New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 474K
Transfervindue Sommer 2024
Jeg har det mere sådan, at hvordan kan man skrive han er for god til ligaen, når han kun har spillet et par rigtig gode kampe (jeg medgiver han har været okay i de andre)?
Stort set hele sidste sæson var han jo blot en "normal" SL-spiller.

Hvis han skrev det om Links, så kunne jeg bedre forstå det.
Meget enig. MA er en god superligaspiller, men bestemt ikke "for god" til ligaen. Han ville jo nok ikke være på holdet i FCM, FCK og nok heller ikke i BIF.

Jeg har det mere sådan, at hvordan kan man skrive han er for god til ligaen, når han kun har spillet et par rigtig gode kampe (jeg medgiver han har været okay i de andre)?
Stort set hele sidste sæson var han jo blot en "normal" SL-spiller.

Hvis han skrev det om Links, så kunne jeg bedre forstå det.
Troede kun det var mig der havde det sådan.
Syntes langt fra han har et slutprodukt der er 30+ millioner værd.
Er med på at han er en vigtig spiller og hans assist og blik for spillet gør ham berettiget på holdet.
Men der er altså (for) langt mellem snapsne indimellem.

Jeg er sikker på, at både BIF og FCM meget gerne ville have Anderson i deres nuværende situationer.

Jeg er dog også overbevist om, at de ikke ville betale 30 mio .kr. pt. Der er et mismatch mellem værdien på markedet og værdien for AGF. Det er dog ikke utænkeligt med en gentleman-aftale, der "tvinger" AGF til at acceptere et knapt så prangende bud.

Og så skal man ikke glemme, at en mand på hans plads altså helst skal score omkring 10 mål (minimum) på en sæson og lægge op til mindst lige så mange.

Hvornår er det sidst sket med MA?

Som holdet spiller lige nu så kan han godt komme derop, men derfra og så til at skrive at han er for god til ligaen, det er simpelthen salgssnak som enhver fornuftig køber burde se lige igennem, hvis man bare kigger en lille smule på stats.

Og så skal man ikke glemme, at en mand på hans plads altså helst skal score omkring 10 mål (minimum) på en sæson og lægge op til mindst lige så mange.

Hvornår er det sidst sket med MA?

Som holdet spiller lige nu så kan han godt komme derop, men derfra og så til at skrive at han er for god til ligaen, det er simpelthen salgssnak som enhver fornuftig køber burde se lige igennem, hvis man bare kigger en lille smule på stats.
Der var vel, ret beset, kun en midtbanespilelr der scorede 10 mål i Superligaen sidste år?

Der var vel, ret beset, kun en midtbanespilelr der scorede 10 mål i Superligaen sidste år?
Ja, men se på de store chancer MA fik sidste år. Hvor mange af dem burde han have scoret på? Hvis jeg husker rigtigt, så er det tæt på at han så ville være oppe på 10 mål, og så manglede han også de afgørende afleveringer/assists.

Men igen, som de spiller i år indtil videre, så er det bestemt muligt at nå derop.

De indfødte solgte også Manhattan til hollænderne for en håndfuld kulørte skinnende glasperler ... nogle mennesker er bare mere til blingbling og MA er sgu lidt blingbling, ikke?

Hans spil er langt mere smukt end effektivt og de manglende mål burde være det, der gør at han ikke bliver solgt, fordi det der vilde bud hverken han eller AGF ikke kan sige nej til ikke kommer.

Ja, men se på de store chancer MA fik sidste år. Hvor mange af dem burde han have scoret på? Hvis jeg husker rigtigt, så er det tæt på at han så ville være oppe på 10 mål, og så manglede han også de afgørende afleveringer/assists.

Men igen, som de spiller i år indtil videre, så er det bestemt muligt at nå derop.
Men du skriver

"Og så skal man ikke glemme, at en mand på hans plads altså helst skal score omkring 10 mål (minimum) på en sæson og lægge op til mindst lige så mange."

