New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 12K
  • Views Views: Views 768K
Transfervindue Sommer 2026
Synes da Bundu netop beviste at man SKAL være interesseret i den slags historier, og spillere fra de lavere divisioner i UK, som også indimellem laver kvantespring der.

Men vi skal ikke KUN have ham - var mere min pointe. Og måske det er bedre at hente ham her og en til 17 mio i indkøb, end at gå all in på en enkelt til 28 mio.
Vi har ganske enkelt ikke råd til at fejle i vores indkøb pt - så at ligge alt på et bræt kræver en kendt type som da vi var rygtet interesserede i Lind.

Eller hvis man på overraskende vis kunne købe Kjerrumgaard fri.

Vi har allerede Badji, Serra, Stefen Tchamche og Bogere. Der skal ske noget voldsomt, hvis vi skal hente to 9ere. Vi skal hente en starter og så skal vi prioritere spilletid til Bogere.

Bundu var en anden case. For det første var han gratis. For det andet kom han, da AGF var et helt andet sted. For det tredje var han mere kant. Og for det fjerde havde vi etablerede førstevalg på hans positioner, da han kom.

Canadieren ville være en fin case, hvis han er billig, og hvis vi havde en klar starter på 9eren, og manglede et talent eller en reserve.

Men vores kabale hedder NY (eller Bech), Serra, Borgere. Og jeg gætter på, at man gerne ser Borgere rykke sig til 2. valg i løbet af sæsonen.

Der er ikke plads til endnu en udviklingscase.

League 1 er vel som minimun på niveau med den danske 1. division.
Intensistetsmæssigt måske endda højere.

Jeg kunne sagtens se os gå efter en 1. div topscorer.

Måske. Jeg ser både for lidt 1. division og for lidt League 1 til at vurdere niveauet :)

Jeg vil heller ikke udelukke, at vi går efter ham. Min pointe er mest, at han i så fald vil være et sats, og at jeg ikke synes, at tiden er inde til at satse.

Det er jo ikke bare fra League 1 til Superliga. Det er potentielt fra League 1 til Champions League. Det er et voldsomt skridt op i niveau.
Men det samme kan man sige om springet fra Superliga til Champions League, som er det skridt, hele truppen potentielt skal tage.
Ender vi i CL tror jeg faktisk vi kan risikere at få røven på komedie. Men det bliver da sjovt at se nogle af de helt store stjerne tæt på...også selvom det bliver i Randers, kampene skal spilles.

Du har helt ret, jeg ved absolut intet om, hvad vi har penge til og ikke har penge til. Jeg skrev egentlig også at jeg ikke TROR vi har 30 af de helt lange at smide efter en angriber. Vi fik jo netop ikke Lind, og ingen af os ved, om det er ham der valgte os fra, eller om vi trak os pga. prisen.
Men det er en solid pointe at spillere, der på papiret er relativt billige, kan akkumulere til et ret stort tab.

Jeg ser også helst, at vi smider en substantiel sum for en (relativt) sikker starter og så måske lidt mindre mønt for en type, der må formodes at være lidt længere i sin udvikling en Bogere.
Omvendt så så jeg mod Motherwell, at Bogere allerede viser, at han har en fint stejl indlæringskurve. Jeg synes han gik godt med i spillet OG var udfordrende og direkte.

Jeg (håber) tror CV principielt har midlerne til en dyr angriber - også hvis det er kr. 30 mio. Til gengæld tror jeg også, at man gerne vil leje en i den prisklasse og have en forkøbsret hvor alt er aftalt. Det ville være en måde at risikominimere, ligesom Fcn gjorde med Lind.

Han ser da lidt spændende ud ham Canadieren men heller ikke mere. Håber virkelig man har lavet sit forarbejde, hvis det er den vej vi skal. Vi behøver ikke flere Badji, Gyamfi eller Serra som alle mangler noget for nuværende. Det er bare dyre spildte lønkroner som render rundt.

