New posts

Den store VM ‘26-tråd

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 273
  • Views Views: Views 13K
Den store VM ‘26-tråd
Det er en kæmpe skandale. Ikke vildt overraskende, men fuldstændig skandaløst. Tænk, hvis han får en afgørende for USA, og at de går videre?

Han kan få dem til at vinde og medlemslandene vil stadigvæk stille op næste gang så længe de får så mange penge som de gør.

Med alt det der allerede er sket, uden nogen har brokket sig, så har jeg 0 tiltro til de udvalgtes moral.

Han kan få dem til at vinde og medlemslandene vil stadigvæk stille op næste gang så længe de får så mange penge som de gør.

Med alt det der allerede er sket, uden nogen har brokket sig, så har jeg 0 tiltro til de udvalgtes moral.

Hvad skal man håbe på? Belgien der kører USA over og sender dem langt ud af turneringen - bare for at få sat skabet på plads. Eller Usa vinder, hvor ham der burde have karantæne, scorer det afgørende mål og så kan det hele diskuteres i længere tid?

Der burde sættes ind men har den mindste tiltro til, at DBU har format til at sige fra. Det har vist mere drejet sig om at mele egen kage men i sidste ende, kan det være der kommer politisk bevågenhed (tænker de får en del tilskud).

Hvad skal man håbe på? Belgien der kører USA over og sender dem langt ud af turneringen - bare for at få sat skabet på plads. Eller Usa vinder, hvor ham der burde have karantæne, scorer det afgørende mål og så kan det hele diskuteres i længere tid?

Der burde sættes ind men har den mindste tiltro til, at DBU har format til at sige fra. Det har vist mere drejet sig om at mele egen kage men i sidste ende, kan det være der kommer politisk bevågenhed (tænker de får en del tilskud).
Belgien 🇧🇪!!!!

Nu kom UEFA på banen med et ret klart statement, der blandt andet erklærer, at en rød linje er overtrådt: https://www.uefa.com/news-media/new...109-1000--uefa-statement-on-the-balogun-case/

Så er sagen eskaleret, og DBU bør også have carte blanche til at tone rent flag - hvis altså ikke Jesper Møller er faret vild i sit flyverskjul.

På kort sigt er det helt oplagt at holde med Belgien, men det kan ikke udelukkes, hvis det bedste for fodbolden på langt sigt ville være en yderst tvivlsom amerikansk slutrundesejr så grel, at det tvinger en ordentlig oprydning i gang.

Nu kom UEFA på banen med et ret klart statement, der blandt taler om, at en rød linje er overtrådt: https://www.uefa.com/news-media/new...109-1000--uefa-statement-on-the-balogun-case/

Så er sagen eskaleret, og DBU bør også have carte blanche til at tone rent flag - hvis altså ikke Jesper Møller er faret vild i sit flyverskjul.

På kort sigt er det helt oplagt at holde med Belgien, men det kan ikke udelukkes, hvis det bedste for fodbolden på langt sigt ville være en yderst tvivlsom amerikansk slutrundesejr så grel, at det tvinger en ordentlig oprydning i gang.
Dét havde jeg ikke forventet, men rart at se

Jesper Møller gør intet, han har jo intet at tabe? Folk er oprørte nu, men det er glemt igen om 2 måneder. Ligesom med alt det andet korrupte fifa har gjort.

🎯

Infantino har købt sig til ubegrænset magt, hvor UEFA intet kan gøre udover at melde sig ud af FIFA og det kommer aldrig til at ske.

Det er teatertorden, hvor der lige bliver pisset lidt territorie af men så stopper det der.

🎯

Infantino har købt sig til ubegrænset magt, hvor UEFA intet kan gøre udover at melde sig ud af FIFA og det kommer aldrig til at ske.

Det er teatertorden, hvor der lige bliver pisset lidt territorie af men så stopper det der.

Jeps. Landene har for længst solgt ud. Der er ikke et eneste europæisk land som trækker sig fra vm, ligemeget hvor åbenlyst korrupt det bliver derover.

Jeg har ikke set en eneste kamp endnu, det er pisse nedern, men sådan må det jo bare blive..

UEFA skal gå sammen med CONMEBOL, og kræve at medbestemmelsen i FIFA bliver baseret på ranglisteplacering, så Brunai og Burundi ikke kan bestemme hvem der skal være præsident. Jo lavere på verdensranglisten des færre stemmer, ellers må CONMEBOL og UEFA lave deres egen turnering, og så kan FIFA blive en turnering for asiatiske, mellemøstlige, afrikanske og nordamerikanske lande.

UEFA skal gå sammen med CONMEBOL, og kræve at medbestemmelsen i FIFA bliver baseret på ranglisteplacering, så Brunai og Burundi ikke kan bestemme hvem der skal være præsident. Jo lavere på verdensranglisten des færre stemmer, ellers må CONMEBOL og UEFA lave deres egen turnering, og så kan FIFA blive en turnering for asiatiske, mellemøstlige, afrikanske og nordamerikanske lande.

Men vil CONMEBOL det? Jeg tvivler..

At vi, ubestemt flertal, giver slutrunden nogen som helst opmærksomhed er blot med til at acceptere, at sportens grundlæggende regler i dag kan tilsidesættes efter forgodtbefindende. Det mener jeg helt oprigtigt.
Infantino, FIFA og VM er råddent i dag, det var råddent i Qatar og det forbliver lige så råddent i morgen, så længe der ikke trækkes nogen som helst streger i sandet. Og det ved vi også godt selv både i går og i dag.

Jeg føler mig ingenlunde skyldig, selvom jeg ser de kampe min nattesøvn tillader.
De manglende fanprotester skuffer mig dog fra især visse Europæiske landes fans.

Jeg føler mig ingenlunde skyldig, selvom jeg ser de kampe min nattesøvn tillader.
De manglende fanprotester skuffer mig dog fra især visse Europæiske landes fans.
Jeg sidder ikke med svaret eller løsningen på, hvordan der rettes op efter årtiers egoistiske forvaltninger. Den rådne forretning går jo længere tilbage end Infantino - han går bare full retard og dermed et godt stykke over de åbenlyse grænser.

Jeg er dog heller ikke sikker på, jeg forstår din formulering, at du ser de kampe du kan, men er skuffet over at ikke flere protesterer? Er der ikke modstridende interesser i det?

Nu er kontakten da bekræftet - manden der er den bedste til stort set alt, mente slet ikke det var et frispark 😂

USA's præsident, Donald Trump, bekræfter mandag på et pressemøde i Det Hvide Hus, at han har talt med FIFA-præsident Gianni Infantino om det røde kort til Folarin Balogun.

Han uddyber, at han ikke mener, at Baloguns aktion mod Bosnien-Hercegovina var et frispark, og at han bad FIFA om at kigge på det.

Han kalder det samtidig unfair for FIFA at tildele karantæne til en af USA's bedste spillere.

Kan vel kun glæde mig over, at det for en gangs skyld lader til en stor del af fodboldverdenen tager afsted men som altid kan man tvivle på, at de rent faktisk gør noget ved det.

Latest posts

Back