New posts

Ny Ceres Park

• Thread starter Thread starter mono
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 8K
  • Views Views: Views 647K
Det har de jo allerede gjort, efter at de fik det nye billetsystem for et år siden.
Jeg har sølvabonnement, og vi har skullet ind og hente billetter til hver eneste kamp i 2024. Det har fungeret super fint.
Man kan "live" se, hver gang en anden bruger markerer eller frigiver en række sæder, som de er ved at booke.
Desuden kan man ikke efterlade et sæde alene i det nye system, så det burde heller ikke blive et problem.
Så er det kun, når jeg roder rundt på billet.agf.dk, at jeg tænker, det kunne gøres bedre. Fedt at det andet virker.

Så er det kun, når jeg roder rundt på billet.agf.dk, at jeg tænker, det kunne gøres bedre. Fedt at det andet virker.

Jeg får sygeligt lange løg over billetsiden som den er nu. Systemet med at kunne se hele stadion, klikke på en sektion og få sæderne at se, fungerer helt til hest. Man kan ikke ordentligt se sæde- og række numre (iblandt kommer de frem), og sektions nr forsvinder, så hvis man “scroller” højre/venstre, aner man hurtigt ikke hvilke sektion man kigger på. Oplevelsen bliver kun værre (og giver yderligere 10 cm til løgene) at zoom funktionen pludselig sender én tilbage til fuld stadion view.
Jeg husker dog at jeg havde præcis samme issues under køb til pokal finalen (blot med 200% stress tillæg pga tidspres😂), så jeg ved ikke om det er en generelt issue i billetsystemerne i dk, et issue med mobil enheder, eller (måske desværre mest sandsynligt) en form for fejl 40🤣.
Under alle omstændigheder hænger de under knæerne….

Det nye stadion bliver uden et populært vandingshul på ruten.

Med alle de millioner, der i stadion, burde man kunne købe alt inventaret og lave en Bulle-memorial bar på det nye stadion.

Det ville være et "design-element" jeg kunne forstå

Så må folk vende sig til Beefeater som det nye Bille sted. Det er ikke så ikonisk men det ligger på en perfekt lokation ift stadion, skulle man komme med bus.

Last edited:
Er der nogen opdaterede billeder af det nye stadion, set indefra banen? Der har været vist et par stykker udefra og af omklædningsrum, men nu er kontrakten underskrevet (antager jeg), og dermed er meget låst fast. Måske nogen har kendskab til hvor vi kan se opdaterede tegninger?

Ja vi skal bede om de nyeste tegninger, renderinger, animationer.
Og så fire webcameraer i midtercirklen, der peger på hver sin tribune, så vi kan følge ordentligt med.

Kan melde om tung trafik på Stadion Allé! Ser flere lastbiler køre væk læsset med jord. Ligner også på webcamet, at de er godt i gang med at grave og flytte jordView attachment 4199
De drejer dog ind fra Marselis Boulevard øst fra. Kan være de kører den vej for at skåne de dyre villaer på Stadion Allé for larm. Eller også er det jord fra et helt andet sted😁🤷‍♂️

Når det gælder stadion kan en hård vinter, store nedbørsmængder i foråret, storm eller andet, fortsat give entreprenøren ret til ekstrabetaling.

Jeg kan derudover godt være bekymret for det arbejde der er forbundet med at sænke banen halvanden meter. Er der styr på grundvandssænkningen, og kan det påvirke de gamle fundamenter under stadionbygning, at men nu fjerner vandet i jorden under dem?

Hvis jorden lige op ad stadionbygningen var så ringe så det var nødvendigt med en yderligere sekantpælefundering, er det så smart at ændre på grundvandsniveauet samme sted?
Jeg må indrømme, at jeg også finder det lidt bekymrende, at de vil grave banen ud og lægge banen dybere. Det kunne for mig blive en ny Århushistorie, hvis det ender med at gøre banen til en permanent sump. Det har ellers været omtalt mange gange i de indledende snakke om stadion, hvor mange pegede på en løsning med løbebanen, at man "bare" kunne lægge banen dybere og føje ekstra rækker til de eksisterende tribuner. Det blev dengang omtalt som umuligt på grund af grundvandsspejlet. Men der var jo nok tale om mere end 1½ meter i de tanker. Men det er vel tænkt igennem og der er vel også allerede gravet kælder på A-tribunen i den samme dybde.

Jeg må indrømme, at jeg også finder det lidt bekymrende, at de vil grave banen ud og lægge banen dybere. Det kunne for mig blive en ny Århushistorie, hvis det ender med at gøre banen til en permanent sump. Det har ellers været omtalt mange gange i de indledende snakke om stadion, hvor mange pegede på en løsning med løbebanen, at man "bare" kunne lægge banen dybere og føje ekstra rækker til de eksisterende tribuner. Det blev dengang omtalt som umuligt på grund af grundvandsspejlet. Men der var jo nok tale om mere end 1½ meter i de tanker. Men det er vel tænkt igennem og der er vel også allerede gravet kælder på A-tribunen i den samme dybde.
Det er jeg nu ikke nervøs for. Det bør der være ret entydige undersøgelser om at det ikke er et problem. Som du selv er inde på, så krævede sæder på løbebanen nok at banen skulle graves meget dybt. En tribune på løbebanen som ikke ville være i vejen for den gamle nedre tribune, ville satme kræve at banen lå dybt. 10 meter er vel ikke urealistisk i sådan et setup.

Latest posts

Back