Men hvad har vi brugt i dette transfervindue?
  • Sebastian Jørgensen? Tæt på gratis eller hvor er vi? Intet på transfermarkt.
  • Mikael Anderson? Er vi på de der kr. 12-15 mio. Der står ? på transfermarkt.
  • Rasmus Carstensen har @NowakRup lovet i dag. Er det kr. 7-8 mio?
  • Jens Jønsson = gratis
Ps: En af mine største anker mod Janni Serra da vi hentede ham, det var skadeshistorikken. Han ligner en der altid er på vej tilbage........ nu er der ikke registreret noget i hans tid i AGF men det er samme opfattelse jeg har her. Det giver ikke rigtig god værdi. Det var et sats og man håbede helt sikkert, at det skulle ende på en anden måde - hans fodboldmæssige cv var interessant pga. de unge år.

1783416264406.webp

Vi har allerede Badji, Serra, Stefen Tchamche og Bogere. Der skal ske noget voldsomt, hvis vi skal hente to 9ere. Vi skal hente en starter og så skal vi prioritere spilletid til Bogere.
Badji skal vi ikke regne med. Han bliver helt sikkert lejet ud, hvis ikke vi kan få ham solgt (ligesom Gyamfi). Og tror også det vil være bedst for Tchamche, hvis han kan få en sæson i 1. division med mere spilletid. Så er vi nede på Serra, Bogere og Bech. Der kan jeg godt se os tilføje to angribere, så Bech kan frigives til 10'eren. Det behøver jo ikke være køb begge to.

Og Bogere behøver næppe meget spilletid og mange mål før han er solgt. Tror hurtigt han kan ryge videre, hvis han viser at talentet begynder at blive foldet ud for alvor. Så ift. sæsonen efter tror jeg ikke nødvendigvis han skal regnes ind i ligningen.

Mon ikke man skal lægge omkring 5m€ for en plug and play 9er der også kan sælges videre ?
Kommer nok an på ambitionsniveauet - det vil trods alt være en markant transferrekord for klubben, omend jeg da håber det er det niveau CV stiler efter.

Men jeg tror en Matthew Hoppe er markant billigere. Han er imø. det bedste bud, hvis vi skal shoppe i superligaen. Kunne godt se ham fungere godt på vores hold.

Kommer nok an på ambitionsniveauet - det vil trods alt være en markant transferrekord for klubben, omend jeg da håber det er det niveau CV stiler efter.

Men jeg tror en Matthew Hoppe er markant billigere. Han er imø. det bedste bud, hvis vi skal shoppe i superligaen. Kunne godt se ham fungere godt på vores hold.
Hvis vi skal kigge mod Superligaen, så kunne Noah Ganaus også være et godt bud.....men så snakker vi jo nok om de der 20 30 mil

Men den pris Lind gik til indikerer for mig at AGF er klar til at smide den slags penge.

Enig med et par få justeringer. Det er ikke en formildende omstændighed, hvis han kan sælges til en anden Superligaklub. Vi henter forventeligt kun en angriber. Hvis den angriber ikke er et absolut sikkert kort, kan vi i min optik ligeså satse på dem, vi har. Vi skal ikke have endnu en halvbagt løsning, som vi forsøger at afhænde næste år.
Der findes ingen garantier, selvom fx Lind var tæt på at være garanteret.

Når du opremser de fejlede angribere, er Haugen ikke med. Det er fordi han var en lille fejl: spillede fra dag ét, men faldt ud. Var let at udleje og let at komme af med - det ér en formildende omstændighed i mine øjne.

Der er ikke mening i at satse på dem vi har, som jeg ser det. Så hellere et kalkuleret sats, hvor man har gjort sit forarbejde. Men en man vil have fordi det giver mening, ikke en filler. Det er nuancer, men jeg er mere risikovillig end du - det kommer nok primært af at jeg tror der skal to 9'ere ind, og jeg tror på der er 30 mio, også efter en evt canadier, centerforsvarer og Carstensen.

Men det sker først sent i vinduet, når man har gruppespil i banken, og sælger ud fra startopstillingen.

