New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 424K
Nyheder om andre klubber
Zorniger får sendt et hvis pres videre til Troels Bech - han mangler simpelthen spillere og det skal være snart.

De har sendt nogen ud af døren og ikke fået andre ind endnu.

Hvis de forventer at komme i top-6 - hvor fem andre hold som udgangspunkt er favoritter - er det risikabelt at starte sæsonen med et hold der er dårligere end sidste sæson og tilføje nye spillere sent i vinduet. OB er ikke meget foran Viborg og Randers på budget og Horsens er vel også rykket op med noget i det lag. Jeg ved ikke hvor afhængige OB's projekt er af at komme hurtigt i top-6, det går jo hvis Thorborg vil understøtte det indtil det lykkes at etablere dem højere oppe, men de kan måske også risikere at det hele går lidt i sig selv igen, ligesom efter dengang de satsede og fik et par andenpladser for et par årtier siden, og man stiller sig tilfreds med generelt at ligge omkring nummer otte fordi det meste af top-6 som regel er optaget.

Spændende!

Vildt nok de er efter Stage også, ligesom jeg har læst om Jacob Bruun Larsen og Hjalmar Ekdal. Overhørte nogle tale om de også kiggede påAsger Sørensen.
Der kommer som ventet et meget stort sats efter sidste sæson og det kan blive et økonomisk våbenkapløb med FCM. Vi er oppe i overgangssummer der er to-tre gange det vi kan betale, men det passer jo også meget godt med spillerbudgetterne. Afstanden vil blive øget igen i det her vindue, men der skal snart lægges på i større grad så den kan mindskes lidt.

Der kommer som ventet et meget stort sats efter sidste sæson og det kan blive et økonomisk våbenkapløb med FCM. Vi er oppe i overgangssummer der er to-tre gange det vi kan betale, men det passer jo også meget godt med spillerbudgetterne. Afstanden vil blive øget igen i det her vindue, men der skal snart lægges på i større grad så den kan mindskes lidt.
Ja, det er store tal.
Nytteværdien er nok væsentlig mindre .

Relativt, de er ikke to-tre gange så gode, men hvis de handler nogenlunde kompetent, og skandinaviske landsholdsspillere/boblere er ikke så usikre kort, er det da formentlig nok til at gøre mesterskabet til et kamp mellem FCK og M.
Enig, det var også min pointe - spillerne er ikke 2-3 gange så gode, og skader til de forkerte (f.eks. Cornelius, Billing o.lign.) så er afstanden i budgetter nærmest udlignet eller øget betragteligt - mellem de to hold.

Jeg tror stadig, med de ambitioner de to hold har i Europa, at spillerne med stor x-factor skal hentes længere væk. Det bliver ikke en af de to klubber der løber med Ayari, Nansani, Bergvall, Bobb, Nusa osv.

Enig, det var også min pointe - spillerne er ikke 2-3 gange så gode, og skader til de forkerte (f.eks. Cornelius, Billing o.lign.) så er afstanden i budgetter nærmest udlignet eller øget betragteligt - mellem de to hold.

Jeg tror stadig, med de ambitioner de to hold har i Europa, at spillerne med stor x-factor skal hentes længere væk. Det bliver ikke en af de to klubber der løber med Ayari, Nansani, Bergvall, Bobb, Nusa osv.
Nej, det er klart, det skal i hvert fald være på ungdomsniveau de henter den slags spillere og så sælges de tidligt med stor fortjeneste, men man kan godt frygte at det bliver en mere fornuftig tilgang uden helt så meget spild, hvis de kan lave en kerne af etablerede skandinaviske spillere på så højt et niveau og så bare ramme nogenlunde med et par af dem der kan tilføje noget ekstra flair. Men alt i alt er det selvfølgelig også bare sådan det er, der skal jo være en forskel hvis man har et sportsligt budget der er mere end tre gange så stort som vores, vi skal konkurrere ved at være lidt dygtigere, opbygge det over tid og så lige have en smule held og marginaler ift skader og karantæner. Afstanden mellem de to er rigtig nok ikke større end at den hurtigt kan udlignes, men et af dem kan måske også blive så uheldigt ramt at andre kan tage den der andenplads der også giver CL-kval. Det bliver nok Brøndbys sats i det her vindue og der kan vi heller ikke helt følge med økonomisk endnu. Måske vælger FCN også at holde på et par spillere af samme grund.

Latest posts

Back