New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 460K
Transfervindue Sommer 2026
Men vi gik ikke ind i sidste sæson med tro på mesterskab men vi vandt, fordi sol, måne og stjerner stod lige sammenholdt med strategien med kontinuitet viste sit værd. Den kontinuitet som gjorde CV i vinters pivot fra en 9er fordi den rigtige spiller ikke var tilstede til at hente en kvalitetsmidtbanespiller.

Nuvel, kontinuitet må ikke stå i vejen for udvikling af truppen men løsningen er ikke imo at hente spillere hvor mavefornemmelsen føles forkert for at tilfredsstille utilfredse "eksperter" og fans.

Og indtil udvisningen var det en tæt kamp. Poznan er for godt et hold til at spille 10 mod 11 især med vores spillestil. David og Uwe havde nok fået en tættere kamp i undertal men jeg er nu godt tilfreds med, at have en træner som først og fremmest vil forsvare ved at angribe.

Men derfor må vi godt blive bedre til at spille i undertal.

Når alt det er sagt, så skal CV have fundet den 9er vi i årevis ikke har fundet og han dumper vinduet, hvis ikke det lykkes men der er stadig små 6 uger til vinduet lukker.
Selvfølgelig skal vi ikke hente spillere vi dybest set ikke tror på, men vi har jo naturligvis en god mavefornemmelse med alle de spillere der er på vores lister. Derfor kan man også reagere så hurtigt som vi gjorde med f.eks Solbakken, hvor det jo var få timer vi skulle bruge til at træffe beslutningen.

Vi mangler pt 3 spillere, og kan muligvis risikere at skulle erstatte 1-3 mere. Og så øger vi også risikoen for, at skulle handle meget og hurtigt, og dermed også byen købe for dyrt eller gå på kompromis.

Derudover udtaler CV, at det er nødvendigt slå døren ind til Europa, det hjælper en indsats som i går ikke på. Jeg siger ikke truppen totalt mister troen på egne evner, men det var netop den tro der gjorde os til mestre.

Så ligesom du var inde på mht Carstensen, så kan den sidste 1-2 million man prøver at spare være dyrt købt.

Ja det er oplagt, men hvis der er tvivl om Solbakkens fysik og JJ måske ikke er så god så ender det bare med at Arnstad kommer derned igen. Ligesom i går. Det er mig ubegribeligt at JP stadig tror det er en god løsning.
Jeg synes virkelig ikke at Arnstad på midten var en del af problemet i går. Det er sågar ham, der når med frem og scorer!
Han var god og i perioder dikterede han spillet, præcis som jeg gerne ser ham gøre det.
Problemet var, at vores opspil blev for ensidigt, fordi ingen på holdet for alvor stolede på at AJ kunne deltage konstruktivt. Sådan så det i hvert fald ud. Det var også et problem at Links ikke var sit sædvanlige dynamiske selv og at Emmery ikke er aggressiv nok. Men at Arnstad lå centralt i stedet for på 10'eren var for mig at se overhovedet ikke en del af problemet.

Selvfølgelig skal vi ikke hente spillere vi dybest set ikke tror på, men vi har jo naturligvis en god mavefornemmelse med alle de spillere der er på vores lister. Derfor kan man også reagere så hurtigt som vi gjorde med f.eks Solbakken, hvor det jo var få timer vi skulle bruge til at træffe beslutningen.

Vi mangler pt 3 spillere, og kan muligvis risikere at skulle erstatte 1-3 mere. Og så øger vi også risikoen for, at skulle handle meget og hurtigt, og dermed også byen købe for dyrt eller gå på kompromis.

Derudover udtaler CV, at det er nødvendigt slå døren ind til Europa, det hjælper en indsats som i går ikke på. Jeg siger ikke truppen totalt mister troen på egne evner, men det var netop den tro der gjorde os til mestre.

Så ligesom du var inde på mht Carstensen, så kan den sidste 1-2 million man prøver at spare være dyrt købt.
Vil anbefale alle at se seneste interview med CV fra i går omkring tilgang af spillere: https://www.viaplaysportnews.dk/spo...et-pa-meget-lonpakke-er-vigtigere-end-cl-kval

De gode spillere kigger et andet sted lige nu. Alle vælger lønpakke over løfte om 1-6 kampe i Europa siger manden selv. Vi har selv set det med Paddy (større lønpakke) og Bejimo (meget større løn pakke).

Vi er bare ikke toppen af fødekæden. Tilmed skal CV arbejde indenfor en økonomisk ramme som han tydeligvis ikke går ud over.

Derfor kan man også reagere så hurtigt som vi gjorde med f.eks Solbakken, hvor det jo var få timer vi skulle bruge til at træffe beslutningen.

Som først var mulig sidst i vinduet ligesom Knudsen. Dine eksempler taler virkelig ikke din sag.

