New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 338K
Transfervindue Sommer 2026
Ingen specifik, jeg tænkte helt generelt.
Jeg kan ikke komme i tanke om nogen i AGF, måske dels fordi vi i en periode ikke sendte ret mange ud til store karrierer i udlandet, men til gengæld skulle man så tro at vi i den samme periode var ekstra villige til at tage imod enhver mulighed for sådan en spiller.

Jeg har nu heller ikke indtryk af at det er så almindeligt et problem andre steder, selvom der findes et par eksempler på tilgange, der ikke har været så succesfulde som Agger i Brøndby eller Cornelius i FCK. Måske ender opholdet lige med at blive et år længere end niveau og fysik helt rækker til, men jeg er ikke sikker på at procentdelen der ender på den måde er så meget større end for andre tilsvarende spillere uden tidligere tilknytning til klubben.

Hvis man synes FCK fx har været ramt af den slags kan det være det vil ske oftere i AGF i fremtiden fordi det er udtryk for at der er flere af den slags profiler der kan vende hjem, men helt generelt tror nu faktisk sportschefer og -direktører rundt omkring er ret professionelle mest ser det som en mulighed for at hente en spiller der er lidt bedre end ellers fordi det er en spiller der i særlig grad vil til klubben. Selvom man faktisk også sagtens kan argumentere for at der kan være ekstra værdi i at hente en tidligere spiller der har været en profil i udlandet og måske på landsholdet. Det skal selvfølgelig gerne være ekstra værdi udover det direkte sportslige.

Vejle forsøgte sig sidste sæson med flere ældre profiler og det var ingen succes, men det var dog heller ikke så meget tidligere VB'ere, så mere udtryk for det lidt desperate i at skulle hæve niveauet hurtigt uden at have den store økonomi til det.

Hele den diskussion byggede jo på antagelser i begge retninger. Jeg synes, vi kan være fælles om at glæde os over, at han er god nok, for det var altid oplagt at hente ham hjem, hvis han var det. Det var der enighed om 🤝🏻
Og der var en plads i truppen til ham. Det har NPs langvarige skadesforløb sikret. Og hvis han oven i købet har vist, at han kan spille en god højre stopper, så er det hul jo lukket med ham og Callø.

Last edited:
Jønsson har vist været nævnt herinde, har han ikke? ;)

Nå, spøg til side, så har jeg hele tiden været OK med begge mulige udfald på dén sag; jeg forstod godt dem, der gerne så ham i klubben og jeg forstod også fint argumenterne imod at hente ham.
Det hele baserede sig, i mine øjne, på antagelser og gisninger. Manden har ikke spillet fodbold i et år, men han HAR trænet på et ret højt niveau. At hans hjerte er blåt og hvidt har ingen vist tvivlet på.

Min holdning var og er, at hvis han tilføjer noget godt, så er han velkommen. Det tyder det på at han gør, siden JP har givet grønt lys (jeg antager, det er ham, der har nikket til denne), efter at have set Jønsson til træning over tid.

For mig at se giver det mening. Vi kommer til at være lidt tynde på erfaring med afgangen af Beijmo, Paddy og Dalsgaard, så Jønsson ind fylder noget af dét hul.
Hvis han stadig kan holde et godt niveau, så ligner det jo en forstærkning.

Min indre fodboldromantiker er til gengæld gået all-in på jubelscener og glædestårer.

Jeg har også været ok med begge mulige udfald men har taget diskussionerne med dem som sagde ham skal vi bare have (uden vi kendte niveauet og han skulle hentes på fortiden). Derfor er jeg rigtig godt tilfreds med den "lange prøvetræning" og det nu forventede udfald.

Alt er blevet vurderet, kvalitet, personlighed, match til mangler, placering på banen mv. og derfor en af de bedst clearede transfers - kan vel næsten sidestilles med Knudsens. Der bør ikke være overraskelser men stor viden om hvad han kan bidrage med (y) Nu er den god og velunderbygget - det var den ikke tidligere.

