New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 336K
Transfervindue Sommer 2026
Mest af alt er det med til at underbygge min hypotese over en generel frustration med nogen der ikke lige har skrevet her på forum, eller ét indlæg blandt mange moderate.

Det er noget jeg har erfaring med, og det er ærgerligt at bokse mod hvad man oplever som en dyne af enige debattører hvor nogen er ude i hampen. Men oftest er der en selv, der er på afveje (i hvert fald ift hovedparten af dem man mere eller mindre uforvarende tager til indtægt for et outreret synspunkt).
Jeg forstår simpelthen ikke hvad der står?

Nu kender vi ikke kontraktforhold osv. Men det er også en plausibel hypotese at CV og Jønsson har været klar længe. JJs favorable kontrakt udløber til midnat. Der er ingen risiko for han skriver med Viborg eller lignende, og han vil ikke risikere noget ift sin klub og sidste, høje løn.

Det er muligt det var reel prøvetræning. Det kan også sagtens have været spil for galleriet mens man ventede på 1/7.

Af gode grunde ved jeg ikke om man er forudlønnet eller bagudlønnet i Grækenland men JJ har haft mulighed for at skrive en ny kontrakt siden årsskiftet - bare med tiltrædelse til den 1-7.

For mig virker det klart som en prøvetræning. Ellers havde der ikke været artiklerne i medierne fra JJ og klubbens tøven. Det er fedt hvis han har det højeste niveau og derfor kan gå direkte ind på holdet. Samtidig har man fået testet hvordan han passer ind i truppen mentalt - vi har igen og igen hørt fra klubben, at de sætter stor pris på den harmoni der er og her kunne man da få det testet.

I det hele taget er det oftest trættende at høre på de her "klublegender", der har ihh og åhh så travlt med at fortælle, hvor gerne de vil hjem og bidrage, men som oftest ender med lige at tage en eller 2 kontrakter for meget ude, så den eneste, der kommer til at bidrage, er klubben de kommer hjem til og det i form af en (alt for) høj løn.
Hvem tænker du på her i AGF-regi?

Af gode grunde ved jeg ikke om man er forudlønnet eller bagudlønnet i Grækenland men JJ har haft mulighed for at skrive en ny kontrakt siden årsskiftet - bare med tiltrædelse til den 1-7.

For mig virker det klart som en prøvetræning. Ellers havde der ikke været artiklerne i medierne fra JJ og klubbens tøven. Det er fedt hvis han har det højeste niveau og derfor kan gå direkte ind på holdet. Samtidig har man fået testet hvordan han passer ind i truppen mentalt - vi har igen og igen hørt fra klubben, at de sætter stor pris på den harmoni der er og her kunne man da få det testet.
Der kan sagtens have været noget usikkerhed fordi han ikke har spillet for AEK så længe, men også noget med hele trupsammensætningen med usikkerhed om hvorvidt Dalsgaard ville fortsætte og NP’s skade, og CV har da nok også kigget på andre muligheder. Så det hele kan sagtens have flyttet sig fra at AGF egentlig ville noget andet, til at man har set ham an, til at man har besluttet at det faktisk er den rigtige løsning. AGF har også fået et lidt bedre udgangspunkt for forhandlingerne, men jeg tror nu ikke økonomien i den har været så svær at blive enige om.

Nu skrev jeg, hvilket har været tilfældet i ganske stor udstrækning, "plædere for" og svaret giver vel næsten sig selv, ud fra din afslutning på sætningen. Det giver absolut ingen mening at ville hyre nogen, der har spillet 16 minutter for et år siden og som i øvrigt har været meldt ude med en skade i mange måneder, på det grundlag.

Hvilke (før han deltog i truppens træninger)?

Og det er så åbenbart også det som har fået CV/JP til at ændre opfattelse, hvilket er helt fint. Men "kravet" om kontrakt til JJ kom jo herinde langt før dette tidspunkt.

Vi ved ikke - jeg gør i hvert fald ikke - hvad dialogen med JJ har været i sommers, da Mads-Emil skulle erstattes, og i vinters da Solbakken skulle dækkes af. Måske var der ikke nogen dialog, måske var der.

Ville det have givet mening i sommers at hente JJ hjem fra en lang og vellykket udlandskarriere, på et tidspunkt hvor han spillede fast?