Det er vildt de konklusioner, du kommer med i en kamp, hvor vi spiller i undertal i næsten 80 minutter inkl. tillægstid. Det ignorerer du fuldstændig.

Det er næppe 1-2 mio. kr. vi snakker om, når vi skal hente en permanent afløser for PM. Det er vores niveau blevet for høj til. Igen, lyt til hvad CV siger i pre-match interviewet, de spillere han mener, kan forstærke os ser ikke os som 1. prioritet.

Vil anbefale alle at se seneste interview med CV fra i går omkring tilgang af spillere: https://www.viaplaysportnews.dk/spo...et-pa-meget-lonpakke-er-vigtigere-end-cl-kval

De gode spillere kigger et andet sted lige nu. Alle vælger lønpakke over løfte om 1-6 kampe i Europa siger manden selv. Vi har selv set det med Paddy (større lønpakke) og Bejimo (meget større løn pakke).

Vi er bare ikke toppen af fødekæden. Tilmed skal CV arbejde indenfor en økonomisk ramme som han tydeligvis ikke går ud over.
Tak for at dele linket.
Jeg synes for det første CV udviser format og godt lederskab ved at give rosen videre for købet af Knudsen. Jeg er sikker på, han allerede har uddelt ros dengang, men at sige det live på TV er noget, der i hvert fald ville motivere mig ekstra, hvis min chef offentligt roste noget, jeg havde været en del af.

Dernæst synes jeg simpelthen han svare tålmodigt og lødigt på de spørgsmål, som han hører for nogen-og-tyvende gang eller sådan noget. Det er det samme hver sommer, og alligevel er han helt rolig og nøgtern, og forholder sig det, vi har at gøre med og ikke andet.

Jeg er meget, meget fortrøstningsfuld. CV kommer til at gøre alt, der kan gøres, for at hente de rigtige spillere til klubben. At de ikke allerede er hentet er nok snarere et vidnesbyrd om ambitionsniveauet end det modsatte.

Præcis.
Der sker det samme som altid i transfervinduet: De spillere der er gode nok til at styrke AGF - de venter til allersidst for at se om de kan få en større løncheck et andet sted.

Nogen herinde tror de er klogere end CV.
De tror man bare kan gå ud og plukke en med Beijmo-niveau i juli måned, som gider til Århus for tre millioner om året.

Præcis.
Der sker det samme som altid i transfervinduet: De spillere der er gode nok til at styrke AGF - de venter til allersidst for at se om de kan få en større løncheck et andet sted.

Nogen herinde tror de er klogere end CV.
De tror man bare kan gå ud og plukke en med Beijmo-niveau i juli måned, som gider til Århus for tre millioner om året.
Det er vel helt rimeligt at stille spørgsmålstegn ved en sportsdirektør der tjener millioner. Truppen er jo ganske tydeligt ikke klar og der er kun én mand der har det ansvar. Det er sådan set hans job. Indtil videre vil jeg give ham 3/10 for vinduet.

Det er svært at vide om han kunne have gjort det anderledes for vi kender intet til det der foregår bag linjerne. Den her situation er dog 1:1 det som samtlige brøndbyfans har sagt. Truppen er aldrig klar til europæisk fodbold. Heldigvis har vinduet CoL der gør det markant nemmere at komme intet gruppespil.

Måske han har fået et lille bitte budget og målet blot er CoL og top 6. Så er det jo fint. Men måske han har fejlet i flere forhandlinger fordi han er unødvendig tight og ikke vil give sig det mindste. På de kendte facts så er jeg på 3/10. Så er det hans job at forbedre det.

Som først var mulig sidst i vinduet ligesom Knudsen. Dine eksempler taler virkelig ikke din sag.

Det er vildt de konklusioner, du kommer med i en kamp, hvor vi spiller i undertal i næsten 80 minutter inkl. tillægstid. Det ignorerer du fuldstændig.

Det er næppe 1-2 mio. kr. vi snakker om, når vi skal hente en permanent afløser for PM. Det er vores niveau blevet for høj til. Igen, lyt til hvad CV siger i pre-match interviewet, de spillere han mener, kan forstærke os ser ikke os som 1. prioritet.
Knudsen var ganske rigtigt 8-9 dage før lukketid. Det missede jeg, fokuserede egentlig mest på man havde ham klar til første kamp. Men reaktionen kom hurtigt efter Solbakkens sygdom.

Ligeledes er det også gået min næste forbi at vi røg op på næsten 80 minutter i undertal. Så meget tillægstid lagde jeg ikke mærke til. Han blev trods alt vist ud efter 37 minutter. Så tæt på 117 minutter i alt.

Jeg ved ikke, ligesom du heller ikke gjorde med Carstensen, hvilke beløb vi taler.

