New posts

Kamptråd Superliga runde 28: AGF - FCK, søndag d. 27.04.2025 kl 16.00

  • Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 317
  • Views Views: Views 17K
Added to Calendar: 27-04-25

h


  • Total voters
    63
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga runde 28: AGF - FCK, søndag d. 27.04.2025 kl 16.00
I øvrigt en fair vurdering fra Neestrup:


I Live-interviewet nævnte han også, at FCK havde 6-7 chancer i de to kampe mod AGF og scorede 6 mål.
 
Det var en fed oplevelse at være på stadion, vejret var lidt specielt. det var koldt i skyggen, drønvarmt på C-tribunen, men høj sol, kolde fadøl og et AGF hold i hopla, så har man en god eftermiddag. Virkelig træls med resultatet, FCK var bare utrolig kyniske idag.

Mest spændt var jeg ligesom mange på at se Wahlstedt, han gjorde en rigtig god figur i stortset alt pånær den ene sekvens. Det er ofte de små detaljer man skal kigge på, og hans fodskifte med bolden var dejlig hurtig og præcis i afleveringerne til medspillere. Han virkede også sikker i de aktioner han havde. Skal jeg komme med en vurdering her og nu, så har AGF skiftet målmand, og medmindre han dropper flere bolde, så er Wahlstedt nu førstemålmand i AGF. Kniber det, så glæder jeg mig over vi har en utrolig målmand i Jesper Hansen som afløser på bænken.

FCK´eren som skulle dække Links op, må være rundforvirret efter 70 min., for han løb lige igennem af flere omgange. Iøvrigt utrolig fedt når man sidder på C-tribunen og se hvor gode MEM og Links er sammen. De har et helt fantistisk samarbejde, det får vi forhåbentlig meget mere glæde af fremadrettet.

AJ var jeg også spændt på at se spille, det var bare en klassekamp af AJ. Sikker i sit spil, hurtig i løbeduellerne og gik med flere gange i angrebet.
Møllen var også 2 niveauer over de sidste par kampe, gik ubesværet forbi flere gange når han blev presset. Han spillede ikke perfekt, men klart bedre end tidligere i foråret.

Dialogen omkring PM, Bech og Badji vil åbenbart ingen ende tage. Alle holder skriger efter en angriber som kan banke 15-20 mål i kassen for sit hold. Sådan en spiller har vi heldigvis i AGF, kan det målsnit holde, så spiller PM hvergang. Idag kom han frem til 3 chancer som med god vilje have givet mål.
Bech og Badji udvikler sig med stormskridt og forskellen mellem de 3 spillere bliver mindre og mindre. Enhver kunne se hvad badji kan med hovedet da han kom ind igår. Nu skal vi bare have sat lidt slutprodukt på, så han er en topspiller.

Stemningen herinde på forum er generelt lidt nedtrykt, men personligt er jeg optimistisk på holdets og stabens vegne. Jeg er hverken utilfreds med spillerne eller træneren. Der arbejdes seriøst med holdet og vi har løftet os gevaldigt over de sidste 2 år.

Fedt endelig at se Duen i kamp, jeg forstår ikke helt hvordan Max Power kan være foran ham i køen. Jeg mener bestemt Duen skal have flere kampe, det kan umuligt være ringere end hvad Max Power tilbyder.
 
Det har Links vel også gjort adskillige gange i efteråret. Desværre bare ikke så meget siden den skade han havde. Han spillede sig dog op i 2. halvleg i går, synes jeg.

Personligt synes jeg at Links' 3-0 mål mod Vejle i efteråret er et af sæsonens bedste mål i superligaen. Vild teknik, hvordan han i fremadrettet løb modtager Kahls aflevering, tæmmer i luften og samtidig bevarer boldens fart fremad, indtil han trykker bolden i mål med et hårdt spark. Helt udenfor kategori i superligaen, efter min mening.

Glimrende mål ja. Der er dog i min optik stor forskel på at score afgørende mål og så et 3-0 mål mod et klask ringe Vejle hold uagtet hvor godt sat ind det var.

Og det skal jo mest af alt ses som en ambition om at komme længere frem i tabellen:)
 
AJ var jeg også spændt på at se spille, det var bare en klassekamp af AJ. Sikker i sit spil, hurtig i løbeduellerne og gik med flere gange i angrebet.
Det var faktisk en af de mest opløftende ting i kampen. AJ lignede én, der kan være en vigtig mand for AGF i den kommende sæson.
 
Det var en fed oplevelse at være på stadion, vejret var lidt specielt. det var koldt i skyggen, drønvarmt på C-tribunen, men høj sol, kolde fadøl og et AGF hold i hopla, så har man en god eftermiddag. Virkelig træls med resultatet, FCK var bare utrolig kyniske idag.