Du mener ikke der har været fremført saglig argumenter for JJ, dit 'hvilke'. Den gider jeg ikke gå ned i, det er for useriøst. Jeg kan sagtens se særlige argumenter for at være betænkelig og jeg har set dem fremført herinde.

Når du ikke mener der er fremført saglig argumenter for at hente Jønsson, må du mene en af følgende:

1) det eneste saglig argument for at hente ham, er at han har prøvetrænet godt. Det vil også sige man skal signe ham alene ud fra det viste i træningskampen, fordi det er ikke saglig at se på hans CV (ud over den seneste periode hvor han blev holdt ude af holdet). I det perspektiv var det bare heldigt JJ dukkede op og trænede med, da han ellers ikke havde været på radaren.
2) der er ikke nogen herinde der er i stand til at formulere et sammenhængende argument
3) du har ikke fulgt med

Ville det ændre din opfattelse en hvis AGF havde vist interesse for et lille år siden? Alternativt: hvornår i JJs karriereforløb kunne AGF evt have haft bare en marginalt sagligt begrundet interesse i JJ?

På det beslutningsgrundlag er det selvsagt en gevinst at hente en rigtig klubmand ind med den erfaring han løber rundt med.

Hvad?

Når man kombinerer det hele siger du:

1) det er hamrende useriøst og usaglige at ønske JJ til klubben Når alle ved han ikke er i stand til at spille fodbold længere
2) hvis han kan levere 14 dages god prøvetræning er hans erfaring og historik absolut værdifuld.

Din beef er ikke med at hente JJ. Den er heller ikke mod at lade ham træne med (?). Men den er mod de usaglige argumenter i at sige, at hvis JJ vurderes stadig at have niveau og sult, så kunne han bestemt være en interessant signing?

Det var da en god nyhed! En spiller med erfaring fra flere udenlandsk ligaer, landshold, europæisk. Han kan gå ind og tage den “plads” Dalsgaard havde i sidste sæson.

Godt nok har han ikke spillet meget i den seneste sæson, men det kan jo også have forlænget hans karriere lidt + øget hans sult. Han har i hvert fald set skarp ud når jeg har set ham ved Saksild strand ;)

Vi elsker alle sammen Jens Jønsson!

Last edited:

Jeg kan ikke sige fra eller til.

Med græske klubber risikerer man alt muligt. Har der ligget en udbetaling ved afslutning af kontrakten kan man absolut stå ringere ved at skrive kontrakt med en ny klub fra 1/7 og så i øvrigt træne med holdet det meste af juni.

Det bliver lidt spekulativt, men jeg vil ikke afvise at den valgte måned giver mulighed for at træne med hele opstarten, hive det sidste ud af kontrakten i Grækenland og ikke misse én dag hos AGF.

That said, kan jeg heller ikke afvise tesen om prøvetræning.

Hvis det udelukkende var et spørgsmål om at AGF skal vurdere JJs niveau, er det så ikke påfaldende med kontrakt pr 1/7, i stedet bare at få ham ombord når er afklaret han er god nok?

Jeg kan ikke sige fra eller til.

Med græske klubber risikerer man alt muligt. Har der ligget en udbetaling ved afslutning af kontrakten kan man absolut stå ringere ved at skrive kontrakt med en ny klub fra 1/7 og så i øvrigt træne med holdet det meste af juni.

Det bliver lidt spekulativt, men jeg vil ikke afvise at den valgte måned giver mulighed for at træne med hele opstarten, hive det sidste ud af kontrakten i Grækenland og ikke misse én dag hos AGF.

That said, kan jeg heller ikke afvise tesen om prøvetræning.

Hvis det udelukkende vsr et spørgsmål om at AGF skal vurdere JJs niveau, er det så ikke påfaldende med kontrakt pr 1/7, i stedet bare at få ham ombord når er afklaret han er god nok?

Hvis Grækerne var helt på tværs, kunne de nægte JJ at træne i AGF. Jeg tænker de har opgivet og sendt ham videre mentalt.

