New posts

Kamptråd Kamptråd 25/26: AGF - OB, mandag d. 9.2. kl. 21.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 925
  • Views Views: Views 40K
Added to Calendar: 09-02-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    74
  • Poll closed .
Kamptråd Kamptråd 25/26: AGF - OB, mandag d. 9.2. kl. 21.00
Jeg vil blive ret frustreret, hvis klubben virkelig ser Emmery som en WB. Det tror jeg nu heller ikke. Det ville fx FCN aldrig gøre!

Det er for tidligt at sige med sikkerhed, men jeg synes, man ser tegn på, at FE kan blive en af de der gennembrudsspillere, som store klubber vil betale kæmpesummer for. Eksplosivitet, glidende løb med bolden, dribleevner i små rum, afslutterevner… Men disse egenskaber iscenesættes og udnyttes LANGT bedre på en kant- eller 10’er-position end længere tilbage på banen. Hans manglende fysiske styrke og begrænsninger ift. lange løb understreger dette.

Det ville være tudedumt at fokusere på at forbedre hans defensive evner. Nej, det er hans ovennævnte spidskompetencer, som skal udvikles mere end noget andet.

Han er stadig med pæn afstand den spiller i suppen som har flest vellykkede driblinger pr. 90 min. Nuff said!

1) Jeg tror ikke, at Kahl er en overvejelse til vwb, fordi det vil være en alt for stor svækkelse på vcb. Lidt ligesom da Uwe spillede Andersson på positionen.

2) Presser modstanderen os ofte ned? Det husker jeg faktisk ikke. Heller ikke FCM, FCK, BIF. Men det er måske selektiv hukommelse🥳

1: Jeg tænker ikke Kahl er en større svækkelse defensivt end Emmery ville være - men offensivt jo. Så det kommer an på hvem/hvor der er tale om.
2: Nej. Men der er kampe hvor vi må påregne der kommer sådanne perioder. Fx er Links en spiller jeg MEGET GERNE vil have fit imod FCM.

Man kunne måske også formulere det som et spørgsmål om hvorvidt Emmery kunne starte inde som VWB i en hjemmekamp mod Vejle hvor Links er ude. Der er en løsning med Kahl, men jeg tror også JP stadig vil vælge at starte med en af dem fra højre side. Det kan dog blive næste skridt, altså en kamp hvor vi forventer at have bolden meget og spille offensivt og han får noget plads på kanten, men trods alt skal kunne forsvare mod nogle friske spillere.

Enig.

Jeg er meget glad på Serras vegne. Samtidig synes jeg, det bobler lige rigeligt i hyklerigryden med tanke på, hvordan manden er blevet svinet til på daglig basis af mange brugere i dette fine forum.
Fuldstændig korrekt observation; Janni Serra bashing er nærmest en sport blandt nogle herinde. Jeg var på stadion i går og derfor ikke aktiv i kamp tråden, men har skimtet den tråd, samt kamp trådene i efteråret. JS har det seneste halve år været udsat for nærmest usaglig fodbold kritik og decideret følelsesbaserede pseudo analyser af sine indhop i efteråret 2025.
Nuvel, før denne sæson skal vi nok langt tilbage for at finde JS lyspunkter i AGF trøjen, men mod Club Brugge og en BIF kamp står i klar erindring hos ut. Så kom nogle lejeaftaler til udlandet og her var der meget lidt succes at hente for JS. Manden i centrum fra i mandags stod nu frem og JS har klargjort sin historie for omverdenen. Sejt af JS !

Tilbage til diverse tråd kommentarer i denne sæson, som har haft tendens til karaktermord. JS når knapt at komme ind på banen inden de negative JS posts finder vej ind i kamp tråden. Heldigvis er der ingen større skade sket af JS af disse posts, men jeg er enig med Jacob Poulsens analyse af JS og den fantastiske genopbygning af mandens selvværd og selvtillid, både som menneske samt som fodboldspiller i AGF. Imponerende af JP og klasse at se GF holdkammeraterne slå ring om JS og hylde præstationen.