Jeg har også være ok med begge mulige udfald men har taget diskussionerne med dem som sagde ham skal vi bare have (uden vi kendte niveauet og han skulle hentes på fortiden). Derfor er jeg rigtig godt tilfreds med den "lange prøvetræning" og det nu forventede udfald.

Alt er blevet vurderet, kvalitet, personlighed, match til mangler, placering på banen mv. og derfor en af de bedst clearede transfers - kan vel næsten sidestilles med Knudsens. Der bør ikke være overraskelser men stor viden om hvad han kan bidrage med (y) Nu er den god og velunderbygget - det var den ikke tidligere.
Meget enig. Det er virkelig en lykkepose at dykke ned i, når man henter gamle spillere hjem fra udlandet. For hver Martin Jørgensen er der fem Cornelius, Agger, Delaney m.fl. Men muligheden for at Jønsson, helt naturligt, kunne træne med i en længere periode har i den sammenhæng været helt genial, da man har haft mulighed for at se niveauet an og kunnet sikre sig, at han passede ind i gruppen (hvilket der dog næppe har været den store tvivl om med Jønsson).

Så selvom jeg har været ret kritisk tidligere, er jeg ret positiv nu, da alle usikkerhederne er ryddet af vejen nu (så meget som det er muligt).

Jeg er meget på linje med Birkhøjen her. Det vil være ideelt, hvis JJ er tiltænkt at spille på flere positioner - 6er, 8er, hcb og central cb. Vi har nogle unge gutter i Callø og Haugstrup, der også gerne skal have minutter og kampe, og det bliver nok lidt lettere at fordele ud, hvis JJ, Knudsen og Poulsen ikke skal dele 6eren hele tiden eller hvis JJ ikke har sat sig entydig på positionen som højre stopper.
Jeg vil tro, at årets U19 spiller og Callø tænker sig godt om nu for at kode det signal - og hvis meningen er, at JJ skal spille 6'er og ikke blot skal være 4-5. valg, så sætter det nok også tanker igang hos Kevin og Solbakken - og NP, hvis han kommer til at se en græsplæne igen. Umiddebart er den korteste vej til en fast plads højre stopper, men hvordan er udsigterne så for Callø?

Jeg vil tro, at årets U19 spiller og Callø tænker sig godt om nu for at kode det signal - og hvis meningen er, at JJ skal spille 6'er og ikke blot skal være 4-5. valg, så sætter det nok også tanker igang hos Kevin og Solbakken - og NP, hvis han kommer til at se en græsplæne igen. Umiddebart er den korteste vej til en fast plads højre stopper, men hvordan er udsigterne så for Callø?

Men omvendt skal vi spille langt flere kampe, hvis vi kommer i ligaspillet og i udgangspunktet er Jønne midtbanespiller.

Når JJ og Carstensen skriver under, så har det alt i alt været en god juni for CV. De to plus Jørgensen samt den vigtige forlængelse af Kahl giver noget kontinuitet og bredde, så nu kan der være lidt ro på i forhold til at finde en solid forstærkning i forsvaret samt en angriber, og så noget teknisk og hurtigt til 8/10'er pladsen. Jeg tror stadig på en 2-årig forlængelse til Yakob når han kommer tilbage fra VM. Den deltagelse har ikke gjort noget godt for hans efterspørgsel og jeg ser ikke større klubber eller større ligaer kigge hans vej. Min uforbeholdne ønskeliste for resten af sommeren, forudsat at JJ og Carstensen falder på plads er:

Stærk og ambitiøs 9'er.
Adamo Nagalo
Mikael Anderson - eller lignede profil
Forlængelse af Yakob

Det anser jeg hverken for sportsligt eller økonomisk umuligt, og det er i den liga vi skal kigge. 9'er eller Nagalo kan sagtens være et lejemål med en option. Sælger vi en profil skal han erstattes 1:1.

