Det bliver en spændende kamp, AGF har noget at bevise, Sønderjyske klarede sig rigtig godt mod FCM og tabte kun med nød og næppe.
Der er et par gode med skribenter herinde som er godt oppe og køre over hvor skidt det går i AGF for tiden, og jeg kan ikke lade være med at reflektere lidt over hvordan blodtrykket bliver hvis vi taber kampen idag?
AGF kan sagtens tabe kampen idag, det er vel 55-45, måske 60-40, vi er som hold ikke stærkere pt. end at vi vil have udfordringer med at komme tilbage, hvis vi først er bagud. Omvendt har vi også vist stor stabilitet hvis vi selv er kommet foran og har lukket flot af. Kampen sidst mod Sønderjyske endte i en stor slåskamp i 45 minutter i 2 halvleg, det må forventes at blive det samme idag.
Jeg forholder mig til holdet, at vi er i en opbygningsfase, der er nye spillere, relationer som skal bygges på, fysik skal tilrettes og flere skal lære at spille i den danske liga. Jeg hepper 100% på en sejr, og er ellers spændt på at se hvor langt vi er i udviklingen på de enkelte parametre.
Forsvaret har i store træk fået lukket af pånær kampen mod FCM, hvor de ramte alt, det lover godt, og fortsætter det?
PM ligner en spiller som nærmer sig formen, han nåede frem til 2 rigtige gode chancer sidst, er det kampen hvor man får prikket hul på bylden?
Grønbæk viser en langt større kvalitet i længere tid af gangen, og ligner en spiller som modnes med stormskridt i det her efterår, bliver spændende at se ham i en pokal kamp i slut oktober, hvordan klarer han sådan en type kamp?
Tingager siger også selv han først nu er ved at nå sin fysiske topform, det synes jeg også man har kunnet fornemme i de sidste 2 kampe, så der er forskel på at være klar, også være rigtig klar. Spændende kamp for ham iaften, det bliver spændende at følge.
Jon Dagur / Kahl - Det er lidt tid siden vi sidst har set noget lækkert fra dem, måske iaften, det samme med Bundu, han kæmper forbilledeligt, men får ikke så meget ud af det endnu, måske iaften?
Der er altså meget at holde øje med i den her kamp iaften udover resultatet. Vi ser væsentligt stærkere ud i slutoktober end vi gjorde for 2 mdr. siden, måske balancen stille og roligt er ved at tippe over, så vi igen har den overhånd vi nok har vænnet os til at se i kampende.
God kamp iaften!
/Aske