Personligt arbejder jeg i socialpsykiatrien og Jacob Poulsen bruger utvivlsomt mange af de samme metoder vi gør i socialpsykiatrien.

Jeg har ikke trang til at diskutere dette yderlige med de som måtte se sig udstillet af ovenstående. I min bog er en verbal kindhest på sin plads her.

Der er selvfølgelig dømt sølvpapairhat hvis man mener at dommerne konspirerer imod OB eller en anden klub, men jeg mener der er noget psykologi der kan flytte et par procenter her og der til fordel for tophold og når der er pres fra lægterne og jeg har tidligere argumenteret for at der er en potentiel fordel med det nye stadion. Vi taler ikke om en kæmpestor fordel og VAR burde også minimere den, men det er den der med at de store stjerner i FCK da aldrig kunne finde på eller have brug for at lave en svinestreg, kontra nogle advarsler NP har fået nærmest på forhånd, osv.

Selvom dommerne aldrig selv vil indrømme det, så tror jeg også, at hold med mange tilskuere som kan lægge et pres får lidt ekstra men eksempelvis ang. straffespark hænger det imo nøje sammen med, hvor ofte et hold befinder sig i modstanderens straffesparksfelt og det gør tophold som regel oftere end dem under.
Ikke tilfældigt vi også har fået flest straffespark tildelt i denne sæson.

Jeg har ikke trang til at diskutere dette yderlige med de som måtte se sig udstillet af ovenstående. I min bog er en verbal kindhest på sin plads her.
Det giver god mening, jeg tror heller ikke der er ret mange der føler sig udstillet af det ;) Jeg har en helt anden opfattelse af den generelle holdning herinde, jeg synes i hvert fald det er lidt mærkeligt hvis du mener at manglende tro på at Serra, ovenpå de sidste par sæsoner, kan komme til at udfylde den rolle der er behov for i AGF er usaglig kritik og bashing. Alle håber da på at han lykkes, men hvis ikke man er bare en anelse skeptisk i den her situation, så er man det jo aldrig...

Selvom dommerne aldrig selv vil indrømme det, så tror jeg også, at hold med mange tilskuere som kan lægge et pres får lidt ekstra men eksempelvis ang. straffespark hænger det imo nøje sammen med, hvor ofte et hold befinder sig i modstanderens straffesparksfelt og det gør tophold som regel oftere end dem under.
Meget enig.

Jeg synes dog også det er væsentlig, at i hvert fald indtil vi fik de seneste straffespark, så var vi også det hold med fleste berøringer i modstanderens felt. Det øger også chancen for, at modstanderen begår en fejl.

At vi så har brændt så mange er skammeligt

Ja, det er klart, og det vil fx også lidt oftere være nødvendigt for de lidt dårligere spillere at lave en nødbremse på de lidt bedre. Det gør det nok svært at måle statistisk, men man skulle vel optælle fx hvor mange sammenlignelige straffesparkssituationer der går med et hold fremfor et andet, ude og hjemme, og se om nogle har flere procentuelt end andre, men der er sikkert også sådan noget psykologi som fx at man er lidt mere tilbøjelig til at få medhold i den tredje situation der opstår fordi dommeren ubevidst kan være nervøs for at have dømt imod et hold for mange gange. I gamle dage talte man mere om kompensationsdomme og de kunne faktisk have en positiv effekt fordi holdene måske så følte at sol og vind blev fordelt lige og det sker sikkert også stadig, men kan være svært at styre med VAR.

[
1: Jeg tænker ikke Kahl er en større svækkelse defensivt end Emmery ville være - men offensivt jo. Så det kommer an på hvem/hvor der er tale om.
2: Nej. Men der er kampe hvor vi må påregne der kommer sådanne perioder. Fx er Links en spiller jeg MEGET GERNE vil have fit imod FCM.

Jeg ser det at flytte Kahl ud på vwb som en stor svækkelse defensivt såvel som offensivt.

