New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 6K
  • Views Views: Views 348K
Spændt på om MA-tilgang betyder Arnstad fast ned på midtbanen. Vil forvente at MA bedste position er den, Arnstad har nu.

Har faktisk svært ved at se idealopstillingen, medmindre Bech skal være frontangriber og MA rykkes mere over mod højre.

View attachment 7333
Imø kan værdien af MA ligge i, at han altid skaber noget, om det så er kaos eller konstruktivt er lidt som at spille lotto. Men en jokerrolle tror jeg, han ville passe godt til. Hvis han kan affinde sig med det.

@Holmertz Enig, dog med omvendt rangering. Jeg er fuldkommen bjergtaget af Knudsens "nye" niveau.

Jeg ville være nervøs for den defensive balance, hvis Arnstad og Knudsen skulle være et fast makkerpar på midten. Samtidig synes jeg, Arnstad har vist, at han er mest værd med udgangspunkt i venstre side med frihed til at gøre sig spilbar og skabe noget.

Spændt på om MA-tilgang betyder Arnstad fast ned på midtbanen. Vil forvente at MA bedste position er den, Arnstad har nu.

Har faktisk svært ved at se idealopstillingen, medmindre Bech skal være frontangriber og MA rykkes mere over mod højre.

View attachment 7333
Hvis du også kan klemme Emmery og Yakob ind, så begynder det at ligne noget 😍

View attachment 7333
Jeg tror Yakob er foran Solbakken, og tror Anderson er til bænken. Jeg tror dog ikke man arbejder med en idealopstilling på den måde

Jeg tror Yakob er foran Solbakken, og tror Anderson er til bænken. Jeg tror dog ikke man arbejder med en idealopstilling på den måde
Jeg er enig. Til forskel fra tidligere har vi nu kvaliteten i bredden til at bruge midtbanespillerne i de "rigtige" kampe.

Fx kunne Arnstad/Knudsen sagtens være godt mod et hold, der står lavt, mens det nok ville komme til at knibe i Herning.

Det er fedt at have fleksibilitet. Faktisk nærmest uvirkeligt. GF er sgu gaven, der bliver ved med at give i disse tider. 🥳

I min bog handler det mere om at JN ikke skulle være gatekeeper på den sportslige sektor længere, så CV kan tale direkte til siden med CFOen og opad til bestyrelsen
Det lyder også allerede som en hurtigere proces
for CFO'en kan jo ikke sige noget til det sportslige. Hvis det er bestyrelsen der skal godkende og kun ved større transfers, kan CV vel informere resten af direktionen og bestyrelsen på én gang og fremlægge de oplysninger og begrundelser han ved der kan være behov. Det vil også være nemmere at hæve grænsen for hvornår det er påkrævet når det er en sportsdirektør.

Det sagt har jeg heller ikke indtryk af at det var problematisk før.

Med en vigtig afgang i angrebet og to virkeligt vigtige afgange i forsvaret (tre, hvis RC ikke kommer igen), så er det lidt spøjst, hvis CVs nye tilføjelser er to midtbanespillere. Både Jønsson og Anderson kam dog spille forskellige positioner, og de giver både rutine og taktisk fleksibilitet. Begge har også vist niveau til Superligaens top 3.

Måske kommer AGF heller ikke næste sæson til at have ligaens mest sexede trup, men med Emmery, Arnstad, Yakob, Anderson, Links, Carstensen, Bech og Sebastian Jørgensen, så vil der altså være meget for enhver modstander at skulle forholde sig til. Især er der både numerisk bredde og mange alternative strenge at spille på efter situation og behov. Det kan godt komme til at gøre ondt på en modstander eller to.

Det tvivler jeg stærkt på. Både fordi han nok ikke er billig i hverken transfer eller løn men mest fordi, jeg tror ikke, det passer med MAs billede af sig selv. Han er i sin prime, hvorfor skulle han vælge bænken i AGF?
Fordi både han, og os, veed at man ikke kan stille de samme 11 hver evigt eneste kamp, specielt når man spiller mange kampe på en sæson. Nicolai Poulsen ser sig nok heller ikke til bænken, når han engang er klar, men er jo åbenlyst ikke starter med den trup vi har nu.

I den besked jeg svarede på, der var der en start-11 og der ser jeg ikke Anderson med den trup vi har nu. Han er ikke bedre end Arnstad, som nok er den bedste plads. Men der er rigeligt med spilletid. FCM har f.eks. Lee, Diao, Bech Sørensen og Erlic til tre pladser i midten. Så én af dem er ikke starter hvis man ser op en ideal opstilling, men faktum er de alle spiller relativt meget.

