New posts

Debat om VAR

• Thread starter Thread starter Ato Vari
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 107K

Skal VAR BeVARes?

• Nej, skrot det

Votes: 36 48.0%
  • Ja, bevar det som det er

Votes: 2 2.7%
  • Ja, bevar det med ændringer

Votes: 37 49.3%

• Total voters
    75
  • Poll closed .
Debat om VAR
Undrer mig meget over VAR i dagens OB kamp.

Der er 3 kontroversielle kendelser som jeg mener VAR burde kigge på.

Friløberen til OB
Straffet på Arnstad
Rødt kort til Bojang

Undrer mig dybt over at Putros ikke kaldes ud til nogen af dem..
Der stod to stewards ved MatchDay Productions-lastbilen da jeg gik hjem. De vidste nok godt folk var utilfredse med VAR i dag 😂

Jeg tænker, det hænger sådan sammen:

Straffe og film til Arnstad:
- Kontakten er minimal, så derfor er det ik en klar og åbenlys fejl. Og VAR kan ikke omstøde et forkert gult kort for film.

OB friløber og potentielt rødt til Dalle:
- Det foregår ude i siden, og der løber en AGF'er (kan ik huske hvem) inde i midten af banen, som med al sandsynlighed godt kan nå at afvige situationen. Det bliver et dommerskøn og derfor ik nogen klar og åbenlys fejl. Havde Putros til gengæld givet rødt, så tror jeg ik, VAR havde omstødt.

Potentielt rødt til Bojang:
- Det er nok den mest kontroversielle. Eneste forklaring må være, at han rammer bolden først, og det derfor ik er med fuld overlæg??

Last edited:
Jeg tænker, det hænger sådan sammen:

Straffe og film til Arnstad:
- Kontakten er minimal, så derfor er det ik en klar og åbenlys fejl. Og VAR kan ikke omstøde et forkert gult kort for film.
Enig. Michael Johansen kommer til at sige den her er borderline. Det er ikke forkert ikke at dømme straffe. Elementer af teatralskhed af angriber. Men vi kategorisere denne som gråzone, altså dommeren kald på banen står ved magt og VAR blander sig ikke.
OB friløber og potentielt rødt til Dalle:
- Det foregår ude i siden, og der løber en AGF'er (kan ik huske hvem) inde i midten af banen, som med al sandsynlighed godt kan nå at afvige situationen. Det bliver et dommerskøn og derfor ik nogen klar og åbenlys fejl. Havde Putros til gengæld givet rødt, så tror jeg ik, VAR havde omstødt.
Godt dømt og godt kaldt. Ikke entydigt at det her er tydelig DOGSO. Kahl er med tilbage. Og nej, man skal ikke gætte på hvem der er hurtigere end hvem. Leander, KEP og Graver er enig med Putros her. Men blev den dømt forventede jeg VAR intervener.
Potentielt rødt til Bojang:
- Det er nok den mest kontroversielle. Eneste forklaring må være, at han rammer bolden først, og det derfor ik er med fuld overlæg??
Jeg tror tilgengæld at MJ vil kalde den her for en VAR fejl.

Hvis det havde været i den anden ende, og OB havde fået straffe på den, så tør jeg godt vædde med, at der havde været ramaskrig herinde.

Den kontakt skal aldrig give straffe.
Men jeg mener gult kort for film er hårdt dømt, sp hvis ikke han selv trækker den tilbage, så bør klubben klage over det gule kort.

Men jeg mener gult kort for film er hårdt dømt, sp hvis ikke han selv trækker den tilbage, så bør klubben klage over det gule kort.
Det er også ekstremt hårdt dømt, men når han har givet gult, så kan hverken Putros eller VAR trække det tilbage.

Og jeg tror ik, vi får held med at klage. Ja, der er kontakt, men Putros kan bare sige, at han overspiller situationen, og så har han hjemmel i lovbogen.

Hvis det havde været i den anden ende, og OB havde fået straffe på den, så tør jeg godt vædde med, at der havde været ramaskrig herinde.

Den kontakt skal aldrig give straffe.
jeg ser den neutralt, den kan dømmes, men den kan også ikke dømmes. men bare fordi den ikke bliver dømt ændre det jo ikke på kontaktns natur, og det der er aldrig en "minimal kontakt".

Undrer mig meget over VAR i dagens OB kamp.

Der er 3 kontroversielle kendelser som jeg mener VAR burde kigge på.

Friløberen til OB
Straffet på Arnstad
Rødt kort til Bojang

Undrer mig dybt over at Putros ikke kaldes ud til nogen af dem..
Han bliver måske ikke kaldt ud, fordi VAR mener at dommene var korrekte?

Man må vel ikke mene at Bojang rammer Dalsgaard højt nok på benet. Det gjorde av, men man må formode at han havde benskinner på. Der var dog ikke mange cm op til et kriminelt sted.

Berøringen af Arnstad var nok minimal og han havde smidt sig få minutter før. Der var dog en kontakt, så gult kort var hårdt.

"Friløberen" var helt ude i siden og der var AGF spillere på vej ind mod midten. Korrekt gult kort.

Man må vel ikke mene at Bojang rammer Dalsgaard højt nok på benet. Det gjorde av, men man må formode at han havde benskinner på. Der var dog ikke mange cm op til et kriminelt sted.

Berøringen af Arnstad var nok minimal og han havde smidt sig få minutter før. Der var dog en kontakt, så gult kort var hårdt.

"Friløberen" var helt ude i siden og der var AGF spillere på vej ind mod midten. Korrekt gult kort.
Jeg kan leve med både det gule til Arnstad og friløberen men det manglende røde kort forstår jeg ikke. De fleste husker sanneh.. men der er faktisk en tilsvarende i fcm fck kampen hvor Delaney stempler med knopperne på skinnebenet også. Den giver også kun gult. Måske er det fordi det er på skinnebenet og ikke anklen eller knæet? Men han kommer forfra med strakt ben og al for voldsom kraft imo

Har ikke set kampen i tv men virkede VAR? Bemærkede ikke på stadion, at der var noget som blev tjekket men de er måske blevet mere effektive end tidligere.

Ellers enig i at Dalsgaards ikke kan give rødt. Har lige set Arnstads forsøg på straffe - der er kontakt og den kunne dømmes begge veje men det gule er meget hårdt når han bliver ramt - formentlig straffet pga. den han forsøgte tidligere. Men det er vel ikke sådan dommeren bør agere.

Mangler at se Bojangs indgreb mod Dalsgaard - på stadion så det hårdt ud men det kan sagtens være fordi Dalsgaard falder hårdt.

Man skal huske ikke at lægge så noget i det :LOL: :

Man skal i hvert fald ikke lægge det i det at Michael Johansen ikke kan finde ud af sit job, for det ville helt sikkert ikke have noget med sagen at gøre 🤨

Last edited:
Burde VAR have blandet sig i dag, i forbindelse med det gule kort som blev givet til en forkert spiller? Det var vel oplagt hvem der lavede frisparket og skubbede Links over i den anden spiller.

Baggrunden for han undgår et rødt kort ved straffet er vel, at dommeren mener han forsøger at spille bolden. Egentlig lidt sjovt når det er saksen han praktiserer. Alt andet lige burde det vel give et gult kort?

Latest posts

Back