Mest spændt var jeg ligesom mange på at se Wahlstedt, han gjorde en rigtig god figur i stortset alt pånær den ene sekvens. Det er ofte de små detaljer man skal kigge på, og hans fodskifte med bolden var dejlig hurtig og præcis i afleveringerne til medspillere. Han virkede også sikker i de aktioner han havde. Skal jeg komme med en vurdering her og nu, så har AGF skiftet målmand, og medmindre han dropper flere bolde, så er Wahlstedt nu førstemålmand i AGF. Kniber det, så glæder jeg mig over vi har en utrolig målmand i Jesper Hansen som afløser på bænken.

FCK´eren som skulle dække Links op, må være rundforvirret efter 70 min., for han løb lige igennem af flere omgange. Iøvrigt utrolig fedt når man sidder på C-tribunen og se hvor gode MEM og Links er sammen. De har et helt fantistisk samarbejde, det får vi forhåbentlig meget mere glæde af fremadrettet.

AJ var jeg også spændt på at se spille, det var bare en klassekamp af AJ. Sikker i sit spil, hurtig i løbeduellerne og gik med flere gange i angrebet.
Møllen var også 2 niveauer over de sidste par kampe, gik ubesværet forbi flere gange når han blev presset. Han spillede ikke perfekt, men klart bedre end tidligere i foråret.

Dialogen omkring PM, Bech og Badji vil åbenbart ingen ende tage. Alle holder skriger efter en angriber som kan banke 15-20 mål i kassen for sit hold. Sådan en spiller har vi heldigvis i AGF, kan det målsnit holde, så spiller PM hvergang. Idag kom han frem til 3 chancer som med god vilje have givet mål.
Bech og Badji udvikler sig med stormskridt og forskellen mellem de 3 spillere bliver mindre og mindre. Enhver kunne se hvad badji kan med hovedet da han kom ind igår. Nu skal vi bare have sat lidt slutprodukt på, så han er en topspiller.

Stemningen herinde på forum er generelt lidt nedtrykt, men personligt er jeg optimistisk på holdets og stabens vegne. Jeg er hverken utilfreds med spillerne eller træneren. Der arbejdes seriøst med holdet og vi har løftet os gevaldigt over de sidste 2 år.

Fedt endelig at se Duen i kamp, jeg forstår ikke helt hvordan Max Power kan være foran ham i køen. Jeg mener bestemt Duen skal have flere kampe, det kan umuligt være ringere end hvad Max Power tilbyder.

Tror 1-3 målet flytter meget.

Det var nemlig en fin kamp, hvor vi spillede mindst lige op med FCK, og skabte lige så fine chancer som dem.
Uafgjort ville have været fantastisk... selv et 2-1 nederlag, havde vi accepteret og sagt, at det var også bare uheldigt med Wahlsteds drop.

Hvis AGF spiller med denne indsats hver gang, så har vi intet at klage over.
Så er det "bare" fejl og kvalitet i enkelte situationer, der skal flytte os det sidste.
 
Last edited:
Nu er der vel andre parametre, det kan gå galt på, end på 9'er-positionen? Er du sikker på, det vil gøre holdet stærkere at få en mand ind, som i hele sin seniorkarriere har scoret færre mål, end Mortensen har gjort i denne sæson?

Nej, det er jeg selvfølgelig ikke sikker på. Men jeg synes, det er forsøget værd.

Jeg har ikke en forestilling om, at Badji vil brage mål ind. Men jeg har en forestilling om, at Badji kan gøre MEM, Anderson, Arnstad og Bech bedre og mere målfarlige, fordi han i højere grad vil skabe plads og være en udfordring for modstanderen i opspillet, og fordi man kan spille bolden op på Badji. Jeg forestiller mig desuden, at det kan igen kan skabe mere plads ril Links og Beijmo, fordi vi i så fald ikke kun angriber og wingbacksene.

Patrick Mortensen scorer fint med mål. Men holdet vinder ikke. I går skabte vi ret mange store chancer, men i de forudgående fem kampe har vores offensiv været elendig. Den nuværende offensiv er bygget op på, at vi skal finde Mortensen i feltet med indlæg, og så længe PM spiller, kan vi for mig at se (med min relativt begrænsede taktiske indsigt) ikke angribe på andre måder (i stor stil) for så har PM ikke en rolle i angrebet. Det er derfor, jeg synes det er helt oplagt at prøve Badji i stedet for PM, fordi det kan give holdet nogle andre offensive værktøjer.
 
