New posts

Fanshoppen

• Thread starter Thread starter KSDHaway
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 641
  • Views Views: Views 41K
Enig men nogen har ganske mange penge ude, meget mere end hvad en enkelt trøje koster.

Jeg købte for lidt over 3000 kr. og selvom det ikke er meget mere end et par sko for nogen mennesker, så er det et pænt beløb for mig, derfor provokerer det mig, når man synes, det er helt fjong, AGF ikke lige føler for at overholde forbrugerlovgivningen.

Hos en hvilken som helst anden tøjbutik var ordren annulleret for længst og den loyalitet AGF får, skal de squ ikke pisse på.
Det kan sagtens være en del penge, der er lagt i butikken. Men jeg antager trods alt, at ingen har brugt penge de ikke kan undvære.

Men man kan måske næsten sige, at netop fordi der er så stor loyalitet på spil så er det endnu vigtigere for AGF at overholde reglerne. Det er jo ikke bare en ny blender folk har bestilt.

Last edited:
Var det ikke kr. 700 vi gav for trøjerne? Vil en indkøbspris pr. stk. så ikke være mellem 200-280 (en markup på minimum 2,5 og formentlig endnu højere). Det er vel tøjbranchen det her eller er det specielt når det gælder fodboldklubber?
Spørgsmålet er selvfølgelig om Craft vil have højere betaling pga. hastighed og "pludselig" opstået behov men de vil nok også gerne øge salget med 1 % af omsætningen.

Men reelt er det nok "kun" maks på kr. 280*35.000 = kr. 9,8 mio. og normalt hører vi i økonomi diskussionerne at de har penge stående. Håber da ikke, at klubben ikke kan finde den slags likviditet men er nødt til at lave ulovlige tiltag for finansiering. Så er man ude på et skråplan. Mon ikke det er en fejl/misforståelse fra deres side.

Jeg regnede med 500,- i indkøbsprisen. Jeg tror også den burde være tættere på 300,- normal, men tænker bl.a. fragt fra Vietnam, Bangladesh eller hvor den bliver produceret. Jeg tænker den nye hjemmetrøje har været undervejs i en container i et 50-60 dage, hvorimod det virker til de her kommer hurtigere efter produktion, altså ved luftfragt.

Selvfølgelig kan AGF forudbetale, selvom man naturligvis ikke har 280 millioner stående på en konto.

Men jeg tror oprigtigt ikke, at AGF troede de kunne sælge 35000 og måske derfor kun ville have forudbestilt væsentlig mindre.

Spørgsmålet er, om AGF vurdere dette til være 100% ulovligt eller de mener der er tale om en specialdesigntrøje og dermed kan tillade sig at tage pengene fra os. Nogle er meget hårdnakket på det er dybt ulovligt, andre - der lød som om de havde styr på selve lovgivningen - var mere 50/50. Fordi produktionen startede efter ordre var afgivet.

Jeg aner, af gode grunde ikke hvad der er 100% korrekt, og muligvis finder jeg aldrig ud af det, da der sikkert ikke er nogle der anmelder det.

EDIT : Helt lavpraktisk synes jeg faktisk tit MobilePay betalinger bliver trukket, nærmest med det samme. Det må være svært at håndtere for en butik

Last edited:
Spørgsmålet er, om AGF vurdere dette til være 100% ulovligt eller de mener der er tale om en specialdesigntrøje og dermed kan tillade sig at tage pengene fra os. Nogle er meget hårdnakket på det er dybt ulovligt, andre - der lød som om de havde styr på selve lovgivningen - var mere 50/50. Fordi produktionen startede efter ordre var afgivet.

Jeg aner, af gode grunde ikke hvad der er 100% korrekt, og muligvis finder jeg aldrig ud af det, da der sikkert ikke er nogle der anmelder det.

Jeg tror også bare det er en (fejl) vurdering og herhjemme overlever vi.

Det er langt sjovere at fokusere på de kr. 10-15 mio. ekstra der kommer på bundlinjen. Der er løn til et par ekstra profiler det næste års tid - bare sæt i gang CV 🙏 Men det må vi hellere tage i transfertråden.

