New posts

Trænertråden

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 244K
Trænertråden
Enig, men kun, hvis det ender med den rigtige træner. Hvis det ender med metervare eller en træner, der ikke får det til at fungere, så er det kritisabelt, at CV har brugt så lamg tid.
Det er så let at sige, at man vil have den rigtige træner og venter så lang tid som det tager. Hvis der er en træner midt Oktober, så siger man nok at det var det hele værd.

Hold kæft hvor er det amatør agtigt det her…

Jeg er begyndt at tro på at Uwe kun blev fyret fordi der var lynchstemining på diverse SoMe .. bevares jeg skreg dog også på hans hovede, men man fyre sku da ikke en træner eller en anden leder uden have en erstatning klar… fuck sake det er uprof

Enig, men kun, hvis det ender med den rigtige træner. Hvis det ender med metervare eller en træner, der ikke får det til at fungere, så er det kritisabelt, at CV har brugt så lamg tid.
Men hvad er alternativet? At man tager den første den bedste træner, som byder sig til? Det er selvfølgelig sat på spidsen, men man bliver jo nødt til at have en seriøs, struktureret proces til så vigtigt et job. Og det virker til, at Uwes stop ikke var planlagt (min tolkning af forløbet er i hvert fald at man ville fortsætte med Uwe, men at denne ikke kunne se sig selv i den nye strategi og man derfor hurtigt blev enige om at gå hver til sit). Så man har ikke haft en periode i slutningen af sæsonen, hvor man har kunnet lægge følere ud og forberede skiftet.

Så jeg er tryg ved, at man har en grundig proces - og jeg tror ikke det har den store betydning her den første uges tid, hvor alle lige skal i gang, der er fokus på det fysiske osv. - men det er omvendt også klart der heller ikke skal gå tre uger før vi har en ny mand på plads.

"Jeg holder ferie i København" :) Verdens nemmeste undskyldning, hvis man gerne lige vil holde medierne på afstand indtil klubben breaker det. Omvendt så synes jeg også det er mærkeligt at gå rundt sammen på Aarhus Ø, hvis man gerne vil holde det hemmeligt. Det giver altså heller ingen mening. HT kan sgu da kigge på lejlighed, når han er blevet præsenteret, uden at CV ska gå med rundt og agere ejendomsmægler i åbenlys hemmelighed :)

Jeg er begyndt at tro på at Uwe kun blev fyret fordi der var lynchstemining på diverse SoMe .. bevares jeg skreg dog også på hans hovede, men man fyre sku da ikke en træner eller en anden leder uden have en erstatning klar… fuck sake det er uprof
Tænker nu det giver ganske god mening. Og måske var det rent faktisk sådan at aftalen med Uwe blev afsluttet efter enighed på baggrund at gennemgang mål og ønsker og ikke en decideret fyring fordi man havde tabt en række kampe.

Når de finder en træner via en åben process giver det formentlig en del flere muligheder end hvis de skulle gå og hviske i krogene. Det virker som en rigtig god måde at gøre det på.

Men hvad er alternativet? At man tager den første den bedste træner, som byder sig til? Det er selvfølgelig sat på spidsen, men man bliver jo nødt til at have en seriøs, struktureret proces til så vigtigt et job. Og det virker til, at Uwes stop ikke var planlagt (min tolkning af forløbet er i hvert fald at man ville fortsætte med Uwe, men at denne ikke kunne se sig selv i den nye strategi og man derfor hurtigt blev enige om at gå hver til sit). Så man har ikke haft en periode i slutningen af sæsonen, hvor man har kunnet lægge følere ud og forberede skiftet.

Så jeg er tryg ved, at man har en grundig proces - og jeg tror ikke det har den store betydning her den første uges tid, hvor alle lige skal i gang, der er fokus på det fysiske osv. - men det er omvendt også klart der heller ikke skal gå tre uger før vi har en ny mand på plads.
Helt enig omkring processen og udgangspunktet var sikkert, at Uwe skulle fortsætte men på et tidspunkt er man så blevet enig om, at der måske ikke kunne ydes 100% og derfor var det bedst at finde en løsning. Truppen kan også sagtens starte op med de fysiske trænere og de andre trænere. De har vel en masse tests der skal laves. Bevares, det ville da nok være en fordel at en ny træner kunne overvære det hele.