Det var en fed oplevelse at være på stadion, vejret var lidt specielt. det var koldt i skyggen, drønvarmt på C-tribunen, men høj sol, kolde fadøl og et AGF hold i hopla, så har man en god eftermiddag. Virkelig træls med resultatet, FCK var bare utrolig kyniske idag.

Mest spændt var jeg ligesom mange på at se Wahlstedt, han gjorde en rigtig god figur i stortset alt pånær den ene sekvens. Det er ofte de små detaljer man skal kigge på, og hans fodskifte med bolden var dejlig hurtig og præcis i afleveringerne til medspillere. Han virkede også sikker i de aktioner han havde. Skal jeg komme med en vurdering her og nu, så har AGF skiftet målmand, og medmindre han dropper flere bolde, så er Wahlstedt nu førstemålmand i AGF. Kniber det, så glæder jeg mig over vi har en utrolig målmand i Jesper Hansen som afløser på bænken.

FCK´eren som skulle dække Links op, må være rundforvirret efter 70 min., for han løb lige igennem af flere omgange. Iøvrigt utrolig fedt når man sidder på C-tribunen og se hvor gode MEM og Links er sammen. De har et helt fantistisk samarbejde, det får vi forhåbentlig meget mere glæde af fremadrettet.

AJ var jeg også spændt på at se spille, det var bare en klassekamp af AJ. Sikker i sit spil, hurtig i løbeduellerne og gik med flere gange i angrebet.
Møllen var også 2 niveauer over de sidste par kampe, gik ubesværet forbi flere gange når han blev presset. Han spillede ikke perfekt, men klart bedre end tidligere i foråret.

Dialogen omkring PM, Bech og Badji vil åbenbart ingen ende tage. Alle holder skriger efter en angriber som kan banke 15-20 mål i kassen for sit hold. Sådan en spiller har vi heldigvis i AGF, kan det målsnit holde, så spiller PM hvergang. Idag kom han frem til 3 chancer som med god vilje have givet mål.
Bech og Badji udvikler sig med stormskridt og forskellen mellem de 3 spillere bliver mindre og mindre. Enhver kunne se hvad badji kan med hovedet da han kom ind igår. Nu skal vi bare have sat lidt slutprodukt på, så han er en topspiller.

Stemningen herinde på forum er generelt lidt nedtrykt, men personligt er jeg optimistisk på holdets og stabens vegne. Jeg er hverken utilfreds med spillerne eller træneren. Der arbejdes seriøst med holdet og vi har løftet os gevaldigt over de sidste 2 år.

Fedt endelig at se Duen i kamp, jeg forstår ikke helt hvordan Max Power kan være foran ham i køen. Jeg mener bestemt Duen skal have flere kampe, det kan umuligt være ringere end hvad Max Power tilbyder.
Enig ang. din vurdering af Wahlstedt...og samme med Links/MEM...men den helt store problemstilling, i min optik, er, at Links og MEM ikke har nok muligheder for at spille bold...Arnstad anser jeg for en god mulighed synes ikke han bruges optimalt - måske vi kunne få meget mere ud af spillet, hvis vi gik væk fra 3-5-2 opstillingen
 
Last edited:
I forhold til debatten om Badji versus Mortensen synes jeg, at det er fair, at der er uenig om test af potentialet hos Badji versus gammelkendt målræv med mangler i spillet ude i banen.

Jeg forstår dog ikke kritikken af Badjis teknik og spil for tiden. Det er lidt uortodokst, men han løser da sine opgaver fint (vinder dueller og lægger bolde af til en medspiller). I mine øjne har det klart været bedre i 2025. Derudover er de der statistiske sammenligninger at blande pærer og bananer. Jeg tvivler lidt på, at Badji-projektet lykkes (Uwe viser ikke ret megen tillid), men det er værd at huske på, at Paddy blot var en halvgod 1. divisionsangriber, der var blevet kasseret i Brøndby, da han var på Badjis nuværende alder. Til sammenligning har Badji allerede spillet mange kampe på et højere turneringsniveau end Paddy nogensinde kommer. Pointen er, at det er mere komplekst end som så - og det ikke kan forsimples til antal scorede mål i karrieren.

Udfordringen for Uwe og især Badji er så, at han ikke passer godt sammen med Paddy. Det bliver for ensartet, selvom Badji er hurtigere end Paddy. Ergo står Uwe netop med valget mellem en spiller, der ikke kan bidrage ret meget i spillet (dog bedste kamp længe i går), men er anfører og super målfarlig og på den anden side en yngre spiller, der viser indikationer på at kunne bidrage med mere spillemæssigt, men hvis målfarlighed er et åbent spørgsmål. Som Uglen er inde på, er det spørgsmål om prioriteter.