Alle håbede naturligvis at Beijmo ville forlænge, men alt kan ikke gå godt. JEg forventede at PM og Dalsgaard ville stoppe, så er ikke overrasket eller skuffet over det. Ikke alt kan gå ens vej.

Jeg ser JJ som midtbanespiller og med NP ude kommer der pres på. Det højintenst og der skal løbes rigtig mange meter. Der skal vi have 5 spillere og det har vi i JJ, Solbakken, Knudsen, Yakob og Haugstrup. At han måske kan vikariere i forsvaret er en bonus. Men hey, ingen vil brokke sig hvis han laver en Beijmo og bare bliver en kæmpe chef på den højre stopper. Ideelt håber jeg dog at vi henter en stor forsvarsprofil og så er det op til Callø at bevise han skal være førstereserve foran AJ og Mølgaard.

Når JJ og Carstensen skriver under, så har det alt i alt været en god juni for CV. De to plus Jørgensen samt den vigtige forlængelse af Kahl giver noget kontinuitet og bredde, så nu kan der være lidt ro på i forhold til at finde en solid forstærkning i forsvaret samt en angriber, og så noget teknisk og hurtigt til 8/10'er pladsen. Jeg tror stadig på en 2-årig forlængelse til Yakob når han kommer tilbage fra VM. Den deltagelse har ikke gjort noget godt for hans efterspørgsel og jeg ser ikke større klubber eller større ligaer kigge hans vej. Min uforbeholdne ønskeliste for resten af sommeren, forudsat at JJ og Carstensen falder på plads er:

Stærk og ambitiøs 9'er.
Adamo Nagalo
Mikael Anderson - eller lignede profil
Forlængelse af Yakob

Det anser jeg hverken for sportsligt eller økonomisk umuligt, og det er i den liga vi skal kigge. 9'er eller Nagalo kan sagtens være et lejemål med en option. Sælger vi en profil skal han erstattes 1:1.

Alle håbede naturligvis at Beijmo ville forlænge, men alt kan ikke gå godt. JEg forventede at PM og Dalsgaard ville stoppe, så er ikke overrasket eller skuffet over det. Ikke alt kan gå ens vej.
med JJ pg Carstensen på plads, så så syntes jeg at man nærmer sig noget solidt.

Højer ind da vi kun har Kahl i den side, vi har massere af muligheder ude i højre side. Så skal vi selvfølgelig også have en 9'er, men hvis de 2 kommer på plads, så vil jeg være nogenlunde tilfreds, resten, som f,eks. en anderson, eller forlængelse af yakob, vil jeg se som ekstra luksus.

Det kan selvfølgelig ændre sig, hvis nogle flere bliver solgt.

med JJ pg Carstensen på plads, så så syntes jeg at man nærmer sig noget solidt.

Højer ind da vi kun har Kahl i den side, vi har massere af muligheder ude i højre side. Så skal vi selvfølgelig også have en 9'er, men hvis de 2 kommer på plads, så vil jeg være nogenlunde tilfreds, resten, som f,eks. en anderson, eller forlængelse af yakob, vil jeg se som ekstra luksus.

Det kan selvfølgelig ændre sig, hvis nogle flere bliver solgt.
Men en transferfri JJ og begrænsede pris på Jørgensen og Carstensen så må der være virkelig mange penge til rådighed til de øvrige forstærkninger. Vi har jo ret beset kun tilføjet JJ til lønbudgettet mens dyre drenge som PM, Beijmo og Dalsgaard er smuttet, så også der ligger der allerede en besparelse.

