FCM har helt sikkert været interesseret i Bech. Så har de tænkt, fedt, Jens Ørgaard er agent i samme firma, ham kender vi, lad os spørge ham først omkring "rammen" om aftalen (Det Farzam kalder rammeaftale). Ørgaard, uden at informerer spillerens rigtige agent, siger, rammen passer nok nogenlunde, så gå I bare til AGF og spørg. Her byder FCM så de der 37 mio. kr, i anden omgang.
AGF siger nej, and that's it. BSN og Tobias Bech orienteres og så tror man den er slut.
På en eller anden måde kommer BSN til at fortælle dette til Stiften, sikkert en Jan Schouby relation. De udgiver historien. Farzam læser den og tryktester den med sine kilder, først Jens Ørgaard. Og han har altid plæderet for at spørge 2 uafhængig kilder, så han spørger også FCM, og får sikkert blot bekræftet at de har budt på Bech. Jens Ørgaard smørrer så tykt på historien omkring Bech var interesseret og klar på rammeaftalen og så videre.
Ovenstående giver kun mening i mit hoved, hvis BSN og Tobias Bech, og Farzam ikke lyver. Farzam omkring BSN ikke var med ved bordet. BSN og Bech omkring de ikke har sagt ja.
Som jeg ser det er Ørgaard problembarnet her. Han har smurt rigtig tykt på og videregivet en historie som Farzam naturligvis finder interessant. Men helt klar også i FCMs interesse at Ørgaards version kom ud. Men jeg har svært ved at se at FCM og Ørgaard direkte har siddet og tænkt, lad os drille AGF med lidt medie-lir. Det synes jeg alligevel er lidt langt ude.