New posts

Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022

• Thread starter Thread starter 8000
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 155K
Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022
Mads Fenger er ham forsvarsspilleren, der spillede i Randers - nu Hammerby

Nu var det vist ret tydeligt, at det var Max Fenger, jeg mente, eftersom jeg svarede på et opslag om ham.

Mads Fenger, en 31 årig midterforsvarer, har i hvert fald ikke et stort potentiale og den fulde pakke som spidsangriber :ROFLMAO:

Jeg tænker også det et tid til få PM bliver garderingsspiller for en ung angriber senest til sommer - naturligvis med mindre scorer igen i hver anden kamp i åbent spil.

I min verden har man optimalt et ungt talent i start11 (en der er laver nok mål naturligvis), en driftssikker backup a la PM som trods alt bør kunne score 5-10 mål på en sæson og endnu et ungt talent på vej frem. Gerne en som også kan hente lidt spilletid på kanten, det kan Max Fenger og Kurmi burde også kunne.

AA kan sådan set også men mangler lige det sidste som kant - og desværre nok også i front. Lige nu er han også på vej mod en alder om 1-2 år (og bliver for gammel til et stort salg), hvor han nærmere ligner en driftsikker backup der laver 5-10 mål på en sæson som PM.

Spørgsmålet er naturligvis om Kurmi til sommer kan være stærk nok til at være start11 manden, hvor Max Fenger eller en anden kan rykke transferfrit ind som 3 valg, og så er spørgsmålet om PM eller AA kunne være det lidt driftsikre 2 valg.

Hvis jeg var SIB ville jeg leje en stjerne stærk angriber til foråret med forkøbsret a la Yann, eller en som er endnu bedre og bare er for et halv år og levere som en hylde ala Diks fx. - og udleje AA til at få lidt krudt i støvlerne igen.

Så kan man se hvordan kortene skal blandes til sommer blandt de 3, max fenger og evt. stjerne-leje-spilleren. Plus hvad der ellers kan byde sig til...

Fenger kunne også blive en mulig 4-6 valg på kanten.

Spørgsmålet er naturligvis om Kurmi til sommer kan være stærk nok til at være start11 manden, hvor Max Fenger eller en anden kan rykke transferfrit ind som 3 valg, og så er spørgsmålet om PM eller AA kunne være det lidt driftsikre 2 valg.
Fenger kunne også blive en mulig 4-6 valg på kanten.

Den ide, tror jeg desværre ikke, du får solgt ham. Han har fået spilletid i samtlige af OB's kampe i denne sæson. I snit 45 minutter pr. kamp. Og i de sidste 8 kampe, er han startet inde i 6 af dem.

Så han går nok ikke fra at være 1. angriber i OB til 3. valg i angrebet og 4-6. valg på kanten hos os. Det ville jeg i hvert fald vurdere som et dårligt karrierevalg. Særligt når man ser, hvor mildest talt elendig, David Nielsen er til at rotere.

Nej det er har du ret - nok også lidt for teoretisk. Lige i det her tilfælde er Kurmi jo ikke sådan en super start11er endnu som PM var for et år siden, men får man en meget stærk konkurrent ind som Max Fenger gør det måske også mindre - fordi han så har to lige gode. Du har jo egentlig nok ret i Fenger faktisk er foran Kurmi lige nu, og det nok er den typiske med at jeg sætter kurmi forrest pga prisen vi gav for ham.

Uanset spiller den bedste af de 3 - kurmi, max fenger og pm/aa, men er de ca lige gode skal den med størst salgspotentiale spille.

Fenger bør vel også være 3 valget fra dag1 i AGF på kanten og med Jons form kunne han helt sikkert også have slået ham af.

Nu var det vist ret tydeligt, at det var Max Fenger, jeg mente, eftersom jeg svarede på et opslag om ham.

Mads Fenger, en 31 årig midterforsvarer, har i hvert fald ikke et stort potentiale og den fulde pakke som spidsangriber :ROFLMAO:
Det var præcis det, jeg tænkte 😂🤣😂🤣

Men når du ikke citerer, så er det svært at læse, hvilken kontekst du skriver det ind i. Det kom lige efter et indlæg om Lassen

Last edited:
Hvis Jon sælges her i vintertransfervinduet, tænker I så, at vi henter en ny profil? Eller vil man forsøge at få kørt Links i stilling, give Reec chancen, afprøve Kurminowski på kanten, spille med Grønbæk der, eller hente ham Svanthorsson, der er på prøve, og håbe, at han i samarbejde med de andre løsninger kan løfte arven?

