New posts

Artikler om spillerne og klubben 2026

• Thread starter Thread starter Mengsen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 129K
Optagelsen er lavet efter vi vinder mesterskabet. JN udtaler:

Der er ingen tvivl om at FCM er gået over grænsen her og har lavet et "nummer" der er over stregen. Ellers ville JN ikke tage den op igen.
Men hvorfor anmelder de ikke FCM, når det nu er et lovbrud?
Lige præcis - jeg synes det er mærkeligt at bringe den støj frem igen, med mindre man har tænkt sig at anmelde dem. Det er i hvert fald en alvorlig anklage at komme med i medierne. Så kan man sige at det er det samme som FCM ligger og laver, men det ved jeg ikke om jeg synes AGF skal praktisere

Hvorfor bringe det op nu, det er ikke nogen vindersag for AGF, selvom det stiller FCM i dårligt lys? Fordi det er en fremgangsmåde der kunne virke og sikkert har haft en effekt, og man vil gerne gardere sig mod en gentagelse.

Hvordan har FCM fået fat i Bech, uden at skulle gå gennem BSN?

Som det har været talt om herinde før, er det normalt at høre om spilleren har interesse, før man kontakter klubben. I dette tilfælde virker kontakten til at have været langt mere end bare en diskret føler.

Er der noget i spillerkredse på det her? Ingen bryder sig vel om det her - at en klub lyver og forhandler, kun for at skabe splid og tvivl. Eller er man der, gvor alle kneb også gælder udenfor banen?

Det betyder nok ikke noget med Bech-sagen, Etims underlige skifte tilbage og at Uhre blev hentet bare for AGF ikke måtte få ham. Folk skifter også gladeligt til Grækenland eller Tyrkiet, selvom der er nok historier om spillere der bliver behandlet dårligt. Så det har sikkert ingen implikationer for FCM.

Det mest klamme i denne sag er, at Tobias Bech havde sagt ja. Han var klar.
Men på falskt grundlag. Han har jo tilsyneladende - 5. min. i 12 - fået at vide af sin agent, at AGF var villig til at sælge og er så blevet forelagt sine personlige vilkår - lavet af agenten og forhåndsaccepteret af FCM - som han har nikket til.

Et cook up af Ørgaard og BSN, der er mestre i den slags. Ørgaard => Kniven: skal vi ikke se at få skudt TB af. Jeg ringer til Steinlein og du ringer til CV.
Kniven=>Ørgaard: De ville ikke sælge. Ørgaard => Kniven: Pis med dem. Nu skal vi have TBs forhold på plads og så siger vi bare til Steinlein at han nok lige skal lette den med et par mio. oveni, så skal de nok give sig. Vi kan tage dobbelt honorar.

Deraf også den mærkelige "erklæring" fra agenten efterfølgende. Det man kan bebrejde TB er, at han ikke har skiftet agent bagefter, men det er han nok forhindret i kontraktretligt.

Sagen er jo alligevel kun død indtil FCM gør det igen og lige nu er ikke det mest problematiske tidspunkt at nævne den. Jeg forstår godt at man i vinter mest havde fokus på at lægge historien ned, al virak var til FCM’s fordel og formålet med det for dem, men jeg håbede også at den kunne tages op igen og blive undersøgt til bunds, hvilket dog nok forudsætter at der kommer en anmeldelse. Problemet er jo at FCM ingen skrupler vil have med at gøre det igen eller noget andet tilsvarende og de har voldsom fokus på AGF, så man bør finde ud af hvad der foregik og hvem der var involveret og om der kan sanktioneres. Sad de faktisk og forhandlede med Ørgaard eller BSN og var der en aftale med Farzam om at fortælle at Bech var meget interesseret?

Det hjalp heldigvis ikke FCM på nogen måde, men lagde ekstra på deres image som en klub der gerne bryder reglerne (vi fik vist også lige et proformasalg til Fredericia for at omgå udlejningsreglerne som Mafra hidtil har været brugt til,) men de må også gerne blive sanktioneret selvom det sikkert vil være en mindre bøde. Det gælder også agenter hvis de har brudt reglerne og det er også en hjælp fremover hvis det skulle blive afsløret at Farzam villigt bytter adgang til tidligt information mod i andre tilfælde at sprede løgne på deres vegne. Eller at de omvendt kan blive renset for de spekulationer.

Men på falskt grundlag. Han har jo tilsyneladende - 5. min. i 12 - fået at vide af sin agent, at AGF var villig til at sælge og er så blevet forelagt sine personlige vilkår - lavet af agenten og forhåndsaccepteret af FCM - som han har nikket til.

Et cook up af Ørgaard og BSN, der er mestre i den slags. Ørgaard => Kniven: skal vi ikke se at få skudt TB af. Jeg ringer til Steinlein og du ringer til CV.
Kniven=>Ørgaard: De ville ikke sælge. Ørgaard => Kniven: Pis med dem. Nu skal vi have TBs forhold på plads og så siger vi bare til Steinlein at han nok lige skal lette den med et par mio. oveni, så skal de nok give sig. Vi kan tage dobbelt honorar.

Deraf også den mærkelige "erklæring" fra agenten efterfølgende. Det man kan bebrejde TB er, at han ikke har skiftet agent bagefter, men det er han nok forhindret i kontraktretligt.
Det er direkte ulovligt, så det ville da være smart hvis det forholdt sig sådan, at de agenter bliver straffet. Det handler ikke engang kun om AGF, selvom FCM i særlig grad har travlt med AGF.

Kørte FCM i øvrigt ikke også til Århus? Det er også usædvanligt hvis det var en almindelig forespørgsel.

