New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 6K
  • Views Views: Views 347K
Transfervindue Sommer 2026
Jeg er ærligt talt lunken ved MA.
Der var aldrig en finger at sætte på hans engagement og arbejdsindsats. Det var slutproduktet og beslutningerne. Jeg syntes ikke altid vi var bedre med ham på banen.
Bevares, han "fik lov" at spille WB under Uwe, det har ikke hjulpet.

Men hvis han kan konverteres til at spille som JP gerne vil have, med lidt færre "ture" ind i blindgyder og spille lidt hurtigere (han har teknikken) OG færre vildskud, så kan det godt blive godt.

Last edited:
Nu ved jeg ikke, hvilken position du her taler om. Venstre 10'er? Eller bare offensive midtbanespillere? For helt generelt har vi jo en del 8'ere efterhånden, med Solbakken og Knudsen også, ligesom Jønsson kan spille en 8'er. Men hvis Yakob eller Arnstad bliver solgt giver det selvfølgelig god mening at få en ny mere kreativ mand ind. Med Jørgensen inde er vi også ved at være ok dækket ind på 10'eren, når Anderson kommer. Der skulle også gerne blive spilletid til Kristjansson.

I forhold til loftet på transfers der kræver bestyrelsens accept, er det et stykke tid siden at Lars Fournais fortalte at det var fjernet/forhøjet væsentligt. Jeg tror kun at det er absolutte nøgletransfers, som bestyrelsen skal ind over nu. Som hvis CV vil købe en angriber til +30 mio.
Jeg synes det er ret tydeligt, at vores to 6'ere tager et sideordnet udgangspunkt når vi forsvarer, men med bold er den ene en klar del af restforsvaret og den anden ligger enten på linje med 10'erne eller lige bag dem. Så jeg tænker Yakobs plads når jeg taler to pladser.

Man må sige at klubben og især klubbens fans har flyttet sig på kort tid, når folk er lunkne overfor en mulig MA-transfer, En kreativ spiller, som vores træner i givet fald har nikket ja til at kunne se i sit koncept, samtidig med at han er plug'n'play i truppen, vil i mine øjne være en drømmetransfer!
Han er absolut en klassespiller, men jeg er en smule lunken over at vi har hentet en 33 årig og en 28 årig indtil videre. Jeg ser gerne at man tager det lidt længere sigte på og henter et par spillere med salgspotentiale.

Der var aldrig en finger at sætte på hans engagement og arbejdsindsats. Det var slutproduktet og beslutningerne. Jeg syntes ikke altid vi var bedre med ham på banen.
Jeg synes MA´s tid i AGF var to-delt. Der var en periode hvor han var voldsomt dominerende - husker særligt en kamp i parken hvor han var vild. Og så var der en lang periode hvor der var optræk til rigtig meget, men hvor meget ofte ikke lykkedes. Som jeg ser det skyldes det, at i den bedste periode, der var spillere som Yakob og Duelund også gode og en trussel. Efter de blev skadet var MA ofte eneste reelle trussel og AGF´s spil blev for endimensionelt og let at dæmme op for.
AGF er i dag et helt andet sted med masser af offensive profiler som Arnstad, Links, Tobias Bech, Sebastian Jørgensen og Yakob, plus et par unge Emmery og Tommi og så en træner der har et helt andet offensivt mindset. Jeg tor MA vil blomstrer som han gjorde i sin bedste periode i AGF.

Han er absolut en klassespiller, men jeg er en smule lunken over at vi har hentet en 33 årig og en 28 årig indtil videre. Jeg ser gerne at man tager det lidt længere sigte på og henter et par spillere med salgspotentiale.

Det er også min primære anke. Performancespillere giver mening, men der skal også hentes andre - dvs. yngre med videresalgspotentiale. Dermed ikke sagt, at der ikke er store talenter i den nuværende trup.

Syntes at MA helt korrekt har manglet noget output for at være den afgørende spiller som han niveau berettiger ham til.
Og dét tillægger jeg meget Uwes spillestil.
Jeg håber du har ret, men jeg vil nok se det før jeg tror på det. Men det er jo i hvert fald en spiller man kender på alle leder og kanter, så CV og JP må have samme vurdering som dig.

Jeg er egentlig helt enig. Men på nuværende tidspunkt i transfervinduet er de cases bare rigtig dyre, hvorfor det i mine øjne giver mening at sikre sig de lidt mere “sikre” handler, hvor man ved, hvad man får, så vi kan få komme i gruppespil.

Derudover har ledelsen måske også tænkt, at vi egentlig har en masse unge som står på spring, så vi lige pt mest står og mangler noget rutine.

Joh, ja. For så vidt enig. Men en spiller af MAs kvalitet som er 19/20 år gammel har vi altså ikke råd til. Derudover tænker jeg det er virkelig mange år siden, vi har været så godt kørende på talentfronten som nu.

