳

Jeg kan ikke læse hans begrundelse, men Thygesen har det med at hive nogle mærkelige spillere op af hatten. Jeg kan simpelthen ikke se hvordan en Kasper Kusk skulle give mening ift spillestil og alder. Han har da fin teknik og overblik og masser af rutine, men DN vil jo nok vægte fart og dynamik højt på den position, og sult som jeg ikke tænker Kusk vil have ved sådan et skifte sent i karrieren selvom sådan noget selvfølgelig også kan vække det. AaB er vel ligaens sneglehold og han er også en af klubbens egne, så lad ham endelig blive der.

Det er snart 40 år siden han døde 😳

Jeg kan ikke læse hans begrundelse, men Thygesen har det med at hive nogle mærkelige spillere op af hatten. Jeg kan simpelthen ikke se hvordan en Kasper Kusk skulle give mening ift spillestil og alder. Han har da fin teknik og overblik og masser af rutine, men DN vil jo nok vægte fart og dynamik højt på den position, og sult som jeg ikke tænker Kusk vil have ved sådan et skifte sent i karrieren selvom sådan noget selvfølgelig også kan vække det. AaB er vel ligaens sneglehold og han er også en af klubbens egne, så lad ham endelig blive der.
Hvem er det nu LBJ var for 40 år siden?

Ja præcis. - ligesom Thygesen er lidt ude af trit med at forslå Kusk og en midterforsvarer som vi har rigelig af. Jeg kan også højst se Kusk som en Helenius gardering til de to startere (Kusk i bytte med Jon er vel ikke nedgang i fart), men så er Kusk jo lige vidt og kan ligeså godt blive i AaB. Han ryger til Silkeborg eller forlænger.

De to andre er ikke så tosset - men nok bare for dyre.

Hvem er det nu LBJ var for 40 år siden?
Lyndon B. Johnson. Ind imellem skal man lige tænke lidt over initialerne for nogle af vores egne spillere så når det er nogle i andre klubber skal der graves tilbage i tråden for at finde ud af hvem det er :)

Vi kan ende med at få brug for en midterforsvarer hvis der bliver solgt, men det er nok ikke det der er præmissen for forslagene. Ja, en lidt anden type defensiv midt har vi til gengæld også diskuteret en del herinde og et ungt talent i 1. division kan man sikkert også finde plads til.

Kusk er egentlig et godt billede på moderne fodbold, at ældre spillere trods output ikke er populære og brugbare for klubberne - også et billede på at kantspillere i dag skal arbejde hårdt defensivt.

For ellers må man sige Kusk har levet flot altid også sidste par sæsoner - et mål-ass pr 178 min!

Ikke jeg vil have ham til AGF - vi har jo i forvejen nogle gamle langsomme u-salgsbare tudser i PM, NP, Alberto, Lund, PO som vi skal have fået bedre erstatninger for hen ad vejen. Men vi kan vel bruge dem lidt endnu. 2-3 ældre spillere skal der også være inkl, men JH og Ting er gode bud - samt en-to mere i start11, alt efter om Yann holder Ting ude.

Vi skal bestemt ikke hjælpe AaB af med Kasper Kusk. Men Randers kan sikkert godt finde på det - og få en succeshistorie ud af det på en eller anden mærkværdig måde.
Randers passer ikke til Kusk, men Silkeborg spiller en form for fodbold og hvor kanterne ikke behøver at arbejde så meget bagud, at han vil passe fint ind der.

Henter vi en af de to kanter i SIF (gør vi nok ikke) så får vi også det problem, men tilgengæld er de unge og stort potentiale. Lidt som vi har levet med Bundu ikke er vild defensivt.

Når jeg nævnte Randers var det fordi de tidligere i år var efter ham, men de står vel efterhånden heller ikke og mangler flere offensive spillere.

Ja du har ret - havde jeg helt glemt. Og egentlig er det også lidt forkert når vi siger de og de typer ikke passer til agf og randers for vi gør jo sådan set undtagelser. Bundu er ikke hårdt arbejdende, flere har ikke den fart DN og SIB som udgangspunkt forlanger.

Så tror jeg faktisk Kusk er et godt bud i RFC alligevel - så hurtigt kan interessen vel ikke kølnes helt.

En bruger på Twitter, som i øvrigt er tilknyttet MTAC, skriver, at vi er interesserede i Rasmus Carstensen.

Det kunne være en mega fed transfer, da han både er ung, har et godt videresalgspotentiale og bare er mega dygtig. Men omvendt ville det altså også være skørt at smide endnu flere penge efter en ny HB. Og det ville vidne om dårlig dømmekraft.
Carstensen er næppe blevet billigere efter et godt halvår i Superligaen, og det var da en offentlig hememlighed allerede i sommers, at han var et kæmpe talent. Så hvorfor hente både D'Alberto og Lund, når man i forvejen har Lassen og Munksgaard (og Anbo), for så et halvt år efter at hente Carstensen, som kun er blevet dyrere i den mellemliggende periode.
Så jeg tror ikke på den.

På selve MTAC skriver en bruger så også, at der angiveligt er et bud på Links. Den tror jeg mere på. Han skal enten videre eller have kontinuerlig spilletid i foråret. Og den sidste har jeg svært ved at se ske.