Det er svært at vide om han kunne have gjort det anderledes for vi kender intet til det der foregår bag linjerne. Den her situation er dog 1:1 det som samtlige brøndbyfans har sagt. Truppen er aldrig klar til europæisk fodbold. Heldigvis har vinduet CoL der gør det markant nemmere at komme intet gruppespil.
Jeg tror og håber du står alene med at tage BIF fans udsagn, som noget vi skal tage seriøst. At CV skulle have en eller anden syg fetisch med at sidde og vente, for nærmest overlagt at skade klubbens muligheder, er top 3 over komplet idiotiske prædikater i Superligaen.

Det er vel helt rimeligt at stille spørgsmålstegn ved en sportsdirektør der tjener millioner. Truppen er jo ganske tydeligt ikke klar og der er kun én mand der har det ansvar. Det er sådan set hans job. Indtil videre vil jeg give ham 3/10 for vinduet.

Måske han har fået et lille bitte budget og målet blot er CoL og top 6. Så er det jo fint. Men måske han har fejlet i flere forhandlinger fordi han er unødvendig tight og ikke vil give sig det mindste. På de kendte facts så er jeg på 3/10. Så er det hans job at forbedre det.
Selvfolgelig er det legitimt at kritisere CV, det er vel naermest en del af hans job beskrivelse.
At give ham karekter 3/10 eller hvad du vuderer, er vel det samme som at faa en karakter 1/3 inde i en aflsuttende eksamen, men alt respekt saa synes jeg ikke det giver mening.
Jeg ser konsensus om at AJ simpelthen ikke har niveauet, men jeg tror oprigtigt paa at Callo spillede igar, hvis han var klar fra start.
Personligt, vil jeg gerne se Andersen dernede.
Hvis vi ender med Col league og top6 til vinter, tror jeg alt efter kontektsen egentlig vi kan vaere fint tilfredse.

Det var super nederen med JH udvisning, jeg tror det ville have vaeret en markant anden kamp, var det ikke sket.
Jeg tror ogsaa det ville vaere endt med en smalt nederlag under alle omstaendigheder, Poznan virkede staerke ikke mindst fysisk.

Hvad Brøndby fans klynker over, kan jeg simpelthen ikke tage seriøst.

Jeg gider ikke give en sportschef karakter midt i vinduet.

Jeg vælger at kigge på hvad der sker rundt omkring i transfervinduet, og der er vi bare nederst i fødekæden.

Hvis nogen kan vise konkrete transfers på spillere der kunne forstærke os på HCB'en og 9'eren men som er skiftet til en klub på niveau med os - så lytter jeg meget gerne.

Er vi dårligere stillet til en kvalkamp d. 21 juli end en dansk mester (f.eks. FCM, BIF og FCK) plejer at være på det tidspunkt?

FCK solgte f.eks. deres bedste spiller (Victor Froholdt) d. 23 juli sidste sommer og FCM har i år solgt Simsir inden deres kampe mod Besiktas. Det kræver et større undersøgelsesarbejde at vurdere om vi er værre stillet end vanligt.

Er vi dårligere stillet til en kvalkamp i d. 21 juli end en dansk mester (f.eks. FCM, BIF og FCK) plejer at være på det tidspunkt?

FCK solgte f.eks. deres bedste spiller (Victor Froholdt) d. 23 juli sidste sommer og FCM har i år solgt Simsir inden deres kampe mod Besiktas. Det kræver et større undersøgelsesarbejde at vurdere om vi er værre stillet end vanligt.
Godt spørgsmål.
Og svært at svare på, fordi hver enkel case er forskellig og vi mangler nok eksempler nok til at kunne drage nogle konklusioner.

For mig er der intet usædvanligt i, at et overraskende mesterhold mister spillere. Mjällby er vist blevet pænt rippet.

Vores adskiller sig nok ved at det er tre transferfrie spillere vi har mistet.
Beijmo havde vi nok solgt i vinter, hvis ikke vi havde ført ligaen.

Jeg tror og håber du står alene med at tage BIF fans udsagn, som noget vi skal tage seriøst. At CV skulle have en eller anden syg fetisch med at sidde og vente, for nærmest overlagt at skade klubbens muligheder, er top 3 over komplet idiotiske prædikater i Superligaen.
Det kan godt være du ikke giver brøndbyfans meget kredit men det er jo det samme der skete der som pt sker her. Jeg tror da heller ikke CV har en syg fetisch. Men måske han bare ikke er så dygtig i starten af et vindue som til sidst. Det er da et reelt bud.

Og det sidste i dit indlæg er så dumt sagt at den påstand må du selv ligge og rode med. Og tænk sig du harcelerede over mig for et par uger siden. Useriøst.

Det er helt fair at forvente noget af en ledende medarbejder, det er derfor han har jobbet.

