New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 6K
  • Views Views: Views 349K
Transfervindue Sommer 2026
Spændt på om MA-tilgang betyder Arnstad fast ned på midtbanen. Vil forvente at MA bedste position er den, Arnstad har nu.
Jeg tror at en MA-tilgang er en forløber til en Arnstad-afgang. Vi er også nødt til at være en sælgende klub, for at få økonomien til at hænge sammen. Men kan vi have dem begge frem til slutningen af august, vil det være en virkelig styrkelse at vores chancer for en god start på sæsonen og Europa.

tror Anderson er bedre hvis alt presset for offensivt output ikke ligger på ham. Spillestilen er bedre defineret nu og der er mange offensive kvaliteter i holdet. Så jeg kunne godt se Anderson fungere fint eksempelvis på WB eller midtbane. Ingen tvivl om han er en super spiller. Jeg tror ret meget på Sebastian Jørgensen på 10eren. Vi har brug for spillere der kan dække flere pladser, der er Anderson ret værdifuld

Det kan være Anderson tager HCB. Så er der mulighed for at fortolke den endnu mere offensivt end Beijmo gjorde.

Det er fantastisk hvis man får MA tilbage. Jeg vil dog sige til den her:
Nej tak til MA herfra. For meget boldflytter og for lidt slutprodukt. Jeg håber vores ambitionsniveau er højere end det.
At hvis ambitionsniveau OG eksekveringsevne er højere end MA, så er jeg All In på det!

Som jeg ser det, er MA i forvejen et ganske fornuftigt ambitionsniveau og noget jeg godt kan se mig selv I, ligesom Jønne og Højer. ... og så noget kulørt med spræl i, som krone på værket.

Jeg synes MA´s tid i AGF var to-delt. Der var en periode hvor han var voldsomt dominerende - husker særligt en kamp i parken hvor han var vild. Og så var der en lang periode hvor der var optræk til rigtig meget, men hvor meget ofte ikke lykkedes. Som jeg ser det skyldes det, at i den bedste periode, der var spillere som Yakob og Duelund også gode og en trussel. Efter de blev skadet var MA ofte eneste reelle trussel og AGF´s spil blev for endimensionelt og let at dæmme op for.
AGF er i dag et helt andet sted med masser af offensive profiler som Arnstad, Links, Tobias Bech, Sebastian Jørgensen og Yakob, plus et par unge Emmery og Tommi og så en træner der har et helt andet offensivt mindset. Jeg tor MA vil blomstrer som han gjorde i sin bedste periode i AGF.
Det er fandeme gode, solide pointer.
Jeg håber du har ret. Det tror jeg godt du kan ende med at få.
Så længe MA evner at slippe kuglen og spille den lækre, hurtige fodbold langs jorden, som JP på rekordtid vænnede mig til, at AGF står for, så skal jeg ikke klage. Guderne ved, at MA har teknikken til at være med på dén leg.

Ift Andersson vil jeg også sige, at han i hvert fald kan én ting bedre end nogen anden på vores hold, som af og til har været lidt en mangelvare: gå forbi en mand med bolden ved sine fødder. Både i kraft af vendinger og i kraft af høj fart med bold.

Hvis den her går igennem, gætter jeg på, at han bliver en fin succes eller derover. Han manglede lidt koldblodighed og kølighed, når de afgørende beslutninger skulle træffes, sidst han var her, men han var sgu lidt af en enmandshær til tider og påtog sig (for) stort ansvar. Jeg håber og tror, at bedre legekammerater og flere trusler fra andre på holdet - og mere modenhed i hans spil - løfter det op på et endnu bedre stadie end sidst. Jeg er klart pro!

Og med bulletinerne fra træning om, at Jønne er Den Røde Messi (jeg tror mange undervurderer ham: hvis hans fysik er fin, så er CV'et og tidligere dokumenteret niveau deroppe af, hvor vi ikke kan håbe på mere pt) så banker mit optimismebarometer (så savnet det end er) helt i top.

Hvis vi så krydrer med Højer og en dyr 9er, kan jeg ikke se, hvorfor vi ikke skulle kunne komme i spil til medaljer igen næst' år selv med Europa på tapetet!

Det er fandeme gode, solide pointer.
Jeg håber du har ret. Det tror jeg godt du kan ende med at få.
Så længe MA evner at slippe kuglen og spille den lækre, hurtige fodbold langs jorden, som JP på rekordtid vænnede mig til, at AGF står for, så skal jeg ikke klage. Guderne ved, at MA har teknikken til at være med på dén leg.
Men det gjorde Anderson jo også da han var allerbedst, da han lå under Patrick Mortensen sammen med Duelund. Der var vi ekstraordinært gode, og spillede hurtigt.

Jeg mener det var den sæson, hvor han var den spiller der blev begået flest frispark på i hele ligaen, dels fordi han kunne sætte en spiller, dels fordi han var så dynamisk.

Jeg sidder bare også tænker på, at vi måske kommer i en situation, hvor vi kan spille f.eks Arnstad og Jørgensen som 10’ere i Europa, og Jønsson og Solbakken centralt, og så kampen efter spille med Anderson og Bech, med Yakob og Knudsen centralt.

Kampen efter kan den så hedde Arnstad, Bech, Anderson og Knudsen.

Muligheden for at rotere, og bringe spillerne i færre minutter, men minutter hvor de er på 100% er vigtigt

Ift Andersson vil jeg også sige, at han i hvert fald kan én ting bedre end nogen anden på vores hold, som af og til har været lidt en mangelvare: gå forbi en mand med bolden ved sine fødder. Både i kraft af vendinger og i kraft af høj fart med bold.

Lige der kan jeg høre Emmery rømme sig. Men ellers er jeg rørende enig i dit indlæg. MA kan spille hele kampen og være solid i begge retninger OG gå forbi en man med bold ved fod.

Latest posts

Back