Altså, var det ikke dig der havde spottet JHT på en Q8 i Viby i går ?

Først og fremmest synes jeg, det er rigtigt fint med en grundig proces. Jeg synes også, det er rigtigt fint, at man går efyer den bedst mulige træner.

CV satte en deadline for, hvornår den nye træner var præsenteret. Den deadline er i dag.

Jeg ved ikke, hvordan man skal tolke scenariet omkring afskedigelsen af Uwe. Men jeg vil forvente, at CV har haft en konkret liste af alternativer klar. Alt andet ville være amatøragtigt. Uagtet om CV selv havde ambitioner om at fortsætte med Uwe, så må det ikke komme bag på ham, at han skulle finde en ny træner (det ved vi retfærdigvis heller ikke, om det har).

I spdan en proces, vil jeg helt klart forvente, at CV bruger de første to uger på at tale med kandidater og danne sig et overblik. Og så vil jeg forvente, at han får lukket en aftale, så vi har en ny træner med inde over hele den meget korte opstart.

Det synes jeg faktisk ikke er for megetat forvente. CVs meget udskældte forgænger formådede præcis det. Og han præsenterede en træner, der var rasende succesfuld - i hvert fald i den første sæson.

Hvem siger han blev fyret? Jeg tror oprigtigt på, at der er blevet afholdt et evalueringsmøde hvor Uwe så har meldt at han ikke har den nødvendige energi til at føre projektet videre. Heller ikke selvom CV måske havde set Uwe som træner i 25/26-sæsonen.

I sådan et tilfælde er det svært at klandre CV for ikke lige at have afløseren klar stående uden for døren. Han har selvfølgelig altid en bruttoliste, men de kan jo have fået andre jobs eller ikke være interesserede i jobbet, og så er det jo svært.

Jeg er fint tilfreds med at man forsøger at få den rigtige træner ind, så man ikke står og skal afskedige træningen pga. et mismatch om 1 år, også selvom der så går lidt længere tid. Spillerne skal nok træne og komme i form alligevel.

Jeg tror ikke, man kan konkludere noget om, at vi har måttet droppe hverken plan a, b eller c på baggrund af, at vi ikke har præsenteret en træner endnu. Der kan være mange gode grunde til forløbet.

Min mavefornemmelse begynder at hælde til, at det heller ikke bliver i dag, og måske heller ikke før mandag/tirsdag. Men jeg ved virkelig ikke hvorfor 😅

Dit bud er ligeså godt som mit 😅

Rent spekulativt tror jeg CV og ledelsen har afventet situationen omkring Neestrup i FCK. Da det var afklaret har man troet man havde sad med et attraktivt job overfor Svensson og JHT f.eks. De har så takket pænt nej.

Det kan så samtidig bruges som en undskyldning for ikke at skulle bruge penge denne sommer, da den nye træner kom så sent til og gerne vil se truppen an. Jeg har svært ved at se det positive i det lige pt. De gambler med i hvert fald top 6 næsten sæson med den her tilgang IMØ.

Selvom jeg på ingen måde ønskede AZ i GF er jeg misundelig over den måde Troels Bech har løst det på for OB.

Hvis man er enig med en klub. Ved man bliver målt fra dag 1, og sandsynligvis er fyret inden for 18 måneder pga præstationer (eller mangel på samme), så havde jeg nok prioriteret at møde ind hurtigst muligt

Altså ja - men der er jo også noget der hedder afvikling af ferie jvf ferielov mm? :D
Og vi kan jo snakke et par dage - der slutter i dag fx.

Jeg er naturligvis fortaler for, at beslutninger træffes på et solidt grundlag – gennem en grundig og velovervejet proces, hvor man identificerer den helt rette kandidat.

Når det er sagt, adskiller en fodboldklub sig på væsentlige områder fra mange andre typer organisationer. Der er faste og ufravigelige deadlines – som f.eks. træningsstart og sæsonstart – som ikke kan rykkes. Træning, ledelse og taktik kan ikke sammenlignes med "rutinepræget drift" i andre virksomheder.

