New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 12K
  • Views Views: Views 754K
Transfervindue Sommer 2026
Jeg har kæmpet lidt med o
@Salling23 var det buddet du havde hoert noget om et par dage foer lukningen af vinduet?
Nej!

Spilleren er god nok, men det jeg hørte om var et bud fra England (ikke Norwich) - har dog stadigt ikke kunne få det bekræftet fra anden side

Faktisk er jeg ikke engang sur på FCM over den her, for tror reelt de gerne ville have ham - naturligvis også fordi det ville svække os, foruden at han er en kvalitets spiller.

Jeg er pissed på FCM.

For det første, fordi jeg finder det helt sikkert, at det er dem, der har plantet historien. Vandrørerene i AGF er alt for tætte til sådan et udslip, og det er mig bekendt ikke CVs stil at være så åbenmundet. Og det vil næppe være i Bechs interesse med sådan et læk.

For det andet, fordi det rapporterede bud er fornærmende lavt i betragtning i, at AGF har haft som plan at holde sammen på truppen, at det er den eneste konkurrent til guldet og at de byder på sidstedagen af vinduet. Det er spild af tid, og det ved brugtvognsforhandleren og bachbakbagbaggesnavendt godt. De har ikke vidt 37 millioner helt til sidst i vinduet for at hente Tobias Bech. De har budt for at skabe problemer i AGF.

De er ligeså røvusmagelige som altid.

Jeg er pissed på FCM.

For det første, fordi jeg finder det helt sikkert, at det er dem, der har plantet historien. Vandrørerene i AGF er alt for tætte til sådan et udslip, og det er mig bekendt ikke CVs stil at være så åbenmundet. Og det vil næppe være i Bechs interesse med sådan et læk.

For det andet, fordi det rapporterede bud er fornærmende lavt i betragtning i, at AGF har haft som plan at holde sammen på truppen, at det er den eneste konkurrent til guldet og at de byder på sidstedagen af vinduet. Det er spild af tid, og det ved brugtvognsforhandleren og bachbakbagbaggesnavendt godt. De har ikke vidt 37 millioner helt til sidst i vinduet for at hente Tobias Bech. De har budt for at skabe problemer i AGF.

De er ligeså røvusmagelige som altid.

Jeg føler mig 99% sikker på det er Ørgaard.. måske på foranledning af FCM og steinelein.
Men tror ikke AGF ville være et hak bedre i den sammenhæng. Små marginaler..

Tror desværre for dem, at det har den modsatte effekt på agf truppen, og bech.

FCM har helt sikkert været interesseret i Bech. Så har de tænkt, fedt, Jens Ørgaard er agent i samme firma, ham kender vi, lad os spørge ham først omkring "rammen" om aftalen (Det Farzam kalder rammeaftale). Ørgaard, uden at informerer spillerens rigtige agent, siger, rammen passer nok nogenlunde, så gå I bare til AGF og spørg. Her byder FCM så de der 37 mio. kr, i anden omgang.
AGF siger nej, and that's it. BSN og Tobias Bech orienteres og så tror man den er slut.

På en eller anden måde kommer BSN til at fortælle dette til Stiften, sikkert en Jan Schouby relation. De udgiver historien. Farzam læser den og tryktester den med sine kilder, først Jens Ørgaard. Og han har altid plæderet for at spørge 2 uafhængig kilder, så han spørger også FCM, og får sikkert blot bekræftet at de har budt på Bech. Jens Ørgaard smørrer så tykt på historien omkring Bech var interesseret og klar på rammeaftalen og så videre.

Ovenstående giver kun mening i mit hoved, hvis BSN og Tobias Bech, og Farzam ikke lyver. Farzam omkring BSN ikke var med ved bordet. BSN og Bech omkring de ikke har sagt ja.