Det er sgu svært at give karakter, og der er også tendens til forskellige forudsætninger. Det ér svært at hente en angriber tidligt i vinduet, men man har vidst der skulle hentes en i et år. Kan man ikke med rimelighed forvente der er en liste klar og nogen man har varmet op over foråret?

Knudsen og Solbakken er to dyre, men vellykkede transfers, men begge efter sigende meget last minute. Knudsen kan undskyldes med uforudset sygdom hos Solbakken, men Solbakken kan ikke, efter en lang flirt fra FCK.

Hvis karakteren skal gives til CV er jeg nødt til også at tage hensyn til økonomien, uden at vide hvad den er. Og så er jeg nok på 5 af 10. Det er ikke en katastrofe, jeg ønsker ikke CV fyret på nogen måde og er fortsat tryg ved ham som sportsdirektør. Det er bare ikke lige dét her vindue - indtil videre - jeg hænger hatten på, og han har stillet sin træner et svært sted ved fraværet af en god performance.

Hvad Brøndby fans klynker over, kan jeg simpelthen ikke tage seriøst.

Jeg gider ikke give en sportschef karakter midt i vinduet.

Jeg vælger at kigge på hvad der sker rundt omkring i transfervinduet, og der er vi bare nederst i fødekæden.

Hvis nogen kan vise konkrete transfers på spillere der kunne forstærke os på HCB'en og 9'eren men som er skiftet til en klub på niveau med os - så lytter jeg meget gerne.
Men hvad nu hvis det var en deleksamen, hvor du kunne forbedre dine muligheder for en god karakter, hvis du kunne aflevere noget af opgaven tidligt og vise noget ekstra😀

Som sagt er det kun på de nuværende facts og der er truppen ikke klar til de vigtige kampe. Helt åbentlyst for mange mangler. Men der er ganske givet også ting uden for CVs kontrol der spiller ind. Men ingen kan jo vide om det også er fordi han er unødvendigt tight i forhandlingerne. Jeg tror altså ikke han er ufejlbarlig.

Og igen uanset om du synes Brøndbys fans klynker, så var de jo i samme situation mht europæiske kampe. Nu er det bare blevet markant nemmere at få et europæisk gruppespil, og det kan da også være med til at CV lige bremser lidt. Ingen ved det rigtigt.

Knudsen og Solbakken er to dyre, men vellykkede transfers, men begge efter sigende meget last minute. Knudsen kan undskyldes med uforudset sygdom hos Solbakken, men Solbakken kan ikke, efter en lang flirt fra FCK.
Hvorfor kan Solbakken ikke undskyldes? Noget tyder på han ikke var førstevalget som erstatning i sommers for MEM, men det var ham man kunne lykkes med i sidste ende.

Men hvad nu hvis det var en deleksamen, hvor du kunne forbedre dine muligheder for en god karakter, hvis du kunne aflevere noget af opgaven tidligt og vise noget ekstra😀

Som sagt er det kun på de nuværende facts og der er truppen ikke klar til de vigtige kampe. Helt åbentlyst for mange mangler. Men der er ganske givet også ting uden for CVs kontrol der spiller ind. Men ingen kan jo vide om det også er fordi han er unødvendigt tight i forhandlingerne. Jeg tror altså ikke han er ufejlbarlig.

Og igen uanset om du synes Brøndbys fans klynker, så var de jo i samme situation mht europæiske kampe. Nu er det bare blevet markant nemmere at få et europæisk gruppespil, og det kan da også være med til at CV lige bremser lidt. Ingen ved det rigtigt.
Brøndbys fans ophøjer altid deres nuværende ledere til guder mens de er der, og kaster al skyld på dem når de væk. Jeg kan virkelig ikke bruge deres udsagn til noget som helst. Måske deres spillere bare generelt var og er ringere end deres fanbase ønskede.

Med meget stor respekt: Du og andre taler som om, at der overhovedet er / har været attraktive spillere tilgængelige.

Det savner jeg bare bevis for.

Hvis nogen kan vise konkrete transfers på stoppere eller 9'ere der er skiftet til andre klubber på niveau med os, så vil meget gerne se eksemplerne.

CV udtaler det jo ret tydeligt: Hvis AGF og Poznan byder på den samme spiller, så kan de tilbyde en helt anden lønpakke end vi kan.

Hvorfor kan Solbakken ikke undskyldes? Noget tyder på han ikke var førstevalget som erstatning i sommers for MEM, men det var ham man kunne lykkes med i sidste ende.
Det kan ikke undskyldes at man var uforberedt på at skulle erstatte MEM i sommers. Og det var man angiveligt på Solbakken.

Hvis man havde fundet ud af han var manden, hvis FCK kom tilbage, var det oplagt. Men det var nærmest som om man - på dagen, hvis man tager udsagnene for pålydende - kørte en last minute proces.

Latest posts

Back