New posts

Trænertråden

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 244K
Trænertråden
Hvorfor skal man starte fra 0? Hvad er det, der skal rives ned? Under Uwe er vi blevet mere boldbesiddende, vi spillede også med genpres (når spillerne var friske) og Uwe ligesom Kent, vil have angrebene ender i en afslutning.
Hvilke spillere er det præcis, som ikke passer ind?
Hvorfor er det i tror, den klub som har haft kun 2 trænere på 8 år ikke vil være tålmodig?
Jeg skriver dag 1 EFTER Kent, og tanken er at man der skal reetablere analytics og andre støttefunktioner omkring trænerteamet, som Kent ikke er tilhænger af i dag.

Man kan godt sige det skal fortsætte under Kent, men hvis træneren ikke er i interesseret, får man ikke lov til at beholde kompetente medarbejdere og får ikke udviklet funktionen.

Og tålmodigheden mangler, fordi man har haft gode perioder og lagt på. Klubben er ikke utålmodig og en træner bliver behandlet fair (modsat måske da Wieghorst var træner). Men det ligger ikke i kortene at man skulle misse top-6. I hvert fald ikke som jeg ser det - men det bliver vi nok klogere på med sommerens transfers.

Jeg skriver dag 1 EFTER Kent, og tanken er at man der skal reetablere analytics og andre støttefunktioner omkring trænerteamet, som Kent ikke er tilhænger af i dag.

Nej, det gør du ikke i det indlæg. du skriver ordret, vi skal starte fra 0 men fair nok hvis du kun mener supportstaben, det var bare ikke til at tyde ud fra dit indlæg.

Men det ligger ikke i kortene at man skulle misse top-6.

Og der er større sandsynlighed for at misse top 6 med Kent end med Svensson eller Hoff-Thorup eller?

Hvorfor gav man Uwe en forlængelse på hele 4 år ?
Der er da ingen trænere, der holder 6 år i en superliga top 6 klub.
Peter Søren og David er topscorer med 4 år.
Det virker ret amatøragtigt, med mindre klubben har fået skrevet nogle exit-betingelser ind i kontrakten.
Det er efter sigende 10 mio. kr. ud af lommen.

Man forlængede med 3 år, ikke 4 - men det var på eksisterende kontrakt, som havde 1 år tilbage = 4 i alt.
Men "hvorfor"? Fordi SIB havde nøglerne, og mente det var det rette.

SIB er ny fyret - og Uwe er opsagt også.
De to ting hænger sammen. En af grundende til at SIB blev opsagt var velsagtens - at man var utilfredse med hans dispositioner. Om en af dem var, at Uwe fik 3+ år på, selvom han aldrig havde været træner mere end 2 år andre steder - vides ikke.

Men det er plausibelt.

Jeg tænker ikke det bliver en fra de famøse lister alle medier forsøger at lave.

Vælger man at fortsætte med en 3/5 back kæde, som truppen er sammensat til? Eller er man parat til at investere i truppen til at kunne skifte taktisk udtryk?

Slutteligt, hvis man meget gerne vil have en Kent Nielsen, men ikke den Kent Nielsen, kan man prøve med Michael Hansen fra Fredericia. Det tvivler jeg enddog meget stærkt på man gør.

I det mindste er Jesper Sørensen i Vancouver, så ham bliver det da ikke.

Ingen ved hvor nogle af de nye træneremner kommer til at placere os. Ligesom vi heller ikke ved om nogen træner havde fået mere ud af det nuværende AGF end Uwe.

Jeg tror Kent Nielsen på nogle punkter ville passe fint ind. På andre punkter mindre. Jeg tror en lille stab omkring træneren, og ikke så megen fokus på data kan ‘skræmme’ lidt. Omvendt så kender han ligaen bedre end alle andre, og spiller seværdig fodbold. Om han også er ‘kynisk’ nok er jeg lidt i tvivl om.

Hans resultater i Brøndby og OB skræmmer en anelse. Faktisk kunne han ikke få et job i SL efter OB, og havde en mundtlig aftale med Fredericia da Silkeborg meldte sig på banen.

Man forlængede med 3 år, ikke 4 - men det var på eksisterende kontrakt, som havde 1 år tilbage = 4 i alt.
Men "hvorfor"? Fordi SIB havde nøglerne, og mente det var det rette.

SIB er ny fyret - og Uwe er opsagt også.
De to ting hænger sammen. En af grundende til at SIB blev opsagt var velsagtens - at man var utilfredse med hans dispositioner. Om en af dem var, at Uwe fik 3+ år på, selvom han aldrig havde været træner mere end 2 år andre steder - vides ikke.