Fordi både han, og os, veed at man ikke kan stille de samme 11 hver evigt eneste kamp, specielt når man spiller mange kampe på en sæson.

Men der er også stor forskel på, at sige til MA han er hentet til bænken end at han er hentet til startopstillingen men skal forvente rotationer.

Der er med garanti i samtalerne mellem CV og MA afstemt, hvad MA kan forvente i forhold til hvilken rolle han skal have i truppen og her nægter jeg at tro på, det er bænken han har fået at vide.

Jeg ser sgu stor fidus i at hente MA, selvom det ikke er den plads, vi mangler mest. Jeg tror, at det skal ses i kombination af et følgende scenarier:

1. Vi rykker Bech mere permanent på toppen.
2. Vi sælger Yakob og rykker Arnstad på midten, hvor han gjorde det godt i de sidste par kampe, samt giver os noget mere taktisk fleksibilitet.
3. Snart sælger Arnstad eller Bech

I de scenarier så står vi og mangler noget bredde på de offensive pladser, og vi foregriber hullet.

Men der er også stor forskel på, at sige til MA han er hentet til bænken end at han er hentet til startopstillingen men skal forvente rotationer.

Der er med garanti i samtalerne mellem CV og MA afstemt, hvad MA kan forvente i forhold til hvilken rolle han skal have i truppen og her nægter jeg at tro på, det er bænken han har fået at vide.
Naturligvis.

Men nu forholdte jeg mig alene til en ideal start-11. Man fortæller naturligvis alle. At hvis de er del bedste på pladsen får de chancen. Ligesom man også fortæller dem, at såfremt de ikke præstere, så ryger de på bænken

Præcis som Patrick Mortensen gjorde til fordel for Serra

Jeg kan se, at nogle er lunkne ved, at MA eftersigende skulle komme hjem. Helt sort for mig. En sæson som 10'er (eller sågar WB) hos AGF i en trup, der fungerer, ville give ham minimum 15 kombinerede mål/assist på en sæson.

Så skal han være bedre end i alle de andre sæsoner han har været i Superligaen

1782913655624.webp

Tror vi skal håbe på, at han passer meget bedre til JP bold, end han gjorde til Uwe bold. Det har en del andre spillere også givet udtryk for.

JP kender ham indgående og må have en plan for, hvad han skal bruges til. Det ser jeg som et kæmpe plus selvom.

I det mindste råbte han op om ambitioner i klubben og syntes ledelsen skulle vise det. Det bliver til gengæld spændende, hvis han får en plads på bænken - hvordan tager han det.

Få lukket aftalerne med JJ og Carstensen samt køb af MA. Så mangler CV bare lige at hente Nagalo og Kvistgaarden og så er vi satme kørende. Og forlænge med Yakob og holde på resten af truppen mindst frem til januar. Det kan der sagtens være penge til, hvis mindst en af dem er en lejeaftale. Go go go.

Mindre afgange af en enten Mølgaard/AJ samt Badji og Gyamfi.

Få lukket aftalerne med JJ og Carstensen samt køb af MA. Så mangler CV bare lige at hente Nagalo og Kvistgaarden og så er vi satme kørende. Det kan der sagtens være penge til, hvis mindst en af dem er en lejeaftale. Go go go.

Kvistgaarden er usandsynlig, tror jeg. Han har været meget åben om, at Brøndby er hans klub i DK. Men okay det er jo ikke første gang, at en spiller siger det, og så gør noget andet…

Nicolai Poulsen ser sig nok heller ikke til bænken, når han engang er klar, men er jo åbenlyst ikke starter med den trup vi har nu.
Meget vildt så mange af dem man for bare et år siden, så som den absolutte stamme, enten ikke er i klubben længere eller spiller en mindre rolle. Tror vi alle var nervøse for det generationsskifte, men nu er det nærmest gennemført samtidig med at vi blev mestre.

Kvistgaarden er usandsynlig, tror jeg. Han har været meget åben om, at Brøndby er hans klub i DK. Men okay det er jo ikke første gang, at en spiller siger det, og så gør noget andet…
Måske, men en retur til Brøndby er ikke just i kortene. Inge europa og med Ambæk og Mortensen kommer kvistgaarden ikke ind og bliver førstevalg. CV og ham kender hinanden.

Latest posts

Back