Kahl er vores ubetinget bedste cb. Beijmo kan spille pladsen, men så svækker vi højre cb og spiller to mand ude af position. JJA og Mølgaard er ikke oplagte på pladsen. Det er i min bog en ret stor svækkelse defensivt.

Offensivt er det også en svækkelse. Både fordi, at Kahl er glimrende offensivt som cb. Men også fordi Kahl absolut ikke er wingback. Det vil være at svække to positioner rent offensivt.

Det giver god mening, jeg tror heller ikke der er ret mange der føler sig udstillet af det ;) Jeg har en helt anden opfattelse af den generelle holdning herinde, jeg synes i hvert fald det er lidt mærkeligt hvis du mener at manglende tro på at Serra, ovenpå de sidste par sæsoner, kan komme til at udfylde den rolle der er behov for i AGF er usaglig kritik og bashing. Alle håber da på at han lykkes, men hvis ikke man er bare en anelse skeptisk i den her situation, så er man det jo aldrig...

Spot on.

Kritik af en professionel fodboldspiller som ikke har præsenteret i 2.5 år må man simpelthen kunne komme med uden at skulle beskyldes for at bashe.

AGF var angiveligt på jagt efter angribere. Serra er blevet fravalgt af Rösler, i Nürnberg og i hovedparten af JPs tid i AGF.

For mig var det underligt når det jeg så på banen virkede ok. Men når trænerne ikke viser tillid tænker jeg der er en grund.

Jeg ved ikke om jeg har set usaglige kommentarer, men det er klart der har været utilfredshed med Serra, Badji, Wahlstedt osv. Spillere der ligger i truppen uden rigtigt at være med og i stedet blokerer for forstærkninger er sjældent noget hit i debatten.

AGF og JP arbejder med alle spillerne i truppen. Badji lød jf Stiftens udsendte til at være totalt opgivet og fik lov til at daldre rundt, men der var alligevel fin stemning.

Jeg tror ikke nogen har givet udtryk for andet end at Serra m.fl. skal behandles ordentligt. JJA ser ud til at have arbejdet seriøst med sine udfordringer og kæmpet sig ind i periferien. Det er da kun godt, for ham og holdet. Men derfor tænker jeg da stadig det bedste ville være hvis der kom en køber til sommer.

Jeg er ikke lodret uenig, jeg synes bare Emmery i mandags viste de første tegn på mere hårdhed og modenhed. Han stod bedre imod OB'ernes fysiske pres, holdte fast i bolden og spillede sikkert lige så ofte, som han tog en dribling.
Han er stadig lidt en risiko for defensiven, men hans pres, positionering og boldfasthed er blevet bedre. Det lignede, fra C7 også, at han har været i styrkerummet henover vinteren. Sådan rigtigt i styrkerummet.
Hvis han kan få lidt mere defensiv hårdhed ind i sit spil, også når vi ikke har bolden, så begynder han altså at ligne en fornuftig gardering for Links, og så stikker jeg også piben ind i forhold til, at det har været min kæphest om, at vi VIRKELIG mangler en gardering på VWB.
...lidt ligesom Serra tog luft ind til at lukke munden på alle os, der har sukket efter en ny angriber i 3-4 vinduer i træk.
Det kan dog også være det uldne undertøj, der får ham til at bule ud ;)

Spot on.

Kritik af en professionel fodboldspiller som ikke har præsenteret i 2.5 år må man simpelthen kunne komme med uden at skulle beskyldes for at bashe.
Jo, det er du...en JS basher efter få minutter på banen. Men ellers er du en poster jeg ofte er enig med.

Last edited:
Hvad betyder dit ";)" ? Jeg gav dit post et "(y)"men har trukket det tilbage, det fortjener det desværre ikke. En JS basher er nok og der er jo langt flere end det. Jeg adskiller jo netop de første 2½ JS år med det seneste ½ JS år. Derfor er dit argument dybt manipulerende. Samtidigt er det vulgært at gøre antallet af JS bashere til en legitimation af JS bashing. De der er JS bashere kan klamre sig til deres pseudo analyse alt det de vil - intet format og hæderlighed i min verden.