Det er måske lige ambitiøst nok

De indfødte solgte også Manhattan til hollænderne for en håndfuld kulørte skinnende glasperler ... nogle mennesker er bare mere til blingbling og MA er sgu lidt blingbling, ikke?

Hans spil er langt mere smukt end effektivt og de manglende mål burde være det, der gør at han ikke bliver solgt, fordi det der vilde bud hverken han eller AGF ikke kan sige nej til ikke kommer.
Med mindre der kommer nogle til os og bruger samme metoder som europæiske kolonister ;)

Men du skriver

"Og så skal man ikke glemme, at en mand på hans plads altså helst skal score omkring 10 mål (minimum) på en sæson og lægge op til mindst lige så mange."

Det kan godt være det er lige i overkanten men han burde vel være på 5-8 stykker pr. sæson (evt. med variationer) plus assist. Men havde han scoret det, så var han heller ikke i klubben.

Hvis der var bud på ham på sidstedagen i vintervinduet, så håber jeg SIB har en plan klar og ikke bliver taget med bukserne nede denne gang. Der kan vi så vende tilbage til diskussionen om, hvor mange midtbanespillere klubben burde have ;) Den slags spiller også ind på salgs muligheder/vilje. I et perfekt scenario havde vi allerede en afløser på vej og kunne sælge MA næsten uden tab af kvalitet i startelleveren.

I sidste ende nærmer vi os tidspunktet hvor MA skal sælges, hvis vi ønsker lidt mønt i kassen istedet for sportslig værdi. Det nuværende spillemæssige setup må appelere gevaldigt til ham i forhold til tidligere men det var også det han efterspurgte for et par måneder siden. Vi mangler dog de "store" investeringer i spillere som han talte om (tænker ikke han mente Wahlstedt og Gyamfi).

Men du skriver

Er det?

Jeg synes godt man kan sige, at en spiller på den offensive del af midtbanen skal score 10 mål i 32 kampe + pokalturneringen. Især på et hold der har god tur i den. Så jeg synes ikke det er lige ambitiøst nok.

Jeg ved godt det ikke lige er det antal mål, som vi er vant til i AGF-regi - men hvis man ser overordnet set, så synes jeg det skal ligge på det niveau for hans type spiller. Chancerne var jo til det antal mål sidste år!

Er det?

Jeg synes godt man kan sige, at en spiller på den offensive del af midtbanen skal score 10 mål i 32 kampe + pokalturneringen. Især på et hold der har god tur i den. Så jeg synes ikke det er lige ambitiøst nok.

Jeg ved godt det ikke lige er det antal mål, som vi er vant til i AGF-regi - men hvis man ser overordnet set, så synes jeg det skal ligge på det niveau for hans type spiller. Chancerne var jo til det antal mål sidste år!
Jeg tænker det er ambitiøst nok, når det kun er Vallys der har de stats.

Ingen i FCM, FCK eller FCN.

Hvis Daniel Braut er førsteprioritet, og man endnu ikke har lagt et bud
Det lyder ikke som et plausibelt scenarie. Så næppe nogen førsteprioritet i givet fald.

Tobias Ankers udfordring er, at han ikke (af Uwe) ses som en oplagt yderstopper, hvorfor der kun er Tingagers plads for ham.

Hvis Tingager bliver skadet, kunne Anker måske godt få sit gennembrud, men det er også en problematisk forudsætning, der skal oplyses. Måske en lejeaftale vil være det optimale.
En lejeaftale for sæsonen kan bestemt godt give mening. Mit gæt er at Dalsgaard alligevel vil rykke ind i midten, hvis Tingager er ude. Anker er i hvert fald ikke klar til det endnu. Men jeg har ikke opgivet ham som Tingager-afløser på længere sigt.

Uwe rimelig specifik her om en konkurrent til NP.
Pudsif udtalelse omkring prisen når Lasse Berg Johnsen gik væsentlig billigere for ikke så lang tid siden

Latest posts

Back