New posts

Kamptråd Pokalturneringen: semifinale: AGF - FCM, torsdag d. 12.2. kl 19.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 397
  • Views Views: Views 18K
Added to Calendar: 12-02-26

Kamptråd Pokalturneringen: semifinale: AGF - FCM, torsdag d. 12.2. kl 19.00
Jeg sætter lige mig selv op til total latterliggørelse, men det tager jeg gerne for så er det på positiv baggrund.

Serra er stadig samme spiller som i efteråret, og PM havde også sløje perioder der. Der er en grund til Serra ikke startede én kamp i efteråret - hvor Badji fik en start. Og han har været motiveret hele efteråret, men er ikke blevet brugt ret meget.

Jeg håber vi kommer til at se mere til - og fra - Serra i foråret. Men det forekommer mig meget usandsynligt at han pludselig begynder at vise noget helt vildt.

Last edited:
Jeg sætter lige mig selv op til total latterliggørelse, men det tager jeg gerne for så er det på positiv baggrund.

Serra er stadig samme spiller som i efteråret, og PM havde også sløje perioder der. Der er en grund til Serra ikke startede én kamp i efteråret - hvor Badji fik en start. Og han har været motiveret hele efteråret, men er ikke blevet brugt ret meget.

Jeg håber vi kommer til at se mere til - og fra - Serra i foråret. Men det forekommer mig meget usandsynligt at han pludselig begynder at vise noget helt vildt.

Jeg ved, at du giver røv og nøgler for præstationer i træningskampe. Men Serra har scoret fire mål i 2026. Det er markant bedre end PM.

Han har for mig længe lignet en spiller, der kunne bidrage, hvis han fik flere chancer. Jeg er med på, at han kun fik sporadiske chancer i efteråret. Men han overhalede Badji i løbet af efteråret, og bedømt på hans kommentarer efter Ob kampen tror jeg, det er en gigantisk fejlslutning, at han er den samme spiller som i efteråret. Jeg tror, han er en helt anden udgave af sig selv. Meget tættere på den udgave, der har scoret 37 BL2 mål.

Jeg ser ham ikke som starter, men som en solid breddespiller. Men nu har jeg også sat ræven i klaskehøjde. Så ser vi, hvem der får mest ret.

Jeg ved, at du giver røv og nøgler for præstationer i træningskampe. Men Serra har scoret fire mål i 2026. Det er markant bedre end PM.

Han har for mig længe lignet en spiller, der kunne bidrage, hvis han fik flere chancer. Jeg er med på, at han kun fik sporadiske chancer i efteråret. Men han overhalede Badji i løbet af efteråret, og bedømt på hans kommentarer efter Ob kampen tror jeg, det er en gigantisk fejlslutning, at han er den samme spiller som i efteråret. Jeg tror, han er en helt anden udgave af sig selv. Meget tættere på den udgave, der har scoret 37 BL2 mål.

Jeg ser ham ikke som starter, men som en solid breddespiller. Men nu har jeg også sat ræven i klaskehøjde. Så ser vi, hvem der får mest ret.
På den reaktion Serra kom med efter OB-kampen og det meget afklarede interview han gav på AGF-play, virker han som en mand der i hvert fald har fået forløst noget virkelig tungt ham har båret rundt på. Gad vide, om han har fået noget psykolog-hjælp? AGF har jo nok også en mental-couch de kan trække på.

På den reaktion Serra kom med efter OB-kampen og det meget afklarede interview han gav på AGF-play, virker han som en mand der i hvert fald har fået forløst noget virkelig tungt ham har båret rundt på. Gad vide, om han har fået noget psykolog-hjælp? AGF har jo nok også en mental-couch de kan trække på.
Paddy har privat haft sin der har holdt ham "kørende" i en årrække, så det kan være Serra har fundet en lignende eller måske endda fået råd af Paddy - who knows.

De her to kampe bliver voldsomt spændende i sig selv, men samtidig den bedste målestok for, hvad vi kan regne med i ligaen. Vi har fire kampe imod Midtjylland i de kommende måneder og de kan i den grad blive afgørende for GF ´s kurs på både kort og mellemlangt sigt. Samt humøret for os alle - mindst året ud! Jeg tror, at vi er klar til dysten, men det bliver formentlig marginaler. KSDH!

Så blev det allerede kampdag igen, og når man kigger ud, er der heldigvis ikke snestorm og 20-25 cm sne, så mon ikke kampen kan afvikles som planlagt.

Det er interessant at Maznikar i det hvide snit har talt med Jakob Poulsen, og han er ærlig og udelukker Solbakken, som fortsat er syg, men bliver mere hemmelighedsfuld når det kommer til Tingager og Poulsen, han vil ikke afvise at de bliver udtaget.

Samtidig har FCM Franculino, Gogorza, den falske Bech og Bryndhildsen ude, imens Viktor Bak, også lader til at være ude med sygdom. Det gør i hvert fald noget ved deres bredde.

Vi skal helst vinde i dag, og Aller helst med mere end 1 mål, så man må håbe at fraværet af Mads Bech, giver dem noget at tænke over defensivt. Jeg synes ikke de har vist deres topniveau, hverken imod FCK, eller i de europæiske kampe, og det virkede usikkert da Mads Bech gik ud. Det kan vel sammenlignes med da Tingager blev skadet for os, der var defensiven også usikker i begyndelsen, indtil Dalsgaard blev mere fortrolig med den nye rolle.

Jeg tror Den ægte Bech kommer til at skille det forsvar ad i dag, og at Paddy kommer til score for tredje pokalkamp i træk. Polle kommer ind med en halv time, og sikrer at FCM’s indskiftninger ikke bliver kampafgørende, og Serra kommer ind og slår det sidste søm i FCM kisten. De er bange for AGF, og i dag kommer vi til at vise dem, at det har de også alt mulig god grund til at være.

Jeg har ikke rigtig hørt nogle podcast. Så tak for opdateringen ovenfor.

Jeg synes kampen mod OB var taktisk spændende. Det virkede til vi i perioder pludselig smed flere mand på siderne. Hvilket er stik modsat af hvad vi plejer, hvor vi centrere spillet og sætter vores wingbacks op alene mod en back.

Ligeledes virker det til at JP godt ved at andre holds fokus er på Arnstad og Bech, og når de er dækket, så virker Yakob til at være ham der træder op i mellemrummet sammen med dem. Enten centralt eller i en side, og så trækker Bech/Arnstad en forsvarer væk fra ham.

Defensivt bliver Links’ defensiv utrolig vigtig. Ligesom rotationen mellem Bak/Simsir bliver en håndfuld, da Beijmo og Carstensen skal skifte mand midt i deres fase 2. Faktisk havde en frisk Mølgaard været god at have med her, og Beijmo på wingback

Latest posts

Back