Canadieren har i min optik performet i 2 sæsoner. Men på lavt niveau. Haugen performede også både før og efter AGF på lavere niveau. Man skal være sikker på, at canadieren kan hæve sit niveau.

Det er jo ikke bare fra League 1 til Superliga. Det er potentielt fra League 1 til Champions League. Det er et voldsomt skridt op i niveau.
Man skal i første omgang bare tro på der er et projekt, samt at han passer bedre ind end Bech og en skadet Serra. Jeg ser ikke behov for Sergei Bubka fra start, man skal bare kunne bruge og så bygge på.

Jeg vil langt hellere have en færdig angriber, og det tror jeg man får. Det her er et muligt supplement, der stiller holdet bedre her og nu, og kan blive interessant.

Der er ikke meget tilbage af sidstnævnte og mig bekendt ikke noget af førstnævnte, og den midterste er sikkert ligegyldig. Hvis man tager chancen skal man bare undgå at ramme forbi skiven (Serra, Badji eller Gyamfi). Hvis man rammer lidt sløjt (Haugen), skal man nok komme af med ham igen.
Det er også en fordel ved at gå ungt: hvis spilleren har vist noget talent før senioralderen er der gode chancer for at nogle andre tænker at de kan forløse det og får sit gennembrud der lidt oppe i 20'erne. Lidt som ham Bim selvom der nok kunne findes en der har været betragtet som et endnu større talent. Den logik peger dog også netop på at man selv tog en chance. Jeg synes det giver mest mening i vores situation med en lidt ældre etableret spiller, det kan fx være en fra lidt højere niveau der er kommet i overskud, eller sådan en Arnstad-sag hvor talentet er velkendt og spilleren skal skifte for at komme rigtig i gang som senior, men ideelt set supplerer man de to fordi sidstnævnte måske stadig skal bruge lidt tid. Tredje hjul her er så Bogere og så er man ret godt besat.

Hvis vi skal kigge mod Superligaen, så kunne Noah Ganaus også være et godt bud.....men så snakker vi jo nok om de der 20 30 mil
Det er også en spiller jeg har haft i tankerne. Synes han har mange spændende kompetencer til vores hold. Og så håbede jeg at han havde en form for frikøbsklausul, da de fik ham billigt fra Tyskland, og han måske ønskede sig et slags get-out-of-jail-freecard.

Der findes ingen garantier, selvom fx Lind var tæt på at være garanteret.

Når du opremser de fejlede angribere, er Haugen ikke med. Det er fordi han var en lille fejl: spillede fra dag ét, men faldt ud. Var let at udleje og let at komme af med - det ér en formildende omstændighed i mine øjne.

Der er ikke mening i at satse på dem vi har, som jeg ser det. Så hellere et kalkuleret sats, hvor man har gjort sit forarbejde. Men en man vil have fordi det giver mening, ikke en filler. Det er nuancer, men jeg er mere risikovillig end du - det kommer nok primært af at jeg tror der skal to 9'ere ind, og jeg tror på der er 30 mio, også efter en evt canadier, centerforsvarer og Carstensen.

Men det sker først sent i vinduet, når man har gruppespil i banken, og sælger ud fra startopstillingen.

Man skal i første omgang bare tro på der er et projekt, samt at han passer bedre ind end Bech og en skadet Serra. Jeg ser ikke behov for Sergei Bubka fra start, man skal bare kunne bruge og så bygge på.

Jeg vil langt hellere have en færdig angriber, og det tror jeg man får. Det her er et muligt supplement, der stiller holdet bedre her og nu, og kan blive interessant.

Nej, når jeg ikke nævner Haugen i et indlæg er det enten fordi, at han ikke længere er i klubben eller fordi, jeg har glemt ham (afhængigt af, hvilket indlæg der er tale om). Jeg ser ham som en mindst ligeså stor fejl som de øvrige.

Jeg tror ikke, der skal to 9ere ind. Så skal der i hvert fald to ud først. Og jeg tror ikke, vi smider 30 millioner for en 9er og så lige henter en ekstra en. Det anser jeg for helt usandsynligt.