Kontrakt pr. 1-7 passer vel meget godt med JJ trænger til en ny månedsløn og CV/JP har set ham an. Jvf. rygter herinde, var der måske også nogle skår der skulle klinkes. Derfor min bemærkning om at det var en god ide begge parter havde en forståelse for hvad der kunne forventes. Helt generelt har CV vel ikke haft travlt, han vidste JJ havde et stort ønske om AGF og derfor minimal konkurrence fra andre klubber.

Vi ved ikke - jeg gør i hvert fald ikke - hvad dialogen med JJ har været i sommers, da Mads-Emil skulle erstattes, og i vinters da Solbakken skulle dækkes af. Måske var der ikke nogen dialog, måske var der.

Ville det have givet mening i sommers at hente JJ hjem fra en lang og vellykket udlandskarriere, på et tidspunkt hvor han spillede fast?

Du mener ikke der har været fremført saglig argumenter for JJ, dit 'hvilke'. Den gider jeg ikke gå ned i, det er for useriøst. Jeg kan sagtens se særlige argumenter for at være betænkelig og jeg har set dem fremført herinde.

Når du ikke mener der er fremført saglig argumenter for at hente Jønsson, må du mene en af følgende:

1) det eneste saglig argument for at hente ham, er at han har prøvetrænet godt. Det vil også sige man skal signe ham alene ud fra det viste i træningskampen, fordi det er ikke saglig at se på hans CV (ud over den seneste periode hvor han blev holdt ude af holdet). I det perspektiv var det bare heldigt JJ dukkede op og trænede med, da han ellers ikke havde været på radaren.
2) der er ikke nogen herinde der er i stand til at formulere et sammenhængende argument
3) du har ikke fulgt med

Ville det ændre din opfattelse en hvis AGF havde vist interesse for et lille år siden? Alternativt: hvornår i JJs karriereforløb kunne AGF evt have haft bare en marginalt sagligt begrundet interesse i JJ?

Hvad?

Når man kombinerer det hele siger du:

1) det er hamrende useriøst og usaglige at ønske JJ til klubben Når alle ved han ikke er i stand til at spille fodbold længere
2) hvis han kan levere 14 dages god prøvetræning er hans erfaring og historik absolut værdifuld.

Din beef er ikke med at hente JJ. Den er heller ikke mod at lade ham træne med (?). Men den er mod de usaglige argumenter i at sige, at hvis JJ vurderes stadig at have niveau og sult, så kunne han bestemt være en interessant signing?

Nu gør jeg mig ellers umage for ikke at komme til at kommentere på dine indlæg, men det er jo ikke ikke nemt, når du føler dig kaldet til at "overtage" diskussioner med andre herinde.
Ovenstående vås kan ikke retfærdiggøre en fravigelse af mit udgangspunkt.

Lige en enkelt tand eller to ned, boys; i dag er en kølig dag. 🙂
??
Må vel være et fuldstændigt legitimt hensyn at tage til andre herinde. Og så må der trods alt grænser for, hvor meget man kan "konstruere" i andres indlæg ("må du mene en af følgende:", "når man kombinerer det hele siger du:") mhp. at konkludere det man nu ønsker at konkludere. Men du er måske uenig qua dine(y)af indlæggene?

Jønsson har vist været nævnt herinde, har han ikke? ;)

Nå, spøg til side, så har jeg hele tiden været OK med begge mulige udfald på dén sag; jeg forstod godt dem, der gerne så ham i klubben og jeg forstod også fint argumenterne imod at hente ham.
Det hele baserede sig, i mine øjne, på antagelser og gisninger. Manden har ikke spillet fodbold i et år, men han HAR trænet på et ret højt niveau. At hans hjerte er blåt og hvidt har ingen vist tvivlet på.

Min holdning var og er, at hvis han tilføjer noget godt, så er han velkommen. Det tyder det på at han gør, siden JP har givet grønt lys (jeg antager, det er ham, der har nikket til denne), efter at have set Jønsson til træning over tid.

For mig at se giver det mening. Vi kommer til at være lidt tynde på erfaring med afgangen af Beijmo, Paddy og Dalsgaard, så Jønsson ind fylder noget af dét hul.
Hvis han stadig kan holde et godt niveau, så ligner det jo en forstærkning.

Min indre fodboldromantiker er til gengæld gået all-in på jubelscener og glædestårer.

Latest posts

Back