New posts

Kamptråd Superliga runde 2: Lyngby - AGF, lørdag d. 1. august kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 474
  • Views Views: Views 14K
Added to Calendar: 01-08-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    69
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga runde 2: Lyngby - AGF, lørdag d. 1. august kl 18.00

Salling23

Kamptrådsekvilibrist
Last edited:
1000003078.webp

Oprykkerne fra Lyngby gjorde det godt mod FCK, men tabte i sidste ende 3-2.

De har allerede været godt i gang på transfermarkedet.
Der er 11 spillere fra sidste sæson, der ikke er i klubben mere

Her er spillerne der er kommet til klubben:
Diego KochenMålmandFC Barcelona (leje)
Daníel Freyr KristjánssonForsvarFC Midtjylland
Cornelius AllenForsvarHillerød fodbold Elite
David Helgi AronssonForsvarVikingur (leje)
Oliver HøjerMidtbaneF.C. København (leje)
Jamil Koch El RamiMidtbaneF.C. København
Isak Snær ThorvaldssonAngrebRosenborg BK

Da Lyngby ikke spillede i Superligaen i sidste sæson, så skal vi lidt tilbage for at finde de sidste 5 indbyrdes kampe, som altid er det set fra vores side:

Lyngby: 4 🟢 1 🟡 0 🔴

Jeg er spændt på hvordan vi stiller op. Vi har helt sikkert nogle spillere der godt kunne bruge et hvil

Buckle Up Jimmy Fallon GIF by The Tonight Show Starring Jimmy Fallon

Last edited:
Spændende kamp. Meget svært at ramme en start 11er.
Uden at kende spillernes status kunne jeg håbe på

Hattestad
Andersen - Ting - Kahl
Carstensen - Knudsen - Haugstrup - Links
Arnstad - Jørgensen
Tschamche

Meget afhænger af spillernes tilstand. Usædvanligt mange ubekendte. AJ og Kahl udgik også småskadede.

Jeg tror dog ikke, at Tchamche starter, selvom han lavede et godt indhop i Poznan. Så tror jeg mere på, at vi ser Bogere fra start og så Tchamche som indskifter.
Haugstrup ligner ikke en spiller, der pt. er den vildt store tro på, så vil komme bag på mig, hvis han starter.

Sebastian Jørgensen tror jeg får chancen, selvom han ikke fik spilletid i Polen. Jønsson starter nok også, da han skal spilles helt varm.

Vi skal naturligvis passe på med at ødelægge Superligasæsonen helt med Europa, men pt. synes kampen onsdag at være væsentligt vigtigere.

Jønsson starter 100% - han spillede 70 fremragende minutter ham vil jeg nødig undvære i Lyngby.
Jeg tror Carstensen går på højre wing back og Emmery får et hvil på venstre wing back, hvor Links kommer ind.
Gode bud. Håber links er klar. Det må også være Andersen i stedet for AJ på hcb. Håber virkelig Yakob også bliver klar for vi har brug for at aflaste midten hvor Knudsen i særdeleshed løber rigtig mange meter. Er Haugstrup ikke klar til minutter på midten? Han har siddet på bænken i alle tre kampe. Han burde da kunne have en chance mod Lyngby.

Med JPs vilje til at satse på de unge burde det jo næsten garantere at han starter inde...

Men satme ikke nemt for Lyngby at vide hvem deres direkte modspiller bliver. Nærmest ikke en eneste spiller jeg føler mig sikker på starter udover nok Tingager.
Men JP har givet mange flere indhop til andre unge i truppen.

Haugstrup har spillet 0 minutter for førsteholdet i 2026. Dermed ikke sagt, at jeg ikke håber, at det er Haugstrups tur.

Tingager, Knudsen, Bech og Arnstad spillede fuld tid i går og lignede alle nogen der var helt færdige til sidst. Jeg håber det bliver muligt at spare dem, i hvert fald fra kampens start. Med forbehold for, at jeg ikke kender til skadessituationen, kunne nedenstående være et bud.
Holdet er tyndt og specielt Tingager mangler virkeligt. Spørgsmålet er om vi kan undvære ham, men han bliver nødt til at få nogle pauser, så det ikke ender med at han ryger helt ud med en ny skade.
Personligt synes jeg Bogere gjorde det fint mod Poznan og jeg synes han fortjener at få chancen fra start endnu en gang. Vi har også brug for at få ham godt i gang på 9'er positionen, så vi forhåbentlig kan slippe for at (mis)bruge Bech på den position, mens vi venter på den ny kanon.
1785446484660.webp

Attachments

• 1785446475071.webp
    1785446475071.webp
    20.1 KB · Views: 3
Med den tiltro der tydeligvis (og helt forståeligt) er til talenterne så tror jeg godt vi kan forvente en del flere pop ops a la Storch og Camara på banen.
Syntes den start er forfriskende svær at tyde 100% hver gang.
Hvilket jo er et kæmpe sundhedstegn!
Jeg kunne godt se at U holdet, der (forhåbentlig!) kommer med i UCL ville gøre det godt.

• Like
Reactions: Tom
I den seneste udgave af det hvide snit, siger Dennis Bjerre at ingen af de spillere der blev hjemme fra Poznan bliver klar til Lyngby ifølge JP. Derudover udgik Abbew skadet fra kampen. Så det bliver ualmindeligt svært at stille 11 spillere som ikke er enten slidt op, eller uden skadede, ikke mindst fordi det også er nødvendigt ar have spillere klar til Sabah kampen.

Tchamche har i øvrigt også været skadet i opstarten, og har indtil nu kun spillet 45 minutter, så han starter nok også ude, selvom han er en mere rendyrket boks 9’er end Borgere, som er mere bevægelig og bedst når modstanderen går højt i banen.

Hansen
Storch - Tingager - Kahl
Carstensen - Haugstrup - Jønsson - Kristjansson
Jørgensen - Borgere - Anderson​

Hvis den her start 11 kan skaffe et resultat i Lyngby, så vil den skåne flest mulige til kampen mod Sabah på onsdag, Tingager kan ikke spille en hel kamp, og det kan Kahl nok heller ikke, men det er vanskeligt at finde en erstatning for dem begge i den del af truppen som ikke er ude med skader. Jeg ville gerne kunne skifte Dalsgaard ind, det ville virkeligt have gjort underværker med ham i truppen nu, men i dag er der kun Camara der kan tage en af positionerne, hvem skal så tage den anden?

Jeg tænker også at Arnstad, Bech, Emmery og Knudsen kan komme ind senere i kampen, men de skal ikke starte.

Latest posts

Back