Jeg tror også, at Haugen, Badji, Kurminowski og Serra var kalkulerede sats, hvor man havde gjort sit forarbejde. Jeg tror simpelhen ikke, vi henter spillere i det prisleje uden at have undersøgt dem grundigt. Men det er en svær disciplin, fordi angribere i det prisleje købes på uindfriet potentiale.

Bundu var en anden case. For det første var han gratis. For det andet kom han, da AGF var et helt andet sted. For det tredje var han mere kant. Og for det fjerde havde vi etablerede førstevalg på hans positioner, da han kom.

Canadieren ville være en fin case, hvis han er billig, og hvis vi havde en klar starter på 9eren, og manglede et talent eller en reserve.

Men vores kabale hedder NY (eller Bech), Serra, Borgere. Og jeg gætter på, at man gerne ser Borgere rykke sig til 2. valg i løbet af sæsonen.

Der er ikke plads til endnu en udviklingscase.

Vi har Bech, Serra og til dels Tchamche som potentielle 9'ere. Bogere bruges som 10'er, og Tchamche har ikke udviklet sig godt det sidste år pga skader mm og er overhalet.

Badji og Gyamfi er slet ikke engang i truppen til træningskampe - lad os helt lade være med at tælle dem med sportsligt.
Det kan være økonomien der står i vejen ift at vi har så mange vi ikke bruger, men betaler løn til pt.

Det "voldsomme" der skal ske er at Gyamfi udlejes igen - måske til Fremad? Og at Badji sælges.

Bogere er jo ikke 9'er. Hvorfor tælle ham med der?

Vi har Bech, Serra og til dels Tchamche som potentielle 9'ere. Bogere bruges som 10'er, og Tchamche har ikke udviklet sig godt det sidste år pga skader mm og er overhalet.

Badji og Gyamfi er slet ikke engang i truppen til træningskampe - lad os helt lade være med at tælle dem med sportsligt.
Det kan være økonomien der står i vejen ift at vi har så mange vi ikke bruger, men betaler løn til pt.

Det "voldsomme" der skal ske er at Gyamfi udlejes igen - måske til Fremad? Og at Badji sælges.

Bogere er jo ikke 9'er. Hvorfor tælle ham med der?

Jeg havde endda glemt Gyamfi.

Jeg er enig i, at vi ikke har Badji og Gyamfi i den forstand, at de indår i truppen som reelle alternativer. Men de er stadig på kontrakt.

Det er mit klare indtryk, at Borgere er 9er af natur. Som jeg har forstået det, er han fortrinsvis blevet skiftet ind som 9er, men så rykket lidt rundt. På U19 holdet spiller han også 9er, hvis man skal tro transfermarkt.

Stiften refererer, at man forventer, at Bogerere slår igennem i denne sæson sammen med TK. Det bliver svært, hvis de begge skal konkurrere med Anderson, Arnstad, Jørgensen og Bech om spilletiden. Som jeg husker det, refererer stiften også, at Borgere ses som 9er.

Det volsomme, der skal ske, hvis vi skal hente to angribere er, at Badji og Serra skal blive solgt, og at man ikke vil anvende Bech som 9er.

Last edited:

Jeg er enig i, at vi ikke har Badji og Gyamfi i den forstand, at de indår i truppen som reelle alternativer. Men de er stadig på kontrakt.

Det er mit klare indtryk, at Borgere er 9er af natur. Som jeg har forstået det, er han fortrinsvis blevet skiftet ind som 9er, men så rykket lidt rundt. På U19 holdet spiller han også 9er, hvis man skal tro transfermarkt.

Stiften refererer, at man forventer, at Bogerere slår igennem i denne sæson sammen med TK. Det bliver svært, hvis de begge skal konkurrere med Anderson, Arnstad, Jørgensen og Bech om spilletiden. Som jeg husker det, refererer stiften også, at Borgere ses som 9er.

Det volsomme, der skal ske, hvis vi skal hente to angribere er, at Badji og Serra skal blive solgt, og at man ikke vil anvende Bech som 9er.

