New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 12K
  • Views Views: Views 767K
Transfervindue Sommer 2026
Fair pointe, at det selvfølgelig har krævet midler at købe dem fri.

På en måde kan man spørge, om det virkelig var prioritet at købe MA fri nu, når det ikke r den position, der er mest kritisk. Kun ved salg af KA.

Jeg har faktisk ikke nogen forventninger selv. Men tænker, at der fra omverdenen vil være kæmpe forventninger fordi, at man “har ventet på den helt rigtige”, og forventningerne til kvalitet går op for hver dag, der går pga offeromkostningen i manglen på angriber i de første vigtige kampe.

Lad mig være kynisk og indvende, at erfaring ikke er lig med dygtighed.

Men som andre - kan ikke lige huske hvem - var inde på, så er der pt forskellige syn på situationen. Vi ved ikke, hvem der får ret - men vi håber alle, at det bliver dem, der har mest tillid til CV og vores nuværende trup til Lech kampene og sæsonstarten.

Hvis vi taber alle dobbeltopgør, men får en stærk angriber og HCB, er vi så glade? Det er min største bekymring lige nu - men jeg håber jo, at det ender anderledes. Og mit 7-tal til CV er jo i skrivende stund.
I forhold til MA så tror jeg det er en mulighed som opstod og som CV handlede på
Jeg er meget positiv

I et scenarie med gruppespil og evt Arnstadt salg, så ser CV proaktiv ud

I et scenario uden gruppespil og Arnstadt salg ser det lettere dumt ud.

Jeg tænker det første scenarie er realistisk.

På HCB
Kunne jeg virkelig godt tænke mig at prøve Andersen, jeg har et positivt bias i forhold til vores egne drenge, jeg synes jeg ser en habil defensiv spiller men også en spiller som mangler pondus offensivt, hvilket wingbacken kræver.

Ellers er jeg med på vognen med en 9er enten bevist kvalitet eller en godt med potentiale a la Arnstadt som angriber, den sidste case skal vi nok vente lidt på.
Jeg er egentlig relativ tryg
Jeg kendte Ingen af de skandinaviske spillere inden de kom til(havde hørt om Solbakken via farmand)

Min opfattelse af AGFs økonomi giver mig indtrykket, at selv hvis AGF taber alle seks europæiske kampe, Links brækker benet i premieren, og Arnstad vælger at spille hele kontrakten ud, så vil AGF rigeligt være i stand til at betale 10 millioner om året (i afskrivninger og løn) for en kvalificeret 9er.

Hvis jeg tager fejl, må du meget gerne overbevise mig om hvorfor, jeg tager fejl.

"I stand til" vs "vælger at prioriterer således" - er meget forskellige ting :D

Min opfattelse af AGFs økonomi giver mig indtrykket, at selv hvis AGF taber alle seks europæiske kampe, Links brækker benet i premieren, og Arnstad vælger at spille hele kontrakten ud, så vil AGF rigeligt være i stand til at betale 10 millioner om året (i afskrivninger og løn) for en kvalificeret 9er.

Hvis jeg tager fejl, må du meget gerne overbevise mig om hvorfor, jeg tager fejl.
Kan du være lidt mere konkret?

Fair pointe, at det selvfølgelig har krævet midler at købe dem fri.

På en måde kan man spørge, om det virkelig var prioritet at købe MA fri nu, når det ikke r den position, der er mest kritisk. Kun ved salg af KA.

Jeg tænker, vi har midlerne til at købe den rette angriber uagtet at vi har hentet MA. Vi venter på, han bliver tilgængelig.

Lad mig være kynisk og indvende, at erfaring ikke er lig med dygtighed.

CV har siden 2020 vundet ligeså mange mesterskaber som FCM med markant højere budget. Han er den eneste sportsdirektør, der har vundet mesterskabet de sidste ti år, uden at være i FCM/K

Jeg tænker, han er rigeligt dygtig. Sådan helt kynisk.

Som også indebærer at havde AGF købt Lind, havde man ikke signet Jørgensen, Carstensen og Anderson.
Det der er jo super, super spekulativt? Vi ved reelt 0,0 prut om hvad der foregår på CVs kontor - hvor de kigger, på hvem og hvor dybt de er villige til at gå for en ny nier.

Intet indikerer, at signings af Carstensen m fl begrænser mulighederne for en ny nier så meget, at de hellere vil satse på Bech/Serra/Bogere.