Men det er plausibelt.
SIB kunne ikke forlænge Uwe i 3 år uden ok fra såvel Jacob Nielsen som Lars Fournais

Nej, det gør du ikke i det indlæg. du skriver ordret, vi skal starte fra 0 men fair nok hvis du kun mener supportstaben, det var bare ikke til at tyde ud fra dit indlæg.
Den tror jeg du vil ærgre dig over ved næste gennemlæsning, hvis det skulle ske. Jeg har undladt at redigere mobilfejl i det indslag, for at indlægget står som skrevet første gang.

Og der er større sandsynlighed for at misse top 6 med Kent end med Svensson eller Hoff-Thorup eller?

Jeg fornemmer vi igen er derude, hvor det bliver trælse samtaler fordi der ikke findes for og imod i din verden, kun for.

Jeg tror Kent Nielsen på nogle punkter ville passe fint ind. På andre punkter mindre. Jeg tror en lille stab omkring træneren, og ikke så megen fokus på data kan ‘skræmme’ lidt. Omvendt så kender han ligaen bedre end alle andre, og spiller seværdig fodbold.

Enig. Hans aversion mod data kan sagtens være et argument imod ham, især fordi klubben bruger data i stor omfang. Droneovervågning af træninger, træningsdata fra et utal af målere osv. Der er Kent meget gammeldags.

Om han også er ‘kynisk’ nok er jeg lidt i tvivl om.

Jeg synes, pokalsejren viste den kyniske side af ham. Overlad bolden til et hold, der på det tidspunkt var dårlige til boldbesiddelse og lad os skabe spillet, som vi heller ikke kunne. Det var et taktisk mesterværk.

Hans resultater i Brøndby og OB skræmmer en anelse

Brøndby var et galehus og ingen trænere i nyere tid har haft succes i OB. Hvorfor vurderes det ikke højere han har vundet 1 mesterskab og 2 pokaltitler og en poklafinale i denne sæson men det er tiden i de 2 klubber som gør folk nervøse? Jeg forstår det ikke.

Enig. Hans aversion mod data kan sagtens være et argument imod ham, især fordi klubben bruger data i stor omfang. Droneovervågning af træninger, træningsdata fra et utal af målere osv. Der er Kent meget gammeldags.

Jeg synes, pokalsejren viste den kyniske side af ham. Overlad bolden til et hold, der på det tidspunkt var dårlige til boldbesiddelse og lad os skabe spillet, som vi heller ikke kunne. Det var et taktisk mesterværk.

Brøndby var et galehus og ingen trænere i nyere tid har haft succes i OB. Hvorfor vurderes det ikke højere han har vundet 1 mesterskab og 2 pokaltitler og en poklafinale i denne sæson men det er tiden i de 2 klubber som gør folk nervøse? Jeg forstår det ikke.
Slet ikke uenig i dine kommentarer.

Der hvor jeg nogle gange synes han mangler lidt kynisme er, når ligaen halveres. Der synes jeg ikke han spiller resultatfodbold nok.

Ligeledes kan man - muligvis - sige at han allerede da han overtog Silkeborg så halvandet år frem. Jeg tror man kunne have været tættere på at undgå nedrykningen (som f.eks Vejle de sidste to sæsoner), hvis man havde spillet kynisk nok.

Igen - det er nuancer.

Jeg tror datadelen nok er det der skræmmer mest. Velsagtens også eneste SL klub med kun én assistent.

Den tror jeg du vil ærgre dig over ved næste gennemlæsning, hvis det skulle ske. Jeg har undladt at redigere mobilfejl i det indslag, for at indlægget står som skrevet første gang.

Du skriver helt ordret der skal startes fra 0.

Jeg kan godt lide det scenarie hvor Kent Nielsen bliver AGF-træner i et nutidigt setup og det bare kører fra dag ét. Jeg kan bare ikke se det ske - og jeg er ikke tilbøjelig til at rive sæsonen 25/26 ud af kalenderen som overgangssæson.

Jeg skriver dag 1 EFTER Kent,

Jeg forstår dig stadig ikke men det er min fejl.

Jeg fornemmer vi igen er derude, hvor det bliver trælse samtaler fordi der ikke findes for og imod i din verden, kun for.

Sludder. Jeg tryg tester dine påstande. Jeg kunne omvendt påstå, du kun er i mod og er blevet enig med dig selv om, at næste sæson smides i skraldespanden, hvis KN bliver ansat.

Slet ikke uenig i dine kommentarer.

Der hvor jeg nogle gange synes han mangler lidt kynisme er, når ligaen halveres. Der synes jeg ikke han spiller resultatfodbold nok.

