Kamptråd Kamptråd 25/26: AGF - OB, mandag d. 9.2. kl. 21.00
Stig AKA Frank Heskjær
Experienced member
Jeg vil blive ret frustreret, hvis klubben virkelig ser Emmery som en WB. Det tror jeg nu heller ikke. Det ville fx FCN aldrig gøre!
Det er for tidligt at sige med sikkerhed, men jeg synes, man ser tegn på, at FE kan blive en af de der gennembrudsspillere, som store klubber vil betale kæmpesummer for. Eksplosivitet, glidende løb med bolden, dribleevner i små rum, afslutterevner… Men disse egenskaber iscenesættes og udnyttes LANGT bedre på en kant- eller 10’er-position end længere tilbage på banen. Hans manglende fysiske styrke og begrænsninger ift. lange løb understreger dette.
Det ville være tudedumt at fokusere på at forbedre hans defensive evner. Nej, det er hans ovennævnte spidskompetencer, som skal udvikles mere end noget andet.
Han er stadig med pæn afstand den spiller i suppen som har flest vellykkede driblinger pr. 90 min. Nuff said!
1) Jeg tror ikke, at Kahl er en overvejelse til vwb, fordi det vil være en alt for stor svækkelse på vcb. Lidt ligesom da Uwe spillede Andersson på positionen.
2) Presser modstanderen os ofte ned? Det husker jeg faktisk ikke. Heller ikke FCM, FCK, BIF. Men det er måske selektiv hukommelse![]()
1: Jeg tænker ikke Kahl er en større svækkelse defensivt end Emmery ville være - men offensivt jo. Så det kommer an på hvem/hvor der er tale om.
2: Nej. Men der er kampe hvor vi må påregne der kommer sådanne perioder. Fx er Links en spiller jeg MEGET GERNE vil have fit imod FCM.
Man kunne måske også formulere det som et spørgsmål om hvorvidt Emmery kunne starte inde som VWB i en hjemmekamp mod Vejle hvor Links er ude. Der er en løsning med Kahl, men jeg tror også JP stadig vil vælge at starte med en af dem fra højre side. Det kan dog blive næste skridt, altså en kamp hvor vi forventer at have bolden meget og spille offensivt og han får noget plads på kanten, men trods alt skal kunne forsvare mod nogle friske spillere.
Enig.