Som jeg ser det er Ørgaard problembarnet her. Han har smurt rigtig tykt på og videregivet en historie som Farzam naturligvis finder interessant. Men helt klar også i FCMs interesse at Ørgaards version kom ud. Men jeg har svært ved at se at FCM og Ørgaard direkte har siddet og tænkt, lad os drille AGF med lidt medie-lir. Det synes jeg alligevel er lidt langt ude.

Selv hvis Bech har sagt ja - skal han naturligvis spille. Det er da totalt naivt at tro vores spillere nødvendigvis skulle takke nej.

Og hvorfor skulle vores spillere ikke toppræstere alligevel? Det er da 100% i deres interesse.

Sætter vi også Kahl, Mortensen og Beijmo ud i kulden hvis de skriver med FCM og FCK?
Dramatisk anden situation, hvis fx Beijmo har kontrakt med FCM fra 1/7!

Bech skal agere 5. Kolonne i AGF for at hjælpe FCM og så håbe på de byder nok til AGF sælger, og at FCM står ved deres tilbud og ikke får andre prioriteter eller udnytter en reduceret markedsværdi til at tilbyde lavere løn. Og vis der skulle ligge en mere eller mindre fast aftale, håber jeg deres næste møde bliver i byretten (selvom bevisbyrden nok er umulig at løfte).

Beijmo vil i givet fald have vished for sin fremtid og dermed ikke behøver jagte en kontrakt, og kan være sikker på at hvis han ofrer AGF, vil han hjælpe sin fremtidige arbejdsgiver.

For begges tilfælde gælder, at de i givet flad ofter legendestatus som havende været medvirkende til en sensation med AGF. Det tror jeg i sig selv er så stor motivation at de ikke kan lade være - og Beijmo skal ikke skrive kontrakt før sæsonen er slut, ligesom Bech skal jagte det bedst mulige forår, så efteråret bliver udenfor landets grænser, med langt bedre vilkår.

Selvfølgelig er der et eller andet Gram sandhed i det omkring Bech.

Ørgaard har helt sikker snakket med FCM og snakket med Fazram. Derudover har FCM budt fordi de sikkert har troet det var muligt. (De er også tynde på højrekanten)

Spørgsmålet er om Ørgaard har arbejdet med Bech uden om BSN, eller de har arbejdet sammen alle sammen. Om Ørgaard har plantet historien omkring accepten fra Bech på grund af sine tidligere FCM interesser. Osv.
At Fazram så vælger at bruge Ørgaard som kilde (og smide ham under bussen) kan man stille spørgsmålstegn til, da han bør vide at han ikke er den agent der repræsenterer Bech.

Faktisk er jeg ikke engang sur på FCM over den her, for tror reelt de gerne ville have ham - naturligvis også fordi det ville svække os, foruden at han er en kvalitets spiller.
Der er sandsynligvis blevet afgivet et tilbud fra FCM, og dette tilbud er også sandsynligvis blevet forhøjet. Den del er der flere kilder på.

Men der er ikke et gram af sandhed i at Tobias Bech skulle have sagt ja. Den historie er der kun en kilde til, og den kilde ønskede at være anonym, og viste sig højest sandsynligt, ikke at have noget at gøre med forløbet. Så med mindre den kilde kan producere en eller anden dokumentation for sin påstand, eller som minimum, for at han har været involveret i forløbet, så er der tale om en usand påstand som er fabrikeret under beskyttelse af anonymitet. En anonymitet som forfatteren til historien følte sig tvunget til at bryde, og dermed afsløre sin anonyme kilde. Dette ser jeg som et tegn på at forfatteren til historien, godt kunne se at han manglede bekræftelse, og at ham muligvis var blevet snydt af sin kilde.

Så nej bare fordi mediet som bragte historien, fastholder, så er dette ikke ensbetydende med at den er sand, men kun at det vil være et meget stort tab af anseelse, at erkende at historien er usand. Når det kommer til transferhistorier, så er der åbenbart andre mere moralsk fleksible regler, end der er når medierne bringer andre nyheder.