Tilskrevet senere: Btw, der er vist nogle af dine tildelte " (y) " til dit post fra netop JS bashere.

AGF var angiveligt på jagt efter angribere. Serra er blevet fravalgt af Rösler, i Nürnberg og i hovedparten af JPs tid i AGF.

For mig var det underligt når det jeg så på banen virkede ok. Men når trænerne ikke viser tillid tænker jeg der er en grund.

Jeg ved ikke om jeg har set usaglige kommentarer, men det er klart der har været utilfredshed med Serra, Badji, Wahlstedt osv. Spillere der ligger i truppen uden rigtigt at være med og i stedet blokerer for forstærkninger er sjældent noget hit i debatten.

AGF og JP arbejder med alle spillerne i truppen. Badji lød jf Stiftens udsendte til at være totalt opgivet og fik lov til at daldre rundt, men der var alligevel fin stemning.

Jeg tror ikke nogen har givet udtryk for andet end at Serra m.fl. skal behandles ordentligt. JJA ser ud til at have arbejdet seriøst med sine udfordringer og kæmpet sig ind i periferien. Det er da kun godt, for ham og holdet. Men derfor tænker jeg da stadig det bedste ville være hvis der kom en køber til sommer.
Vi ved at Serra kan noget, det er trods alt en tidligere tysk U21-landsholdsangriber med Bundesligakampe på CV'et, men vi har aldrig set ham som starter i en længere periode og derfor må vi tage andres vurdering lidt til efterretning. Det er så også flere eksperter med et indgående kendskab til ham, der i de seneste sæsoner ikke har syntes han kunne forstærke de respektive hold og uden rigtig at vide hvad problemet er eller har været bliver det mest bare et håb om at han kan komme tilbage til sit tidligere niveau, men uden at have så meget at basere håbet på. Det kunne være fantastisk hvis det kommer nu og så kan det være vi på et tidspunkt også kan få lidt mere at vide. Han er da ikke den første der er gået i stå og en klub som AGF kan vinde meget ved at være gode til at hjælpe spillere i gang igen.

JJA er i hård konkurrence på sin position, men har nok efterhånden en alder hvor han han enten får sit gennembrud i AGF eller er nød til at tage et andet sted hen for at få spilletid. Han har naturligvis også nogle kvaliteter, men jeg tror han skal have nogle flere kampe og AGF må jo beslutte om man vil satse på ham.

Jo, det er du...en JS basher efter få minutter på banen. Men ellers er du en poster jeg ofte er enig med.

Af en der kalder folk noget selv, så er du lettere tyndhudet hvis kritik er lig med bashing.

Jeg lever fint med hvad du synes, men at komme ind og kalde folk du ikke er enige med en helt masse, og så bare sige 'im out", fordre ikke ret meget debat. Men det virker du heller ikke synderligt interesseret i..

Spiller Serra som røv og nøgler igen, som i de sidste 2.5 år, så kritisere jeg ham igen, sådan er det når man er professionel fodboldspiller. Ligesom jeg glædes med ham når han lykkedes!

Hvad betyder dit ";)" ? Jeg gav dit post et "(y)"men har trukket det tilbage, det fortjener det desværre ikke. En JS basher er nok og der er jo langt flere end det. Jeg adskiller jo netop de første 2½ JS år med det seneste ½ JS år. Derfor er dit argument dybt manipulerende. Samtidigt er det vulgært at gøre antallet af JS bashere til en legitimation af JS bashing. De der er JS bashere kan klamre sig til deres pseudo analyse alt det de vil - intet format og hæderlighed i min verden.