En akkurat lige så gyldig spekulation som din: Man arbejder på forskellige muligheder på en historisk høj hylde men udviser rettidig omhu og har derfor accepteret, at vi ikke får noget ind på denne side af Lech Poznan.

Jeg for min del er glad for den rettidige omhu. Vi SKAL ramme rigtigt denne gang - og ville alligevel få svært ved at nå at spille en ny nier ind på en uges tid på en sådan vis, at det for alvor gjorde en forskel.

Det der er jo super, super spekulativt? Vi ved reelt 0,0 prut om hvad der foregår på CVs kontor - hvor de kigger, på hvem og hvor dybt de er villige til at gå for en ny nier.

Intet indikerer, at signings af Carstensen m fl begrænser mulighederne for en ny nier så meget, at de hellere vil satse på Bech/Serra/Bogere.
Jeg er jo helt enig, og nævner eksemplet fordi jeg ser det som største udfordring for @ClausRs argument.

Men vi (andre) aner reelt ikke en skidt, helt enig.

Jeg forstår egentlig godt de debattører, som er utålmodige. Det er jeg selv.
Jeg forstår måske bare ikke helt, at de giver så kritikløst efter for den utålmodighed.

Den med angriberen, vi mangler, kører for 3 eller 4 vindue i streg. Jeg er ikke uenig, vi har brug for en fuldgod superliga+ angriber (plusset fordi, det ikke nytter med en angriber til midten af superligaen, det skal være en topangriber). Men lad os lige holde fast i, at mål altså ikke for alvor har været en mangelvare. Heller ikke efter Paddy blev en skygge af sig selv.
Desuden er der alle de kendte faktorer, der gør, at vi bare er NØDT til at trække luft ind og væbne os med tålmodighed. AGF har sin plads i fødekæden. Det ændrer et mesterskab ikke på.

Der er faktisk skrevet et rimeligt fornuftigt skriv om det på Campo:

Jeg er ikke helt enig i Thøgersens præmis om at det skyldes en overraskende afgang af PM, dels fordi man har ventet med forlængelsen, dels fordi han var mere eller mindre overhalet og jeg går ud fra planen under alle omstændigheder var at der skulle hentes en ny førsteangriber. Det er klart at når han taler Poznan-kampene ville PM jo så nok spille, men i det omfang vi mangler en angriber ift planen er det nok nærmere at der var en anden man håbede man kunne hente. Konklusionen, at vi så hellere venter på den rigtige, sportsligt og økonomisk, er jeg dog enig i.

Min kritik ville stadig mest være at man ikke har PM's afløser klar og spillet ind, men hvis konklusionen i vinter var at mesterskabschancen blev størst ved ikke at hente en, kan man dårligt kritisere det vindue. Her har vinderen ret - også hvis det koster nogle procents chance for at gå videre i CL-kvalifikationen som vi jo så kun er i fordi det andet lykkedes.

Beijmo: vildt overbud fra FCK, ikke hans skyld
PM: vildt overbud fra BIF, ikke hans skyld
Kahl: intet overbud fra nogen, vanvittigt godt arbejde fra CV
Anderson + Jønsson står begge med hatten i hånden, vanvittigt godt arbejde fra CV.
Carstensen of Jørgensen står begge med hatten i hånden, vanvittigt godt arbejde af CV
Transfermål #1: Adamsen vil udenlands, ikke noget CV kunne gøre
Transfermål #2: Lind vil ikke til AGF, ikke noget CV kunne gøre
Transfermål #3: Etim. FCM har klausul, ikke noget CV kunne gøre.
Vintervindue: bestyrelsen bekræfter man ikke sælger nogen: vanvittigt godt arbejde af CV
Sommervindue: man accepterer at sælge Links og Arnstad, ikke noget CV kan gøre.

Etim kan jo ikke tvinges - lovligt - til FCM, ligesom Thomas Jørgensen næppe ender i FCK trods deres klausul.

Gad vide hvordan de polske Poznan fans ser på deres trup og transferstatus.

De har i hvert fald truppen på plads sidst, jeg kiggede. De sagde farvel til en CB og har hentet en ny. Ellers var det vist meget status quo på truppen.

Etim kan jo ikke tvinges - lovligt - til FCM, ligesom Thomas Jørgensen næppe ender i FCK trods deres klausul.
Nej og jo.

Hvis Jørgensen havde indgået en lejeaftale med AGF som Malmøspiller, hvor der indgik en forhåndsgodkendt kontrakt ... kan man godt sige AGF kan tvinge ham til til at rykke til AGF, efter han har underskrevet aftalen.

