New posts

Kamptråd Træningskamp: AGF - AC Horsens, Onsdag d. 15. juli kl 14.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 102
  • Views Views: Views 5K
Added to Calendar: 15-07-26

Jeg tænker at Camara med tiden skal ind og spille centralt ikke som venstre stopper? - lige nu er han gardering på venstre yes
Det sjove er, at alle de tre der startede i centerforsvaret i dag er spillere som er oplagte centralt. Så det har også været Tingagers reserver vi har set i dag. Jeg troede at det ville være JJA eller Camara der skulle spille centralt, men det blev så Storch. De to sidstnævnte har spillet hele kampen og begynder også at se lidt stegte ud.

Så to-tre helt forfærdelige situationer - fejlafleveringer og slipper sin mand inde i feltet … Mangler intet fysisk, men taktisk …
Det er jo også det de arbejder stenhårdt med! - jeg ved at staben investerer utrolig meget tid i Camara fordi hans potentiale er kæmpe stort.

Fin testkamp af de unge i dag - de virkede til at have de ekstra procent i at gøre en forskel på banen og kampens udfald.

Ellers syntes jeg faktisk flere af de mere rutinerede havde en noget blandet kamp.

Jønsson havde et hav af fejlafleveringer.
Links skal lære man også kan gå højre om.
Og Serra så rigtig tung ud.

Til gengæld mange plusser til Hedenstad der står fremragende, ham vil jeg være helt tryg ved på målet - har i hvertfald en rolig fornemmelse omkring ham, kontra da jeg så Wahlsted ude i Herning for nogle år siden.

Camara var også rigtig stærk ibde fysiske dueller, og Bogere er vel ret beset bedste bud på en afløser for Tobias Bech i det kommende kampe hvis der skal skiftes på 9'eren i kampene.

Jeg skulle lige tjekke bolds dækning af kampen og jeg blev ikke overrasket over, at de ikke havde bemærket hvilket hold AGF stillede med. Nej, dette var simpelthen vores generalprøve på Poznan-kampen.

Det skal man ofte huske på, når man læser de hurtige nyheder fra Bold.

Eneste spiller der viste klasse i dag var vel egentlig Hedenstad. Mange so-and-so præstationer, hvor ingen vel faldt helt igennem. Er noget skuffet over Jønssons og Yakobs præstationer i dag. Ser ikke vildt skarpe ud.

Med Polle, Mølgaard, Carstensen og Callø ude giver opstillingen næsten sig selv i Randers:
Hansen
AJ - Tingager - Kahl
Links - Knudsen - Arnstad - Emmery
Jørgensen - Bech - Andersson

Er ikke sikker på, at det hold kan matche Poznan.

Eneste spiller der viste klasse i dag var vel egentlig Hedenstad. Mange so-and-so præstationer, hvor ingen vel faldt helt igennem. Er noget skuffet over Jønssons og Yakobs præstationer i dag. Ser ikke vildt skarpe ud.

Med Polle, Mølgaard, Carstensen og Callø ude giver opstillingen næsten sig selv i Randers:
Hansen
AJ - Tingager - Kahl
Links - Knudsen - Arnstad - Emmery
Jørgensen - Bech - Andersson

Er ikke sikker på, at det hold kan matche Poznan.
Enig i at holdet er tæt på givet. Din udgave er nok en mere kompakt version, med Arnstad trukket lidt tilbage. Til "hjemmekampen" mod Poznan håber jeg dog, at vi ikke går på kompromis og spiller Arnstad på 10'eren. Man kan så stadig vælge et kompakt udtryk med Jønsson centralt eller gå mere efter en sejr med Yakob på holdet og det håber jeg på i det første opgør. Men det afhænger selvfølgelig af, om men betragter Yakob som 100% klar.

Emmery havde jeg nok ikke set i starteren da vi trak Poznan, men lige nu er han svær at komme udenom. Overbevisende her i opstarten.

Last edited:
Maznikar (som jeg egentlig mener er den mest fodboldkyndige i Stiftens trekløver) er nogle gange lidt bombastisk i sine holdninger. I den seneste podcast, efter Union-kampen, fik han det også til at lyde som et kæmpe tyveri, at AGF kun tabte 2-1 (reelt spillede vi 1-1 inden alle reserverne kom ind den sidste halve time. Jeg var da enig med ham i at Union var bedst efter de første 25 minutter, men der kunne AGF også snildt have scoret et par mål. En svæver sejr til Union var fair synes jeg.

Camera havde nogle opspilsfejl i dag og det er selvfølgelig også vigtigt for vores spil, men defensivt synes jeg at han løste sine opgaver fint. Jeg synes også at det skal nævnes at Jonas Jensen-Abbew spillede en fin kamp - eller halvleg, som det jo kun blev til.

Storch løste vel også opgaven som Tingager-afløser ok. Det sneg sig nogle fejl ind i 2. halvleg, men han spillede jo også som en af de få (ligesom Camera) 90 minutter i varmen.

Jeg synes også, at Camara var god i dag. Et par enkelte blundere men ellers en stærk kamp fra hans side. Hvis han bliver ved med, at udvikle sig taktisk, så bliver han satanedme god. En helt absurd fysisk pakke han har, hold kæft hvor er han stor.
Jeg synes han havde en del missere - og mindre godt teknisk niveau/timing - men han er ung og udvikler sig.

Last edited:
Jeg synes også, at Camara var god i dag. Et par enkelte blundere men ellers en stærk kamp fra hans side. Hvis han bliver ved med, at udvikle sig taktisk, så bliver han satanedme god. En helt absurd fysisk pakke han har, hold kæft hvor er han stor.
Klart det taktisk han skal arbejde på, men tænker også han er i rigtig gode hænder under Tingager, Backman, og Kahls guidning, hvis han position fremadrettet skal være venstre stopper. Han tabte ingen direkte dueller i dag, men blev overspillet et par gange i dag fordi han ikke fik positioneret sig rigtigt. Han havde en del stærke afleveringer frem i banen i dag, og tak fik også brudt et Horsens opspil der første til en lille chance. Jeg ser en spiller med et kæmpe stort potentiale og han bliver også bedre og bedre for hver kamp han spiller, det fortæller øjetesten i hvert fald.
Han skal gå ind og være en profil for U19 i år til en start - og så kommer der helt sikkert også udtagelser til både superliga og pokal for Camara i den kommende sæson.

Måske var der bare fire forsvarere foran ham, hvoraf der stort set hele sæsonen var mindst tre til rådighed?

Jakob Poulseb blev trods alt ved med regelmæssigt at skifte ham ind, endda til ganske svære minutter. Du kan næppe konkludere, at JP havde opgivet ham.
Hæfter mig mere ved, at AJ typisk var den der kom ind i slutminutterne, hvis der kom pres på vores mål. Så Poulsens tiltro til ham var ikke helt væk.
Faldt hovedparten af JJAs minutter ikke på et tidspunkt hvor Tingager var skadet og Kahl, Dalsgaard og Beijmo spillede alle kampe?

Der var en vis tiltro til JJA, ellers havde man nok spillet Mølgaard. Men derfra og til at sige JJA var mere end mindst ringe alternativ når de tre faste skulle aflastes, der er jeg ikke.

Der er spændende ting i JJA og vi håber alle han kommer til at klare det godt når han er på banen. Der er også flere mulige tolkninger af forgangne sæson. Jeg køber ikke de positive versioner, men kan være med på de ikke-negative.

Latest posts

Back