Tjo, men justeringer og ekstra træning eller ej, så vil jeg mene vi skal kunne slå Sønderjyske her midt på sæsonen ud fra hvad vi har set.
Selvom det har set skidt ud mod FCM og Randers her på det sidste, så taler vi trods alt Superligaens nummer 1 og 3 som vi er blevet pacificeret af.
Sandt nok - men vi blev ikke bare pacificeret. Vi blev kørt ud på røv og albuer.
Når jeg skriver, at jeg ikke kan se os slå SøE, så er det et øjebliksbillede, som er specifikt baseret på indsatsen i Randers og hvor meget tid vi har til at øve løbemønstre m.v. inden kampen mod SøE.
Det er faktisk min største bekymring lige nu: vi er tandløse offensivt og helt uden ideer, så hvis SøE kommer foran på et tilfældigt kludemål, så har jeg simpelthen ingen tiltro til, at vi kommer igen. Så det er en 50/50 situation i mine øjne - det hold der først får det der tilfældige mål vinder kampen.
Jeg vil gerne understrege at min grundpessimisme er meget unaturlig for mig, men er baseret på næsten et fuldt kalenderår med store offensive udfordringer. Vi har tabt til ringere hold end SønderjyskE (Larne, f.eks), og vi har været decideret tandløse meget, meget længe.
Det giver sig selv at jeg håber jeg tager fejl (det gør jeg heldigvis ofte, når det kommer til AGF), jeg kan bare ikke se, hvorfor folk tror, at vi på magisk vis vil slå SønderjyskE med nogen form for sikker margen.