Kommer vi Conference League vil vi i efteråret spille 6 kval kampe og 6 kampe i Conference League. Dertil kommer 4 pokalkampe og 17 runder i Superligaen. Det er 33 kampe, i perioden 21. Juli til 17 December (det er mere end en normal superligasæson) på kun 150 dage, eller en kamp hver 4½ dag.

Det betyder at vi vil se en rotation som vi ikke har set i AGF i årevis.

Hvis Bogere er udset til slå igennem på 9'eren, og de primære konkurrenter er Gyamfi, Serra og Badji, og en Bech der spiller ude af position, så kan jeg ikke se det skulle være et problem at de er i truppen. Bliver der hentet en voksen angriber ind på 9'eren, rykkes Bech ned og så skal Bogere - for at få et gennembrud - kæmpe med Badji, Serra og Gyamfi. Kan han ikke tiltvinge sig spilletid før dem, så slår han ikke igennem i dette efterår alligevel.

Det samme synes jeg er gældende på 10'eren for Kristjannson. Arnstad og muligvis Anderson skal "hjælpe" på den 6'er som Yakob spiller, og Bech skal muligvis aflaste på 9'eren. Der er rigeligt spilletid.

Kommer vi Conference League vil vi i efteråret spille 6 kval kampe og 6 kampe i Conference League. Dertil kommer 4 pokalkampe og 17 runder i Superligaen. Det er 33 kampe, i perioden 21. Juli til 17 December, det er mere end en normal superligasæson på 150 dage, eller en kamp hver 4½ dag.

Det betyder at vi vil se en rotation som vi ikke har set i AGF i årevis.

Hvis Bogere er udset til slå igennem på 9'eren, og de primære konkurrenter er Gyamfi, Serra og Badji, og en Bech der spiller ude af position, så kan jeg ikke se det skulle være et problem at de er i truppen. Bliver der hentet en voksen angriber ind på 9'eren, rykkes Bech ned og så skal Bogere - for at få et gennembrud - kæmpe med Badji, Serra og Gyamfi. Kan han ikke tiltvinge sig spilletid før dem, så slår han ikke igennem i dette efterår alligevel.

Det samme synes jeg er gældende på 10'eren for Kristjannson. Arnstad og muligvis Anderson skal "hjælpe" på den 6'er som Yakob spiller, og Bech skal muligvis aflaste på 9'eren. Der er rigeligt spilletid.

Min pointe er ikke, at vi ikke henter én voksen angriber. Det gør vi forventeligt. Min pointe er, at vi ikke henter TO nye angribere, medmindre vi sælger både Badji og Serra, fordi det vil skubbe Borgere for langt tilbage i køen (eller alternativt være ligegyldigt, fordi Borgere alligevel er dygtig nok til at spille).

Hvis vi kigger på ham Pebble, så vil jeg foreslå at CV upper hans game og går efter Myron Boadu.

Han er transferfri, da PSV ikke udnyttede deres option (han var på lån fra Monaco, der gav 17 mio. euro for ham i sin tid) her 1/7. Han blev knæopereret i dec. 25 og nåede kun at spille de sidste 3 mdr. af 25/26 som indskifter.
Han har generelt været noget skadet over årene, men blev jo anset som en mulig topstriker i Holland i sin tid og har også sindssygt gode stats:

Min./målinvolvering
Holland (Alkmaar, Twente, PSV) 114 (38 g - 11 a)
Frankrig (Monaco) 137 (9 g - 2 a)
Tyskland (Bochum) 106 (9 g - 1 a)
CHL + EL 163 (7 g - 6 a)

Ca. samme alder (25) og også stort set kun brugt som CF som seniorspiller.

Giv ham et sign on fee, en tålelig frikøbsklausul og 400k netto, så skyder vi ham af igen om 1,5 år hvor Bogere er klar til at tage over.

Selv tak CV.

Men Bogere kom ind på 10'eren for Emmery, ikke på 9'eren i træningskampen. Og tænker også det er der han er bedst. Vi ser ham jo aldrig være hold-up spiller.

Så er det bedre bare at droppe 9'er-rollen helt.

Latest posts

Back