Det er naturligvis afgørende at finde den rette person til posten, men det er også vigtigt at træffe en beslutning inden for en realistisk tidsramme. Man må også erkende, at nogle kandidater ikke har interesse i stillingen. Navne som Bo Svensson, Johannes Hoff Thorup og Jess Thorup har formentlig allerede takket nej.

Det handler i sidste ende om at finde en person, der brænder for opgaven, som vil klubben, og som er klar til at tage ansvaret – og så træffe beslutningen. Kontinuitet og retning kræver lederskab og tilstedeværelse.

Først og fremmest synes jeg, det er rigtigt fint med en grundig proces. Jeg synes også, det er rigtigt fint, at man går efyer den bedst mulige træner.

CV satte en deadline for, hvornår den nye træner var præsenteret. Den deadline er i dag.

Jeg ved ikke, hvordan man skal tolke scenariet omkring afskedigelsen af Uwe. Men jeg vil forvente, at CV har haft en konkret liste af alternativer klar. Alt andet ville være amatøragtigt. Uagtet om CV selv havde ambitioner om at fortsætte med Uwe, så må det ikke komme bag på ham, at han skulle finde en ny træner (det ved vi retfærdigvis heller ikke, om det har).

I spdan en proces, vil jeg helt klart forvente, at CV bruger de første to uger på at tale med kandidater og danne sig et overblik. Og så vil jeg forvente, at han får lukket en aftale, så vi har en ny træner med inde over hele den meget korte opstart.

Det synes jeg faktisk ikke er for megetat forvente. CVs meget udskældte forgænger formådede præcis det. Og han præsenterede en træner, der var rasende succesfuld - i hvert fald i den første sæson.
CV er så rutineret og har også kunne følge med i foråret fra tæt hold, så det vil undre mig meget hvis det hele bare er en kæmpe overraskelse og han har været totalt uforberedt. Men det kan jo være at alle på listen har sagt nej, og i stedet for at tage 6. valget har man valgt at sprede nettet lidt ud. Og så taget det naturligvis lidt tid.

Alle kunne vel se at luften var brugt op, og både Uwe og truppen var kørt død i projektet.
Tror også man har haft en ærlig samtale hvor man har kigget hinanden i øjne og givet hånd på at der ikke var mere at komme efter.

Jeg venter heller 2 mdr med den rigtigte kandidat end at forhaste noget uanset hvor meget jeg gerne ville have vi skriver med Mike Tullberg nu.. 😏

Jeg tror der vandrer en ny træner ud af døren og direkte ud på træningsbanen til første træning. Han ligger pt. skjult i et teknikrum på Fredensvang, så ingen ser ham.
Vi har en slap historik med at skjule kernemedarbejdere til det helt rigtige tidspunkt. Hvor længe var det, Aros sad i sin dumme iglo og ventede på at få lov at komme ud.? 😭😄

Dit bud er ligeså godt som mit 😅

Rent spekulativt tror jeg CV og ledelsen har afventet situationen omkring Neestrup i FCK. Da det var afklaret har man troet man havde sad med et attraktivt job overfor Svensson og JHT f.eks. De har så takket pænt nej.

Det kan så samtidig bruges som en undskyldning for ikke at skulle bruge penge denne sommer, da den nye træner kom så sent til og gerne vil se truppen an. Jeg har svært ved at se det positive i det lige pt. De gambler med i hvert fald top 6 næsten sæson med den her tilgang IMØ.

Selvom jeg på ingen måde ønskede AZ i GF er jeg misundelig over den måde Troels Bech har løst det på for OB.
Hvis vi var tilfredse med at gå så langt ned på listen at vi ramte Zorniger, så er jeg ret sikker på at han også var havnet i AGF. Bech har sandsynligvis været afklaret med, at Søren Krogh skulle skiftes ud efter sæsonen og derfor haft helt andre forudsætninger for at finde en afløser. Han har så taget den nemme løsning og ringet til sin gamle ven fra Brøndbytiden som stod uden job efter et par fiaskoer. Det vil jeg ikke som sådan kalde misundelsesværdigt.

Latest posts

Back