Hvis salgsaftalen mellem Etim, FCM og Fredericia indeholder en klausul FCM kan indløse, inkl forhåndsdefinerede vilkår, kan de godt tvinge ham, når han selv har underskrevet.

Det kræver særlige forudsætninger og virker noget usikkert. Det kan også sagtens være de har en aftale med Fredericia og så kastet penge efter ham med de personlige vilkår. Men alt i alt giver det ikke mening med mindre

a) der var noget prædefineret
b) Etim tror han kan vinde pladsen hos FCM
c) Etim går kortsigtet efter økonomisk bedste aftale

View attachment 7421

Det passer ikke at man ikke kan købe en spændende angriber til vores hylde på nuværende de tidspunkt. Viking var købt ham her der scorede 24 kasser for Groningen.
Ikke et godt eksempel.
Han var lejet ud til Emmen.
Hans mål var for dem i den næstbedste række.
Mod nr. 19-38 i Holland.
Han fik aldrig et gennembrud i Groningen.

Vi kunne lige så godt købe en topscorer fra 1. division i Danmark og gå all in på vedkommende. Ville være præcis det samme som at købe Postema.

Hvis vi taber alle dobbeltopgør, men får en stærk angriber og HCB, er vi så glade? Det er min største bekymring lige nu - men jeg håber jo, at det ender anderledes. Og mit 7-tal til CV er jo i skrivende stund.

Der er jo også andre muligheder. Vi kunne have hentet et par lottokuponer, derefter tabt alle dobbeltopgør og siddet tilbage med Bech og Callø som startere, fordi vi handlede i desperation.

Det kan også være, vi vinder over Poznan og så lige pludselig er væsentligt mere attraktive.

Der er mange muligheder. Alt er spekulativt. Og det er helt fair at udtrykke bekymringer, men helt grundlæggende er jeg tryg ved, at vi er et bedre sted sportsligt end vi nærmest nogensinde har været.

Last edited:
67 indlæg flyttet til ny tråd: Finansiering af transfers
Altså jeg forstå godt hvorfor det gøres - men det er vel ret relevant hvad folk mener AGF har råd til - før der snakkes transfermål/hvad klubben bør gøre etc?

Lidt svært for folk at vende spillernavne - hvis der er komplet uenighed om hvad AGF "kan"/"vil" gå efter.

I øvrigt:
At folk kommenterer negativt over at der er for mange indlæg i tråden, skal vi nogle gange også huske hvor positivt høj aktivitet er. Det er sommerferie - industriferien endda - og vores forum bølger derudaf...
Når jeg har ligget på en solstol om sommeren og bladret igennem - så har tanken ALDRIG strejfet mig, at der blev snakket for meget om, hvad folk mente AGF havde mulighed for at købe for.

Jeg vil påpege at AGF har købt for ca. 40 mio kroner siden januar. (Anderson ca. 12 mio? Carstensen 7,5 - Jørgensen 4,5 - Knudsen 16).
Så altså uanset hvad der er på kistebunden - og kan diskuteres i anden tråd (skal prøve at overholde det) - så er muligheden for at vi må vente til enten Links eller Arnstad sælges for at få en angriber til stede.

Og vi hører nærmest kun om de spillere som allerede er ude af AGFs søgelys.
Altså de rygter vi ser - lader til at være nogle som AGF har kigget på tidligere, eller op til nu.
Vi aner ikke om der står en angriber kl 20 i aften.

Fx hører vi slet ikke om AGFs flirt med Øhlenschlæger længere fra de sidste vinduer.
Enten fordi det er passé, eller også står han der pludselig.
Og måske ikke før netop Arnstad er solgt - og ikke den anden vej rundt.

• Like
Reactions: Kaj
Jeg vil påpege at AGF har købt for ca. 40 mio kroner siden januar. (Anderson ca. 12 mio? Carstensen 7,5 - Jørgensen 4,5 - Knudsen 16).
Nu druknede det i andre indlæg, men der var en påstand om, at AGF har givet 20 mio kr for Anderson (henvisning: 2,9m euro på Transfermarkt).

Det virker overraskende for mig, hvis AGF har købt ham tilbage dyrere, end han blev solgt for sidste sommer, men på den anden side var dén pris også kunstigt lav (eller?) pga en salgsklausul. Anyway, har der været nogen faktiske rygter om en købspris?

Latest posts

D
Replies
804
Views
53K
Back