Jeg skal til "FodboldtrøjeFødselsdagFest" på lørdag.
Jeg ville ÆÆÆÆÆLSKE at have Mestre-trøjen på - og det sker sgu nok ikke den lander her i ugen.....
Hva så?
Jow, så går jeg full blown hool/ultra! Hviiee hættetrøje, casual hviiee T med det gotiske AGF logo på brystet, AGF flag på fem meter stang.....
Spejlrefleks shades, AGF mundbind........nå ja og lommerne fulde af blå røg bomber.
Høtyv til jer der dukker den dag, bonderøve!!!!!

Jeg regnede med 500,- i indkøbsprisen. Jeg tror også den burde være tættere på 300,- normal, men tænker bl.a. fragt fra Vietnam, Bangladesh eller hvor den bliver produceret. Jeg tænker den nye hjemmetrøje har været undervejs i en container i et 50-60 dage, hvorimod det virker til de her kommer hurtigere efter produktion, altså ved luftfragt.

Selvfølgelig kan AGF forudbetale, selvom man naturligvis ikke har 280 millioner stående på en konto.

Men jeg tror oprigtigt ikke, at AGF troede de kunne sælge 35000 og måske derfor kun ville have forudbestilt væsentlig mindre.

EDIT : Helt lavpraktisk synes jeg faktisk tit MobilePay betalinger bliver trukket, nærmest med det samme. Det må være svært at håndtere for en butik
Der står made in Turkey i min hjemmebanetrøje for sæsonen, så ser ud til Craft bruger leverandører dernede. Blandt andet hvert fald.

I forhold til hvad AGF tjener på det, så kommer det vel an på hvordan sponsoraftalen er skruet sammen. Jeg er ikke sikker på fortjenesten normalt set er meget mere end 100 kr for selve trøjen for AGF.

Der står made in Turkey i min hjemmebanetrøje for sæsonen, så ser ud til Craft bruger leverandører dernede. Blandt andet hvert fald.

I forhold til hvad AGF tjener på det, så kommer det vel an på hvordan sponsoraftalen er skruet sammen. Jeg er ikke sikker på fortjenesten normalt set er meget mere end 100 kr for selve trøjen for AGF.
Jeg er ret sikker på mesterskabstrøjen er uden for det normale sponsorat.

Tak for din mail.

Din ordre indeholder varer fra guldkollektionen og er ikke afsendt endnu. Vi ved, at mange glæder sig til at modtage deres ordre, og vi gør derfor alt, hvad vi kan, for at få alle pakker afsted så hurtigt som muligt. Vi pakker ca. 500 mesterskabstrøjer hver hverdag i øjeblikket. Bemærk, der er lagt rigtig mange ordre allerede 10. maj.

Varer i guldkollektionen blev i første omgang købt som forudbestilling. De fleste varer kom på lager i løbet af sidste uge. Vi er i fuld gang med at få afsendt ordrerne i den rækkefølge, de er modtaget.

Vi er naturligvis kede af den ekstra ventetid, der kan være forbundet med guldkollektionen, og vi sætter stor pris på din tålmodighed og forståelse.

Hav en rigtig god dag.

Det vil sige 2500 trøjer sendt om ugen

Last edited:
Kan vi ikke blive fri for de posts, hvor det begynder at blive personligt?

Det er ok at være uenige - og mindst lige så ok at blive enige om at være uenige og så bare lade den ligge der.
Normalt er det næsten mere enerverende at andre blander sig, end at man sidder i en fastlåst debat. Men jeg fik nok skrevet to indlæg for meget her, så point taken.

Jeg opfatter i øvrigt ikke debatten som personlig, men det er måske også en del af problematikken. Ikke at det frikender mig, tværtimod.

Normalt er det næsten mere enerverende at andre blander sig, end at man sidder i en fastlåst debat. Men jeg fik nok skrevet to indlæg for meget her, så point taken.

Jeg opfatter i øvrigt ikke debatten som personlig, men det er måske også en del af problematikken. Ikke at det frikender mig, tværtimod.
Når man begynder at diskutere, hvem der ordkløver, så er man forbi en god debat om fanshoppen ☺️

Lille AGF guldtrøje-regnestykke ⚽🏆

Kammerat modtog i dag med ordrenr: 80927
Mit ordrenr: 89462

89462 - 80927 = 8.535 ordrer foran

Hvis AGF sender ca. 500 trøjer om dagen:

8.535 ÷ 500 = 17 dage

👉 Mit kvalificerede gæt: trøje omkring 25.–27. juni
Jeg har ordrenr. 80542, og har ikke modtaget noget endnu, så tror ikke helt du regne med det. Min ordre indeholder dog børnetrøjen

Latest posts

Back