Der er sandsynligvis blevet afgivet et tilbud fra FCM, og dette tilbud er også sandsynligvis blevet forhøjet. Den del er der flere kilder på.

Men der er ikke et gram af sandhed i at Tobias Bech skulle have sagt ja. Den historie er der kun en kilde til, og den kilde ønskede at være anonym, og viste sig højest sandsynligt, ikke at have noget at gøre med forløbet. Så med mindre den kilde kan producere en eller anden dokumentation for sin påstand, eller som minimum, for at han har været involveret i forløbet, så er der tale om en usand påstand som er fabrikeret under beskyttelse af anonymitet. En anonymitet som forfatteren til historien følte sig tvunget til at bryde, og dermed afsløre sin anonyme kilde. Dette ser jeg som et tegn på at forfatteren til historien, godt kunne se at han manglede bekræftelse, og at ham muligvis var blevet snydt af sin kilde.

Så nej bare fordi mediet som bragte historien, fastholder, så er dette ikke ensbetydende med at den er sand, men kun at det vil være et meget stort tab af anseelse, at erkende at historien er usand. Når det kommer til transferhistorier, så er der åbenbart andre mere moralsk fleksible regler, end der er når medierne bringer andre nyheder.

Jeg skrev vist heller ikke den var sand..
Men nærmere at noget af det er sandt, og ikke kommet helt ud af den blå luft.

Umiddelbart er min tanke at der har været samtaler mellem Ørgaard og Midtjylland, og hvorfor der så har været det kan vi kun gisne om. Jeg tror ikke på Bech jar bedt Ørgaard om det, eller at BSN har bedt ham om det.
Men vi kan reelt ikke vide det. Det der lugter er incitamentet til at det kommer ud er til fordel for FCM umiddelbart, og med Ørgaards tidligere rolle vil han være oplagt som en der skulle lække den.

Men det der er blevet til et Ja, kan også bare være BSN og Bech der har sagt til Ørgaard og FCM, "det kan godt være interresant, men i skal blive enige med AGF først." Der skal ikke mange led i en historie før den ene høne kan blive til 5 høns der.

At FCM har afgivet bud og er blevet afvist, kan der ikke herske tvivl om. Og at FCM et lykkedes med at sætte lus i skindpelsen hos konkurrenten, er der heller ikke tvivl om.
Og det har givet Bech et problem, han nu må håndtere. Enten har Bech et agentbureau, der er utæt som en si, og som ikke beskytter sin spiller. Og mod sin spillers interesser har brudt fortroligheden omkring personlige forhandlinger.
Eller så har han forhandlet med en klub, der ikke ejer nogen form for moral og grundlæggende er ligeglad med de spillere, de giver bud på eller forhandler med.
Det skal Bech ikke "være ked af". Han skal være rasende. Hvis han ikke enten får et nyt agentbureau eller for altid giver FCM den kolde skulder, er han selv ude om miseren. Det er kun her historien om hans "ja" kan stamme fra.

FCM har helt sikkert været interesseret i Bech. Så har de tænkt, fedt, Jens Ørgaard er agent i samme firma, ham kender vi, lad os spørge ham først omkring "rammen" om aftalen (Det Farzam kalder rammeaftale). Ørgaard, uden at informerer spillerens rigtige agent, siger, rammen passer nok nogenlunde, så gå I bare til AGF og spørg. Her byder FCM så de der 37 mio. kr, i anden omgang.
AGF siger nej, and that's it. BSN og Tobias Bech orienteres og så tror man den er slut.

På en eller anden måde kommer BSN til at fortælle dette til Stiften, sikkert en Jan Schouby relation. De udgiver historien. Farzam læser den og tryktester den med sine kilder, først Jens Ørgaard. Og han har altid plæderet for at spørge 2 uafhængig kilder, så han spørger også FCM, og får sikkert blot bekræftet at de har budt på Bech. Jens Ørgaard smørrer så tykt på historien omkring Bech var interesseret og klar på rammeaftalen og så videre.

