New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 6K
  • Views Views: Views 346K
Transfervindue Sommer 2026
Er hele bestyrelsen virkelig med til at forhandle/godkende prisen på enkelte spillere? Det lyder godt nok som en tung organisation, hvis den slags spørgsmål er bestyrelsesanliggende.

Jeg troede, at CV skulle være med i direktionen for at få mere handlefrihed.

Det vil til nød give mening for mig, hvis CV har brug for et uformelt nik fra Fournais i forbindelse med kæmpesalg og ditto køb. Men at skulle indkalde til ekstraordinære bestyrelsesmøder i den forbindelse lyder godt nok vildt.

Med bestyrelsen mener jeg ikke nødvendigvis hele bestyrelsen, men måske nærmere et udvalg. Og jeg er helt enig i, at CV skulle referere direkte til bestyrelsen for at have mere handlefrihed. Jeg prøver egentlig også bare at sige, at det er mere sandsynligt, at bestyrelsen godkender det, CV kommer med, end at bestyrelsen forhandler en pris på vegne af CV.

Jeg tror også, vi er ret tæt på din forestilling om et uformelt nik.

3 millioner EUR, right?
Danske kroner, desværre.

Lige præcis. Hele ideen med at have en sportsdirektør fremfor sportschef er vel, at give ham meget større frihed.

Jeg vil tro, CV får et budget og det er så op til CV selv at finde ud af, hvordan pengene skal række. Ang. spillersalg er det nok lidt mere kompleks. Bech casen viser i hvert fald, den beslutning blev taget af CV, JN og Fournais i fællesskab.
Jeg ville ønske det var sådan, men det tror jeg desværre ikke det er.

Danske kroner, desværre.

Det var under SIB. Jeg tror simpelthen ikke på, CV ville kræve at blive sportsdirektør hvis de-facto alle handler skal omkring bestyrelsen. Rygter siger også, det var årsagen til bruddet med BIF, fordi GFH og Oscar blandede sig alt for meget ved spillerindkøb.

Det var under SIB. Jeg tror simpelthen ikke på, CV ville kræve at blive sportsdirektør hvis de-facto alle handler skal omkring bestyrelsen. Rygter siger også, det var årsagen til bruddet med BIF, fordi GFH og Oscar blandede sig alt for meget ved spillerindkøb.
Jeg tror også det er forandret, men jeg tror ikke man går fra at skulle godkende alt omkring 3 millioner kroner til, at give ham f.eks. 50-60 millioner i et vindue, og så give ham autoritet til at bruge dem som han ønsker.

Jeg tror gerne man vil have "gånd i hanke" med hvad der sker, og generelt lyder Founais som en mand der micro-manager, og tror på at 6 øjne er bedre end 2.

Men MA må enten betyder, at vi mener det seriøst med bredden, at vi er ved at sælge en Bech, Arne eller Yakob eller at vi mener det seriøst med Bech på 9eren.
Jeg ser det desværre også som et tegn på et forestående profilsalg, men jeg er glad for at vi handler i den her rækkefølge og jeg håber stadig at vi kan vente med at sælge til gruppespillet er sikkert.

Jeg ser det desværre også som et tegn på et forestående profilsalg, men jeg er glad for at vi handler i den her rækkefølge og jeg håber stadig at vi kan vente med at sælge til gruppespillet er sikkert.
Jeg tror man ser på 16 kampe i Europa, 32 kampe i Superligaen og 5 kampe i Pokalen.
Det er 53 kampe i alt, fordelt på 2 pladser er det 106 kampe.

Skal de 106 kampe primært deles af Arnstad, Anderson og Yakob er vi på 35 kampe pr spiller.

Jeg så egentlig helst, at man gav CV et budget i et vindue på f.eks. 50-60 millioner, og så havde nogle ret simple regler at agere ud fra.

-Alle transfers over 2 millioner skal minimum være 4 år.
-Ingen transfers over 3 millioner euro.
-Alle transfers på spillere over 26 må ikke være over 1,5 millioner euro.
-Ingen løn må overstige x millioner årligt.

Der kunne være flere andre ting, men noget ala ovenstående burde være rigeligt.

Jeg tror faktisk ikke beløbets størrelse er det springende punkt, det er mere selve beslutningsprocessen og hvordan den ser ud. Hvis det er tjept og CV får sine ting igennem er det for mig at se irrelevant om det er 100.000, 1m eller 10 mio.

Jeg tror faktisk ikke beløbets størrelse er det springende punkt, det er mere selve beslutningsprocessen og hvordan den ser ud. Hvis det er tjept og CV får sine ting igennem er det for mig at se irrelevant om det er 100.000, 1m eller 10 mio.
Det er også værd at bemærke at vi gik fra at have en sportschef til at have en sportsdirektør da vi ansatte CV. Processen kan dermed være blevet mere strømlinet så CV faktisk agerer lidt mere frit indenfor de opsatte rammer.

Det er også værd at bemærke at vi gik fra at have en sportschef til at have en sportsdirektør da vi ansatte CV. Processen kan dermed være blevet mere strømlinet så CV faktisk agerer lidt mere frit indenfor de opsatte rammer.
I min bog handler det mere om at JN ikke skulle være gatekeeper på den sportslige sektor længere, så CV kan tale direkte til siden med CFOen og opad til bestyrelsen

Jeg håber at vi beholder de nuværende i A truppen som vidt som muligt.

Vi har set hvad det koster ved en top klub at spille med i tre turneringer og hvis klubben (som alle eftersigende er stemt enig i) gerne vil holde fast i toppen så er det med at styrke både bredde og kvalitet.
Både JJ MA og Højer har den rigtige profil til netop det vi gerne vil.
2 profiler plus talent i hver kæde.

Anderson vil være en super tilføjelse til truppen. Og efter 1 år ude kommer han lige så stærkt tilbage som Magnus Knudsen.

Det er lidt sjovt hvis vi pludselig har flere spillere der skifter væk i jagten på ambitioner/succes/løn men kort efter indser det er bedre i AGF.
Jeg har i perioder været efter MA pga for meget nips og dårlige beslutninger men forhåbentlig står holdet et andet sted i dag og han behøver ikke føle, at det hele hænger på ham. Det kan måske give lidt mere frihed til at performe og lave den sidste aflevering fremfor et dårligt langskud. Fordelen er han kender klubben og de fleste spillere på forhånd.

Jeg tror man ser på 16 kampe i Europa, 32 kampe i Superligaen og 5 kampe i Pokalen.
Det er 53 kampe i alt, fordelt på 2 pladser er det 106 kampe.

Skal de 106 kampe primært deles af Arnstad, Anderson og Yakob er vi på 35 kampe pr spiller.
Nu ved jeg ikke, hvilken position du her taler om. Venstre 10'er? Eller bare offensive midtbanespillere? For helt generelt har vi jo en del 8'ere efterhånden, med Solbakken og Knudsen også, ligesom Jønsson kan spille en 8'er. JP plejer dog kun at tale om 6'ere og 10'ere. Men hvis Yakob eller Arnstad bliver solgt giver det selvfølgelig god mening at få en ny mere kreativ mand ind. Med Jørgensen inde er vi også ved at være ok dækket ind på 10'eren, når Anderson kommer. Der skulle også gerne blive spilletid til Kristjansson.

I forhold til loftet på transfers der kræver bestyrelsens accept, er det et stykke tid siden at Lars Fournais fortalte at det var fjernet/forhøjet væsentligt. Jeg tror kun at det er absolutte nøgletransfers, som bestyrelsen skal ind over nu. Som hvis CV vil købe en angriber til +30 mio.

Latest posts

Back