Hvis Jon sælges her i vintertransfervinduet, tænker I så, at vi henter en ny profil? Eller vil man forsøge at få kørt Links i stilling, give Reec chancen, afprøve Kurminowski på kanten, spille med Grønbæk der, eller hente ham Svanthorsson, der er på prøve, og håbe, at han i samarbejde med de andre løsninger kan løfte arven?
Uanset om Jon bliver eller forsvinder, bliver der købt en kant til vinter, og hvis man ikke længere tror på Links, så kan det godt blive til to nye kanter. Det er den klart svageste position, og med mere konkurrence på fløjene kan det blive rigtigt godt i foråret.

Jeg tror vi uanset henter et talent ala ham vi har på prøve, og hvis Jon ryger - tror jeg vi henter en mere, med mindre det talent er klar til at gå direkte ind i hver eneste kamp.

Til sommer bliver afgjort at det talent og gifts udvikling og om Albert skal fortsat skal kæmpe næsten lige meget om kant og 8er. Kan jo også være vi køber bundu - hvis han performer.

Last edited by a moderator:
Vi har tidligere haft masser af kvalitet på kanterne, og ikke været i en situation hvor man nærmest er tvunget til at spille med en Thorsteinsson, der ikke performer. Når han ikke leverer skal der være en spiller af tilsvarende kvalitet som kan starte inde i stedet for ham, og det samme gælder Bundu. Hvis man ikke tror på Links længere, så er der brug for 2 nye kanter til at konkurrere direkte med Bundu og Jon.

Jeg forventer at der bliver hentet to kanter af den kaliber, så AGF kan leve op til målsætningen om top 6. Der er ikke meget formål med en målsætning, hvis man er ligeglad med den lige så snart det ser vanskeligt ud at opnå den.

Jeg forventer at der bliver hentet to kanter af den kaliber, så AGF kan leve op til målsætningen om top 6. Der er ikke meget formål med en målsætning, hvis man er ligeglad med den lige så snart det ser vanskeligt ud at opnå den.
Uanset hvad, så skal vi have mere at byde ind med i næste sæson og så vil det være rettidig omhu at spille i hvert fald en ny fløj ind her i foråret. Jeg tænker, at vi kommer til at spille med helt andre spillere på fløjen i næste sæson og vi ønsker vel at være konkurrencedygtige fra runde 1 i næste sæson.

Det kunne være fint at hente Nielsen (ovenfor) og Frederik Dietz fra Hobro* her i vintervinduet og så lade dem spille sæsonen færdig i deres respektive klubber på en lejeaftale. 2 store talenter, som der ikke lige nu og her er brug for, men som kan vise sig rigtig brugbare i den kommende sæson.

Nielsen, som køres til stilling til at overtage for Kahl, når han nok er videre efter næste sæson. Og så samtidig vikariere på en kantposition, ligesom Diks også gjorde at flere omgange. (Nielsen er alment kendt som offensivt rigtigt stærk.)

Dietz til at indgå som 4. valg i det centrale forsvar, således at besætningen hedder Tingager og Bisseck (startere), TK (førstereserve), Dietz (talent på spring), Lund (just in case).

*https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/hobro-overvejer-at-saelge-juvel-til-dansk-klub/

Dietz er fra oktober 2003, og TK fra februar 2002. Så han er alligevel 1,5 år yngre. Og derfor kunne han sagtens stå i skyggen i en sæson eller måske endda 2.

Den originale artikel er her https://jyllands-posten.dk/jpaarhus...pert-saadan-skal-agf-agere-i-transfervinduet/

Ind:
Lidt overrasket over han foreslår Kasper Kusk - det vil være et lidt forbudt skifte.
Tror heller ikke Randers vil slippe Lasse Berg Johnsen - de er kommer til penge.
Sebastian Grønning lyder spændende men har ikke selv set ham nok. Han scorer da mere end dem vi har ;)
Fredrik Carlsen fra Hvidovre - totalt pas herfra men det er der sikkert andre der ved noget om.

Ud:
Patrick Olsen bliver nok sagt meget godt: Det er nok ikke ham der skal være omdrejningspunktet i opbygningen. Han er ikke mobil nok.
JJ - tjaeee han burde vel få lov at søge videre, hvis han vil have spilletid men måske er han faktisk glad for klubben ;)
AA - enten satser der på ham eller også burde han "slippes fri". Enten på leje eller videre.

Latest posts

Back