Nu skrev jeg, hvilket har været tilfældet i ganske stor udstrækning, "plædere for" og svaret giver vel næsten sig selv, ud fra din afslutning på sætningen. Det giver absolut ingen mening at ville hyre nogen, der har spillet 16 minutter for et år siden og som i øvrigt har været meldt ude med en skade i mange måneder, på det grundlag.
Hvilke (før han deltog i truppens træninger)?
Og det er så åbenbart også det som har fået CV/JP til at ændre opfattelse, hvilket er helt fint. Men "kravet" om kontrakt til JJ kom jo herinde langt før dette tidspunkt.
Vi ved ikke - jeg gør i hvert fald ikke - hvad dialogen med JJ har været i sommers, da Mads-Emil skulle erstattes, og i vinters da Solbakken skulle dækkes af. Måske var der ikke nogen dialog, måske var der.
Ville det have givet mening i sommers at hente JJ hjem fra en lang og vellykket udlandskarriere, på et tidspunkt hvor han spillede fast?
Du mener ikke der har været fremført saglig argumenter for JJ, dit 'hvilke'. Den gider jeg ikke gå ned i, det er for useriøst. Jeg kan sagtens se særlige argumenter for at være betænkelig og jeg har set dem fremført herinde.
Når du ikke mener der er fremført saglig argumenter for at hente Jønsson, må du mene en af følgende:
1) det eneste saglig argument for at hente ham, er at han har prøvetrænet godt. Det vil også sige man skal signe ham alene ud fra det viste i træningskampen, fordi det er ikke saglig at se på hans CV (ud over den seneste periode hvor han blev holdt ude af holdet). I det perspektiv var det bare heldigt JJ dukkede op og trænede med, da han ellers ikke havde været på radaren.
2) der er ikke nogen herinde der er i stand til at formulere et sammenhængende argument
3) du har ikke fulgt med
Ville det ændre din opfattelse en hvis AGF havde vist interesse for et lille år siden? Alternativt: hvornår i JJs karriereforløb kunne AGF evt have haft bare en marginalt sagligt begrundet interesse i JJ?
På det beslutningsgrundlag er det selvsagt en gevinst at hente en rigtig klubmand ind med den erfaring han løber rundt med.
Hvad?
Når man kombinerer det hele siger du:
1) det er hamrende useriøst og usaglige at ønske JJ til klubben Når alle ved han ikke er i stand til at spille fodbold længere
2) hvis han kan levere 14 dages god prøvetræning er hans erfaring og historik absolut værdifuld.
Din beef er ikke med at hente JJ. Den er heller ikke mod at lade ham træne med (?). Men den er mod de usaglige argumenter i at sige, at hvis JJ vurderes stadig at have niveau og sult, så kunne han bestemt være en interessant signing?