Det ville være lettere for Badji at få flere minutter, hvis han var en type af ala Bech og Gyamfi, så han kunne spille sammen med Uwes yndling. På den måde synes jeg, at trupsammensætningen er lidt "uheldig" i angrebet. Badji spiller en markant større rolle nu end i efteråret, men vi har kun fire kampe tilbage og vi bliver aldrig rigtigt kloge på om Badji kan blive en succes, hvis det kun bliver 10-15 min i slutfasen af kampene. Så kan AGF ligeså godt jage en endnu en udlejning af angriber, der ikke er inde i varmen - for hvor meget bedre bliver Badji af den nuværende spilletid?
 
Når Badji ikke bliver brugt i stedet for PM er han uinteressant. Og når han ikke testes ordentligt, får man ikke set hvad han kan. Og så bliver klubben nødt til at hente en starter der slår PM af, og så er Badji nr. tre.

AGF er ikke en fritidsordning hvor alle skal prøves af. Omkostningen ved at teste en angriber kan være stor, og gå ud over mange, hvis det ikke fungerer. Alligevel er jeg skuffet over Badji ikke er prøvet mere - men i tvivl om det er Uwe eller Badji, jeg er (mest) skuffet over.
 
Når Badji ikke bliver brugt i stedet for PM er han uinteressant. Og når han ikke testes ordentligt, får man ikke set hvad han kan. Og så bliver klubben nødt til at hente en starter der slår PM af, og så er Badji nr. tre.

AGF er ikke en fritidsordning hvor alle skal prøves af. Omkostningen ved at teste en angriber kan være stor, og gå ud over mange, hvis det ikke fungerer. Alligevel er jeg skuffet over Badji ikke er prøvet mere - men i tvivl om det er Uwe eller Badji, jeg er (mest) skuffet over.
PM på bænken og Badji prøves af i to fulde kampe. Det tror jeg ville være sket hvis ikke PM var på vej til en topscorer titel..

Jeg er ligeglad med den topscorer titel. For mig er de resterende kampe udelukkende en spørgsmål om at se truppen an i forhold til næste år.
 
PM på bænken og Badji prøves af i to fulde kampe. Det tror jeg ville være sket hvis ikke PM var på vej til en topscorer titel..

Jeg er ligeglad med den topscorer titel. For mig er de resterende kampe udelukkende en spørgsmål om at se truppen an i forhold til næste år.
De kræver som minimum to kampe, da udtrykket vil forandre sig væsentligt.
 
Last edited:
PM på bænken og Badji prøves af i to fulde kampe. Det tror jeg ville være sket hvis ikke PM var på vej til en topscorer titel..

Jeg er ligeglad med den topscorer titel. For mig er de resterende kampe udelukkende en spørgsmål om at se truppen an i forhold til næste år.
Jeg er splittet. Så længe 4. Pladsen er mulig og giver chance for Europa, er det førsteprioritet.

Om to runder kan man se igen. Der er et stærkt argument for at teste Badji. Et andet for Wahlstedt. Arnstad som tredje. Bach og Emmery også, og JJA. Og så for at jagte den største sportslige mulighed.

Wahlstedt er valgt. Arnstad kommer nok også til at starte hver gang (Det ser jeg som investering, mere end stærkeste opstilling, selvom han er blevet bedre).

Badji kan komme i startopstillingen hvis Uwe mener det giver størst chance for sejr. Ellers må han vente til 4. Pladsen er væk. Hvis det sker er jeg med på holdet.
 
Et lille skridt på vejen er vel også, hvis Badjis indskiftninger begynder at falde lidt tidligere, så han får mindst en halt time hver gang.
Det er sgu ikke let at komme ind i en kamp, hvis man skiftes ind efter 75 min.

Jeg tænker heller ikke, det er nemt, når makkeren er Patrick Mortensen, hvis bevægelse sidst i kampene er endnu mere begrænset. I hvert fald er det bemærkelsesværdigt, at det gav mål, da Bech og Badji fil lov at slutte kamen sammen.
 
Det ville være lettere for Badji at få flere minutter, hvis han var en type af ala Bech og Gyamfi, så han kunne spille sammen med Uwes yndling. På den måde synes jeg, at trupsammensætningen er lidt "uheldig" i angrebet.

Var SIB ikke ude og sige, at Badji var tiltænkt som en direkte afløser for PM for så giver købet mening. Jeg husker også mange, som skreg efter en angriber som typemæssigt minder om PM.
Problemet er opstået, fordi Uwe helt åbenlyst går meget, meget langt for at holde PM på banen ikke så meget købet i sig selv. Jeg har i hvert fald svært ved at kritisere SIB for Badji købet (læser heller ikke, at du gør det).

I øvrigt et godt nuanceret indlæg.
 

Latest posts

Back
Top