Ovenstående giver kun mening i mit hoved, hvis BSN og Tobias Bech, og Farzam ikke lyver. Farzam omkring BSN ikke var med ved bordet. BSN og Bech omkring de ikke har sagt ja.

Som jeg ser det er Ørgaard problembarnet her. Han har smurt rigtig tykt på og videregivet en historie som Farzam naturligvis finder interessant. Men helt klar også i FCMs interesse at Ørgaards version kom ud. Men jeg har svært ved at se at FCM og Ørgaard direkte har siddet og tænkt, lad os drille AGF med lidt medie-lir. Det synes jeg alligevel er lidt langt ude.
Det tror jeg er en fair gengivelse af forløbet. Farzam er nok tættere på sandheden på X:
Alle klubber præsenterer spillernes agenter for en rammeaftale, som går videre til spillerne, og når de som Tobias Bech her takker ja, begynder klubberne forhandlingerne. Det er helt normalt. Hvis han ikke ville til FC Midtjylland, havde de aldrig budt. Slet ikke to gange.
End på tipsbladet.dk:
Tipsbladets kilder fortæller samtidig, at det kom så langt, at ulvene var enige med spilleren om de personlige forhold, og han havde hurtigt via sit bagland takket ja til tilbuddet fra FC Midtjylland, som han glædede sig til at spille for, og han mente, at projektet i Ikast virkelig tiltalte ham.
Sagen er, at hverken FCM eller Farzam har talt med spillerens agent, men med en anden repræsentant for agentfirmaet. Og et eller andet sted imellem en sekundær agent med FCM-venerationer og en sensationshungrende journalist er "det skader ikke at høre, hvad de siger" blevet til "projektet tiltaler virkelig spilleren, og alle personlige forhold er på plads." Alt dette er jo i øvrigt sket over ganske få timer på deadline day.

Jeg skrev vist heller ikke den var sand..
Men nærmere at noget af det er sandt, og ikke kommet helt ud af den blå luft.

Umiddelbart er min tanke at der har været samtaler mellem Ørgaard og Midtjylland, og hvorfor der så har været det kan vi kun gisne om. Jeg tror ikke på Bech jar bedt Ørgaard om det, eller at BSN har bedt ham om det.
Men vi kan reelt ikke vide det. Det der lugter er incitamentet til at det kommer ud er til fordel for FCM umiddelbart, og med Ørgaards tidligere rolle vil han være oplagt som en der skulle lække den.

Men det der er blevet til et Ja, kan også bare være BSN og Bech der har sagt til Ørgaard og FCM, "det kan godt være interresant, men i skal blive enige med AGF først." Der skal ikke mange led i en historie før den ene høne kan blive til 5 høns der.
Det stemmer bare ikke med Farzams gengivelse, som bliver meget detaljeret:

Tipsbladets kilder fortæller samtidig, at det kom så langt, at ulvene var enige med spilleren om de personlige forhold, og han havde hurtigt via sit bagland takket ja til tilbuddet fra FC Midtjylland, som han glædede sig til at spille for, og han mente, at projektet i Ikast virkelig tiltalte ham.

Det er vildt at det tilsyneladende er fabrikeret et eller andet sted, og nok også det der gør at Tipsbladet ikke bare kan erkende at de var blevet fejlinformeret. Hvis det er en korrekt gengivelse, og den kommer fra Jens Ørgaard, så tyder dette på at han har været mere involveret i forløbet, end han har tilladelse til, når han ikke er spillerens agent.

Last edited:
Hvis man var konspiratorisk anlagt, kunne man gætte på, at FCM bevidst har givet Tobias Bech et tilbud så godt, at de var sikre på et ja og AGF et tilbud så lavt, at de var sikre på et nej. Så er FCM lige vidt, men med grus i maskineriet i Århus.