En bruger på Twitter, som i øvrigt er tilknyttet MTAC, skriver, at vi er interesserede i Rasmus Carstensen.

Det kunne være en mega fed transfer, da han både er ung, har et godt videresalgspotentiale og bare er mega dygtig. Men omvendt ville det altså også være skørt at smide endnu flere penge efter en ny HB. Og det ville vidne om dårlig dømmekraft.
Carstensen er næppe blevet billigere efter et godt halvår i Superligaen, og det var da en offentlig hememlighed allerede i sommers, at han var et kæmpe talent. Så hvorfor hente både D'Alberto og Lund, når man i forvejen har Lassen og Munksgaard (og Anbo), for så et halvt år efter at hente Carstensen, som kun er blevet dyrere i den mellemliggende periode.
Så jeg tror ikke på den.

På selve MTAC skriver en bruger så også, at der angiveligt er et bud på Links. Den tror jeg mere på. Han skal enten videre eller have kontinuerlig spilletid i foråret. Og den sidste har jeg svært ved at se ske.

Lassen er solgt til Horsens
Lund er kun på en 1 årig kontrakt og Munksgaard er formentligt på vej videre

Jeg har svært ved at se andet end at det er en sydafrikansk klub eller en obskur asiatisk klub der har budt omkring 500.000 kr. for links. Kan ikke se nogle større bud end det, med mindre vi er så heldige at skulle handle med en sportschef der intet aner om fodbold.

Ang. Carstensen så kunne han måske have en klausul som der endnu ikke er offentligt kendt. Hvis vi kan få lidt penge for Munksgaard, så giver det mening at hente en profil og lade ham slå Dalberto af, og så kan Lund være yderste reserve til alle forsvarspladser resten af sæsonen. Der skal nok komme rigeligt med muligheder på både venstre back og i det centrale.

Kan vi få Links, Munksgaard, Eske og Jon ud i bytte for Carstensen og to nye fløje så har SIB gjort det godt. Så kan vi tage det mere med ro til sommer og sikre at vi har noget kontinuitet når vi forbereder os på næste sæson.

Ang. Carstensen så kunne han måske have en klausul som der endnu ikke er offentligt kendt.
I så fald er det jo lige før man skal slå til uanset om man synes man mangler noget på hans position(er.) Men man fornemmer at Munksgaard er på vej ud, man har nok erkendt at han har nået det niveau vi kan få ham op på og at der mangler lidt, Lassen har man heller ikke vurderet der skal satses på og Lund er en lappeløsning, så der må være plads til en højre back mere, ikke mindst en ung fremadstormende en af slagsen. Som udgangspunkt tror jeg nu ikke rigtig på at vi kan hente ham. Selvom det selvfølgelig kan blive med en stor videresalgsklausul mangler vi også de helt store salg til at vise at det vil være en god ide for Silkeborg.

I så fald er det jo lige før man skal slå til uanset om man synes man mangler noget på hans position(er.) Men man fornemmer at Munksgaard er på vej ud, man har nok erkendt at han har nået det niveau vi kan få ham op på og at der mangler lidt, Lassen har man heller ikke vurderet der skal satses på og Lund er en lappeløsning, så der må være plads til en højre back mere, ikke mindst en ung fremadstormende en af slagsen. Som udgangspunkt tror jeg nu ikke rigtig på at vi kan hente ham. Selvom det selvfølgelig kan blive med en stor videresalgsklausul mangler vi også de helt store salg til at vise at det vil være en god ide for Silkeborg.
Enig uanset hvis Carstensen kan købes til 10 mio ish så er det bare at slå til og gafle ham. D'Alberto kan blive en fin backup (vi har også et par spændende unge på vej på den plads i U19-17) og så skal vi have en backup til venstreback.

Munks og Julle regner jeg ikke med længere .De skal have lov at komme videre. Lund kun til vi har fundet noget bedre.

Højreback og en mere til konkurrence på kanterne og en angriber er vores 3 topprioriteter.

PM kan måske kickstartes og Kurmi kan få gennembrud i 2022, tør vi gamble på det, eller skal ansvaret deles
Alberto er jeg også spændt på i 2022. Han bliver aldrig et giga-salg eller højer-diks med mål, men kan måske blive ok god.

På længere sigt synes jeg også vi skal have en anden type end NP som 6er. Men det må komme med tiden.

Jeg synes egentlig han er en spændende spiller der har været til overs i fcm, og har vist i levski sofia og vicente at han kan lave mål-ass i mere end hver 3. kamp.

Fri til sommer, 24½ år, kan være 4 år mere i DK - så kan vi få ham til symbolsk pris, synes jeg han er en overvejelse værd at hente gratis til sommer eller snuppe nu meget billigt. Kan spille begge kanter og off midt. Spørgsmålet er naturligvis om han er hårdt arbejdende nok, kan heller ikke helt huske om han har nok fart, men det har np, pm, jon heller ikke. Så erstatter han bundu eller jon mister vi nok ikke meget i fart eller defensiv.

Hvis vi snupper ham næsten gratis, sælger Jon, så har vi penge til at købe en stærk kant mere, så vi har 3 og Gift som 4. valg. Plus Albert-finten og de løse/unge muligheder.

Et minus er han nok mest er off midt

Latest posts

Back