Kan sagtens følge dig, men omvendt er der også, på papiret, en del på vej fra ungdomsafdelingen. Alene i denne sæson må vi forvente, at Callø, Emmery, Tommi og Bogere spiller væsentlige roller. Og i laget lige under er der spillere som Hamza, Haugstrup, Camara, Granzau m.fl. Så jeg kan sådan set godt forstå man går lidt tungt på modne performancespillere i forsøget på at give Europa et seriøst skud, med udsigt til at der kommer en del op nedefra, som skal have plads til at vokse (og så er jeg helt med på, at det langt fra er alle de nævnte, der brager igennem og bliver solgt for 150 mio.).

Og så er de helt unge bare potentielt bedre salgscases end folk som Bech og Arnstad der er i start/midt 20'erne.

Jeg tænker man vurderer at truppen har nok af den "slags" spillere i Bogere, Kristjansson, Emmery, Andersen og så til dels Callø, Hamza og Haugstrup. Det er begrænset hvor mange man kan forsøge at gøre salgsbare på én gang, og de har trods alt brug for at der er noget erfaring omkring dem så de kan koncentrere sig om at udvikle sig.

Det manglende slutprodukt taler imod MA.

Omvendt kan vi godt bruge flere spillere, der kan gøre ting på egen hånd på Superliganiveau. Og det ved vi, at MA kan.

Og så var vores helt store styrke sidste sæson kulturen. Forventeligt styrker MA kulturen i truppen.

Overordnet ser jeg positivt på dert, hvis MA kommer. Også fordi vi nu er et sted, hvor ikke alt afhænger af, at MA skaber noget, men hvor han er en af flere, der kan skabe noget.

Og så var vores helt store styrke sidste sæson kulturen. Forventeligt styrker MA kulturen i truppen.
Lige præcis dette er min største anke mod en retur. Jeg mener, at Anderson havde en opgivende attitude, at han ofte opførte sig hysterisk og provokerende, og værst af alt havde han gudhjælpemig den frækhed at skælde ud på sine medspillere, når de ikke gjorde, som han ville.

Mikael Anderson får en (1!) chance herfra for at vise forandring. Ellers får han det største møgfald, første gang han skaber sig, og jeg kommer aldrig til at lade ham slippe for det igen.

En chance, Mimi. En!

Men lad os nu lige se, om vi er så heldige, at det blot er en and. 🤞🏻😫

Det manglende slutprodukt taler imod MA.

Omvendt kan vi godt bruge flere spillere, der kan gøre ting på egen hånd på Superliganiveau. Og det ved vi, at MA kan.

Overordnet ser jeg positivt på dert, hvis MA kommer. Også fordi vi nu er et sted, hvor ikke alt afhænger af, at MA skaber noget, men hvor han er en af flere, der kan skabe noget.
Mht. manglende slutprodukt, så hænger det vel også sammen med, at han under Uwe skulle løbe defensivt til han pissede blod. Kan I huske Jesper Lange, der altid afsluttede i sidenettet fordi pulsen var 300?

JP-fodbold er noget helt andet end Uwe's heavy metal, og jeg tror MA vil være en perfekt forstærkning til et i forvejen godt hold.
Han kan spille VWB, 8'er, 10'er - enormt positivt at få ham hjem.

Jeg tilhører dem, der er ret begejstrede for Mikael Anderson, så det er en god nyhed i min bog.

Også ambitiøst ifht at der også bruges penge på andet end en 9'er - selvom det nok også er med henblik på, at der kommer salg af en eller flere profiler.

Der er for og imod - men overordnet er jeg positiv på Mikael Andersson

Imod: Der er ofte lidt drama omkring ham hvor han fokuserer på sig selv som spiller frem fro holdet (vil ikke spille den og den position, vil ikke sidde på bænken). Spørgsmålet er om han kan gå godt ind i gruppen - det må CV/JP mv. vurdere. Han kan ikke få lovning eller fortrinsret.

For: De spillemæssige kvaliteter er rigtigt gode. Han holder af klubben. Hvis han skifter til AGF er det et tilvalg (han kender set-up'et rigtigt godt) og han må formodes at gerne vil indgå i den spillergruppe/stab der er. Han passer vildt godt på den måde AGF vil spille.

Lige præcis dette er min største anke mod en retur. Jeg mener, at Anderson havde en opgivende attitude, at han ofte opførte sig hysterisk og provokerende, og værst af alt havde han gudhjælpemig den frækhed at skælde ud på sine medspillere, når de ikke gjorde, som han ville.

Mikael Anderson får en (1!) chance herfra for at vise forandring. Ellers får han det største møgfald, første gang han skaber sig, og jeg kommer aldrig til at lade ham slippe for det igen.

En chance, Mimi. En!

Men lad os nu lige se, om vi er så heldige, at det blot er en and. 🤞🏻😫
Meget enig omkring attituden - som tit var at skælde ud på medspillere og "det er alle andres skyld" - kulturen er enorm vigtig, der er brug for spillere som vil hjælpe hinanden.

Latest posts

Back