Ligeledes kan man - muligvis - sige at han allerede da han overtog Silkeborg så halvandet år frem. Jeg tror man kunne have været tættere på at undgå nedrykningen (som f.eks Vejle de sidste to sæsoner), hvis man havde spillet kynisk nok.

Igen - det er nuancer.

Jeg tror datadelen nok er det der skræmmer mest. Velsagtens også eneste SL klub med kun én assistent.

Enig men vi kan vel også blive enige om, den perfekte træner findes ikke? Der vil altid være noget for og noget i mod. Her vægter jeg nok, Kents spillestil, evne til at udvikle spillere og skaffe resultater højere end den moderne datatilgang.
Det sidste har slet ikke noget imod, men hvis man har en træner som har bevist, han kan have succes uden, så foretrækker jeg trods alt den gammeldags tilgang.

Jeg synes der mangler én vigtig detalje i Kent-snakken: VIL han overhovedet til en ny klub ?

Har han det ikke perfekt i Silkeborg, hvor han kan bygge hold op i fred og ro uden pres udefra ? Og er han måske et sted i sit liv, hvor de sidste 3-5-7 år i hans fodboldliv netop skal bruges et sted, hvor han stortrives ?
Jeg tror han har det rigtig godt. Men mener også at have læst, at han ved at hvis han skal et nyt eventyr (han har dog været træner her en gang), så skal det snart være

Enig men vi kan vel også blive enige om, den perfekte træner findes ikke? Der vil altid være noget for og noget i mod. Her vægter jeg nok, Kents spillestil, evne til at udvikle spillere og skaffe resultater højere end den moderne datatilgang.
Det sidste har slet ikke noget imod, men hvis man har en træner som har bevist, han kan have succes uden, så foretrækker jeg trods alt den gammeldags tilgang.
Den perfekte træner findes naturligvis ikke.

Jeg synes der mangler én vigtig detalje i Kent-snakken: VIL han overhovedet til en ny klub ?

Jo, derfor jeg lagde ud med, han er urealistisk. Både fordi jeg tror, han trives i Silkeborg men også fordi han vist aldrig har været et emne hos os. Hverken da David blev ansat eller ved Uwe.

Har han det ikke perfekt i Silkeborg, hvor han kan bygge hold op i fred og ro uden pres udefra ? Og er han måske et sted i sit liv, hvor de sidste 3-5-7 år i hans fodboldliv netop skal bruges et sted, hvor han stortrives ?

Enig men omvendt hvis han også trænger til at prøve noget nyt, så er tiden vel også snart til at være det.

Jeg kan rigtig godt lide Kent Nielsen og har stor respekt for det han har bedrevet, men jeg kan simpelthen ikke se ham som et emne I vores klub som vi står i dag.
For fem år siden havde jeg nok været ellevild ved tanken om ham.

Hvis ikke det bliver Bo Svensson eller Ruben Selles, så håber jeg lidt de trækker en kanin op ad hatten, som jeg ikke havde set.

Jeg tror det meste af Superligaen kunne have slået det sammenflikkede AGF-hold med halvskadede spillere i pokalfinalen, til gengæld tror jeg man undervurderer Kent ift spillestil eller mere eller mindre resultatorienteret fodbold. Han har spillet på mange forskellige måder gennem karrieren og når SIF er gået i stå på dørtrinnet til top-6 tror jeg også bare det handler om at det ikke har været helt så afgørende for dem at komme med, så man har vægtet udvikling højere. Der er ikke noget spillemæssigt der skræmmer mig ved Kent, men jeg tror slet ikke på ham pga den lidt old school tilgang og at han sikkert også selv vil kigge efter et sidste projekt hvis han skal videre fra Silkeborg. Hvilket han formentlig ikke skal, det virker sandsynligt at han slutter karrieren de,r hvis ikke de amerikanske ejere pludselig kommer med noget han ikke kan agere i.

CV må have kendskab til en del trænere og formentlig også nogle der ikke er blandt de mest oplagte, men jeg tror meget gerne man vil have en dansker/en med kendskab til ligaen.

Når det er sagt, altså at der ikke er den perfekte træner. Så tror jeg de fleste emner der er nævnt, måske på Glenn Riddersholm, ville kunne bidrage positivt til det næste skridt i AGF.

Priske og Thorup har muligvis spillet kedeligt tidligere. Men i mellemtiden været forbi klubber med budgetter der er måske 8-10 gange større end AGF. Den viden vil de kunne viderebringe - lidt som Simon Kjær i FCM - til AGF, således vi kan rykke os endnu mere

Latest posts

Back