Jeg er glad for at vi endelig har en bestyrelse og direktion med kontinuitet - egentlig også på trænerfronten. Men vil gerne se David senest i starten af næste sæson have fået udviklet os til både at kunne spille fodbold og have power. Ellers lad os bytte om 11-15 måneder.
Vi har ligaens 5 største budget og alle fra 6-8 er tæt på os økonomisk, tager vi fx Anderson ud har vi samme budget som dem (naturligvis lidt tænkt fordi de 15 mio i transfer afskrives over flere år). Lidt mindre end AaB og lidt mere end Randers fx. større er forskellen jo ikke.
Vi ligger trods alt nr 8. og kun 4 point fra 5. pladsen. Det kører ikke og det ville være fedt at være nr 3-4, men det lykkes to år i træk, kan vi ikke forvente hvert år med nuværende budget.
Spillet er ringe i denne sæson og har skrantet længere end det. Samme med serviceringen af indlæg til PM og hans evner lige nu som skarpretter. Det er jo groteskt at fx PO har scoret mest pr minut af de to spillere sidste årsværk (ca 30 kampe). Og grotesk vi ikke har bedre reseverer. Jeg synes Kurmi er umulig at vurdere og AA også, stats er jo ok men også tyndt grundlag. De rækker til ca 11-12 mål mod PMs 4 på et årsværk. Men igen tyndt grundlag. Uanset er det et problem at have en 9er der ikke laver mål, og to garderinger David så ikke vil eller kan bruge istedet.
Jeg ser hellere vi køber Odey eller lign kvalitet og lejer en af vores ud - end at få en ny træner der skal få PM, Kurmi eller AA til at score i hver anden kamp i foråret. Tænker det vil være lettere at få en kamel igennem et nåleøje.
En ny træner vil også betyde vi skal sætte mange mio af til at omstrukturere truppen til den nye træners mindset - det kender vi alt for godt i AGF.
DET ER EKSTREM DYRT AT SKIFTE TRÆNER.
Et problemfelt er naturligvis om vi overhovedet har troen på David kan ændre på holdet. Hvis ikke skal han ud nu, men ellers vil det være oplagt at give et år mere til næste jul, hvor der kun er 6 måneder tilbage at lønne ham i. Lige nu vil det koste over 1½ års løn for at han leder efter sværdet hjemme i sofaen. Mon ikke det alene er 3 mio+ ud i den blå luft.
Plus der skal sælges nogle spillere til underpris og købes nye. Det er jo ikke sikkert den nye kan se et lys i dyre drenge som NP, PO, PM, Alberto på lange kontrakter, eller synes fx julle og lund overhovedet er brugbare.
Denne sæson kan opdeles i to perioder - en med ekstrem ringe udbytte, og en sidste periode med et nederlag på grotesk selvmål, en uafgjort (vi smed i dødende minutter og 4 sejre). Det som bekymrer allermest er spillet en en angriber der skal bruge 750 min pr mål!
Men jeg synes vi så hvordan tilgangen af MA (som desværre har været handicappet og ude med skade) og Bundu (trods manglende form og super selvtilld) har givet os en ny dimension. Hvad kan det ikke blive til når de er på 100% og ikke 65% - samme med PM når han går fra målløs til at score i hver anden kamp. Plus Alberto også kan løfte sig til at være dobbelt så god. Grotesk at vi har 117 højrebacks og er ordinære der.