Den store VM ‘26-tråd
Rastapopoulos
Experienced member
Det er lidt spøjst med betegnelsen "sydamerikansk". Jeg er ikke sikker på, man bør kategorisere det som en homogeniseret størrelse, for jo længere sydpå, man kommer, jo mere defensivt (svinsk) spiller de traditionelt. Det er en af årsagerne til den hurtige boldomgang: Beholder man bolden, bliver man slagtet.Brasilien lider jo under, at sydamerikansk klubfodbold er gået fuldstændig i stykker i dette årtusinde. Alle de dygtige spillere havner jo i Europa på nul komma fem, så der er ikke nogen af de gode, der kan spille sydamerikansk - ja mange af klubberne i Brasilien lever vel på at sælge til Europa, så de spiller selv europæisk stil...
Argentinsk klubfodbold handler Ifølge min argentinske kollega om at vinde 1-0 og derefter om at kunne gå levende fra banen.
Men jeg er helt enig i, at Brasilien ikke har været gode i årtier.
Jeg husker, at Zagallo fik stor kritik i 1994, fordi han kun spillede med Romario og Bebeto på toppen. På bænken sad en 16-årig Ronaldo, og der blev han, mens Romario og Bebeto vandt VM.
Jeg husker ikke holdet fra 1998 være særligt begejstrende, men det overskygges nok også af hele mystikken omkring Ronaldos deltagelse I finalen, de på det tidspunkt nærmest skandaløst sølvfarvede støvler og den tamme indsats i selve kampen.
Jeg holder altid med Argentina, men jeg frygter, at den franske offensiv vil være for stor en mundfuld for dem. Den fås ikke bedre.