Tilskrevet senere: Btw, der er vist nogle af dine tildelte " (y) " til dit post fra netop JS bashere.
Det wink er en kommentar til at du siger du ikke har trang til at diskutere yderligere med dem som skulle føle sig udstillet og som jeg synes bliver en slags stråmand det er urimeligt at opstille på resten af forums vegne. Det er jo nemt nok at komme med en kritik og så sige at man ikke vil diskutere det, men det er ikke så befordrende på et debatforum...

Her er min kommentar da han kom på banen:
Kom så Serra, start den debat om hvorvidt du kan blive PM's afløser! :)
Her er hvad jeg skrev da han scorede:

Derudover kommenterede jeg vist ikke direkte på Serra, så hvis det er Serra-bashing har vi en så fundamental forskellig opfattelse af hvad det vil sige, at jeg sidder og spekulerer på om du mente bashing som noget positivt... Ellers må du da synes at vi generelt behandler spillerne meget dårligt hele tiden? De andre du kalder Serra-bashere fordi de har givet mig et like, tror jeg har det på samme måde. Hvis vi slet ikke må forholde os kritisk til spillerne bliver det altså lidt besværligt at debattere AGF.

Jeg syntes også kritikken af Serra har været for voldsom til tider herinde. Fra min side skal det ikke forstås som en kritik af, at mange har været kritiske. Det er som Sydhavnen skriver helt fair at være kritisk over for en spiller, der ikke leverer i flere sæsoner.

Jeg vil ikke kalde det bashing. Men jeg synes ikke tålmodigheden med Serra var stor nok herinde i det første år. Og i denne sæson synes jeg til tider, han er blevet kritiseret urimeligt for hans præstationer. Det har til tider været sådan, at han skulle kritiseres, selv når han leverede fornuftigt.

Dette er også illustreret i kamptråden mod Ob, hvor man - inden hans mål - kan finde indlæg om, hvor lidt han bidrager med samt indlæg om, hvor meget mere end PM, han har bidraget med. Det hele eksploderer ved hans mål, men for mig at se er det kun glædeligt, hvis hans kritikere hylder ham for indsatsen mod Ob.

Jeg skriver ikke dette for at sætte mere ild til debatten. Jeg skriver det for at opfordre til en mere nuanceret tilgang til mandrn fremadrettet - fra begge lejre.

Der er klart (mindst) to opfattelser af Serra her på forum. Og der er sandhed i dem begge. Jeg tror heller ikke nødvendigvis, at Serra er genfødt nu. Men manden har tydeligvis haft en svær sæson sidste år med et stort psykisk pres. Han har næppe haft gode betingelser under Uwes kæft, trit og retning. Og han har givetvis brug for endnu mere støtte og tålmodighed.

Serra har erklæret sig som loyalt 2. Valg efter PM. Han er klar til at bidrage uden at skabe ballade. Og han er glad for truppen og træner teamet. Jeg tror, han har masser af mål i sig under de rette omstændigheder. Og jeg vil gerne opfordre til, at vi viser ham mere kærlighed og mere tålmodighed. Ligesom Bo Henriksen ville gøre. Ligesom hans holdkammeratet gør. Og ligesom trænerteamet gør.

Jeg tror, at han kan blive den afgørende faktor i jagten på guldet, hvis vi ham i kærlighed. Det betyder ikke, at vi ikke må være kritiske og saglige. Bare, at vi først og fremmest skal bakke op.

Vi får intet ud af at kritisere ham. Men hvis hele fanbasen støtter op om manden, kan det være, han finder sit gamle jeg. Og så har vi måske ovenikøbet løst vores angriberproblem for næste år.

Som brugeren JellemanFFF skrev i GF-tråden på bold.dk:

Que Serra, Serra, whatever will be, will be, we´re going to win the league, coz we´ve got big Jan-ni !!

En JS basher er nok og der er jo langt flere end det. Jeg adskiller jo netop de første 2½ JS år med det seneste ½ JS år. Derfor er dit argument dybt manipulerende. Samtidigt er det vulgært at gøre antallet af JS bashere til en legitimation af JS bashing. De der er JS bashere kan klamre sig til deres pseudo analyse alt det de vil - intet format og hæderlighed i min verden.