Jeg tror ikke helt selv på det. Jeg tror, at FCM har stukket en føler ud, som ikke er blevet afvist. Dét kan i øvrigt heller ikke hidse mig op. Faktisk ville det næsten være værre, hvis CV brugte hele sin sidste dag i et transfervindue på (enten som køber eller sælger) at forhandle en aftale, som spilleren efterfølgende blankt afviste - så er det meget bedre for både købende og sælgende klub at have en indikation tidligere i forløbet.

Men alligevel: Enten har FCM handlet uetisk, eller også har Tipsbladet. Jeg har aldrig haft større veneration for førstnævnte, og selv som tidligere glad abonnent - den første avis, jeg nogensinde personligt abonnerede på - er min veneration for sidstnævnte for længst gået fløjten. Nu er det ikke svært at tænke, at begge sikkert bør skamme sig.

Hvis man var konspiratorisk anlagt, kunne man gætte på, at FCM bevidst har givet Tobias Bech et tilbud så godt, at de var sikre på et ja og AGF et tilbud så lavt, at de var sikre på et nej. Så er FCM lige vidt, men med grus i maskineriet i Århus.

Jeg tror ikke helt selv på det. Jeg tror, at FCM har stukket en føler ud, som ikke er blevet afvist. Dét kan i øvrigt heller ikke hidse mig op. Faktisk ville det næsten være værre, hvis CV brugte hele sin sidste dag i et transfervindue på (enten som køber eller sælger) at forhandle en aftale, som spilleren efterfølgende blankt afviste - så er det meget bedre for både købende og sælgende klub at have en indikation tidligere i forløbet.

Men alligevel: Enten har FCM handlet uetisk, eller også har Tipsbladet. Jeg har aldrig haft større veneration for førstnævnte, og selv som tidligere glad abonnent - den første avis, jeg nogensinde personligt abonnerede på - er min veneration for sidstnævnte for længst gået fløjten. Nu er det ikke svært at tænke, at begge sikkert bør skamme sig.

Må indrømme det heller ikke rigtig kan hidse mig op.

For mig at se, er det næsten kun Fcm der har noget ud af denne historie kommer ud nu og de kan skabe lidt offentlig splid omkring Bech/AGF. Tænker heller ikke Ørgaard har forhandlet noget som helst omkring Bech medmindre BSN var indforstået - for så er det samarbejde lynhurtigt dødt. Spørgsmålet er hvor det kom ud - er det virkelig Ørgaard som har lækket det, så kan han stå med et stort problem hvis Bech bliver rasende og fyrer BSN. Det vil være et kæmpe selvmål men dumheder er set før.

Vi er desværre længere nede i fødekæden end Fcm og de har langt flere midler end os - bare se artiklen, der er linket til i nyheder om andre klubber. De kan både købe vores spillere og give dem langt højere løn end vi kan for nuværende. Vi skal have flyttet os og helst i hurtigere tempo end det foregår lige nu - der skal skabes nye og højere indtægter, så vi forhåbentlig kan indsnævre forskellen.

Brian Steen siger det samme, og når kilden til historien om at Bech skulle have accepteret et skifte er Jens Ørgaard, som ikke er Tobias Bechs agent, så er der væsentligt flere fakta i de to personers udtalelser om hvad Tobias Bech faktisk har sagt, end der er i Jens Ørgaards version.Han ønskede ikke engang at udtale sig officielt, men ville være anonym, indtil Farzam afslørede sin anonyme kilde på X, fordi hans historie var sprunget i luften i hovedet på ham.

Men overstående er slet ikke min pointe. Igen, din version af sagen kan sagtens være rigtig, min anke går på du ophøjer udtalelser fra parter som har en klar interesse i at underspille for fakta.

Selvfølgelig vil BSN og Bech gå i medierne og sige, de aldrig har sagt ja bare se den negative reaktion rettet mod Bech umiddelbart efter Farzam påstod, Bech havde sagt ja og så forestil dig hvordan 9000 fans vil reagere mandag aften, hvis Bech bekræftede påstanden.

Nogle AGF fans har ligesom en historik med at reagere ret voldsomt, når helte ikke vil vores klub længere ellers spørg Stage.