Det kunne også være Steinlein, der har ringet til sin gamle ven, Ørgaard (som han bruger i andre sammenhænge) og henkastet spurgt til TB. Selvom det er BTAM der er agent for TB, ved jeg at man i branchen "administrerer" det på den måde, at man ikke har kontaktet spilleren, ved at kontakte en anden medarbejder i agentfirmaet end den, der har den personlige relation med spilleren og det er næppe Ørgaard i TBs tilfælde. Og resten nogenlunde som beskrevet ovf.

Kørte FCM i øvrigt ikke også til Århus? Det er også usædvanligt hvis det var en almindelig forespørgsel.
Jo, de havde jo travlt og BTAM har vel sagt til Steinlein, at han var nødt til at dukke op personligt hvis de skulle trænge igennem. Havde vel regnet med at det kunne gøre indtryk på CV/JN hvis han sad der med checkhæftet i stedet for en masse fnidder frem og tilbage. Men de forregnede sig og det har nok også givet dem en ridse i lakken hos Steinlein. Men det var for fed en sag til ikke at prøve, når man er honorarliderlig

Fodboldverdenen er fuld gråzoner og beskidte tricks. Der kommer intet ud af noget af jura i denne sag.

JN lægger altså heller ikke op til noget efterspil. Tværtimod.
Men han får trods alt signaleret at man ikke er ligeglade og at andre også bør være opmærksomme på den slags fra FCM’s side, og så må man lave en anmeldelse næste gang. Jeg mener da sagen lægger yderligere til et image de skaber sig i Herning, som nok ikke gavner dem i længden og dermed også er bedre for os. Det havde været en langt større sag hvis det var omvendt og FCM udnytter så den manglende opmærksomhed som en slags konkurrencefordel til at omgå reglerne.

Jo, de havde jo travlt og BTAM har vel sagt til Steinlein, at han var nødt til at dukke op personligt hvis de skulle trænge igennem. Havde vel regnet med at det kunne gøre indtryk på CV/JN hvis han sad der med checkhæftet i stedet for en masse fnidder frem og tilbage. Men de forregnede sig og det har nok også givet dem en ridse i lakken hos Steinlein. Men det var for fed en sag til ikke at prøve, når man er honorarliderlig
Jeg tror snarere de kørte til Århus med det eksplicitte formål at blive set, for selvom de da nok gerne ville købe Bech billigt, kunne de formentlig godt regne ud at vi ville sige nej og at CV ikke ville blive imponeret af at de kommer personligt. Formålet var nok mest af alt at skabe uro og forstyrre vores forberedelser.

Sad de faktisk og forhandlede med Ørgaard eller BSN og
Det kan jeg ikke forestille mig ud fra JNs udtalelse. De er dukket op fordi agenten overbeviste dem om, at når de stod der ville AGF forhandle (og de havde jo TBs accept fordi de havde bildt ham ind, at vi ville sælge). Men er så blevet bedt om at forlade matriklen af en sikkert vældig ophidset JN.
var der en aftale med Farzam om at fortælle at Bech var meget interesseret?
Helt klart. Når nu der ikke blev pølse af det skind, skulle det jo bruges til noget andet. Og Farzam står jo altid til rådighed for at få et scoop. Han er jo ikke kendt for sin dybdeborende journalistik og lever konstant af ikke at afsløre sine kilder (=gratis omgang da det aldrig kan modbevises

Jeg synes, det er storartet, hver gang FCMs skruppelløse og amoralske tilgang bliver italesat i medierne.

Vi skal tale om, at UEFA har strammet transferregler, fordi FCM misbrugte dem. Vi skal tale om, at Etimsagen ligner en omgåelse af lejereglerne og tenderer menneskehandel. Vi skal tale om, at FCM brugte svinske/måske endda ulovlige metoder i forsøget på at kapre Tobias Bech - eller måske bare i forsøget på at spolere AGFs forår.

Det bør være en langt større fortælling om FCM i medierne, at de så ofte bevæger sig på den forkerte side af en gråzone. Og det bliver det kun, hvis vi taler om det.

Det kan jeg ikke forestille mig ud fra JNs udtalelse. De er dukket op fordi agenten overbeviste dem om, at når de stod der ville AGF forhandle (og de havde jo TBs accept fordi de havde bildt ham ind, at vi ville sælge). Men er så blevet bedt om at forlade matriklen af en sikkert vældig ophidset JN.

Helt klart. Når nu der ikke blev pølse af det skind, skulle det jo bruges til noget andet. Og Farzam står jo altid til rådighed for at få et scoop. Han er jo ikke kendt for sin dybdeborende journalistik og lever konstant af ikke at afsløre sine kilder (=gratis omgang da det aldrig kan modbevises
Hvis de vitterligt dukkede op, så forstår jeg ikke man ikke tog lidt mere pis på dem. Bede dem vente en time fordi man har et internt møde man ikke lige kan flytte og så komme tilbage på vej ud af døren med et "nå, er i her endnu. Jeg er altså på vej videre, så det bliver ikke til noget i dag". Eller bede dem om at booke et mødelokale på Varna til senere på dagen, og så bare "glemme" at dukke op. Bare for at få dem til at ligne klovne. Evt. et billede af dem på parkeringspladsen taget fra et vindue med en tekst til SoMe "se hvem der lusker rundt på parkeringspladsen og kigger gennem vinduer" :ROFLMAO: Ej, det vil nok være for plat til en professionel organisation.

Han beskylder FCM direkte for lovbrud. Det må man formode de reagerer på
Ja, det er voldsomt at bruge ordet "lovbrud", hvis ikke man har tænkt sig at følge den til dørs. Jeg er ret sikker på, at det i England ville blive fulgt til dørs, hvis en klub havde forbrudt sig på reglerne omkring kontakt af andre klubbers spillere. Det bliver interessant om FCM kommer med et modsvar her i dag.

Latest posts

Back