Du får ikke rigtig tildelt nogle kindheste her og beklager der bliver kigget på stats, for at se om spillerne leverer. Det er nu engang det vi kan, når vi ikke har andre informationer tilgængelige. Det lyder som om du har det?

Set i lyset af dine evner, kunne du måske bidrage til debatten og fortælle hvad problemet for Serra har været og om det er løst? De vil give meget mere mening på et debatforum:unsure:

Jeg vil ikke kalde det bashing. Men jeg synes ikke tålmodigheden med Serra var stor nok herinde i det første år. Og i denne sæson synes jeg til tider, han er blevet kritiseret urimeligt for hans præstationer. Det har til tider været sådan, at han skulle kritiseres, selv når han leverede fornuftigt.

Han har spillet 72 minutter i superligaen i efteråret og 22 minutter i mandags. Det er forsvindende lidt, set i forhold til det man kunne forvente ud fra hans cv som også består af Bundesligaen og U21 landshold. Der har ikke været særlig stor tiltro fra endnu et trænerteam. Heldigvis fik han scoret og lignede en lettet mand - forhåbentlig betyder det kraftig fremgang 🤞

Ender han som PM's afløser vil jeg være glad - for så har han leveret og det er godt for holdet/klubben.

Af en der kalder folk noget selv, så er du lettere tyndhudet hvis kritik er lig med bashing.

Jeg lever fint med hvad du synes, men at komme ind og kalde folk du ikke er enige med en helt masse, og så bare sige 'im out", fordre ikke ret meget debat. Men det virker du heller ikke synderligt interesseret i..

Spiller Serra som røv og nøgler igen, som i de sidste 2.5 år, så kritisere jeg ham igen, sådan er det når man er professionel fodboldspiller. Ligesom jeg glædes med ham når han lykkedes!
OUT er nu IN - never back down from a bully. Så noget [i denne debat] har du da ret i, men jeg vidste det var et giftigt emne og mit første indlæg er en kindhest til jer der basher JS og det står jeg ved - kald mig gerne bedrevidende, men jeg forstår mit fag og kan spotte mobning hver eneste gang.

Nå, jeg er tyndhudet ? Du læser jo ikke mit indlæg, kun det du kan bruge til at bygge din mur med. Du har ikke nosser til at arbejde i min branche, bliv i dit seje job, hvor medmenneskelighed er lig nul. Ja, jeg tolker dig, men det er jeg pt. pisse ligeglad med. Det du kalder JS kritik er jo bare ikke kritik. Du vil nok gerne have det sidste ord, så her: Er du en JS mobber ?
Du får ikke rigtig tildelt nogle kindheste her og beklager der bliver kigget på stats, for at se om spillerne leverer. Det er nu engang det vi kan, når vi ikke har andre informationer tilgængelige. Det lyder som om du har det?

Set i lyset af dine evner, kunne du måske bidrage til debatten og fortælle hvad problemet for Serra har været og om det er løst? De vil give meget mere mening på et debatforum:unsure:

Han har spillet 72 minutter i superligaen i efteråret og 22 minutter i mandags. Det er forsvindende lidt, set i forhold til det man kunne forvente ud fra hans cv som også består af Bundesligaen og U21 landshold. Der har ikke været særlig stor tiltro fra endnu et trænerteam. Heldigvis fik han scoret og lignede en lettet mand - forhåbentlig betyder det kraftig fremgang 🤞

Ender han som PM's afløser vil jeg være glad - for så har han leveret og det er godt for holdet/klubben.
Har du set og læst JPs mange udtalelser om JS ? Har set JS interview efter kampen i mandags ? Næppe...hov vent det tror jeg sgu' du har!
JS er pt. PMs primære afløser på banen, så det er en helt anden diskussion, som intet har med bashing eller mobning af JS at gøre.

Latest posts

• Locked
  • Suggestion Suggestion
Implementeret Dark mode
Replies
49
Views
3K
Back