New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 6K
  • Views Views: Views 347K
Han er absolut en klassespiller, men jeg er en smule lunken over at vi har hentet en 33 årig og en 28 årig indtil videre. Jeg ser gerne at man tager det lidt længere sigte på og henter et par spillere med salgspotentiale.

Enig men omvendt så har vi talenter på spring til næsten alle positioner selv 9er positionen og skal vi have en 19 eller 20 årig, som også er en forstærkning fra dag 1, ryger der nok en stor del af budgettet på bare den ene spiller.

Men ja hverken JJ eller MA rykker i dilleren på mig men altså det gjorde Dalsgaard heller ikke for at sige det pænt 😅

Lige præcis dette er min største anke mod en retur. Jeg mener, at Anderson havde en opgivende attitude, at han ofte opførte sig hysterisk og provokerende, og værst af alt havde han gudhjælpemig den frækhed at skælde ud på sine medspillere, når de ikke gjorde, som han ville.

Mikael Anderson får en (1!) chance herfra for at vise forandring. Ellers får han det største møgfald, første gang han skaber sig, og jeg kommer aldrig til at lade ham slippe for det igen.

En chance, Mimi. En!

Men lad os nu lige se, om vi er så heldige, at det blot er en and. 🤞🏻😫

Jeg husker ikke MA som havende en opgivende attitude - tværtimod. Men du er jo ikke den første, der indvender det, så der kan sagtens være noget om snakken.

Dog kender CV og flere af trænerne MA indgående fra hans sidste tid i klubben. JP nåede jo også at have ham. Og JP har spillet sammen med ham i FCM. Det er muligt, MA ikke ligefrem styrker kulturen i klubben, men jeg er rimeligt komfortabel med, at man ikke hente ham, hvis han ligefrem svækker kulturen.

Jeg synes det er fint med MA hvis han kommer.

Han bidrager med rutine og kan bidrage fra dag 1. Han kender klubben og ligaen og skal derfor ikke bruge tid på at tilpasse sig. Så på de to parametre er han en relativ sikker investering. Prøv at se hvor mange spillere BIF har hentet dyrt de senere år og som ikke rigtig har fundet sig til rette.

Det passer fint i AGFs strategi om danske og skandinaviske spillere som grundstammen.

Vi har som andre er inde på mange unge spillere på vej, så måske ikke plads til flere af dem.

Det er vildt dyrt at købe en 19 årig offensiv spiller med kvalitet til at bidrage fra dag 1 - den type spillere har et langt større marked.

Vi har lige vundet et mesterskab med en del ældre performancespillere - så fortsæt med det.

Han har en alder hvor man kan regne med han bliver i klubben og kan være med til at fastholde stabilitet

Tror han vil passe meget bedre ind i JPs system end i Uwe's.

Uanset hvilke følelser man har overfor Jønsson og Anderson, så er det altså ret hidsigt at have haft det bedste hold i ligaen og så toppe det med at kunne skifte Anderson ind for Arnstad og Jønsson ind for Knudsen.

Det er altså nogle solide indskiftninger eller alternativer. Det kunne selvfølgelig også være en erstatning for fx Arnstad, men det krydser jeg fingre for, at det ikke er.

Jeg husker ikke MA som havende en opgivende attitude - tværtimod. Men du er jo ikke den første, der indvender det, så der kan sagtens være noget om snakken.

Dog kender CV og flere af trænerne MA indgående fra hans sidste tid i klubben. JP nåede jo også at have ham. Og JP har spillet sammen med ham i FCM. Det er muligt, MA ikke ligefrem styrker kulturen i klubben, men jeg er rimeligt komfortabel med, at man ikke hente ham, hvis han ligefrem svækker kulturen.
Jeg baserer også mit lidt spinkle håb på JP. Det er altid muligt, at Uwes regime påvirkede Anderson negativt.

Men jeg vil også gentage, at jeg har det svært med, at man skrider, når skuden tager vand ind, men gerne vender hjem til sejrsparaden. Alt ved det er forkert i mine øjne.

Der er med sikkerhed en masse mellemregninger, jeg ikke kender til, så jeg kan blot forholde mig til den tilgængelige information.

Men jeg vil også gentage, at jeg har det svært med, at man skrider, når skuden tager vand ind, men gerne vender hjem til sejrsparaden. Alt ved det er forkert i mine øjne.

Gælder det også JJ?

Skifter efter en sæson hvor AGF slutter 10, kommer hjem efter vi vandt mesterskabet og skal måske spille europæisk gruppespil.

Jeg baserer også mit lidt spinkle håb på JP. Det er altid muligt, at Uwes regime påvirkede Anderson negativt.

Der er med sikkerhed en masse mellemregninger, jeg ikke kender til, så jeg kan blot forholde mig til den tilgængelige information.

Jeg synes ikke, han skred, da skuden tog vand ud. Tværtimod husker jeg, at han forlængede sin aftale, da han ellers bare kunne have ladet den løbe ud. Jeg husker foråret som, at han var en af de få, der kunne holde hovedet oppe og være sin indsats bekendt.

Så blev hans klausul indløst og han fulgte sine sportslige ambitioner på et tidspunkt, hvor det så ret håbløst ud i AGF. Jeg synes ikke, man kan fortænke vores absolutte profil i at ville afsøge bedre græsgange på et tidspunkt, hvor det lignede, at en sjetteplads ville være en bragende god sæson.

Hvis han var skiftet væk før Uwe blev fyret og tilbage i vinters, så kunne jeg til dels følge dig. Men han er jo gået glip af alt det sjove og selvom det selvfølgelig er sjovt at skulle spille europæisk, så kan det jo på ingen måde måle sig med at bringe det første mesterskab hjem til byen i 40 år.

Det er jo også ok. at tro, at græsset er grønnere et andet sted for så at finde ud af, at det var det nok ikke. Det har jeg da også selv prøvet i mit arbejdsliv.

Latest posts

Back