New posts

Artikler om spillerne og klubben 2026

• Thread starter Thread starter Mengsen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 130K
Artikler om spillerne og klubben 2026
Ja, det er voldsomt at bruge ordet "lovbrud", hvis ikke man har tænkt sig at følge den til dørs. Jeg er ret sikker på, at det i England ville blive fulgt til dørs, hvis en klub havde forbrudt sig på reglerne omkring kontakt af andre klubbers spillere. Det bliver interessant om FCM kommer med et modsvar her i dag.
Ja, det bliver spændende hvad deres reaktion bliver

Når man fulgte/følger debat om FCM på nettet, synes jeg faktisk også at det står klart, at klubben ikke har meget sympati fra det meste af fodbold-Danmark. Det er primært den konsekvens de får ud af deres tvivlsomme metoder.

At JN "tager den op", handler åbenbart om at Viaplay har lavet en ny dokumentar, der hedder "Mirakelmagerne - AGF's guld indefra", så hvis der er nogen der tager sagen op, er det Viaplay.

Nej. Men spillere der skifter til FCM/FCK får ikke mange stjerner i min bog.
1. Vi ved ikke, at TB sagde ja til et skifte - det var vi kun Farzams ord for. TB's agent var ude at sige, at de ikke havde sagt ja til noget
2. Hvis - HVIS - han fik at vide, at AGF hellere ville have kontanter end hans arbejdskraft, så synes jeg det er svært at bebrejde ham, at han i det mindste overvejer muligheden. Det er jo ikke Beijmo, der kan vælge frit og vælger FCK. Eller Diks, der er blevet behandlet og plejet og genoptrænet tilbage til en professionel karriere i AGF, for så at smutte til FCK ved først givne mulighed.

Det sagt, så ville jeg have været skuffet og rasende, havde han skiftet.
Som tingene står, holder jeg ham imidlertid fuldstændig skadesfri. Han slår mig som en glad dreng, der bare gerne vil spille fodbold, og som måske er lidt nem at løbe om hjørner med.

Fodboldverdenen er fuld gråzoner og beskidte tricks. Der kommer intet ud af noget af jura i denne sag.

JN lægger altså heller ikke op til noget efterspil. Tværtimod.
Måske skulle man gøre en behjertet indsats. Det er højst sandsynligt agenten der vil komme i klemme, fordi de ikke har ageret hæderligt. Men som DBU frygter kontroversielle domme mod FCM fordi de piver så vanvittigt, bør agenter måske vide, at hvis man agerer dubiøst mod AGF får det konsekvenser.

Modsat FCMs piver over dommere, er det andet faktisk reelt og med til at forbedre forholdene.

Men det bliver helt sikkert ikke til noget.

Hvis der er nogen Viaplay-abonnenter herinde, der ser dokumentaren, så kom gerne med en anmeldelse. Den varer åbenbart 45 minutter og lyder til at være et interview med CV, JN og LF, selvom det kaldes en film. Jeg er desværre selv forhindret, da jeg har lovet mig selv at jeg ikke skal være abonnent hos dem igen.

1. Vi ved ikke, at TB sagde ja til et skifte - det var vi kun Farzams ord for. TB's agent var ude at sige, at de ikke havde sagt ja til noget
2. Hvis - HVIS - han fik at vide, at AGF hellere ville have kontanter end hans arbejdskraft, så synes jeg det er svært at bebrejde ham, at han i det mindste overvejer muligheden. Det er jo ikke Beijmo, der kan vælge frit og vælger FCK. Eller Diks, der er blevet behandlet og plejet og genoptrænet tilbage til en professionel karriere i AGF, for så at smutte til FCK ved først givne mulighed.

Det sagt, så ville jeg have været skuffet og rasende, havde han skiftet.
Som tingene står, holder jeg ham imidlertid fuldstændig skadesfri. Han slår mig som en glad dreng, der bare gerne vil spille fodbold, og som måske er lidt nem at løbe om hjørner med.
Jeg ved han sagde ja. Skal det underbygges med dokumentation? Måske. Men jeg stoler på det, jeg hører.

Jeg ved han sagde ja. Skal det underbygges med dokumentation? Måske. Men jeg stoler på det, jeg hører.
Det vigtige er for mig ikke, om han sagde ja. Det vigtige er forudsætningerne og hvad han var blevet bildt ind. For jeg kan absolut ikke forestille mig, at AGF har været i nærheden af at sige ja. Hvis nogen henvender sig til mig og vil 3-doble min løn plus en pose guld forud og spørger om det er noget de må gå videre med, så vil jeg sikkert også svare "ja, kør bare videre med det, så kan det godt være vi kan finde ud af noget".

Jeg er ret sikker på, at det i England ville blive fulgt til dørs, hvis en klub havde forbrudt sig på reglerne omkring kontakt af andre klubbers spillere.

Næppe, jeg tror langt de fleste klubber hvis ikke alle har omgået reglen med altid først kontakte ejerklubben og derfor tror jeg, vi stort set aldrig ser, de her sager bliver indberettet udover de også er svære at bevise.

Det er en møgbeskidt verden, hvor alle kneb gælder.

Latest posts

Back