Men en transferfri JJ og begrænsede pris på Jørgensen og Carstensen så må der være virkelig mange penge til rådighed til de øvrige forstærkninger. Vi har jo ret beset kun tilføjet JJ til lønbudgettet mens dyre drenge som PM, Beijmo og Dalsgaard er smuttet, så også der ligger der allerede en besparelse.
absolut, men at transferbudgettet er på X betyder jo ikke at vi SKAL bruge X i dette vindue, hvis det vi skal bruge kan findes for mindre, så er det vel også fint, så er der flere penge til et fremtidigt vindue eller et sats i dette.

men ja, signinger af carstensen, jønson, jørgensen og højer er nok en af de billigere løsninger i dette vindue, hvilket jo bare betyder vi har mere at smide på en 9'er, eller mere til et fremtidigt vindue

Spørgsmålet er vel også, om vi skal have en ekstra CB, eller om vi tror på, at det er nok med AJ/JJ som backup for Tinges.
det ville være fedt at have en backup der. tror egentlig godt AJ kan gøre det, men er lidt nervøs ved tanken. Tror dog det bliver svært at kommer i nærheden af en situation som 25/26, hvor superligaens bedste CB bliver skadet, og erstatningen så går ind og er superligaens nye bedste CB.

Nu gør jeg mig ellers umage for ikke at komme til at kommentere på dine indlæg, men det er jo ikke ikke nemt, når du føler dig kaldet til at "overtage" diskussioner med andre herinde.
Ovenstående vås kan ikke retfærdiggøre en fravigelse af mit udgangspunkt.
Men alt muligt respekt, saa synes jeg det er uheldigt at kalde andres indlaeg for vaas.
Det goer ikke debatten bedre set fra min stol.

Personligt synes jeg JJ signingen er rigtig fin, den er dog kommet en del hurtigere end jeg troede/forventede.
Da vi begyndte at debatere JJ, var forskerordningen en relevant komponent, i hvert fald herinde, det var den saa aabenbart ikke alligevel.
Der var en legitim skepsis om mandens niveau, der har han jo antageligvis oberbevist om at det ikke er et problem.
Laengden af NPs skade, jeg var i hvert fald ikke bevist om at han er ude i flere maaneder endnu, Solbakken tror og haaber jeg paa virkelig kommer tilbage til sit gamle niveau uden gener, men det er vel ogsaa lidt et sporgsmaalstegn.
Til sidst er der det mere fodbold romantiske, saa jo er lige saa subjektivt som at hviiee er flottere en roed, men for mig spiller det en rolle, ogsaa selvom det bliver noget medie sniksnak.

Hvis vi til september er uden en gruppespil, og JJ er skadet i 3 maaneder saa ser det hele dumt ud, hvis vi spiller Europa League med Jonne paa den centrale midt jamen saa er det jo klasse.

god dag derude!

Last edited:
Det er altså sjovt og skørt herinde med jævne mellemrum 🥳

Vi henter (formentlig) JJ på en FRI transfer.
JJ er Oluf-and-Play (læs: PLUG AND PLAY 😂), han vil klubben, kan dække mange pladser, er en fuldgod erstatning for hhv Beijmo/Dalsgaard/Polle, har vist sig yderst stærkt frem i en lang prøvetræning…
Og alligevel skal man igennem 10-15 siders personfnidderfnadder 😂

JJ er vel for os, hvad NK er for FCM….ish…

JJ er Oluf-and-Play, han vil klubben, kan dække mange pladser, er en fuldgod erstatning for hhv Beijmo/Dalsgaard/Polle, har vist sig yderst stærkt frem i en lang prøvetræning…

Enig det er sgu lidt til grin...i øvrigt tror jeg at Jens Jønsson får flere kampe på midten end som stopper i en 3 back kæde.
Når det er sagt, så synes jeg det er fedt, at han også kan dække højre.

JJ er Oluf-and-Play, han vil klubben, kan dække mange pladser, er en fuldgod erstatning for hhv Beijmo/Dalsgaard/Polle, har vist sig yderst stærkt frem i en lang prøvetræning…

Oluf-and-play, er det når man kommer ind som erstatning for Felix Oluf Allan Nelsson Beijmo? 🤓

Latest posts

Back