New posts

Talentarbejdet i AGF

• Thread starter Thread starter Snurre Snup
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 348K
Talentarbejdet i AGF
Nogen skrev, at Tom C. skulle have været interessant for Real og Barca. Mon ikke det var Arrieta?
Nej, der gik rygter om at Barca havde kig på ham som 16-årig. Inden den første korsbåndsskade.

Han nåede stadig i glimt at vise hvad det kunne være blevet til i den skaderne stoppede det hele. I dag er han vist landmand på Djursland eller noget i den retning.

En fed tur ned ad memory lane men også deprimerende at blive mindet om, vi faktisk i start nullerne kunne have haft et rigtigt godt fundament med store talenter.
Noget rigtigt blev der gjort i talentudviklingen (Duncan og Leon A er ikke engang nævnt) men det er også tydeligt, der var nogle problemer i sundhedssektoren. Tror ikke, det var tilfældigt, vi mistede så mange talenter til skader.

En fed tur ned ad memory lane men også deprimerende at blive mindet om, vi faktisk i start nullerne kunne have haft et rigtigt godt fundament med store talenter.
Noget rigtigt blev der gjort i talentudviklingen (Duncan og Leon A er ikke engang nævnt) men det er også tydeligt, der var nogle problemer i sundhedssektoren. Tror ikke, det var tilfældigt, vi mistede så mange talenter til skader.

HELT ENIG.
Vi har tit talt om i "det nye AGF", at når x og y spiller er ude, og at "det tager længere end ventet" med retur. Og antallet af spillere der har haft skader, men er kommet retur med succes er større nu ift dengang.

Jeg vil også påpege at spillere som Kahl og Links under Uwe konsekvent skulle igennem småskader, som ikke er sket under JP - og at der er noget evidens for, at det har gavnet visse spillere at kunne sidde over træninger, hvis de mærkede noget.

Den slags var old school trænere/kulturen - ikke glade for.

Jeg tror klart at sundhedsstaben samt spillernes egen professionelle tilgang er forbedret helt enormt.

Ligeledes bliver der heldigvis også slået hårdere og hårdere ned på nogle af de det vilde tacklinger der før i tiden gav et gult kort. Gennem tiderne er der jo flere spillere der her måtte stoppe karrieren pga konstante skader, der ofte stammede fra alt for hårde tacklinger

Jeg så lidt Uganda under U17-VM, og der husker jeg ham som en, der skilte sig meget positivt ud især offensivt.
Han er fantastisk på bolden.

Jeg ville også gerne se AGF skrive med Elvis Torach - han kan både spille højre og venstre wingback.
Han imponerede mig også til U17 VM

Det lød også på Thomas Thor, at Elvis Torach kommer til AGF til august, når han fylder 18 år.
Det synes jeg også. Det, der er/var tricky er, at han på transfermarkt står til at være fyldt 18 år d. 25/2 (jf. diskussionen om snyd med alder). Da han åbenbart først fylder 18 til august er der jo intet, der indikerer, at han ikke kommer til AGF. Jeg har også set ham på Fredensvang, da jeg var der for at se U19 sidste sommer/efterår

Latest posts

Back