Brian Steen Nielsen har udtalt til referat at hverken han eller Tobias Bech har takket ja til FCM. Dette er meget nemt at dokumentere, og hvis ikke det var korrekt så ville det sandsynligvis allerede være kendt.

Det er til gengæld noget mere vanskeligt at dokumentere rigtigheden af en anonym kildes udtalelser om at de har sagt ja. Det alene bør tippe enhver tvivl omkring hvorvidt vores spiller har løjet for os, eller om det er den anonyme kilde der har løjet.

Jeg kan virkelig ikke forstå hvordan FCM, kan have så meget succes med at sætte lus i skindpelsen på AGF fans, jeg troede egentlig at loyaliteten altid ville trumfe enhver anonym udtalelse.

Men hvad skulle de ellers gøre?

Hvis Bech og BSN bekræftede, at der havde været interesse, så havde det jo medført ramaskrig. Havde de sagt ingen kommentar, så ville det også sætte massive spørgsmålstegn ved situationen og hælde benzin på bålet. De kan jo ik gøre andet end at afvise. De er jo sat i skakmat, så deres ord kan jeg ik bruge til noget som helst. Og det synes de nok begge er pisse irriterende.
Det er vist hævet over enhver pris, at FCM har budt på Bech, men der er lige så lidt tvivl om at AGF har sagt blankt nej. CV har selv udtalt at det på ingen måde har været svært at sige nej til de bud der har været.

Der ville den være endt, hvis ikke Farzam havde skrevet om enighed mellem Bech og FCM. Man kunne have ignoreret det (især hvis Bech virkelig ønsker det skifte), men i stedet blev meldingen, at Bech er irriteret over den urigtige historie og derfor benægter den.

Jeg tror bare, at vi helt skal holde op med at handle med den klub og at BSN skal have at vide, at vi ikke vil have Ørgaard blandet ind i nogen transfers der handler om AGF. Var det mon også Ørgaard, der fik nys om, at vi var på vej til at hente Mads Bech i sin tid?

Jeg kan virkelig ikke forstå hvordan FCM, kan have så meget succes med at sætte lus i skindpelsen på AGF fans, jeg troede egentlig at loyaliteten altid ville trumfe enhver anonym udtalelse.
Pt. er det vist bare os. Og jeg ser ikke fornemmelse af AGF i forfald, men diskussion af presseetik og igen-igen, om Ørgaard kan finde ud af at agere indenfor skiven.

Da vi slog FCK søndag må Bech have vidst der var takket nej.

I den kamp scorede han et flot mål. Lavede to flotte assist og var med i Yakobs mål.

Han ved godt, at nogle gange lykkedes det. Andre gange gør det ikke.

Ender han med at spille som en sæk kartofler i foråret, så er interessen fra FCM væk. Spiller han bedre end det, så kan det være større klubber end FCM der har interesse.

Last edited:
Da vi slog FCK søndag må Bech have vidst der var takket nej.
Jeg kan slet ikke forstå, at der skal rejses tvivl? Meldingen har været klar hele tiden og en transfer fra AGF til FCM var jo totalt udelukket i det vindue. Det ligner en FCM-fantasi, hvis vi skal være flinke ikke at kalde det chikane.

Bortset fra det, tales der om at buddet kom mandag aften. Sæt nu at AGF sagde ja, der skulle helst ikke være tid til at hente en erstatning. Useriøst og provokerende.

Selvfølgelig vil BSN og Bech gå i medierne og sige, de aldrig har sagt ja bare se den negative reaktion rettet mod Bech umiddelbart efter Farzam påstod, Bech havde sagt ja og så forestil dig hvordan 9000 fans vil reagere mandag aften, hvis Bech bekræftede påstanden.
Er det virkelig så stor en selvfølgelighed at gå i medierne og afkræfte det? Man kunne også bare tie det ihjel ?

Latest posts

D
Replies
776
Views
52K
Back